Autor Tema: ACT cilindri su skloniji propadanju?  (Pročitano 1553 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže PejaZapočeo temu

ACT cilindri su skloniji propadanju?
« poslato: 13. Feb, 2017. 13:32 »
Da pitam znalce u vezi ACT, kroz poptuno proizvoljan primer.

Situacija 1:
Krstari se auto putem, automobil trosi recimo 7l na 100 km. Sva 4 cilindra aktivna. Po racunici svaki od cilindara trosi A= 7/4  =1.75 l na 100 km.

Situacija 2:
Uslovi kao iz situacije 1, samo sto automobil ima ACT. Ostvarili su se uslovi da se ACT aktivira. ACT se aktivirao i potrosnja pala na 6 L 100 km. Po racunici, sada svaki od preostala dva cilindra koja su u funkciji trosi po B= 6/2 = 3 l na 100 km.

Pitanje:
Da li ovo znaci da su ta dva cilindra koja su aktivna tokom ACT funkcije, opterecena  A/B = 1.71 puta vise (3/1.75) nego u normalnom rezimu rada?

Zakljucujem da su ACT aktivni cilindri dosta napregnutilji i skloniji propadanju. Ili gresim?
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD


Van mreže nidza

Odg: ACT cilindri su skloniji propadanju?
« Odgovor #1 poslato: 13. Feb, 2017. 13:46 »
Neće biti:
4% * 7l/100km = 0,28l/100km

0,12l bi bilo da je prosek okruglo 3l/100km, što je preoptimnistično ipak za benzinski motor od 140kW ili 3.0 TDI.

Za ACT ne bih znao odgovor, ali fakat će klipovi nejednako da se troše, dizne, ceo sistem. Da li je vredno te male uštede, nemam pojma. Prvog vlasnika neće da stigne neki remont, ali nekog sledećeg vrlo verovatno. Živo me zanima koje će kilometraže da prelaze takvi motori.
  • Vozi: Škoda Octavia RS230 2017, Škoda Octavia 1.5 TSI Style 2021

Van mreže PejaZapočeo temu

Odg: ACT cilindri su skloniji propadanju?
« Odgovor #2 poslato: 13. Feb, 2017. 13:53 »
4% od cega?

U teksti stoji eksplicitno navedeno, 0.12l/100km

"fuel consumption is reduced by four percent, equivalent to 0.12 l per 100 km compared to a conventional 5W30"
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD

Van mreže Filip

Odg: ACT cilindri su skloniji propadanju?
« Odgovor #3 poslato: 13. Feb, 2017. 14:00 »
Pitanje:
Da li ovo znaci da su ta dva cilindra koja su aktivna tokom ACT funkcije, opterecena  A/B = 1.71 puta vise (3/1.75) nego u normalnom rezimu rada?

tako nekako, makar teorijski, s tim što je inače ACT moguć samo u režimima malog opterećenja, plus ona druga dva cilindra ne prestaju sa kretanjem, samo ne sagorevaju, a i ACT sam po sebi ne radi često, tako da sve to zajedno ne verujem da će dati neku veliku razliku u njihovoj istrošenosti, verovatno tek neka mikroskopska analiza posle 100.000 km bi možda dala neke rezultate na nivou kog mikrometra... bio bi zanimljiv test 100.000 km pa rasklapanje, tipa onih koje je Auto Bild pravio
  • Vozi: Škoda Octavia 1.8 TSI Elegance + Eibach & RS 18" + Revochip

Van mreže nidza

Odg: ACT cilindri su skloniji propadanju?
« Odgovor #4 poslato: 13. Feb, 2017. 15:22 »
4% od cega?

U teksti stoji eksplicitno navedeno, 0.12l/100km

"fuel consumption is reduced by four percent, equivalent to 0.12 l per 100 km compared to a conventional 5W30"

Zanimljivo da toliku netačnost stave u PR tekst.
  • Vozi: Škoda Octavia RS230 2017, Škoda Octavia 1.5 TSI Style 2021

Van mreže klisko

Odg: ACT cilindri su skloniji propadanju?
« Odgovor #5 poslato: 13. Feb, 2017. 19:01 »
Potpuno ste me zbunili sa ovih 4% dok nisam shvatio da je tema podeljena... Dakle, računica sa 4% ne govori o uštedi zbog ACT-a. Ili sam ja i dalje zbunjen :)
  • Vozi: Octavia A5FL 1.9TDI 2010 i Octavia A7FL 1.6TDI 2019

Van mreže Karlheinz

Odg: ACT cilindri su skloniji propadanju?
« Odgovor #6 poslato: 13. Feb, 2017. 19:25 »
da tema je podeljena iz ove, tj. odavde:
http://forum.skodaforum.rs/motor-i-menjac/stize-1-5tsi/msg62297/#msg62297

4% je ušteda goriva zbog korišćenja ulja 0w20
  • Vozi: Yeti