Kao sto zare rece, logicno bi bilo da se akumulator puni cim je napon punjenja veci od napona na akumulatoru ali nije bas tako. Naime, za punjenje akumulatora potreban je odredjeni napon za pokretanje hemijskih reakcija i taj napon se krece od 14-14.4V.
Naponom od 14.5V, na alternatoru, akumulator se puni ali stepen punjenja zavisi od struje punjenja koja zavisi od jacine alternatora. U mojim kolima je alternator od 90A koje isporucuje na 5000rpm sto znaci da na leru od 900rpm isporucuje nekih 16A. Alternator prvo napaja sve potrosace u vozilu, a sa onim sto ostane puni akumulator pa se neretko desava da radom u leru alternatoru "zafali" struja koju povlaci iz akumulatora i tako ga jos vise prazni. Dakle, iako je napon zadovoljavajuci struja nije i zapravo se ovako pravi veca steta nego korist. Jedini nacin da se akumulator napuni sa alternatora je da se duze vozi, bez prekida sa srednjim brojem obrtaja tj. na autoputu eventualno na magistrali. Samo ovako moze da se ukloni olovo sulfat sa ploca i vrati u elektrolit. Koliko dugo treba da se vozi? Onoliko koliko je akumulator istrosen.
Start/stop sistem zahteva VRLA akumulatore. Pretpostavljam da je kod tebe AGM. Oni jako dobro podnose praznjenja zahvaljujuci tome sto nemaju tecni elektrolit usled cega su i problemi sa sulfatizacijom mnogo manji, a imunost na vibracije veca. Zato se i koriste u primenama gde je neophodan veliki broj ciklusa punjenje/praznjenje. Imaju drugacije ploce pa im je startna struja jaca u odnosu na klasican akumulator istog kapaciteta, a imaju i manju unutrasnju otpornost. Zahvaljujuci svojoj konstrukciji trebalo bi da su dugovecniji od klasicnih akumulatora. Ovo znaci da AGM akumulator nije neophodno puniti neposredno nakon praznjenja ali je svakako pozeljno. Inace, mogu se puniti jacim strujama nego klasicni ali su vrlo osetljivi na napon punjenja koji ne sme preci nekih 14.7V. Zato sto imaju manji kapacitet nego klasicni sa istom startnom strujom i mogu se puniti jacom strujom, AGM akumulatori se mogu puniti brze od klasicnih. Mnogo vise su osetljiviji na vise temperature od klasicnih.