Autor Tema: Novi metod merenja brzine na auto-putu  (Pročitano 31607 puta)

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Hidroponika

Novi metod merenja brzine na auto-putu
« Odgovor #195 poslato: 22. Maj, 2018. 12:21 »
Nekom ce mozda izgledati da ja lupetam ali dodatni napor stvara pritisakkad ti znas da moras da budes u nekom proseku. I umesto da si opusten na autoputu ti si pod stresom i onda se desava da ljudi masovno voze i ispod 120 samo da ne bi bili u prekrsaju.


Van mreže vojkan85

Odg: Novi metod merenja brzine na auto-putu
« Odgovor #196 poslato: 22. Maj, 2018. 12:39 »
Opusteno ne postoji kada vozis. Auto put je najveca opasnost da zaspis na keca jer je sve monotono.
  • Vozi: Škoda Kodiaq L&K 2.0TDI 4x4

Na mreži AcoSk

Odg: Novi metod merenja brzine na auto-putu
« Odgovor #197 poslato: 22. Maj, 2018. 12:47 »
Ma nije samo kod nas, velika većina čovečanstva nema psihomotorne, niti intelektualne sposobnosti za vožnju automobila, pa ih ipak voze......

E upravo to je najveci problem. Voze i ovakvi i onakvi zato sto im je to potreba, a ne zelja. Tu dolazi do problema.
To je isto da ja igram fudbal, a nemam pojma i nikada ne bih naucio, jer nisam za to, niti volim :)

@Hidroponika, svaka cast za to, ja sam slicno nesto razmisljao da uradim. Na kraju krajeva pokusaj da oboris, ako ne, platis novcanu kaznu i to je to.

Van mreže nelle

Odg: Novi metod merenja brzine na auto-putu
« Odgovor #198 poslato: 22. Maj, 2018. 12:52 »
U off-u smo van autoputa...

Ali kako ne reći! Autoput je najmanji problem. Ograničenja na magistralnom putu kroz naselje od 20-50 km/h su bezdušna! Osmišljena za bezbednost budžeta, ne saobraćaja. Nije normalno da je izlaz iz škole na takvom putu, ali se onda izgradi drugi izlaz iz škole, ne da se maltretiraju svi koji tuda prolaze. I sa ograničenjem 30 deca stradaju. Raskrsnice su nepregledne, putevi neobeleženi... Bugarin spomenuo kulturu... Ne bih ni komentarisao. Ni kulturu, ni toleranciju, a poznavanje propisa nikako.

Sa takvim ograničenjima najlakše je praviti statistiku da je brža vožnja presudan faktor. Pa i pune linije... Stavljaju je kad god imaju boje.

A ni zvaničnu statistiku nikad ne vidimo kad se promene dešavaju. A naročito nema paralela: pre i posle neke promene. Tu smo da trpimo... I ovo merenje pros. brzine i odmah povećanje ograničenja će uticati na statistiku. A videćemo statistiku ako "je broj žrtava veći zbog veće brzine", ne zato što većina gleda 2-3 h u 129-130-131 na satu...

Bez ikakvih istraživanja (bar ne javnih) se promene sprovode. Pa i koliko to prokleto merenje doprinosi budžetu, presretači, koji su troškovi. Ništa. Samo obaveštavaju o promenama, a priče oko istih su kafanske. Na trulom zapadu bi verovatno vratili smrtnu kaznu kad bi im uveli dve-tri ovakve promene. Za one koji su ih uveli.

Sve ove izmene treba da interesuju javnost, a niko zapravo ništa ne zna.
  • Vozi: O3 fl 1.2 tsi

Van mreže nebojsar

Odg: Novi metod merenja brzine na auto-putu
« Odgovor #199 poslato: 22. Maj, 2018. 15:43 »
kom ce mozda izgledati da ja lupetam ali dodatni napor stvara pritisakkad ti znas da moras da budes u nekom proseku. I umesto da si opusten na autoputu ti si pod stresom i onda se desava da ljudi masovno voze i ispod 120 samo da ne bi bili u prekrsaju

Slatko me nasmeja :) Ukljucis tempomat na 135 i nemas brige. Putujem gotovo svake nedelje preko i nisam imao problema. Prvo jer cajger laze a drugo par puta kad usporis prosek ti padne.  Nista briga, nista stres...
  • Vozi: Skoda Fabia 1.2 HTP, VW pasat B8 2.0TDI

Van mreže nebojsar

Odg: Novi metod merenja brzine na auto-putu
« Odgovor #200 poslato: 22. Maj, 2018. 15:47 »
Ograničenja na magistralnom putu kroz naselje od 20-50 km/h su bezdušna!

Ajd koliko bi ti stavio ogranicenje? Kuce sa leve, kuce sa desne strane, skola, vrtic. Biciklisti, traktoristi, deca,  pijanci.  Ne shvatam sto je nekome tolika muka da spusti na 50 kroz neko naselje kada prolaz kroz vecinu  traje nekoliko minuta cak i tom brzinom.

Nas najveci problem nisu sela i magistralni putevi vec odsustvo boljih saobracajnica, pogotovo u vojvodini. Do Vrsca, Zrenjanina, Kikinde, Sombora  svuda je mogao biti put 2 + 2  sa ogranicenjem 110 ali nema ko da pravi, cela Srbija gradi ono malo istorijske i najvece na svetu grdelice...
  • Vozi: Skoda Fabia 1.2 HTP, VW pasat B8 2.0TDI

Na mreži zare

Odg: Novi metod merenja brzine na auto-putu
« Odgovor #201 poslato: 22. Maj, 2018. 16:25 »
Moj kolega je bio kod rodjaka u Svedskoj i svaki dan se voze nekom ulicom gde je ogranicenje 30. Pita ga on zasto je 30 kada moze 50 a ovaj kaze, pa da ne smeta stanarima koji tu zive.
A vi sad vidite na kom nivou svesti smo mi.

Na mreži AcoSk

Odg: Novi metod merenja brzine na auto-putu
« Odgovor #202 poslato: 22. Maj, 2018. 19:22 »
Glupo je i porediti. Mi kasnimo (ako ikada dostignemo) 50godina (i vise) za Svedskom i slicnim zemljama.

Van mreže nelle

Odg: Novi metod merenja brzine na auto-putu
« Odgovor #203 poslato: 22. Maj, 2018. 19:33 »
@nebojsar
Lepo rekoh da se ulaz u školu može izgraditi i ka sporednoj ulici. U 90% slučajeva nije problem, čak je i zvanična adresa škole u toj sporednoj ulici.
Kuće uz put? Tu nije mesto ili putu ili kućama. Obilaznica. Ako može oko Beograda, može i oko Čente. To što nije završena ona oko BGa, ne znači da i ostala mesta ne treba da počnu sa gradnjom svojih obilaznica. Svako svoju avliju nek' uredi.
Za bicikliste važe određeni propisi i trebalo bi da ih se drže. A i biciklističke staze bi se mogle izgraditi, a ne postaviti ograničenje 20 kao u Stajićevu.
Pijance stvarno ne bih komentarisao...

Za ovo poslednje se slažem u potpunosti. Sa boljim saobraćajnicama sve prethodno navedeno ne bi predstavljalo problem.

Za nekoliko izgubljenih minuta kad covek ide na izlet - nije nikakav problem. Kad ljudi svakog dana idu i vraćaju se s posla to je po par minuta u svakom smeru kroz svako naselje njihovog života dnevno! Zato treba rešiti saobraćajnice na što racionalniji način, a ne ploviti ljude na 20 i 30 kmh.
  • Vozi: O3 fl 1.2 tsi

Van mreže nebojsar

Odg: Novi metod merenja brzine na auto-putu
« Odgovor #204 poslato: 22. Maj, 2018. 19:52 »
@nebojsar
 Obilaznica. Ako može oko Beograda, može i oko Čente. To što nije završena ona oko BGa, ne znači da i ostala mesta ne treba da počnu sa gradnjom svojih obilaznica. Svako svoju avliju nek' uredi.

Obilaznicu oko Beograda koja je apsolutni minimum za funkcionisanje grada grade decenijama. Pancevo je isto nema u pravom smislu reci. Zamisli koliko su lokalne samouprave u mogucnosti da isprojektuju i izgrade put koji obilazi svako selo. Kao posledicu toga imas da ako putujes za BG iz ZR izgubis 10x vise na prilazu pancevackom mostu ili po ulasku u zemun nego sto izgubis kroz sva sela na putu do BG. Pancevacki most i zrenjaninski put su odlican primer.

Dosta cesto vozim i po EU i recimo u Austriji, Madjarskoj, Ceskoj, Slovackoj nisam se nagledao obilaznica oko sela, vise sam se nagledao radara na ulazu i izlazu iz sela i jasnog ogranicenja brzine. 
  • Vozi: Skoda Fabia 1.2 HTP, VW pasat B8 2.0TDI

Van mreže rocktheroad

Odg: Novi metod merenja brzine na auto-putu
« Odgovor #205 poslato: 22. Maj, 2018. 20:00 »
Ljudi nije poenta adrese gde je skola registrovana, vec gde deca prelaze skolu da bi se doslo do nje. I treba ogranicenje da bude 30 ne 50 u zoni skole. Medjutim smesno je to isto ogranicenje vikendom i u vremena kad skola ne radi. U USA su to lepo resili, ogranicenje je po 25-40 kmh, ali samo kad je kraj casova i kad deca izlaze iz skole. Cak vecina skola ima zuto svetlo, i natpisi kada treperi svetlo limit je toliki.

Lepo povezu znak sa skolom, i kad deca dolaze i odlaze iz skole i kad su odmori limit je 30. Ostatak 90% dana i noci, pogotovu vikendi, praznici i raspust sve je normalno.
  • Vozi: Skoda Kodiaq 2.0 TDI 2018 Style 190PS 4x4 DSG

Na mreži bigor

Odg: Novi metod merenja brzine na auto-putu
« Odgovor #206 poslato: 22. Maj, 2018. 20:30 »
U nedelju sam vozio relaciju Beograd-Batocina..... Meni je prosecna brzina bila 148 km/h pa videcemo da li ce mi stici cestitka. Imam i dobrog advokata pa cemo videti sta ce biti... Znam samo da nisam nikad postovao ogranicenja brzine kretanja pa necu ni sad...
Koliko placas advokata po izlasku na rociste, jel jeftiniji od kazne

Послато са Redmi 4X  

  • Vozi: skoda oktavia 2.0 AZJ

Van mreže vojkan85

Odg: Novi metod merenja brzine na auto-putu
« Odgovor #207 poslato: 22. Maj, 2018. 20:37 »
In the centar!
  • Vozi: Škoda Kodiaq L&K 2.0TDI 4x4

Van mreže Hidroponika

Odg: Novi metod merenja brzine na auto-putu
« Odgovor #208 poslato: 22. Maj, 2018. 21:08 »
Koliko placas advokata po izlasku na rociste, jel jeftiniji od kazne

Послато са Redmi 4X  
Svakako..... besplatan je!!!

Van mreže rocktheroad

Odg: Novi metod merenja brzine na auto-putu
« Odgovor #209 poslato: 22. Maj, 2018. 21:31 »
Najveci problem kod nas je kulturoloski aspekt ogranicenja. Objasnjenja koja imamo "ja vozim sigurno", "moj auto bolje koci/brze vozi", "imam nove gume", "ogranicenje je za prosecnog vozaca", "nije bez razloga ugravirano 260", "sigurnije je kad ispred nemam nikog" samo govore o nama koliko kolektivno masimo poentu ogranicenja. Ja prvi, jer nisam citirao nikoga nego sam ja sve to govorio.

U zemljama gde je opsta kultura na jako visokom nivou, kao nordijske zemlje i svajcarska necete sresti vozace koji uopste razmisljaju o tome. Jednostavno poenta putovanja je stici od tacke A do tacke B, ali u toku voznje se ne razmislja o voznji. Jedini nacin da izazovete emociju vezano za voznju je ako neko napravi drasticno los manevar i ugrozi bezbednost. Necete cuti komentare tipa "ovaj kao da se rodio u levoj", "bas moras da ga pretices sa 121", "vidi ga kako se vuce". Nema uopste zelje da se iskoristi svaka praznina da se pretekne sa leve, desne kako god da se ukrade par desetina metara. Saobracaj u sve dve-tri trake tece prakticno jednakom brzinom. Nema malog nasviranog auta koji se zabija svakome u rep, i ide cik cak.

U tim zemljama se nisu ljudi rodili sa poznavanjem saobracajnih propisa. Nisu oni genetski operisani od zelje za adrenalinom i zustrijom voznjom. Jednostavno je kaznena politika tako surova da niko ni ne pomislja, ne sanja, ne razgovara i prakticno ne zna nikoga ko je napravio neki ozbiljniji prekrsaj. Za adrenalin imaju track staze, i to bas dosta.

Nasa ogranicenja kod nas nemaju smisla na mnogo mesta, nasi policajci na najnemoralniji nacin hvataju u prekrsajima, nista od toga nema edukativni ili preventivni karakter vec samo represivni. Ali ovo sa prosecnom brzinom na autoputu je po meni jedina mera koja objektivno vodi ka promeni kolektivne (ne)svesti u kojoj zivimo.

Bice karambola, bice onih koji imaju stop-and-go pauze da skinu prosek, ali vremenom ce dati rezultate. Vec sada se vidi promena i na deonicama gde se ne meri prosek, posle naplatnih rampi. I ono sto je sigurno proslost, to su instagram postovi/screenshotovi "6 sati do Soluna" i slicno.

  • Vozi: Skoda Kodiaq 2.0 TDI 2018 Style 190PS 4x4 DSG