Autor Tema: Para. dim na "cepu" za sipanje ulja  (Pročitano 10454 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Dejan DekiZapočeo temu

Para. dim na "cepu" za sipanje ulja
« poslato: 29. Jun, 2017. 00:36 »
Pozdrav Forumašima , ovo je moj prvi post izvinjavam se ako pisem o temi o kojoj se rapravljalo i raspravilo na forumu...Ja je nisam pronasao i zato pitam  :) :) :)
Od nedavno sam postao vlasnik Škode Fabia 1.9 TDI 74KW, 2004god, odusevljen sam autom, snagom motora , nacinom rada, startnoscu, motora u niskim i visokim obrtajima  narodski receno auto je mećava na putu , motor u leru radi tiho ujednaceno kao sat .Ne trosi ulje, rashladnu tecnost itd. Kada se  ŽESTOKO zaturnira u leru  NE IZBACUJE nikakav crni, bijeli ili plavicasti dim , vec samo bezbojni gas iz auspuha koji  rastjera prasinu ispod izduva. Iako je auto staro skoro 13 god na kilometar satu  stoji 184 i kusur hiljada predjenih kilometara , svi znamo da se kiometraza vraca ali auto je veoma ocuvan, unutrasnjost auta je veoma ocuvana  obloga volana, rucica mjenjaca , papučice , sjedista (sve ono sto gledamo kada sumnjamo na kilometrazu) su pohabani kao da je auto preslo nepunih 200 k. Medjutim od tih svih provjera koje radimo kad kupujemo polovnjaka nisam uradio jednu koju se obavezno radila na starim dizelasima , odvrnuti cep za sipanje ulja vidjeti da li dimi "na cep" i da li baca ulje ...Uradih to na mojoj Škodi i  ???   auto prska ( ne baca mnogo) uljnu disperziju (stne kapljice ) i kao neka bjelicasta para koja izbija na cep .Kada se auto ugasi jos malo dimucka ta para- dim sta li je,   i stane ...
Pitao sam  druga (majstora) koji radi u ovlastenom Opelovom servisu i rekao mi je da nemam razloga za brigu , to  nije Golf 2 da se tako provjerava, to je drugaicji  NOVIJI motor koji radi na višim pritiscima nego raniji dizeli . Imam li razloga za brigu , da li neko ima slicna iskustva. Razumijem  da se tokom eksplatacije motora zazori i tolerancije povecavaju zbog istrosenosti karika i stublina , zato je i ulje u motoru crno jer dim prodire u unutrasnost moroa i sa sobom nosi ugljenik koji zacrni ulje
Ne znam da li mi je mozda iberlauf zacepljen ( ako moze to da se zacepi ) njegova uloga je da sredi paru , temepraturu i pritisak u bloku motora  iznad radilice .Ja vam samo mogu reci da motor radi savrseno ali me plasi navedeno...pa ako bi neko mogao da mi kaze neko svoje iskustvo...
  • Vozi: Skoda Fabia 1.9 74 kw 2004


Na mreži Markkoni

Odg: Para. dim na "cepu" za sipanje ulja
« Odgovor #1 poslato: 29. Jun, 2017. 00:45 »
Nista nemoj da te brine, kod TDI-a je to tako.

Sent from my SM-G930F  


Van mreže SystemMan

Odg: Para. dim na "cepu" za sipanje ulja
« Odgovor #2 poslato: 29. Jun, 2017. 21:20 »
Dejane,
Ja sam moju fabiju kupio pre tačno 4 godine (isto 1.9 tdi 74 kw), upravo gazim 100 000-ti kilometar kako je kod mene, na satu sada ima 266 000 km, isto tako se dešavalo to sa parom i prskanjem na čepu i kad sam je kupovao. I evo još uvek samo menjam redovno ulje i filtere, niti troši ulje od zamene do zamene.....i to je to... Nikakva extra ulaganja osim potrošnih gumenih delova na trapovima. Znači kako je Markkoni rekao, bez brige ....
  • Vozi: Fabia 1.9 TDI Combi

Van mreže Joca TDI

Odg: Para. dim na "cepu" za sipanje ulja
« Odgovor #3 poslato: 29. Jun, 2017. 23:24 »

Pitao sam  druga (majstora) koji radi u ovlastenom Opelovom servisu i rekao mi je da nemam razloga za brigu , to  nije Golf 2 da se tako provjerava, to je drugaicji  NOVIJI motor koji radi na višim pritiscima nego raniji dizeli .


Lepo ti je rekao...