Autor Tema: Astra G Classic II 1.4 twinport (2006) vs. Skoda Fabia 1.4 16v (2001)  (Pročitano 3555 puta)

0 članova i 12 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže vlada320Započeo temu

Kada smo vec kod poredjenja Skode i Opela, evo i mog misljenja:
Opel Astra G Classic II 1.4 twinport (2006) vs. Skoda Fabia 1.4 16v (2001)
Ovi automobili ne pripadaju istom segmentu, ali su podjednako popularni u Srbiji, pa bih ukazao na razlike. Opel Astru, takodje, imamo u porodici, pa je cesto vozim zadnje 4 godine.
Generalno, danas mislim da je Skoda bolji, pouzdaniji, kvalitetniji i dugovecniji auto od Opela, jedino je udobnost na strani Opela. Pre 3 godine sam mislio da su oba automobila u istom rangu kvaliteta, ali vremenom sam promenio misljenje.
Motori slicne zapremine i snage 1364ccm 90KS (lanac) Opel, naspram 1390ccm 100KS (zup.kaisevi) Skoda.
Ne bih rekao da motor Opela ima ikakvih prednosti, osim ako je neko ljubitrlj lanca. Trom je prilicno, vise trosi, ima ocajan zvuk - narocito dok se ne zagreje, zaptivke popustaju. Jedino sto Opelovi benzinci imaju dobar rejting kada je izdrzljivost u pitanju, jer je taj motor prilicno robustan naspram VW motora koji je ceo napravljen od lakih metala.
Menjac je kod Skode precizniji i mnogo laksi za rukovanje, mada je na Opelu i nakon 170.000km original fabricka lamela i poznato je da Opeli imaju dugovecan set kvacila.
Klima - kod Skode besprekorna, jednom bespotrebno servisirana za 3 godine, kod Opela - katastrofa: prvo je crkao kompresor na 140.000km, a zatim i svi drugi delovi redom (osim isparivaca). I ovog leta je morala da se napuni da bi radila.
Boja - akrilna, definitivno super kvaliteta kod Skode, losa kod Opela, lako je ostecuju kamencici i izbledi vremenom.
Limarijski - Opelu dajem prednost, lim (pocinkovan) izgleda jace i tvrdje, vrata su teska i daju onaj osecaj luksuza pri otvaranju i zatvaranju. Ali, Skoda ima dobar deo poda i zadnje blatobrane oblozene zastitnom plastikom, sto Opel nema.
Trapovi - izdrzljivi kod oba automobila, ali je Opelovo ogibljenje mekse i udobnije.
Enterijer - Skodin je lepsi i zanimljiviji (verovali ili ne), ima gomilu plafonskih svetala i napred i pozadi, hladjenu kasetu i spremiste za limenku. Ali Opel ima tvrdja i malo bolje profilisana sedista i luksuzniju oblogu intrument table, veliku kasetu za sitnice a podizaci prozora se ne kvare. Mana je SAMO JEDNO svetlo u kabini i to napred, a auto je karavan.
Gepek - Karavani: Skodin gepek je dovoljno velik za komotan odlazak na godisnji odmor, ali Fabia nije pravi karavan zbog zakosenog zadnjeg dela i obaranjem sedista se ne dobija ravna povrsina. Opel jeste pravi karavan, cak sam i dvosed uspeo da ubacim, zatvorim gepek i prevezem, ali jos jednom napominjem - Fabia je mali auto B segmenta, a Astra je srednja klasa u C segmentu.
Odrzavanje - Opel se mnogo vise kvario od Skode, mada je i presao vecu kilometrazu, a kvarovi su poceli tek od 140.000km. Pre neki dan je crkla i pumpa za gorivi iz rezervoara (5000din+zamena), menjan je i lezaj prednjeg tocka, kugle, dihtung dekla i ne secam se sta jos sve, ali bilo je toga. Skoda - podizaci prozora (oba), ciscenje EGR ventila i jos poneka sitnica,
Performanse - Fabia brza i ekonomicnija, Astra udobnija.
Verovatno sam nesto propustio da kazem, ali okvirno, to je to.
  • Vozi: Mercedes B180 w245 / ex Fabia mk1 1.4 16v


Na mreži hakkler

različite klase automobila..

Van mreže Karlheinz

Jesu, reče čovek 2x gore da nisu u istom segmentu, ali baš zato me i čudi ovakvo iskustvo. Fabija realno nije bolji auto od Astre sigurno ni po kom osnovu, ali moguće je a evo i primera da u nekim konkretnim slučajevima ne mora da bude tako, mada je ovde dosta subjektivnog rečeno u korist Škode, npr. potrošnja Astre bi trebala da je manja?
  • Vozi: Yeti

Van mreže Turbo

Verovatno su tu negde po potrošnji, i jedan i drugi motor su prilično rastrošni uz osrednje performanse, Škodu vadi odlično pogođen i podešen menjač ali su u suštini to egal motori.
Oba su prastare konstrukcije, malo ušminkani, taj Opelov ima kao tu Twinport usisnu granu. A zanimljivo je da po pravilu oni troše enormnu količinu ulja ali su jednostavno takvi.

Vozio sam i jednu i drugu, svakako je Astra ozbiljniji auto što je i očekivano, posebno što je Fabija na zastareloj platformi (i prva i aktuelna Fabija su na istoj platformi), s druge strane GM i Opel s njim nije šampion ni po platformama ni po šasijama ni po voznim karakteristikama.

A smatrati kvar na 140.000 lošom pouzdanošću i nije baš realno. Ja bih pre očekivao da u prvih 100.000 ne pravi probleme, bar ne ozbiljne, time bih bio više nego zadovoljan.

Van mreže vlada320Započeo temu

Zaboravio sam, pa da dodam - kocnice su mnogo bolje i efikasnije kod Skode Fabie (ima sva 4 diska), a i pedala je meksa.
Zavrsna obrada je isto tako malo bolja kod Fabie, ali podsecam da je u pitanju Astra Classic II, pandan Octavie Tour, znaci auto pravljen za istocna trzista, kada se vec uveliko proizvodila Astra H.
Automobile sam poredio sa stanovista kvaliteta, pouzdanosti, troskova u eksploataciji i slicno. Naravno da je Astra veci, konforniji i udobniji auto, ali je Fabia mnogo zahvalnija za posedovanje, tako da pri sledecoj zameni auta Opel vise nece dolaziti u obzir.
  • Vozi: Mercedes B180 w245 / ex Fabia mk1 1.4 16v

Van mreže vlada320Započeo temu

Oba automobila su prva alternativa Volkswagenu, tako da su kao polovnjaci namenjeni istoj kategoriji kupaca, pa sam i zbog toga smatrao da su interesantni za poredjenje. Sira javnost i dalje smatra da je Opel bolji auto od Skode - bilo nekada, ali vremena se menjaju.
  • Vozi: Mercedes B180 w245 / ex Fabia mk1 1.4 16v

Van mreže Turbo

Pa i nije Škoda direktna alternativa Volkswagenu, pre svega tu je značajna razlika u ceni, Opel jeste direktan konkurent VW-a(što govore i rezlutati prodaje jer je Golf tradicionalno prvi a Astra mu tradicionalno manje ili više diše za vratom), ali Škoda nije, što je i logično jer niko normalan ne bi pravio sam sebi konkurenciju.

Van mreže vlada320Započeo temu

Bas zbog razlike u ceni Opel i Skoda jesu alternativa za Volkswagen i pazare ih kupci koji bi radije kupili VW, ali im je preskup, pa se konzervativniji odlucuju za Skodu, a manje konzervativni za konfekcijski Opel.
Sinonim za VW je kvalitet bez kompromisa, medjutim kod Opela i Skode neki kompromisi u kvalitetu postoje i bas to treba odmeravati. Ipak, kupci ovih vozila ocekuju od Skode i Opela makar priblizni kvalitet i DUGOVECNOST kao kod VW-a. Koliko je ko u tome uspeo govore i cene polovnih automobila na trzistu, gde Skoda u stopu prati VW, a Opel znacajno zaostaje. Tako je bar u Srbiji.
Uopste, GM sve vise postaje proizvodjac konfekcijskih automobila koji se ne mogu podiciti kvalitetom, najbolji primer je Chevrolet. A Opel je uvek bio i ostace veciti drugi iza Volkswagena, Astra ce kaskati za Golfom, ali samo u Evropi. U Srbiji je Octavia odavno obisla Astru.
  • Vozi: Mercedes B180 w245 / ex Fabia mk1 1.4 16v

Van mreže Turbo

Ne gledam naše tržište jer je statistička greška na nivou Evrope, mentalitet je neobičan u najmanju ruku i ima još sto razloga zašto nije merodavan pa sam se skoncentrisao na svetsko tržište.

Astra jeste večiti drugi u C segmentu, posebno zbog problema koje je Opel imao pre par godina, par promašenih modela(Vectra C, Signum itd.), ali je mnogo bliže VW-u od Škode, i po ceni i po prodaji, dok se Golfa proda oko 500-550.000 godišnje, Astri 350.000 a Oktavija tek oko 160-170.000 komada. Astra je konkurent Golfu u situacijama gde kupac ne uzima Škodu ni u obzir.

Opel je sada u velikoj ofanzivi i sa modelima i sa tehnologijama. U proteklih par meseci su se pojavili Mokka, Adam, restilizovana Insignija, najavljuju novi manji džip, Zafira, imaju jedini kompaktnog hibrida od Evropskih proizvođača - Amperu, itd. U fazi su potpune obnove motorizacije sa uvođenjem DISI benzinskih motora, imaju i 2.0 Bitrubo CDTI sa 195ks. Dosta toga rade sami, za razliku od Škode koja se bavi kozmetičkim izmenama i prepakivanjem VW tehnologije, uglavnom blago zastarele pa samim tim i proverene i bez dečijih bolesti, mada se i njima potkradu krupne greške kao što znamo.

Takođe mislim da je ocenjivanje pouzdanosti na osnovu jednog uzorka, nerealno najblaže rečeno. Treba pogledati statistike malo. Ne kažem da je Opel u vrhu, ali nije ni Škoda.

Edit: Pritom je ta Astra Made in Poland, nije Nemačka, a zna se da su se pokazale kao dosta slabijeg kvaliteta, lošijih materijala, kao i npr naša Zastava 10(Italijanska) u odnosu na Punta Klasika(mejd in Kragujevac), nebo i zemlja.

Van mreže vlada320Započeo temu

Ali, ipak, mi zivimo u Srbiji, gde polovna Skoda Fabia ima gotovo identicnu cenu kao Opel Astra istog godista. Bilo da poredimo Fabiu I sa Astrom G ili Fabiu II sa Astrom H. Valjda i to govori kako se ko pokazao.
  • Vozi: Mercedes B180 w245 / ex Fabia mk1 1.4 16v

Van mreže Turbo

Odg: Astra G Classic II 1.4 twinport (2006) vs. Skoda Fabia 1.4 16v (2001)
« Odgovor #10 poslato: 08. Sep, 2013. 11:15 »
Kako identičnu cenu kad je u proseku Astra H istog godišta kao Fabija po 50% skuplja? Pritom su to Astre leševi iz uvoza a Fabije su uglavnom kupljene nove kod nas, pravilno održavane i sa relativno malom i pravom kilometražom.