Autor Tema: Haldex 5  (Pročitano 1890 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže mirkuk38Započeo temu

Haldex 5
« poslato: 10. Okt, 2017. 23:08 »
Poštovane kolege, da li neko zna, ova varijanta prenosa u našim Škodama, kako radi? Da li je to 4x4 on demand (0% pozadi dok ne zatreba), ili konstantno gura 10% momenta na zadnji diff, pa po potrebi povećava?


Van mreže Maksimus

Odg: Haldex 5
« Odgovor #1 poslato: 10. Okt, 2017. 23:47 »
Haldex jeste part time sistem,ali to kako salje snagu zavisi od mnogo parametara(pa cak mislim i moda u kom se auto vozi).Ja sam se plasio petice posto je bilo neke price o tome da je losiji od cetvorke,ali sada kada imam peticu prezadovoljan sam,lezi vrhunski,nekako imam osecaj da je vise snage nazad (nekako kroz ponasanje auta,ne znam kako da objasnim) ali reakcija je trenutna i uz xds+ na obe osovine (i prednja i zadnja) on bas lepo lezi i menja pravac bas sigurno (nema klizanja dok se bas divljacki ne pretera volanom i gasom). U principu prednost haldexa je to sto je kako kazu proactivan,sto znaci da ne ceka da dodje do proklizavanja tockova da bi ukljucio,vec konstantno prati uz pomoc xx senzora (od gasa,brzine,obrtnog momenta) prati parametre voznje i dozira snagu napred-nazad(i levo desno,uz pomoc xds+). Moj ima i sport vesanje,koliko to doprinosi ne bih znao(nize je i tvrdje) ali ima i progresivno upravljanje koje oteza u npr sport modu (i skrati odnose,manje motanja) kao i dsg sa pedalicama na volanu. Stvarno sam jako zadovoljan performansama.
U voznji izmedju ovog i obicnog je velika razlika,iskreno. Mislim da je mozda i najbolja stvar za superba upravo 4x4 pogon(isti kao onaj koji se ugradjuje u golf r,znaci haldex 5 i xds+ napred i nazad,na passatu se to doplacuje),mnogo ga menja i na suvom,a o npr snegu da ne pricam(opustenost u svim uslovima koju nudi 4x4 prosto obozavam).