Autor Tema: Koliko moze auto bez paljenja da se ne isprazni akumulator?  (Pročitano 14035 puta)

0 članova i 3 gostiju pregledaju ovu temu.

Na mreži observerZapočeo temu

Koliko dugo uopste moze da stoji 1.2 tsi sa svim potrosacima u mirovanju (alarm, ECU i slicno) a da mu se ne isprazni akumulator?
« Poslednja izmena: 03. Feb, 2017. 22:55 Karlheinz »
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017


Van mreže ugi85

Odg: Koliko moze auto bez paljenja da se ne isprazni akumulator?
« Odgovor #1 poslato: 29. Jan, 2017. 14:56 »
Izvinjavam se sto se mesam ali na ovo pitanje vrlo malo ljudi moze pruziti kompletan odgovor jer ima dosta nepoznanica. Naime, pre svega trebalo bi sprovesti par testova na vozilu i akumulatoru, zavisi i od toga koliko dugo vozilo nece biti paljeno i koliko dugo ce nakon paljenaj biti vozeno. Mnogo faktora malo informacija, i u pravu si ovo pitanje je za posebnu temu :)
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Van mreže Nikola1978

Odg: Koliko moze auto bez paljenja da se ne isprazni akumulator?
« Odgovor #2 poslato: 29. Jan, 2017. 18:23 »
Neznam koliko sam ja merodavan da napišem nešto o tome s obzirom da imam Yeti tek dve dve nedelje. Predhodno sam imao Peugeot 307 2.0hdi 136ks 2006g, i dešavalo se da ga ne upalim po dva meseca, ali se nikad nije desilo da mi se akomulator isprazni...možda ne upali na prvi okret..to je to max.

Послато са HTC Desire 820  

  • Vozi: Škoda Yeti 1.2tsi Experience 2011

Na mreži AcoSk

Odg: Koliko moze auto bez paljenja da se ne isprazni akumulator?
« Odgovor #3 poslato: 03. Feb, 2017. 23:14 »
@observer, bitno je samo da stoji zakljucan, jer tada upada u "standby" mod. Sa kljucem u bravi mislim da ne moze dugo.
Pricao o vozilima novije generacije naravno

Van mreže ugi85

Odg: Koliko moze auto bez paljenja da se ne isprazni akumulator?
« Odgovor #4 poslato: 04. Feb, 2017. 08:33 »
U principu u racunici ima dosta faktora od kojih je prvi stepen napunjenosti akumulatora. Naime, kratke gradske voznje ne pune akumulator u dovoljnoj meri i on se, u najboljem slucaju, nalazi u stanju "plitke" ili cak "srednje" ispraznjenosti sto znaci da mu je kapacitet manji od nominalnog za nekih 10-15%. Kod dizela je ova brojka jos veca jer poteze jacu struju za startovanje i ima grejace.
Drugi faktor je cureca potrosnja vozila koja obicno (kod ispravnog vozila) iznosi od 30-50mA i otpada na racunar, alarm i ostale potrosace koji rade kad je auto ugasen.
Treci faktor je duzina stajanja vozila bez voznje. Naime ako cureca struja iznosi 50mA i auto se ne vozi 24 casa, smanjenje kapaciteta akumulatora iznosi 50mA*24=1.2Ah. Dvadeset dana bez voznje smanjuje kapacitet za 24Ah sto je za akumulator od 55Ah skoro pa polovina i to je stanje "duboke" ispraznjenosti koja ostavlja velike posledice i dosta skracuje zivotni vek akumulatora. Benzinac nece imati nekih problema da upali cak i ako je akumulator dosta istrosen ali dizelas hoce i par paljenja sa dubokim praznjenjem je sve sto ce akumulator pruziti a rizik od ostecenja ploca je velik. Ovo stanje treba izbegavati po svaku cenu i bolje je skidati kleme sa akumulatora nego dozvoliti da se toliko istrosi.
Cetvrti faktor je samopraznjenje akumulatora koje za kalcijumske akumulatore iznosi do 10% mesecno.
Ukratko, cak i da se auto vozi svaki dan potrebno je 1-2 puta godisnje puniti akumulator na punjacu, a ako se auto ne vozi odredjeni period potrebno je vise puta. Postoje i specijalni punjaci koji pune akumulator odredjenim naponom pa resavaju vozaca ovih briga, a neophodno je da budu prikaceni na akumulator kad se auto ne vozi.
Dugotrajna voznja sa polupunim akumulatorom dovodi do sulfatizacije ploca tj. do pojave olovo sulfata na njima usled cega se smanjuje prisusustvo olova u elektrolitu i smanjuje se  koncentracija sumporne kiseline, a povecava se unutrasnji otpor akumulatora. Ko zna elektrotehniku zna sta ovo znaci.
Bitan faktor je ambijentalna temperatura jer kako ona pada ispod 25C tako se smanjuje kapacitet akumulatora sa svakim stepenom.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Van mreže ugi85

Odg: Koliko moze auto bez paljenja da se ne isprazni akumulator?
« Odgovor #5 poslato: 04. Feb, 2017. 08:43 »
Zaboravio sam da napisem mzoda najvazniju stvar. Voznja po gradu ne puni akumulator vec ga samo dopunjava, a rad u leru tek ne puni akumulator tako da paljenje kola kako bi radio u leru 15-20 minuta treba izbegavati. Alternator moze napuniti akumulator samo voznjom na otvorenom (po mogucstvu na autoputu), a koliko kilometara treba preci zavisi od stepena istrosenosti akumulatora. U stanju duboke ispraznjenosti, akumulator puniti iskljucivo punjacem ali pre toga treba obaviti desulfatizaciju a to niko ne radi u kucnoj varijanti jer ne zna kako. Generalno, ima dosta zabluda vezanih za punjenje akumulatora sto ume dosta da mu skrati zivotni vek.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Na mreži krcaerdoglija

  • Vozi: fabia 1.4 mpi 50 kw 2000

Odg: Koliko moze auto bez paljenja da se ne isprazni akumulator?
« Odgovor #7 poslato: 04. Feb, 2017. 11:18 »
Upravo upaljena astra 1.7dci 2011 god...nakon 3 mjeseca stajanja.
U tom periodu je bila vani i nije nikako paljena. Prekrivena snijegom od nove god i na temperaturama koje se nisu dizale od decembra iznad 0.
Upalila nakon 2 sec verglanja.
  • Vozi: Škoda Octavia 2.0 tdi Style MY2017 Audi A4 2.0 2009.

Na mreži AcoSk

Odg: Koliko moze auto bez paljenja da se ne isprazni akumulator?
« Odgovor #8 poslato: 04. Feb, 2017. 12:11 »
@observer, ako bas hoces strucan odgovor, procitaj sledece..
Inace svodi se na ovo sto napisa @ugi85

http://akumulatori-desulfatizatori.blogspot.rs/2014/01/da-li-skidati-kleme-sa-akumulatora-i.html?m=1


p.s. Ove racunice gore su u najgorem (ima i gori, ali onda nesto nije u redu) slucaju. Mislim na 50mA u mirovanju. . . obicno je to manje od toga
« Poslednja izmena: 04. Feb, 2017. 12:15 AcoSk »

Van mreže ugi85

Odg: Koliko moze auto bez paljenja da se ne isprazni akumulator?
« Odgovor #9 poslato: 04. Feb, 2017. 13:31 »
@ferdinand, sve zavisi od slucaja do slucaja :) Mozda Astra ima malu struju curenja pa je i gubitak manji, a tacan stepen se moze utvrditi instrumentom. Nazalost, hemija i elektrotehnika su jasne nauke sto znaci da je sasvim sigurno taj akumulator "uhvatila" sulfatizacija i ukoliko treba izvuci maksimum iz njega prvo se mora odraditi desulfatizacija pa tek onda punjenje. Ukoliko se krene sa punjenjem bez desulfatizacije, punjac ce vrlo brzo pokazati da je akumulator pun tako sto ce oboriti struju punjenja jer je unutrasnji otpor akumulatora veliki. Da se razumemo, radice taj akumulator jos ali ne toliko koliko bi mogao ako se pravilno odrade neophodni postupci.
@AcoSk, cureca struja zavisi i od toga kako se poveze radio tj. da li je povezan na stalni plus ili samo kad se da kontakt. Zavisi i od broja LED dioda za alarm jer jedna moze trositi do 10mA :)
Nigde nisam naglasio, ali sve sto sam napisao vazi za za olovne akumulatore.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Van mreže klisko

Odg: Koliko moze auto bez paljenja da se ne isprazni akumulator?
« Odgovor #10 poslato: 04. Feb, 2017. 13:49 »
Evo i jedan„loš“ primer: koleginica se porodila, nije vozila auto (mazda 3) tri nedelje i nije mogao da upali. Booster upalio i posle bilo sve ok, ali su joj rekli da mora da vozi auto bar svake dve nedelje. Inače, auto se vozi samo po gradu (benzinac), prelazi oko 4000 godišnje.

Sent from my Redmi Note 3  

  • Vozi: Octavia A5FL 1.9TDI 2010 i Octavia A7FL 1.6TDI 2019

Odg: Koliko moze auto bez paljenja da se ne isprazni akumulator?
« Odgovor #11 poslato: 04. Feb, 2017. 14:02 »
Pa upravo tako. Previse je elemenata koji uticu na to. Ne moze se generalizovati.
  • Vozi: Škoda Octavia 2.0 tdi Style MY2017 Audi A4 2.0 2009.

Na mreži observerZapočeo temu

Odg: Koliko moze auto bez paljenja da se ne isprazni akumulator?
« Odgovor #12 poslato: 04. Feb, 2017. 19:37 »
Hvala svima na odgovorima, tema je zanimljiva, narocito za one koji ne voze kola svaki dan. Neko moje iskustvo je pokazalo da je svakako pametno provozati auto bar jednom nedeljno i to najmanje 20 min. Moze da izdrzi i duze ali to ima veci negatvan uticaj na akumulator.
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Van mreže mirkuk38

Odg: Koliko moze auto bez paljenja da se ne isprazni akumulator?
« Odgovor #13 poslato: 04. Feb, 2017. 22:03 »
@Ugi
Ako u leru imamo recimo 14.5V, da li se akumulator prazni, ostaje na istom ili se puni ??

Drugo, neko reče da dizelaš treba da odradi 15ak minuta vožnje da bi akumulator nadoknadio struju koju je potrošio za startovanje? Kakva je situacija sa novim dizelima koji imaju Start-Stop sistem?

Na mreži zare

Odg: Koliko moze auto bez paljenja da se ne isprazni akumulator?
« Odgovor #14 poslato: 04. Feb, 2017. 22:07 »
Cim je napon punjenja veci od napona akumilatora, akumulator se puni. E sad, kolika je struja punjenja je druga prica a te podatke ne znam za rad na leru i na kom broju obrtaja alternator daje koju struju.