Autor Tema: Koliko moze auto bez paljenja da se ne isprazni akumulator?  (Pročitano 14041 puta)

0 članova i 3 gostiju pregledaju ovu temu.

Na mreži AcoSk

Odg: Koliko moze auto bez paljenja da se ne isprazni akumulator?
« Odgovor #15 poslato: 04. Feb, 2017. 22:07 »
@mirkuk, Svaka cast za pitanje, i prvo i drugo. I mene zanima


Van mreže klisko

Odg: Koliko moze auto bez paljenja da se ne isprazni akumulator?
« Odgovor #16 poslato: 05. Feb, 2017. 00:59 »
Start stop su drugačiji akumulatori, ne? Znam da su bili značajno skuplji (2-3 puta). Inače, i mene zanima ova tema jet imam dosta gradske vožnje.
  • Vozi: Octavia A5FL 1.9TDI 2010 i Octavia A7FL 1.6TDI 2019

Van mreže ugi85

Odg: Koliko moze auto bez paljenja da se ne isprazni akumulator?
« Odgovor #17 poslato: 05. Feb, 2017. 09:31 »
Kao sto zare rece, logicno bi bilo da se akumulator puni cim je napon punjenja veci od napona na akumulatoru ali nije bas tako. Naime, za punjenje akumulatora potreban je odredjeni napon za pokretanje hemijskih reakcija i taj napon se krece od 14-14.4V.
Naponom od 14.5V, na alternatoru, akumulator se puni ali stepen punjenja zavisi od struje punjenja koja zavisi od jacine alternatora. U mojim kolima je alternator od 90A koje isporucuje na 5000rpm sto znaci da na leru od 900rpm isporucuje nekih 16A. Alternator prvo napaja sve potrosace u vozilu, a sa onim sto ostane puni akumulator pa se neretko desava da radom u leru alternatoru "zafali" struja koju povlaci iz akumulatora i tako ga jos vise prazni. Dakle, iako je napon zadovoljavajuci struja nije i zapravo se ovako pravi veca steta nego korist. Jedini nacin da se akumulator napuni sa alternatora je da se duze vozi, bez prekida sa srednjim brojem obrtaja tj. na autoputu eventualno na magistrali. Samo ovako moze da se ukloni olovo sulfat sa ploca i vrati u elektrolit. Koliko dugo treba da se vozi? Onoliko koliko je akumulator istrosen.
Start/stop sistem zahteva VRLA akumulatore. Pretpostavljam da je kod tebe AGM. Oni jako dobro podnose praznjenja zahvaljujuci tome sto nemaju tecni elektrolit usled cega su i problemi sa sulfatizacijom mnogo manji, a imunost na vibracije veca. Zato se i koriste u primenama gde je neophodan veliki broj ciklusa punjenje/praznjenje. Imaju drugacije ploce pa im je startna struja jaca u odnosu na klasican akumulator istog kapaciteta, a imaju i manju unutrasnju otpornost. Zahvaljujuci svojoj konstrukciji trebalo bi da su dugovecniji od klasicnih akumulatora. Ovo znaci da AGM akumulator nije neophodno puniti neposredno nakon praznjenja ali je svakako pozeljno. Inace, mogu se puniti jacim strujama nego klasicni ali su vrlo osetljivi na napon punjenja koji ne sme preci nekih 14.7V. Zato sto imaju manji kapacitet nego klasicni sa istom startnom strujom i mogu se puniti jacom strujom, AGM akumulatori se mogu puniti brze od klasicnih. Mnogo vise su osetljiviji na vise temperature od klasicnih.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Na mreži observerZapočeo temu

Odg: Koliko moze auto bez paljenja da se ne isprazni akumulator?
« Odgovor #18 poslato: 05. Feb, 2017. 11:09 »
Da li to znaci da AGM akumulatori mogu imati duzi vek od obicnih, uz pretpostavku da se start-stop redovno iskljucuje (kod VW i Skode mora se rucno iskljuciti svaki put nakon paljenja motora kljucem)?
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Van mreže ugi85

Odg: Koliko moze auto bez paljenja da se ne isprazni akumulator?
« Odgovor #19 poslato: 05. Feb, 2017. 11:20 »
Klasicni, olovni akumulatori nisu dizajnirani za start/stop rezim rada. U uslovima gradske guzve, gde bi se auto non stop gasio i vrlo brzo bi docekali svoj kraj pogotovu kod dizela.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Na mreži observerZapočeo temu

Odg: Koliko moze auto bez paljenja da se ne isprazni akumulator?
« Odgovor #20 poslato: 05. Feb, 2017. 11:53 »
Nismo se razumeli, mislim na upravo obrnutu situaciju - auto sa start-stop sistemom (npr.1.2 TSI), sa fabrickim akumulatorom prilagodjenim start-stopu. Ako bih mu iskljucivao start-stop, da li bih time produzio vek akumulatoru?

  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Van mreže ugi85

Odg: Koliko moze auto bez paljenja da se ne isprazni akumulator?
« Odgovor #21 poslato: 05. Feb, 2017. 12:12 »
Ukratko da. Plitka praznjenja su mnogo bolja solucija od dubokih praznjenja. U principu sve se svodi na kompromis. Ne stedi se gorivo ali se produzava zivotni vek akumulatora. Ovo, naravno, vazi za istovetnu upotrebu vozila u oba slucaja.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Na mreži observerZapočeo temu

Odg: Koliko moze auto bez paljenja da se ne isprazni akumulator?
« Odgovor #22 poslato: 05. Feb, 2017. 13:06 »
Hvala ugi85 na strucnim odgovorima!
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Van mreže lipovaccc

Odg: Koliko moze auto bez paljenja da se ne isprazni akumulator?
« Odgovor #23 poslato: 06. Feb, 2017. 19:24 »
Evo ja prilazem Tablicu napunjenosti akumualtora

Nakon  od oko 5 sati od voznje izmerite napon na polovima Ak i znate koliko posto  AK pun  :)

Ugi svaka cast na objasnjenju stavri  :RR)
  • Vozi: Škoda Fabia 1,2 htp 2005god

Van mreže ugi85

Odg: Koliko moze auto bez paljenja da se ne isprazni akumulator?
« Odgovor #24 poslato: 06. Feb, 2017. 19:41 »
Hvala :) Moram da se nadovezem da se napon ne meri odmah jer ce pokazati vecu vrednost od "stvarne". Treba sacekati par sati ili upaliti svetla na 2-3 minuta (sa ugasenim motorom) pa tek onda meriti napon.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance