Autor Tema: Usporedba: Fabia Mk1 vs. Corsa D  (Pročitano 3328 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže t.salaiZapočeo temu

Usporedba: Fabia Mk1 vs. Corsa D
« poslato: 03. Sep, 2013. 01:03 »
Evo kako sam nesretnik sa zakucanim motorom, ovih dana sam se puno druzio sa ocevom Opel Corsom D 1.2 16v, pa rekoh da napisem svoja opazanja i neke usporedbe ova dva modela koje dijeli vise od 7 godina zivota.

Kao prvo, obadva auta kao nova su u prilicno istom cijenovnom rangu, Fabia je sa Elegance paketom na akciji 2002-e godine bila 21 600KM, a Corsa 2009-e sa NJOY opremom 22 300KM. Obadva imaju skoro istu opremu, kazem skoro, jer u ovoj usporedbi Fabia je nudila vise za manje novca. Skoda je u Fabiju utrpala BC, ABS, klimu, prednja grijanja sjedala, radio sa 8 zvucnika, ASR (ruku na srce skoro pa beskoristan sistem), 2x airbag, sva 4 stakla na struju, alarm, zastitu zadnjih vrata protiv otvaranja od strane djeteta sa unutarnje strane, IsoFix pripremu za djecija sjedala, elektricne grijane retrovizore i jako koristan poprilicno velik pretinac ispod suvozacevog sica.

Corsa D za vise novca daje dosta manje. Od opreme ima elektricne retrovizore koja NISU grijana, klima, ABS, BC, prednja stakla na struju, IsoFix priprema za djecija sjedala, radio CD player sa 4 zvucnika i manje vise tu zabava staje.

Ono sto dijeli ova dva auta sa 7 godina razlike su njihovi putevi. Dok je Skoda sa Fabijom isla kao sto im i ide slogan "Simply clever", uradila je pametno te dala je dosta opreme za jako prihvatljivu cijenu. Opel je sa Corsom D isao drugim putem, putem sminke i dizajna. Interijer je daleko ljepsi, veseliji i mastovitiji od Fabijinog crnog dosadnog, prilicno "VAG-enovskog" pristupa.
Kad smo vec kod interijera, nisam mogao promasiti utisak da su se unutra sastala dva svijeta. Od poda do razine prozora sve je mastovito uradjeno, jako lijepo slozene boje u crno-crvenoj nijansi, piano black zavrsetak instrument table i kokpita, sve tipkice, plastike i platno daje utisak kvalitete i durabilnosti. Osim volana i kozice mjenjaca. Kozica mjenjaca je jeftini skaj koji simulira kozu, a volan koji je od gume presvucen plastikom, popustio je nakon samo 44+ tisuce prijedjenih kilometara.

Zatim dolazi grozni(ji) dio: samo nebo je ustvari kao plastika na koju je direkt zaljepljeno jeftino platno kakvo inace dolazi u Chevrolet Sparku, Daciji Sandero i jos nekim kineskim nadama na 4 tocka. Plastike A stubova su jeftine i gumenaste, kabinsko svijetlo je premaleno i jeftino uradjeno i opcenito gornji dio interijera daje dojam kao da ce se raspasti na svaki dodir. Crveno platno daje dobar dojam cvrstoce i kvalitete, ali je podlozno jacem prljanju, gepekt je pregradjen duplom podnicom koja samo smeta i bolje je da je izvadite odmah jer ponekad klopara preko rupa.

S druge strane, ovjes je za nase ceste perfektan, za tu klasu auta upija rupe odlicno, solidno drzi u krivini, kocnice su odlicne za gradski auto, visok profil gume, visoka podnica auta od ceste i jako tih ispuh nece umarati ni prilikom duze voznje. S druge strane motor 1.2 tek "grize" od nekih 4 000 o/min do blokade u cijem rasponu nudi 86ks, na manjim obrtajima nema nesto posebno zivota zbog manjka obrtnog momenta (110 Nm), ali za gradsku voznju je dovoljan. Ono sto smeta je cudna pedala kvacila koja ponekad ima svoju volju da vam ili ponudi glatko polazenje ili trzaj, neprecizan mjenjac koji zapinje i najvise od svega - volan kao da je samo prisarafljen na letvu volana, ali ne i na same tockove. Iskreno, mogli bi preci preko slona a da na volanu ne osjetite ama bas nista.

Zakljucak: Fabia prve generacije je jako solidan auto gradske klase koji daje odlican omjer ulozeno-dobiveno, dojam kvari (u mom slucaju) neadekvatan, bucan i trom 1.4 MPI motor, tvornicka mana na podizacima prozora i neugodna zadnja sjedista.

Corsa D je odlican gradski autic koji nudi lijep i privlacan dizajn, interijer i udobnost ako zanemarimo koji precac u kvaliteti materijala koji i tako nisu podlozni normalnom habanju tokom koristenja. Pretpostavljam da je ciljana skupina ljudi koji ne znaju nista o autima, ne interesira ih nista o autima, i kojima auto sluzi kao i kocija na Divljem Zapadu - prevoz od tocke A do tocke B. Tu moju teoriju podrzava i nedostatak pokazivaca temperature rashladne tekucine. Njega je zamjenilo zvucno upozorenje i signalna lampica na instrument tabli, koja po mom misljenju vise sluzi za signal da ste vec naj**ali, nego signal da vam se motor pregrijao, jer kad se ona upali ionako vec nista ne mozete uciniti.
« Poslednja izmena: 03. Sep, 2013. 01:11 t.salai »
  • Vozi: Skoda Fabia - 1.9 TDI vRS - OEM+


Na mreži hakkler

Odg: Usporedba: Fabia Mk1 vs. Corsa D
« Odgovor #1 poslato: 03. Sep, 2013. 10:55 »
i rapid u prva dva nivoa opreme ima samo lampicu..i benza i dizlo..a 2012 je izašao :)

tek u elegance imas čukice za temperaturu motora.

istina..na opelju..ni tamo..valjda

Van mreže Neba

Odg: Usporedba: Fabia Mk1 vs. Corsa D
« Odgovor #2 poslato: 03. Sep, 2013. 10:57 »
nedostatak pokazivaca temperature rashladne tekucine
To cak i Yugo ima u kakvom takvom obliku
  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Na mreži 2 Busy

Odg: Usporedba: Fabia Mk1 vs. Corsa D
« Odgovor #3 poslato: 03. Sep, 2013. 11:39 »
"Da nema Forda,Opel bi bio najgori auto!" ;)
Šalu na stranu,Corse su cenjeniji model od ostalih iz te game.Jednostavno,kvalitetniji je od ostalih Opela.Ali nema dvoumljenja da je Fabija mk1 daleko bolji auto.Rezultati prodaje govore sami za sebe.Malo sam pristrasan   ;D .

Van mreže dulefontana

Odg: Usporedba: Fabia Mk1 vs. Corsa D
« Odgovor #4 poslato: 03. Sep, 2013. 12:04 »
To da nema pokazivac temperature sam prvi put video kod Fijata. Sluzbeni Seicento nije imao pokazivac, odnosno imao je lampicu koja se upali kada motor prokuva. :S To sam video i na Puntacima 1 i 2. Koleginici je na Puntu 2 upalio lampicu, i u ovlascenom servisu je remont glave izasao oko 20 i nesto hiljada dinara. Stvarno trula fora, i ako su na tome stedeli ne zelim ni da razmisljam na cemu tek Fijat stedi, a kineski pokazivac sa sondom nov kosta oko 2000 dinara.

Van mreže Neba

Odg: Usporedba: Fabia Mk1 vs. Corsa D
« Odgovor #5 poslato: 03. Sep, 2013. 12:13 »
Stvarno trula fora, i ako su na tome stedeli ne zelim ni da razmisljam na cemu tek Fijat stedi, a kineski pokazivac sa sondom nov kosta oko 2000 dinara.
Ma toliko kosta da ga ti kupis kao pojedinac, serijska proizvodnja istog na 100tine hljada komada kosta 1evro u vrh glave.. Ali to i jeste poenta milion primeraka po 1evro je milion evra... Igra velikih i malih brojki...
  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Van mreže Turbo

Odg: Usporedba: Fabia Mk1 vs. Corsa D
« Odgovor #6 poslato: 03. Sep, 2013. 12:26 »
I Fabija 2 tek uz doplatu za Maxi Dot ima analogni pokazivač temperature. Kod mene je samo plava lampica koja svetli dok ne postigne radnu temperaturu mada je to provereno u praksi preko ELM327 i zapravo gasi kada rashladna tečnost dostigne nekih 60-70 stepeni, što je daleko od radne temperature. Mnogi novi BMW-i nemaju kazaljku temperature. Ne radi se tu o uštedi, nego malo toga prosečan vozač može da uradi ako novi motori krenu iz nekog razloga da se greju. On ti lepo upali EPC pa ti vidi u servisu šta je :D Ili nosi dijagnostiku sa sobom ko ja :)

Mada ja prvi volim što više cajgera na instrument tabli, iako sve ide ka digitalizaciji. Još prošla generacija S klase je imala celu inst. tablu kao jedan LCD ekran, sve ispisuje na njoj, imaš čak i kazaljke, a to je zapravo slika na ekranu.

Van mreže dulefontana

Odg: Usporedba: Fabia Mk1 vs. Corsa D
« Odgovor #7 poslato: 03. Sep, 2013. 15:02 »
Ne radi se tu o uštedi, nego malo toga prosečan vozač može da uradi ako novi motori krenu iz nekog razloga da se greju.
Moze da stane i da ugasi auto, kako mu ne bi doslo do veceg ostecenja motora, mada verujem da oni bas to i hoce.

Van mreže Turbo

Odg: Usporedba: Fabia Mk1 vs. Corsa D
« Odgovor #8 poslato: 03. Sep, 2013. 15:14 »
U normalnom svetu, ljudi čitaju uputstva za upotrebu. Ako upali lampicu koja znači stani, u tom svetu stanu i zovu šlep jer im osiguranje ili često i garancija to pokriva. Kod nas se vozi sa svetlećom tablom najnormalnije. A u tom istom normalnom svetu, na sudu ko ništa dobijaš spor zbog njihovog propusta da te informišu šta se radi u kojoj situaciji a zbog toga nastupi materijalna ili ne daj bože nematerijalna šteta.

Van mreže vlada320

Odg: Usporedba: Fabia Mk1 vs. Corsa D
« Odgovor #9 poslato: 03. Sep, 2013. 23:14 »
Sve nove Skode samo uz Maxi dot imaju i skalu temperature motora. Koriscenjem crvenog antifriza G12 koji ne kljuca ispod 120 stepeni (trebalo bi do 130 stepeni da izdrzi) smanjuje se rizik od ostecenja motora kod pregrevanja. Zato nikako ne treba koristiti obican zeleni antifriz, jer on kljuca vec na 110 stepeni, a odprilike na toj temperaturi se i pali lampica upozorenja.
Pokazivac temperature motora je, takodje, bitan da bi znali ako motor ne postize punu radnu temperaturu, odnosno, ako termostat zaglavi u otvorenom polozaju ili usled starosti pocne ranije da otvara (sto se kod mene desilo - otvarao na 70 - 75 stepeni), pa ga trba zameniti. Na duze staze to moze ostetiti motor, a povecava potrosnju i slabi grejanje kabine.
  • Vozi: Mercedes B180 w245 / ex Fabia mk1 1.4 16v

Na mreži hakkler

Odg: Usporedba: Fabia Mk1 vs. Corsa D
« Odgovor #10 poslato: 04. Sep, 2013. 00:28 »
uopće je bezpredmetno uspoređivati motore koji su miljama daleko..a i godinama.
corsa ima sigurno 20-30% više senzora nego ih je fabia 1 ikad imala.
sasvim je drugi koncept..moderniji.
kineske pameti ko šodra..senzor ovaj senzor onaj..mehanike i kazaljki..vrlo malo.

uhvatili smo se lampice..jer kao navika.. navikli na old school pokazivač temperature.
Sve je to jedan veliki marketing i kako navabiti kupca da se iskrca što više za mračni predmet želja  ;)
Zanimljivo da su kazaljke samo u elegance modelima (ili doplata uz maxi dot) a s druge strane imamo jednu lampicu ..koja objedinjuje jednu kazaljku i sigurno sasvim zadovoljava norme i parametre motora ko i jedna kazaljka.
kada se ugasi..motor je postigao radnu temperaturu..tj zadovoljeni su uvjeti ako eventualno imate volju za pedal to the metal. Isto ko i na kazaljki kada postigne kao 90 (a recimo ulje je tek na 83 stupnja..al to ne znate  :D )
kazaljka je oko 120-150 eura..dok recimo na pravom maxi dotu možeš očitati i temperaturu ulja (jer ima povezan senzor sa prikazom na maxi dotu)
sve je stvar koliko ste željni iskrcati za neku stvar..koja u principu funkcionira isto (ko i jedna obična lampica)..ak jbg. ljepše je za vidjet.
ako temperatura počne rast..isto ćeš napravit ko i ako se lampica upali. (nafrljit grijanje...i niža..niža..stat)
ne kvare se auti manje (oni s kazaljkama) ili više (oni bez njih)..kad u principu i jedna i druga služe istoj svrsi.
slažem se da je teško..naviknuti se na nešto čega nema..al u biti je isto.
isto ko i BC..i maxi dot koji ima veču mogučnost nekih dodatnih funkcija koje..normalno koštaju...još više  ;D
a realno gledajući..podaci koji dolaze iz njega su isti..i na običnom ili na maxi dotu (7 osnovnih)

što je više tih senzora i mogučnosti..veča je mogučnost za neki kvar..moje mišljenje
a opet..svi volimo neke điđe po autu..koje neku drugi..nema  O0

@t.salai
btw. meni je od staroga fabia sdi na stock ovjesu i tabularkama 14" limuzina---ma LAĐA !!
vs mojih eibach kombinacija..punih selena i 17" šlapa

Van mreže Neba

Odg: Usporedba: Fabia Mk1 vs. Corsa D
« Odgovor #11 poslato: 04. Sep, 2013. 12:40 »
Isto ko i na kazaljki kada postigne kao 90 (a recimo ulje je tek na 83 stupnja..al to ne znate  :D )
kazaljka je oko 120-150 eura..

Nisam bas razumeo, al kakva je to kazaljka od 120+ evra ? Jel kuva i kafu ?
  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Na mreži hakkler

Odg: Usporedba: Fabia Mk1 vs. Corsa D
« Odgovor #12 poslato: 04. Sep, 2013. 17:14 »
ta kazaljka je maxi dot..ako ga želiš zasebno..pošto si npr. narúčio active opremu koja nema maxi dot.
samim tim uz maxi dot dobivas  kazaljke temperature i goriva...na modelima rapid i fabia 2.
bez 120 eura..imas samo lampicu..bez kazaljki.
jasnije sad :D

Van mreže Neba

Odg: Usporedba: Fabia Mk1 vs. Corsa D
« Odgovor #13 poslato: 04. Sep, 2013. 18:31 »
Jasnije na sta si mislio  :)

Ali opet stedeti na dve analogne kazaljke... Mada opet kad pogledas na 100 hiljada vozila ustedis 0.5evra je 50 000evra sto je opet godisnja plata jednog inzenjera koji istu tu stvar treba da implementira na maxidot display-u...  :)
  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Van mreže dulefontana

Odg: Usporedba: Fabia Mk1 vs. Corsa D
« Odgovor #14 poslato: 04. Sep, 2013. 18:35 »
Za 120e ih i kupim i ugradim na stub, mada nije OEM, ali ko moze to da pregrmi imace cajgere

Sent from my HTC Desire X