Autor Tema: Uskoro: Nova Skoda Octavia 2020  (Pročitano 39505 puta)

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže nemilose

Odg: Uskoro: Nova Skoda Octavia 2020
« Odgovor #195 poslato: 03. Okt, 2019. 18:43 »
Drugi red je važan za one koji sede tamo, a to nisam ja  :)
  • Vozi: Škoda Superb III FL Ambition+ 1.5 TSI MT6

Van mreže sale.kriminale

Odg: Uskoro: Nova Skoda Octavia 2020
« Odgovor #196 poslato: 03. Okt, 2019. 19:10 »
Sale, nešto ti dobro nisi video kad tako pišeš, ne zameri. :)

Ništa ne zameram, ali stvarno sam bio neprijatno iznaneđen kada sam seo u zadnju klupu u Octaviu (više puta). Napred je sve OK. Nisko se sedi kao da sam propao do patosa al` ajd` .. to se čovek može navići i malo podesiti sedište po visini.  Drugi red je za dve osobe. Bočne grede su blizu glave ako si visok. Srednji sic sa onim visokim centralnim tunelom i izduvom ventilacije skoro da je neupotrebljiv za odraslu osobu. Neravna zadnja klupa (nije strašno). Niska je klupa kao kod Opel Astre sedan što znači sedenje na vrh zadnjice (neudobno). Nova Octavia O4 treba da poveća visinu sedenja i uravni zadnju klupu te poveća prostor za glavu ("head room" se kaže moderno). Ukinuti mogućnost 4x4 i sniziti centralni tunel. To je sedan a ne SUV. Zadnju ventilaciju pomeriti malo napred da ima više mesta za stopala. U toj varijanti bi morali menjati osnovni oblik vozila i tek tada bi mogli reći da je to novi model a ne da samo menjaju svetla i oznake i po koji poklopac.
  • Vozi: Dacia Logan

Van mreže Karlheinz

Odg: Uskoro: Nova Skoda Octavia 2020
« Odgovor #197 poslato: 03. Okt, 2019. 22:26 »
Zavisi kako posmatraš stvari. Na novoj O4 biće "sve" novo, spolja i unutra. Još kada predstave plug-in hibrid dogodine, ode nam i Oktavija u električne modele.
Porašće u dužinu malo preko 4,7m, kabina će biti još prostranija, gepek oko 610/630L, matrix LED napred, dinamički LED pozadi, sve što Škoda nudi od IT paketa - biće, naravno i cena se menja za 30-40.000 czk, tako kažu (pretpostavljaju). Piše se još da će krajem oktobra Škoda predstaviti javnosti i zvanično prve maskirane prototipe. (one uvijene u crno-belo foliju, tzv. "zebre" kao npr. što je Karoq predstavljen novinarima neposredno pred premijeru...)
  • Vozi: OctaviA5 1.9TDI 2008 Elegance+

Van mreže Filip BG

Odg: Uskoro: Nova Skoda Octavia 2020
« Odgovor #198 poslato: 04. Okt, 2019. 10:05 »
Ukinuti mogućnost 4x4

Ne slažem se. Ali, nikako se ne slažem. Kada bi se napravila simulacija koliko bi ljudskih života bilo spaseno, koliko bi ljudi danas hodalo umesto guralo invalidska kolica, tj. koliko saobraćajnih nesreća na otvorenim putevima bi bilo izbegnuto da su kola koja su u njima učestvovala imala 4x4 pogon, umesto pogona na samo jednoj osovini, zaključak bi bio da svako vozilo ove klase, koje je predviđeno da dosta bude na putu, mora da ima 4x4 pogon. Nažalost, važnija je lažna ekološka svest i smanjenje potrošnje goriva mereno u decilitrima, a ne bezbednost i životi ljudi.
Sa druge strane velike industrijske i ekonomske sile imaju bahat stav po pitanju emisije štetnih gasova u atmosferu i ne žele da svoju industriju učine manje štetnom, jer to njih košta.
  • Vozi: Superb 2.0 TDI 2014

Na mreži hakkler

Odg: Uskoro: Nova Skoda Octavia 2020
« Odgovor #199 poslato: 04. Okt, 2019. 11:02 »
Ako je budu sklapali u Turskoj i Seat pozicionirali iznad Škode kao što vag plaanira ta nova kozmetička unutrašnjost ne bude bila na nekom nivou..isto kako je i fl o3 pao po pitanju kvalitete interjera i exterijera (ljuštenje volana..cvrčci..magljenje led farova itd)

Van mreže djordje48

Odg: Uskoro: Nova Skoda Octavia 2020
« Odgovor #200 poslato: 04. Okt, 2019. 13:54 »
Ne slažem se. Ali, nikako se ne slažem. Kada bi se napravila simulacija koliko bi ljudskih života bilo spaseno, koliko bi ljudi danas hodalo umesto guralo invalidska kolica, tj. koliko saobraćajnih nesreća na otvorenim putevima bi bilo izbegnuto da su kola koja su u njima učestvovala imala 4x4 pogon, umesto pogona na samo jednoj osovini, zaključak bi bio da svako vozilo ove klase, koje je predviđeno da dosta bude na putu, mora da ima 4x4 pogon. Nažalost, važnija je lažna ekološka svest i smanjenje potrošnje goriva mereno u decilitrima, a ne bezbednost i životi ljudi.
Sa druge strane velike industrijske i ekonomske sile imaju bahat stav po pitanju emisije štetnih gasova u atmosferu i ne žele da svoju industriju učine manje štetnom, jer to njih košta.

Slazem se, nasim ljudima je bezbednost uvek na zadnjem mestu i pricaju gluposti da je 4x4 nepotreban i da mnogo trosi. Da ljudi znaju npr koliko TAG povecava bezbednost ne bi nikada placali putarinu rucno. Moramo biti svesni da zivimo u vremenu bahatih ljudi, tu su politicari, tatini sinovi i alkoholicari-svi jaki ko crna zemlja i ko zna kad te neko moze zakovati na rampi. Dok pruzas ruku da platis ili uzmes karticu ili cekas u redu neka budala koja je besna od viska para te zakuje od pozadi. Setimo se slucaja Babic i slucaja tunel Sv. Helena. :( :( :(

Van mreže sale.kriminale

Odg: Uskoro: Nova Skoda Octavia 2020
« Odgovor #201 poslato: 04. Okt, 2019. 18:35 »
Polako ljudi. Ako ćemo pričati o bezbednosti onda to nije samo 4x4 , već i onih milion air bagova i elektronskih čudesa. Sa svom tom opremom auto može da te košta kao avion da si kupio. Naravno, sve je to poželjno za imati. I komunizam je zamišljen tako da svi imaju sve i budu jednaki pa ništa od toga. Nego, da se vratimo u realnost. Ne volim lažne automobile. Lažne sportske automobile, lažne SUV-ije i drugo. Ako si SEDAN budi SEDAN. Ako si SUV budi pravi SUV itd. Nemojte budžiti na sedan nešto što mu ne pripada. Ako hoćeš pogon 4x4 , kupiš SUV a ne SEDAN. Sedani su zamišljeni za vožnju po asfaltu , da budu udobni za putnike , elegantnog dizajna i da zadovolje potrebe najvećeg broja vozača. Zašto sedan da bude neudoban zbog pogona 4x4  koji većina neće kupiti ?  Osnovna svrha automobila je prevoz putnika i prtljaga. Ako tu nešto ne štima , model je u problemu. Nekada se pitam gde ode sav taj lim od kojeg je sačinjena Octavia kada nazad nije ergonomski dovoljno prostrana. Veliki auto, a zapravo mali. Verovatno je dobar deo lima otišao u gepek.
  • Vozi: Dacia Logan

Van mreže Maksimus

Odg: Uskoro: Nova Skoda Octavia 2020
« Odgovor #202 poslato: 04. Okt, 2019. 19:18 »
Nisi u pravu.
Prvo,4x4 sistem ima brojne prednosti na asfaltu,tako da reci da je bespotreban u sedanu(vec samo u SUV-u) je apsolutno netacno. Od bolje upravljivosti,stabilnosti,bezbednosti i na kraju prakticnosti,sve to se i te kako oseca na asfaltu(o otezanim uslovima da ne govorimo). 4x4 ima bukvalno samo prednosti u ponasanju auta na putu,sada se ugradjuje i u skoro sve ozbiljnije sportske automobile,a kamo li sedane.

Naravno da svaki nov auto treba opremiti sa svim mogucim airbagovima(mislim da je u prakticno svakoj novoj skodi moguce uzeti 9) a najvaznije elektronske asistencije su standard(svaki novi auto ima ESP a npr superb standardno ima i automatsko kocenje,dok je pracenje linija doplata). Sve to kosta zanemarivo u odnosu na povecanje bezbednosti koje se dobija.
 
Koja to limuzina(sedan) ima 3 korisna zadnja sedista za odrasle osobe? Traziti ravnu zadnju klupu je tek besmisleno,to sto nije ravna je ucinjeno da bi se zadnja 2 sedista profilisala i bila udobnija.
Ako cemo o nameni vozila onda treba reci da je oktavija(i generalno hecbek/limo oblik) nepodesan za redivan prevoz 3 odrasle osobe na zadnjem sedistu,za to treba traziti MPV.

Oktavija za svoju klasu ima zavidnu zadnju klupu,ona je hecbek C segmenta(golf) koji ima "gepek" umesto ravnog zadnjeg kraja i na konto toga je duza tih 30tak cm. Od tog auta se ne moze zahtevati komfor na zadnjoj klupi na nivou s klase(a ni tamo troje ljudi ne sedi opusteno nazad).
Zamerka na udobnost u smislu tvrdih sedista,nemirnog vesanja itd se vec moze uputiti,ali sto se samog prostora na zadnjoj klupi tice-oktavija je sjajna.

Van mreže fobia24

Odg: Uskoro: Nova Skoda Octavia 2020
« Odgovor #203 poslato: 04. Okt, 2019. 20:01 »
Nekada smo se vozili u jugu i ladama samarama, a vezivali su pojas samo mali broj vozaca. Cak kad sam ja odrastao smejali su se u okruzenju kada te vide da se vezujes. A danas je bitno ima li 6 ili 9 vazdusnih.

Poslano z mojega SM-G965F z uporabo Tapatalk


Van mreže Marjanke

Odg: Uskoro: Nova Skoda Octavia 2020
« Odgovor #204 poslato: 04. Okt, 2019. 22:33 »
I nekad je bilo dosta manje saobracajnih nezgoda zbog sporijeg saobracaja, sad  je vec treca dimenzija od juga i zastave.

Послато са SM-J415FN  


Van mreže sale.kriminale

Odg: Uskoro: Nova Skoda Octavia 2020
« Odgovor #205 poslato: 06. Okt, 2019. 01:20 »
Eee dobro Maksimuse. Ima istine u onome što govoriš, ali ... Skuplji paketi opreme sa opcionim bezbednosnim sistemima a posebno u varijanti sa pogonom 4x4 mnogo poskupljuju konačnu cenu svakog automobila. Kažeš da je takva razlika u ceni zanemarljiva u odnosu na bezbednost koja se dobija. Imaš vrlo zanimljivu filozofiju. To mi se sviđa. Kako uporediti 5000 EUR i filozofski pojam bezbednosti. Za mene je bezbednost pre svega ono kada si savestan vozač i paziš i za sebe i za druge, a konkretno pogon 4x4 iako koristan ipak mnogima nije prioritet pa treba uvažiti volju većine.

Zanimljiv je tvoj treći pasus. Tačno je da danas nema sedana koji prima tri odrasle osobe na zadnjoj klupi pa treba kupiti MPV (dodao bih ili srednji+ SUV). Da li znaš da to nije uvek bilo tako ? Takozvani " downsizing " je učinio svoje a trend traje već oko 7 ili 8 godina. Automobilska industrija o tome ne govori. Kupci su provalili o čemu se radi. Proizvođači se hvale olakšanim karoserijama (čitaj: smanjenim automobilima) i malim motorima koji manje zagađuju prirodnu sredinu (euro 6). Svi proizvođači su smanjili automobile po visini i po širini a unutra stanjili sedišta te uštedeli dosta kilograma težine. Time je omogućeno ubacivanje turbo trocilindraša pa i elektro pogona što će se tek videti. Pre downsizing-a skoro svi sedani (pa i manji automobili) su primali troje odraslih na zadnjoj klupi. Da li znaš da Dacia Logan ph1 na zadnjem sedištu opušteno prima troje odraslih ljudi ili čak četvoro dece (provereno) ? Da li znaš da stara, jeftina i glupa Dačija ima ogroman "head room" i da je solidno prostranija od Octavie u putničkom prostoru ? Ne izgleda tako ? Znam da ne izgleda tako. Proveri sve starije modele raznih proizvođača pa ćeš videti razliku u odnosu na nove modele. Međutim, kod Škode je priča drugačija. Octavia je od prvog dana i od svog prvog modela bila u skladu sa današnjim downsizingom. Gledao sam brošure za sve Octavie od prvog do aktuelnog modela i video da je putnički prostor konstanta. Bez promena u dimenzijama. Naročito po visini. VW je na početku tako i zamislio Škodu da bi bila jeftinija. Kasnije se ispostavilo da će to biti opšti trend.

Neravna zadnja klupa nije napravljena da bi bočna sedišta bila ergonomski upodobljena već zbog stanjivanja sedišta. Kada ti je plafon nizak onda sedišta moraju biti tanka da bi imao prostor po visini i radi uštede u težini. Zbog tankih sedišta i visokog centralnog tunela srednji sic je morao biti višlji i tvrđi. Ravna klupa je luksuz koji smo izgubili zbog downsizing-a. Samo ravna klupa obećava udobnost. Putnici zauzimaju onoliko mesta koliko kome treba a pošto je klupa ravna i dalje svi sede udobno. Kada isparcelišeš klupu na tri dela nejednaka po visini, to sa ergonomijom "niđe veze" nema. Ako ne veruješ, sedi na sredinu.

Krajnji zaključak je da su automobili ustvari poskupeli. Ono što su nekada mnogi pa i jeftiniji automobili pružali, sada ima samo kod MPV i srednjih+ SUV vozila a to su ipak skuplja vozila. Proizvođači su pogledali statističke podatke i procenili da neće mnogo izgubiti zbog dowsizing-a ako se uzme prosečna visina čoveka i brojnost većine porodica (0 , 1 ili 2 deteta). Nisu oni krivi već direktive EU o smanjenju zagađenja pa su pritisnuti time sve smanjili, izbacili nove generacije SUS motora, te naveliko kreću sa hibridima i all electric vozilima.

Džaba je kukam zbog putničkog prostora. Znaju oni to bolje od mene ali to tako izgleda mora.
Ipak, nova Octavia 2020 bi mogla u datim ograničenjima malo da se poboljša. Moj predlog je bio izbaciti 4x4 pa urediti malo bolje putnički prostor na zadnjoj klupi. 
  • Vozi: Dacia Logan

Van mreže nidza

Odg: Uskoro: Nova Skoda Octavia 2020
« Odgovor #206 poslato: 06. Okt, 2019. 08:55 »
Kako to tačno 4x4 povećava bezbednost jednom prosečnom vozaču u normalnom saobraćaju u najčešćim incidentnim situacijama kao što su:
1) izbegavanje prepreke u toku kočenja?
2) pravolinijsko naglo kočenje?

Od prednosti mi napamet pada samo hendikep u datim situacijama zbog veće mase.

Sent from my POCOPHONE F1  

  • Vozi: Škoda Octavia RS230 2017, Škoda Octavia 1.5 TSI Style 2021

Van mreže petarp031

Odg: Uskoro: Nova Skoda Octavia 2020
« Odgovor #207 poslato: 06. Okt, 2019. 09:55 »
Recimo tako sto 4x4 ima multilink oslanjanje i sto obicno ima jace kocnice. Na suvom sa danasnjim sistemima zastite i nema velikog odstupanja prednjeg od 4wd, ali na pokvasenom, mokrom, zaledjenom, sneznom i te kako ima razlike, pa i na kocenjima. To pokazuje i gomila testova na yt.

Sent from my SM-A920F  


Van mreže nidza

Odg: Uskoro: Nova Skoda Octavia 2020
« Odgovor #208 poslato: 06. Okt, 2019. 09:59 »
Za jedno iznenadno kočenje apsolutno svaki auto sad ima dovoljno jake kočnice.

Multilink nazad, možemo odvojenu diskusiju o tome, ali zadnja osovina na kočenju učestvuje vrlo malo.

Dalje?


Sent from my POCOPHONE F1
  • Vozi: Škoda Octavia RS230 2017, Škoda Octavia 1.5 TSI Style 2021

Van mreže Karlheinz

Odg: Uskoro: Nova Skoda Octavia 2020
« Odgovor #209 poslato: 06. Okt, 2019. 10:16 »
Octavia 4 karavan, liči kao da je prava?  :)
  • Vozi: OctaviA5 1.9TDI 2008 Elegance+



Pretraga foruma [Google]