Autor Tema: Novi metod merenja brzine na auto-putu  (Pročitano 34131 puta)

0 članova i 6 gostiju pregledaju ovu temu.

Na mreži m@c|-|oR

Odg: Novi metod merenja brzine na auto-putu
« Odgovor #120 poslato: 07. Sep, 2017. 14:27 »
Potpisali sporazum o saradnji:
BLIC
  • Vozi: Superb III FL, 2.0 TDI 4x4

Van mreže nelle

Odg: Novi metod merenja brzine na auto-putu
« Odgovor #121 poslato: 07. Sep, 2017. 14:45 »
http://rs.n1info.com/a316197/Vesti/Vesti/Sabic-o-merenju-srednje-brzine-na-autoputu.html

Evo ga odgovor na sva pitanja.


Da, to je komentar da se MUPu šalje snimak vozila koja su prekoračila brzinu, ali SVA vozila prilikom ulaska na ap MORAJU biti snimljena da bi se utvrdilo koje jeste, a koje nije prekoračilo brzinu. Ja sam uvideo povredu prava na privatnost tu. Ako neko lice snime bez saglasnosti, to je povreda prava na privatnost. Neko traži zaštitu, neko ne. Ali smatram da svako ima pravo da bude zaštićen, odnosno upozoren da će biti snimljen, a na njemu je da odobri ili ne. Ukoliko ne postoji tehnička mogućnost da se vidi lice vozača (kako da se snimi reg. oznaka na kamionu npr.) onda nema povrede tog prava. Međutim, ukoliko  neko to može da zloupotrebi, onda ima smisla moja sumnja.

Što se tiče utvrđivanja ličnosti vozača, tu je Zakon jasan, pa je na onom ko ga sprovodi da to uradi do kraja ili ne. Ništa se ne menja. Vlasnik svakako materijalno odgovara, pitanje je samo bodova i dozvole...

Usput bih se osvrnuo i na zastaru postupaka koja zavisi od suda do suda, ne treba je generalizovati (osloniti se na to) možda predmet zaduži i neko savestan  ;) . Sadašnji Zakon o prekršajima baš daje veliku slobodu oko uručenja...
  • Vozi: O3 fl 1.2 tsi

Na mreži zare

Odg: Novi metod merenja brzine na auto-putu
« Odgovor #122 poslato: 07. Sep, 2017. 17:11 »
Kad tako dobro znas koja su tvoja prava onda treba da znas i koja su prava nekih drugih  ;). Policija npr, po zakonu ima prava da snima i bez tvoje saglasnosti. Policija ima pravo da koristi kamere drugih organa jer ima potpisan ugovor sa njima, sto prakticno znaci da je to video nadzor koji koristi policija. Ni prvi ni poslednji put, samo sto ovo neke mnogo pogadja pa traze rupu u zakonu. Videcemo da li ce je i naci.

Vazeci Zakon o policiji:

Полицијске мере и радње
Члан 47.
Приликом обављања полицијских послова полицијски службеници у
статусу овлашћених службених лица примењују полицијске мере и радње у
складу са овим и другим законима.
Полицијске мере и радње у смислу овог закона јесу:
1) заштита оштећених кривичним делом и других лица;
2) заштита података о идентитету;
3) полицијско опажање, опсервирање;
4) посебне мере за обезбеђивање јавног реда;
5) снимање на јавним местима;
6) полицијска помоћ у извршењима и поступцима вансудског
намирења;
7) полиграфско испитивање;
8) пријем пријава о учињеном кривичном делу и прекршају;
9) трагање за лицима и предметима;
10) мере циљане потраге;
11) мере за отклањање непосредне опасности;
12) криминалистичко форензичка регистрација, узимање других узорака
и кримииналистичко форензичка вештачења и анализе;
13) јавно расписивање наград

Van mreže slobodanalex

  • Vozi: ŠKODA SUPERB COMBI 2.0 TDI STYLE 2017 Lava Blue

Van mreže Turbo

Odg: Novi metod merenja brzine na auto-putu
« Odgovor #124 poslato: 07. Sep, 2017. 22:02 »
Zare. Izvini ali brate. Ne znam cime se bavis al to sve što si ispisao je nonsens samo takav u pravnom smislu. Saobraćajna policija nema legitimitet za takav ugovor. To može ministarstvo. Saobraćajna policija je organ ministarstva, znači ona ne može da potpiše nikakav ugovor ni sa kim. Drugo, ovo si bas lepo citirao. Radnje policije su upravo to - radnje POLICIJE. A ne Puteva Srbije. Znaci ovo je sve busno na hiljadu mesta. I neodrživo. Da li su satovi na rampama usklađeni? Gde je potvrda o bazdarenju. Nema je. Minut može da napravi razliku. Ko je upravljao vozilom?

Bitno zakonsko obeležje prekršaja je mesto dela, vreme, i okrivljeni. Ne može se osuditi ako se ne zna nesto od toga. Ne znaš gde je učinjeno, ne znaš ko je, ne znaš koji sud je nadležan. Ovo poslednje moze da se reši ali uz obaveznu izmenu Zakona o uređenju sudova.

Klasično su smislili da uzmu pare a da ne urade ništa.

Sent from my SM-G930F  



Na mreži zare

Odg: Novi metod merenja brzine na auto-putu
« Odgovor #125 poslato: 07. Sep, 2017. 23:24 »
Ko kaze da potpisuje saobracajna policija, gde sam ja to rekao? I ko kaze da snimke koristi samo saobracajna policija? Koriste svi u MUP-u kojima mogu da zatrebaju.
Ne potpisuje saobracajna policija nista sa Putevima Srbije. Potpisuje Ministarstvo unutrasnjih poslova Republike Srbije sa Putevima Srbije tj. Ministarstvom kome pripadaju. Dva Drzavna organa potpisuju sporazum izmedju sebe. Taj slucaj imate skoro kod svih video nadzora u zemlji pa se niko do sada nije bunio. I nema zbog cega. Vlasnik velike vecine video nadzora su Opstine ili Gradovi (a ne MUP), koji ugovorima daju MUP-u svoju opremu na koriscenje. Kao sto vec rekoh, to prakticno postaje oprema MUP-a i MUP je koristi kao svoju, po ugovoru koji je potpisan i tu je po zakonu sve cisto.

Satovi na naplatnim rampama su povezani sa atomskim casovnikom u Vinci i ni tu nema rupe, kao sto nema rupe za alkometre, radare i slicnu opremu koja se bazdari prema vazecim propisima i vremenskim rokovima za bazdarenje. Potvrdu o bazdarenju mozes da trazis na sudu i dobices je na slecedem rocistu ili ce biti u predmetu kada dobijes presudu, sto ce samo da ti poveca troskove sudjenja koje ces da platis.

A ko je vozio, dokazuje se isto kao i do sada. Pozovu vlasnika da da izjavu, ako "ne zna" ko je vozio snosice odgovornost kao i za obican radar kada cestitka stigne na kucnu adresu. To je bar potpuno ista situacija i sve je jasno.

Ako su oni smislili da uzimaju pare, a ti znas da su smislili, ko te tera da im dajes pare?

I bitna stvar je, a to svi nekako "zaobidju" u kukanju na drzavu i pljacku koju trpimo, uzmu ti pare jer si krsio zakon  ;).


Van mreže Turbo

Odg: Novi metod merenja brzine na auto-putu
« Odgovor #126 poslato: 08. Sep, 2017. 00:07 »
Nisam rekao da si ti rekao. To je bila vest. Potpisan memorandum Saobraćajne policije i Puteva Srbije. To je prosto smejurija.
Drugo. I kada su uređaji vlasništvo JLS oni su ustupljeni MUPu što znači da ih MUP koristi jer JLS ne može tek tako da prikuplja podatke. A posebno ne da radi poslove iz delokruga policije koji su kao delatnost policije propisani zakonom. lepo si rekao. to postaje oprema MUPa i to je u redu.

Treće nema odgovornosti ako nema krivca. To što se to tako vec radi ne znači da treba tako da se radi. Ja sam za uvođenje reda ali ne na silu i preko grbace gradjana. Ja cu da dodjem i dovescu jos troje i reci cu da smo se menjali i da ne znamo ko je prekoracio brzinu. Ili da sam uzeo stopera koji je divljao, ja reko nemoj, on stao i pobegao u livadu a ja nastavio put.

Vreme na rampama djida samo tako. Po 5-10 minuta odstupa. Više puta se uverio. Ne na naplatnim prolaznim rampama nego na ulaznim, malim rampama. A to da se bazdari ću ja na sudu da tražim da mi dostave izveštaj sa poslednjeg bazdarenja. Jedva čekam. I ne mogu svi da koriste neke podatke po potrebi. Nego samo ko sme iz zakonskih razloga. Najveci problem je nadleznost. Uvek cu da tvrdim da je sud nenadlezan a apelacioni ce onda da odlucuje po zalbi. Ne znamo na cijoj teritoriji se desio prekrsaj i ne mozemo da saznamo pouzdano.

Atomski sat u Vinci, čime je povezan? Kablom svaka rampa? Wifijem? Radio vezom? Bas cu da pitam matorog, nisam siguran ni da to postoji u Vinci, a i ako postoji, da je povezano pa još sa svim rampama u Srbiji.

Sent from my SM-G930F  

Van mreže ugi85Započeo temu

Odg: Novi metod merenja brzine na auto-putu
« Odgovor #127 poslato: 08. Sep, 2017. 07:43 »
Prvi put kad si pomenuo atomski sat nisam hteo da ulazim dublje u raspravu oko toga iako je bilo ocito da nisi upucen. Vinca nema atomski sat. Cak i da ga ima u ovoj aplikaciji apsolutno nicemu ne bi sluzio.
Postoji nacin sinhronizovanja casovnika (koji imaju radio prijemnik) pomocu radio talasa koje emituje nekoliko stanica/laboratorija u svetu. Mislim da ih ima oko 30 ali nisam siguran. Neke od tih stanica su povezane na atomski sat, neke nisu ali to je totalno nebitno. Bitno je da vreme koje emituju je tacno u stoti deo sekunde. Usled propagacije radio talasa kod korisnika se moze javiti neko kasnjenje od par sekundi sto je zanemarivo. Sad dolazimo do zanimljivog dela, a to je da se najblize stanice Srbiji nalazi cak u Nemackoj i Svajcarskoj i da je prijem tih signala uzasan, a po losem vremenu cak i nepostojeci.
Oslanjanje na ovakav sistem nema nikakvog smisla jer cim dune vetar casovnici na naplatnim rampama bi se gasili, a da ne pominjem cinjenicu koliko je lako blokirati prijem ovog signala blokatorom.
Zaista nemam pojma kako su resili problem sa merenjem vremena jer je to po meni najbitniji faktor posto iskljucuje mogucnost pobijanja na sudu, a lako moze biti pogresan. Npr. prevezem odredjenu deonicu za 1 sat, a sistem vidi da sam je presao za 55 minuta. Kako dokazati gresku? Kod alkometra i radara se to resava lako resava.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Van mreže Turbo

Odg: Novi metod merenja brzine na auto-putu
« Odgovor #128 poslato: 08. Sep, 2017. 13:36 »
Rade ti radio talasi. Casio ima te satove (ima i Citizen i mnogi drugi) i taj sistem radi bez greške. Ima ga u satovima od već 50ak evra. Usklađuje sa radio predajnicima iz Nemačke.

Sent from my SM-G930F  


Van mreže nidza

Odg: Novi metod merenja brzine na auto-putu
« Odgovor #129 poslato: 08. Sep, 2017. 14:57 »
Fercera, imam u firmi takav zidni časovnik, međutim ovaj sistem ne može tako da funkcioniše, komunikacija mora biti dvosmerna. Tehnički nema ovde prepreka, možda pravno-birokratski. Mogu bez problema ceo sistem da svetu na grešku od par milisekundi, ako sve bude umreženo, plus ceo sistem može da beleži internu dijagnostiku, tj. da se "samobaždari" nekoliko puta u minutu. Svake sekunde može da se usklađuje, ali za tim apsolutno ne postoji potreba, odstupanja internih časovnika računara ni slučajno nisu tolika.

Sistem može da beleži status svih naplatnih stanica gde se vrši merenje iz sekunda u sekund u dnevnik, koji se može koristiti kao dokaz verodostojnosti merenja, ukoliko neko bude potezao taj argument. Kako god, ako neko prevesla sistem, oni će ga zakrpiti do sledećeg preveslavanja, dok ne izgrade nešto veoma robusno i tehnički i papirološki.

Moje mišljenje je da je ovo sasvim laganezi izvodljivo.
  • Vozi: Škoda Octavia RS230 2017, Škoda Octavia 1.5 TSI Style 2021

Na mreži zare

Odg: Novi metod merenja brzine na auto-putu
« Odgovor #130 poslato: 08. Sep, 2017. 16:18 »
Sto se tice Vince i atomskog casovnika to je informacije iz prve ruke od ljudi koji bas rade ovo o cemu tupimo ovde  :B=). Sad, jeste to infomacija od pre nekoliko meseci kada za sve ovo javnost nije ni znala. Ja ne znam kako su zamislili da se sve naplatne rampe povezu sa casovnikom, mada mislim da ni to nije problem. Problem je sto se to placa i to prilicno.

Postoji mnogo laksa varijanta uskladjivanja casovnika a to je GPS. Pored GPS antene potreban je cini mi se i neki prijemnik i to je sve. Odstupanja su potpuno zanemarljiva i za mnogo preciznije stvari od ove. Na taj nacin rade svi bazni sajtovi mobilne telefonije, razni predajnici i slicna oprema koja zavisi od vremenskog uskladjivanja.

Van mreže ugi85Započeo temu

Odg: Novi metod merenja brzine na auto-putu
« Odgovor #131 poslato: 08. Sep, 2017. 17:30 »
Hoces reci da su realizatori ovog sistema razmatrali ideju sa atomskim casovnikom ili mislis na realizatore casovnika u Vinci? Pouzdana i stalna veza sa casovnikom jeste problematicna ali nije nemoguca uz adekvatnu opremu. Metod preko GPS-a je daleko najjeftiniji i poprilicno pouzdan jer se greska moze svesti na maksimalno par sekundi sto je apsolutno dovoljno.
Hardverski gledano realizacija pouzdanog sistema je sasvim moguca i nije ne znam kakav problem. Kompleksnost sistema jeste problem jer se time otvaraju mogucnosti za druge greske. Citajuci komentare citalaca uocio sam da se javljaju neki kojima su pogresili vreme ukljucenja/iskljucenja sa auto-puta. Svi sistemi grese, ali dokazivanje ove greske nije bas jednostavno. Opet bih naglasio da postoje razlozi zasto nijedna druga zemlja ne primenjuje identican sistem vec samo odredjene prostije forme.
Srbija je zatrpana tuzbama u Starzburu koje redovno gubi, a ne tako mali broj se tice krsenja ljudskih prava. Bice zanimljivo kad neko potrazi njihovo misljenje vezano za ovaj sistem kaznjavanja.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Van mreže Turbo

Odg: Novi metod merenja brzine na auto-putu
« Odgovor #132 poslato: 08. Sep, 2017. 17:52 »
Ja ne kažem da je nemoguće napraviti sistem i da ga ne treba napraviti već da nije napravljen kako treba i plus nema zakonsko pokriće. Tj ima neko kvazi pokriće koje je lako osporivo i napraviće u praksi problem i rupu u budžetu. Umesto da su stavili na deonice od lupam 2km izmedju kojih nema izlaza, dva uređaja koji mere prolaznost izmedju dve tačke sa kamerama i da stižu čestitke kao što je u gradu.

Sent from my SM-G930F  


Na mreži zare

Odg: Novi metod merenja brzine na auto-putu
« Odgovor #133 poslato: 08. Sep, 2017. 17:58 »
Meni je receno da se razmatra atomski casovnik u Vinci. To je bio sam pocetak ove price (pre bilo kakvih radova), ne znam sta su tog trenutka znali ili im je receno nesto netacno. Ocigledno je sinhronizovanje casovnika nekako uradjeno (moralo je naravno) ali ne znam kako. Ako saznam javicu.

Greska preko GPS-a se meri u milisekundima ako svako ima svoj prijem ;). Ako se prima signal na jednom mestu pa salje svima verovatno je greska nesto veca ali opet zanemarljiva. U svakom slucaju, cisto sumnjam da ce se neko izvuci pozivajuci se na ovako nesto.

Van mreže ugi85Započeo temu

Odg: Novi metod merenja brzine na auto-putu
« Odgovor #134 poslato: 08. Sep, 2017. 19:45 »
Postoji neuskladjenost izmedju GPS primopredajnika satelita jer podacima treba vremena da stignu pa otuda kasnjenje od par sekundi. Atomskih casovnika nema mnogo u svetu i prema informacija koje imam Vinca ga nema i nikad nije imala. Moguce je da su se upustili u realizaciju istog, ali kao i u slucaju realizacije akceleratora nisu nista napravili.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance