Autor Tema: Škoda octavia 3 1.6 tdi 2015 nakon zamjene seta kvačila i turbine u garanciji  (Pročitano 3679 puta)

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže josipZapočeo temu

Pozdrav svima,

Auto je škoda octavia 3 combi 1.6 tdi 77kw/105k.
Auto je imao servis u garantnom roku i promjenjen je set kvačila i turbina.
Auto je prije promjene procvilio prilikom laganog kretanja u prvoj uzbrdo, znači lagano opterećenje ili u rkiverc isto uzbrdo.
U servisu su to odmah klasificirali kao grešku na setu kvačila i promjenili.
U isto vrijeme je auto prijavio i grešku odnosno blinkala je lampica od grijača nakon prvog jutarnjeg kretanja.Auto nije gubio snagu niti pokazivao nikakve znakove promjene na lošije a kad bi se ugasio i upalio lampica više nije blinkala ko da ništa nije bilo.U servisu su registrirali grešku na vakum pumpici na turbini i zamjenili cijelu turbinu.

Odmah po dolasku auta sa servisa druga dva jutra auto opet pali lampicu.Odveo auto na servis i stavili ga na testiranje i kažu nisu ništa našli a grešku su poništili.Greška nikad više nije prijavljena odnosno lampica više nikad do danas nije zablinkala niti se palila osim na kontakt kad se i ugasi naravno.

Nakon par dana auto počinje sa laganim zvukovima prilikom pritiskanja odnosno otpuštanja kvačila ali kako je bio samo lagani zvuk rekli su da je to takav set kvačila i da se javim ako se zvuk pojača.
Naravno zvuk se pojačao i pojavili su se i drugi zvukovi.
U servisu mi kažu da auto ima jednomaseni zamašnjak što mi ruši teoriju da zvukovi dolaze od dvomasenog zamašnjaka.
(znao je auto zalupkati prilikom paljenja ili gašenja ali samo lagano a i nisam uspio snimiti jer se ne pojavljuje stalno)

Info o novim zvukovima :
 -> ujutro nakon paljenja na leru ima lagani metalni kružni zvuk struganja, papučica kvačila otpuštena isti zvuk sam uspio dobiti prilikom gašenja auta
-> auto nakon malo stajanja na mjestu, na prvi uspon pri kretanju na usponu zazvečkao (ne radi se o zvuku dizel motora nego o dodatnom zvečkajućem zvuku)
->nakon obilaznice lupanje se može dobiti pri bilo kojem kretanju
-> zveckajući zvuk prilikom šaltanja u bilo koju brzinu između 2000 i 2500
-> na semaforu prilikom stajanja nakon puštanja kvačila auto dodaje zvuk zvečkanja koji kad se kvačilo opet pritisne nestaje
-> lupkanje se najbolje čuje na temp ulja od 50 pa negdje do 85
->zvuk zvečkanja se najbolje čuje poslje obilaznice kad se stane na semaforu pa se pusti kvačilo i nestane kad se opet pritisne pa pusti
-> Auto je do nedavno palio uredno na prvu i na -13 stupnjeva tako da mi je čudno zašto sad vergla ko da nema nafte na -4 .

u prilog šaljem linkove sa zvukovima.
Za dva zvuka u fajlovima pod imenom
zaustavljanje-i-pustanje-kvacila-u-leru-ratl-ratl-zvuk-do-ponovnog-pritiskanja2
puštanje kvačila na sekundi: nakon 30-sete sek
ponovno pritiskanje kvačila na sekundi:nakon 1:16

zaustavljanje-i-pustanje-kvacila-u-leru-ratl-ratl-zvuk-do-ponovnog-pritiskanja
puštanje kvačila na sekundi: nakon 12 -ste sek
ponovno pritiskanje kvačila na sekundi: nakon 38 sek


https://drive.google.com/file/d/0B1BPC4q9_yDTclVuYmJ5dldoRGM/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B1BPC4q9_yDTNkY0c0thdHpoS2M/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B1BPC4q9_yDTYVI0cEw2RlFtUk0/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B1BPC4q9_yDTOE8yTDFjRlhTWWc/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B1BPC4q9_yDTcmFtTWVILTJ3bGc/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B1BPC4q9_yDTeHFEaFlhRGxZNDA/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B1BPC4q9_yDTYlBLMzVZWm1WX3M/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B1BPC4q9_yDTODg2cG9xSkJJbzA/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B1BPC4q9_yDTRENjeUpLUHkzcUU/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B1BPC4q9_yDTeXFJcm1oU2pUVlU/view?usp=sharing

poželjno slušati sa slušalicama i pojačati zvuk ali mislim da se lijepo čuju zvukovi.
Imena fajlova govore o kojem zvuku se radi i kad se događa.
I jedno pitanje na kraju...
Kad sam prvi put dobio auto sa servisa kad je promjenjena turbina i set kvačila, nalog je otvoren i dobio sam kopiju ali nikad nisam potpisao zatvaranje naloga a kad sam pitao rečeno mi je da ne treba ... jel to normalno ?

Molim sve koji mogu pomoći da kažu svoje mišljenje što bi to sad moglo biti.
Auto je još na servisu u fazi otkrivanja od kuda dolaze zvukovi.

Unaprijed zahvaljujem,
Josip




« Poslednja izmena: 08. Feb, 2017. 14:53 josip »
  • Vozi: škoda octavia combi 1.6 tdi 77kw


Van mreže Karlheinz

Koliko km je prešao do zamene kvačila i ukupno? Ti si prvi vlasnik?
  • Vozi: Yeti

Van mreže -nebojsa-

(ne radim u Skodi)
Nije normalo da ne dobijes nikakav dokument sta je zamenjeno u garanciji.
U teoriji radni nalog se otvara/potpisuje kod prijema vozila/belezenja reklamacije.
Kod zatvaranja popravke trebalo bi da dobijes neki dokument koji potvrdjuje da je popravka uradjena i sta je sve zamenjeno.
(Barem je tako kod brenda u kome radim).
Takodje, malo je sumnjivo sto nista nisi dobio; ili nesto muljaju ili ni sami nisu sigurni u ispravnost popravke.
Zvukove nisam slusao (nisam sada u mogucnosti) ali sudeci po simptomima problem je opet vezan za set kvacila, menjac...Ne bi bio prvi slucaj da se dijagnostikuje kvacilo kao krivac, a da je uzrok u menjacu.; doduse zvuk bi se u ovom slucaju cuo odmah ne nakon par dana.
Proveri po VINu koji je zamajac fabricki (plivajuci ili ne), pa vidi sta su ugradilli.
Nije neuobicajeno za VAG da se u gar.ugradi set sa fiksnim zamajcem umesto plivajuceg (1.9TDI Octavije npr.)
Moze da se desi da je tu uzrok buke.
Takodje ako je fab.zamajac fiksni, onda sigurno nije menjan ali nije sigurno i da je 100% ispravan (moze biti kriv, deformisan).
NE znamo da li je kod greske isti pre zamene turbine i posle zamene.Ako je isti onda zamena turbine nije ni bila potrebna.
Takodje ne verujem da  se neispravna turbina manifestuje samo ujutro.
Nisam ni siguran da li je varijabilna geometrija turbine vakuumska, sudeci po "starosti" vozila ne verujem; pre ce biti el.aktuator varijabilne geometrije.Njegov kvar se manifestuje gubitkom snage i naravno upaljen Check.
Ne znam puno o 1.6TDI pa ovo oko varijabile geometrije uzmi sa rezervom.
  • Vozi: Škoda Octavia 3 Combi 1,2 TSI 6B 2013. Toyota Corolla Sol 1,5 2024.

Van mreže josipZapočeo temu

Koliko km je prešao do zamene kvačila i ukupno? Ti si prvi vlasnik?

auto je prešao samo 36000 km.
Prvi vlasnik da.
  • Vozi: škoda octavia combi 1.6 tdi 77kw

Van mreže josipZapočeo temu

(ne radim u Skodi)
Nije normalo da ne dobijes nikakav dokument sta je zamenjeno u garanciji.
U teoriji radni nalog se otvara/potpisuje kod prijema vozila/belezenja reklamacije.
Kod zatvaranja popravke trebalo bi da dobijes neki dokument koji potvrdjuje da je popravka uradjena i sta je sve zamenjeno.
(Barem je tako kod brenda u kome radim).
Takodje, malo je sumnjivo sto nista nisi dobio; ili nesto muljaju ili ni sami nisu sigurni u ispravnost popravke.
Zvukove nisam slusao (nisam sada u mogucnosti) ali sudeci po simptomima problem je opet vezan za set kvacila, menjac...Ne bi bio prvi slucaj da se dijagnostikuje kvacilo kao krivac, a da je uzrok u menjacu.; doduse zvuk bi se u ovom slucaju cuo odmah ne nakon par dana.
Proveri po VINu koji je zamajac fabricki (plivajuci ili ne), pa vidi sta su ugradilli.
Nije neuobicajeno za VAG da se u gar.ugradi set sa fiksnim zamajcem umesto plivajuceg (1.9TDI Octavije npr.)
Moze da se desi da je tu uzrok buke.
Takodje ako je fab.zamajac fiksni, onda sigurno nije menjan ali nije sigurno i da je 100% ispravan (moze biti kriv, deformisan).
NE znamo da li je kod greske isti pre zamene turbine i posle zamene.Ako je isti onda zamena turbine nije ni bila potrebna.
Takodje ne verujem da  se neispravna turbina manifestuje samo ujutro.
Nisam ni siguran da li je varijabilna geometrija turbine vakuumska, sudeci po "starosti" vozila ne verujem; pre ce biti el.aktuator varijabilne geometrije.Njegov kvar se manifestuje gubitkom snage i naravno upaljen Check.
Ne znam puno o 1.6TDI pa ovo oko varijabile geometrije uzmi sa rezervom.
Radni nalog je otvoren pred mnom, i prijava kvara je upisana u onaj njihov program.Jedino nisam dobio RN na potpis da je rad obavljen i da ga "zatvore".
Rekli su mi da po broju šasije kad gledaju preko programa piše da je zamašnjak jednomaseni.
Ovo što se lamela raspala pa cvilila mi je tehnički savjetnik pokazao dokumentaciju u kojoj piše o kakvom kvaru se radi i da je to priznato od proizvođača kao kvar i da se mjenja set kvačila.
Zvukovi koji se sad čuju kod puštanja i stiskanja papučice kvačila (ne stalno) , kaže serviser da upućuju na getribu ali mora sve raditi kako mu dečki iz tehničke službe (zastupnik) kažu.
  • Vozi: škoda octavia combi 1.6 tdi 77kw

Van mreže Turbo

Meni jednom nisu hteli da daju nalog pa reko ajde kopirni ga šta ti teško, pa onda kao jao ne radi kopir, ja reko imate i druge i onda je proradio kopir. Mulja se na angro.

RN3 Pro via TT