Simply Clever
Početna
Forum
Pomoć
Pretraga
Prijavljivanje
Registracija
skodaforum.RS
»
ŠKODA forumi
»
Ostalo u vezi Škoda vozila
»
CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
Strana:
1
2
...
8
»
Dole
Autor
Tema: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda (Pročitano 18299 puta)
0 članova i 6 gostiju pregledaju ovu temu.
AcoSk
Laurin&Klement
Poruke: 1838
Like ukupno: 218
L&K ugled:
36
Lokacija: Čačak
CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
«
poslato:
18. Avg, 2017. 19:30 »
Octavia G-Tec (CNG) od fl modela u ponudi i u Srbiji.
Inace, nesto sam malo guglao o tom autu, voznja dzabe, na otvorenom moze da se spusti i na oko 3kg/100km (3*91=273din na 100km (trenutna cena u Cacku)).
m@c|-|oR
Laurin&Klement
Poruke: 862
Like ukupno: 77
L&K ugled:
7
Lokacija: Smederevo-Niš
Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
«
Odgovor #1 poslato:
18. Avg, 2017. 19:58 »
Ali nemaš svuda pumpe. Ja znam za jednu u Nišu, jednu u Pančevu. Sada i za tu u Čačku.
Isplati se alo živiš u kraju blizu pumpe i ako je auto fabrički spreman za CNG.
Naravno i ako voziš puno.
Послато са D6503
Vozi: Superb III FL, 2.0 TDI 4x4
zare
Laurin&Klement
Poruke: 1014
Like ukupno: 6
L&K ugled:
19
Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
«
Odgovor #2 poslato:
18. Avg, 2017. 20:02 »
Trenutno 10 pumpi:
http://www.amss.org.rs/index.php?option=com_content&view=article&id=411&Itemid=199
m@c|-|oR
Laurin&Klement
Poruke: 862
Like ukupno: 77
L&K ugled:
7
Lokacija: Smederevo-Niš
Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
«
Odgovor #3 poslato:
18. Avg, 2017. 20:46 »
Nema Niša?
Hm.
Kako god - mislim da je ovo premalo.
Meni je dakle najbliža ili u Pančevu ili u Beogradu.
BTW, nemam predstavu kolika je autonomija sa jednim rezervoarom CNG-a?
Послато са D6503
Vozi: Superb III FL, 2.0 TDI 4x4
bigor
Laurin&Klement
Poruke: 906
Like ukupno: 38
L&K ugled:
39
Lokacija: Beograd
Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
«
Odgovor #4 poslato:
18. Avg, 2017. 20:49 »
Pisao sam ja negdje, dolazio sam od Nisa do Bg za 1000 dindzi
Vozi: skoda oktavia 2.0 AZJ
-nebojsa-
Laurin&Klement
Poruke: 1618
Like ukupno: 38
L&K ugled:
63
Lokacija: Čačak
Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
«
Odgovor #5 poslato:
18. Avg, 2017. 20:52 »
Ako ide kao ostali automobili na CNG, neka fala...
Verovatno da je bolje nego naknadna ugradnja, ali:
1.4TSI na benzin 150 ks/250Nm, na CNG 110ks/200Nm.
Pritom je skuplji jedno 1400-1500€ CNG model, benzina za jedno 17-18000 km ako ne gresim.
Pritom je i tezi 140ak kg.
Vozi: Škoda Octavia 3 Combi 1,2 TSI 6B 2013. Toyota Corolla Sol 1,5 2024.
fobia24
Laurin&Klement
Poruke: 3661
Like ukupno: 542
L&K ugled:
39
Lokacija: Slovenija
Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
«
Odgovor #6 poslato:
18. Avg, 2017. 21:13 »
Ja sam samo izneo zapažanje kako izgleda tabla sa tim autom. Pojma nemam na šta sam vozio, mogu sledeći put videti da li je prebačen na CNG pa da uporedim performanse. Ali sve je to po meni polovično rešenje, loše. Hibrid je nešto čime bi škoda trebalo više da se pozabavi nego CNG i TNG uređajima.
AcoSk
Laurin&Klement
Poruke: 1838
Like ukupno: 218
L&K ugled:
36
Lokacija: Čačak
Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
«
Odgovor #7 poslato:
18. Avg, 2017. 21:30 »
Trenutno u Srbiji 18 CNG pumpi
http://cngeurope.com/countries/serbia/
Kroz dve-tri godine bice ih jos dosta. U Cacku postoje dve pumpe.
Ide na metan i na beznin isto, na oba goriva ima 110ks (cak kazu da je subjektivni osecaj da na metanu ide bolje, sto ne cudi s obzirom da je metan fabricki pa je motor "podesen" za radi na metan (vreme paljenja isl). Ne ide to lose ni malo...
U boce staje oko 15-16kg, pa ako trosi 3-4kg na 100km, autonomija je preko 400km (u najgorem slucaju).
Najveca prednost u odnosu na naknadno ugradjen metan je sto za rad koristi samo metan, a ne i benz i metan u isto vreme kao kod aftermarket uredjaja. Cak i pali na metan direktno.
-nebojsa-
Laurin&Klement
Poruke: 1618
Like ukupno: 38
L&K ugled:
63
Lokacija: Čačak
Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
«
Odgovor #8 poslato:
18. Avg, 2017. 21:49 »
Nisam vozio , a ni detaljno se informisao o ovoj Octaviji, zato sam se i ogradio da je sigurno bolje nego naknadna ugradnja.
Takodje verovatno ide slicno na benzin i CNG jer je u ovom slucaju benzin alternativno gorivo, primarno je CNG.
Ipak je solidno skuplja od "obicne" 1.4TSI uz losije performanse. Ostaje i pitanje realne potrosnje, kao i dostupnih CNG stanica.
Ako zivis npr. u Uzicu ili negde drugo gde nema stanica u blizini nema realnog dobitka.
Vozi: Škoda Octavia 3 Combi 1,2 TSI 6B 2013. Toyota Corolla Sol 1,5 2024.
Nikola 93
RallyeSport
Poruke: 112
Like ukupno: 1
L&K ugled:
3
Lokacija: Beograd
Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
«
Odgovor #9 poslato:
19. Avg, 2017. 08:02 »
Isao sam u Skodu da se raspitam za ovaj model, skoro 1000e je skuplja od 1.6 tdi 116 ks...
Preterase sa cenom...
Vozi: Skoda Rapid 1.4 TDI Spaceback 90 ks
bugarin
Global Moderator
Poruke: 2158
Like ukupno: 58
L&K ugled:
103
Lokacija: Beograd
Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
«
Odgovor #10 poslato:
19. Avg, 2017. 08:16 »
Kad bi drzava davala podrsku i benefite kupcima hibridnih vozila, vozila sa tng-cng, mozda bi i imalo smisla. Ovako, dobijas 300kg tezi auto, i 200 litara manji gepek, za koju hiljadu eura vise.
Sve ostaje na zelji neke kompanije da se pokaze kao borac za cistiju okolinu i pazari par ovakvih vozila.
Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD
zare
Laurin&Klement
Poruke: 1014
Like ukupno: 6
L&K ugled:
19
Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
«
Odgovor #11 poslato:
21. Avg, 2017. 18:50 »
Sto se tice snage motora i metana. Fabricki ugradjen metan ide "bolje" od naknadno ugradjenog zbog prilagodjavanja motora radu na metan. Glavna "fora" je u stepenu kompresije "obicnog" i "metan" motora. Metan ima oktanski broj 120-130 pa se kod fabrickih motora sa metanom povecava stepen kompresije u odnosu na standarni benzinski motor. Na taj nacin se gubici snage u odnosu na benzin ogranicavaju na 5-10 %.
Ako ugradite metan naknadno, gubici snage budu 10-15 %. Inace, motor konstruisan da radi samo na metan je superioran po pitanju performansi, zagadjenja i potrosnje u odnosu na isti takav benzinski motor.
Mi metan vidimo samo kao gorivo za putnicke automobile. U svetu se metan u mnogo vecem procentu koristi za pogon kamiona i autobusa. Ima mnogo zemalja koje imaju i po par miliona vozila na metan.
E jos jedna interesanta stvar. Metan je u stvari isti onaj gas koji gasovodima stize u kuce za grejanje, kuvanje, grejanje vode tj. ono sto mi zovemo zemni gas ili kako vec
. Postoje specijalne pumpe koje se montiraju u garaze i uvece se auto prikljuci na njih i celu noc se puni rezervoar. Kostaju oko 4000 evra ili oko 2500 evra kineske. Kod nas toga naravno nema.
bugarin
Global Moderator
Poruke: 2158
Like ukupno: 58
L&K ugled:
103
Lokacija: Beograd
Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
«
Odgovor #12 poslato:
21. Avg, 2017. 21:33 »
S tom razlikom sto je metan sa kola komprimovan, a za kucnu upotrebu nije. Verovatno su zato ove pumpe o kojima pricas tako skupe.
Sto se mene tice, dok drzava ne da olaksice ili subvencije za kupovinu i registraciju vozila na zemni gas necu ni razsmisljati u tom pravcu.
Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD
m@c|-|oR
Laurin&Klement
Poruke: 862
Like ukupno: 77
L&K ugled:
7
Lokacija: Smederevo-Niš
Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
«
Odgovor #13 poslato:
22. Avg, 2017. 09:59 »
Naravno da su skupe kad moraju da budu u explosion proof izvedbi pošto moraju da diže pritisak veoma eksplozivnog gasa.
Slažem se da bez neke vrste stimulacije nema smisla davati tolike pare za CNG model. Osim ako nije za taxi...
Послато са D6503
Vozi: Superb III FL, 2.0 TDI 4x4
Karlheinz
Administrator
Poruke: 7775
Like ukupno: 248
L&K ugled:
104
Lokacija: Beograd
Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
«
Odgovor #14 poslato:
06. Mar, 2018. 17:26 »
Oktavija G-TEC imaće 1.5TSI u kombinaciji sa metanom. Tank za benzin samo 10,5L, za metan 19, a domet će biti do 600km.
Vozi: OctaviA5 1.9TDI 2008 Elegance+
Strana:
1
2
...
8
»
Gore