Dilema, koji to sad dizel ima potrosnju ekstremno nisku da bi bila pandam?
Послато са SM-J415FN
Kratko sam imao priliku da vozim Yarisa hibrid, nisam ja stekao utisak da su na otvorenom hibrid štedljivi.
Veća težina+nema regenerativnog punjena i veće brzine znače da je hibrid više minus nego plus.
Više mi je se isplatio DS3 sa 1.4 HDI motorom sa približno 5 l potrošnjom, čak mislim da bi i obični 1.33 Yaris bio ekonomičniji.
50 km domet plugin-a, mislim da se isplati za većinu, ali za ljude koji se voze 2h+ dnevno znači otprilike da je odnos pola-pola.
Ima kolega Filip takodje sa foruma koji sa 2.0 CR Superbom 103 kw ima fenomenalnu potrosnju ispod 5l, moja je prosječna 4.4 l, mada stariji motor 1.9 PD TDI.
Tako da ne treba pandan ima i efikasnijih, 1.6 hdi, 1.6 TDI, 1.6 DCI, 1.5 DCI, sve mali diseli koji C klasu vozila guraju sasvim solidno i ekonomično.
1.5 DCI u Dusterima 4x4 5.03 l prosjek,
1.6 HDI na Berlingu prosjek 5-6 l,
1.6 HDI Pežo 301 4.4-5 l
1.3 Mjet Fiat 500L 5.3 l
1.9 JTD Fiat Stilo MW 4.8-5.6l (4.9 trenutna)
1.9 TDI Greenline Superb 2 - 4.4l skoro sve regionalnim putevima
Ovo je prosječna potrošnja koju sam lično mjerio i mislim da je često ispod realne potrošnje hibrida.
Pandan je teško naći, različita vozila, namjene, potrebe, stilovi vožnje.
Ja sam prezadovoljan recimo sa JTD Fiatovim motorima u Stilu, razocaran sa kombinacijom 1.3 Jmet i 500L.
Felicija mi je bila prva ljubav i najveća tuga, opet Superb 2 je možda najakvalitetnije auto koje sam imao.
Znam da je Mercedes udobniji i luksuzniji, BMW brži, Audi kvalitetniji i bolje dizajniran, ali optimum za mene je bio Superb.
Maksimum nije optimum, optimum je relativan i zavisi od sijaset faktora.
Za terenska vozila npr., potrošnja se mjeri više po satu rada nego po predjenim km, kao za traktor.
Koliku autonomiju i pozdanost očekivati od hibrida u pravoj terenskoj vožnji.
Najprije, nemaju obrtni momenat disela, nema onog igranja na kvačilu.
Mislim da je za dalje relacije još uvijek zakon disel.
Opet ponavljam mišljenja sam da u 95% slučajeva ne pravimo veću kilometražu od 100 km dnevno, tako da je plugin sa autonomijom na baterije od 50 km bombonica.
Ukratko radujem se ja hibridima, plugin, a naročito električnim vozilima jer: 4x4 bez mnogo doplate, veća pozdanost i lakše održavanje (nadam se), instant obrtni momenat, brzina...
Zamisli na sta bi tek tada licio taj casopis... 
Pokojni Alvirović se u grobu prevrće od same pomeni

Vrela Škoda, ko kaže da O3 ne valja?
