Pretraži sadržaj Škoda foruma [by Google]

 
 
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte. Da niste izgubili svoj aktivacioni mejl?

Autor Tema: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp  (Pročitano 5150 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže dzonTopic starter

Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
« Odgovor #15 poslato: Novembar 29, 2017, 21:14:42 posle podne »
@zare
jasno, videćemo sutra ujutru definitivno šta je, nadam se...

Večeras sam zamenio prednje gume levo-desno (kotrljaju se unazad za probu). Očekivao sam dva ishoda: ako nastavi da vuče na desno, problem je sa mehanikom, ako počne na levo, gume. Desilo se neočekivano, auto je sada prestao da vuče, ide pravo najnormalnije.

Dakle, wintere su 3 različita godišta, obeležio sam gume 1-2-3-4:

1 - 2012.
2 - 2014.
3 - 2010.
4 - 2012.





Pa sad, ko je ovde lud  :)... Evo i izveštaja sa jučerašnje reglaže:



  • Vozi: Octavia mk1 1.9 TDI Elegance & Fabia mk1 1.2 HTP 12V


Na mreži Lignjoslav

Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
« Odgovor #16 poslato: Novembar 29, 2017, 21:50:57 posle podne »
A da odes kod nekog ko ima Hunter mašinu za balansiranje, ona bi trebalo da detektuje problem ako je guma ili felna losa.
  • Vozi: Rapid Spaceback 1.0 tsi 2019- , Fabia htp mk1 2014-2019

Van mreže dzonTopic starter

Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
« Odgovor #17 poslato: Novembar 30, 2017, 11:49:03 pre podne »
Otišao sam jutros u 8 u taj autoline u mirijevu koji ima sve majstore, dočekala su me dvojica pospanih i nezaintresovanih i informacija da im vulkanizer dolazi od 10... Vratio sam se do eurogume u grčića milenka gde sam već išao da proveravam gume i gde ćale ide već godinama, reče mi čovek tamo da on ne zna gde ima taj hunter.

Elem, uzeo sam u eurogumi jutros dve Barum Polaris i stavio napred, dve bolje wintere pozadi i u principu opet vuče, isto se dešava i ako pozadi stavim letnje gume sa alu felnama. Ono što je različito je da vuče slabije, u principu ide pravo (možda malo samo vuče ali baš slabo) osim ako ne naleti na neravninu ili rupu (a fala bogu Beograd je prepun rupa i vrljavih ulica), onda volan instant baca na desno.

Pošto je faktor guma eliminisan, ostaju trap ili neka mehanika, sutra idem kod mehaničara i trapadžije pošto su garaža do garaže, pa neka se dogovore...
  • Vozi: Octavia mk1 1.9 TDI Elegance & Fabia mk1 1.2 HTP 12V

Na mreži djordjebg

Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
« Odgovor #18 poslato: Decembar 01, 2017, 00:05:42 pre podne »
Auto ti vuce desno zbog zatura tocka, imas pozitivnu vrednost sa leve u odnosu na desnu stranu. Trebalo bi biti obrnuto. Treba popusiti most na srafovima i ovo korigovati. Ovo je na Fabiji moguce uraditi.

Van mreže dzonTopic starter

Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
« Odgovor #19 poslato: Decembar 05, 2017, 18:40:54 posle podne »
Da priča dobije epilog... Smatram da ne bi bilo loše da ostane dokumentovano ukoliko neko naleti na slične probleme, pošto sam se ja maltretirao tri nedelje oko cele priče (i umalo uništio motor zbog nedostatka ulja). Plus možda i neko ko naleti na temu nauči ponešto. :)

I stvarno jedno veliko hvala korisniku djordjebg na pomoći preko privatnih poruka oko problema sa vučom u stranu, no, o tome kasnije.

Prvo, PCV ventil:

Sinoć sam bauljajući po netu naleteo na dokument gde sam skontao šta tačno PCV ventil radi, kao i celokupan taj sistem (bilo mi je "kao" jasno, ali nisam baš sasvim razumeo šta se tačno kod mene desilo, šta je "pampur" majstor namestio, itd.).

Za početak, obavezno vratiti crevce na glavi motora koje ide do plastike jer iz njega izbija ulje ukoliko se ne vrati (danas sam najzad oprao motor od ove nezgode). U plastici se nalazi nepovratni ventil koji pušta svež vazduh u blok motora, ali ne dozvoljava ulju da izleće napolje.








Dalje, kao što se da videti sa slike, gasovi u kućištu radilice pomešani sa uljnom parom se dižu kroz "lavirintski" separator ulja i dolaze do "ciklonskog" gde se definitivno odvajaju: ulje kaplje dole nazad u karter, dok se gasovi preko PCV ventila vraćaju u usisnu granu (topao vazduh, jelte).








Sad, ono glavno. PCV ventil se otvara i zatvara (koliko ja shvatam) usled promena pritiska (tj. vakuuma) u usisnoj grani (kada motor povuče vazduh, poveća se vakuum u usisnoj grani i membrana ventila ode na dole i zatvori dovod. Ono što se kod mene desilo je da je PCV ventil ostao zaglavljen u otvorenom položaju i da je motor konstantno usisavao gasove pomešane sa uljnim isparenjima i sagorevao ih, odatle potrošnja ulja od 0.8l na 1000km.








"Pampur" majstor je uradio sledeće: crevo koje ide od usisne grane do PCV ventila je zatvorio, dok je stavio drugo crevo na PCV ventil i spustio ga dole kako bi gasovi izlazili. Ćale mi reče da je on i na jugu i na kecu imao to crevo iz kog su izlazili gasovi pušteno dole dok se oba auta nisu raspala od korozije. :)









Ono što mogu da primetim je da je taj ventil nešto neuobičajeno skup (oko 5900 u wagen komercu). No dobro, zameniću ga, vratiti crevo i tu je kraj priče.


Što se tiče ovoga što vuče:

djordjebg mi je ukazao na to da su caster uglovi prednjih točkova malčice poremećeni. Caster (odnosno zatur) prednjeg levog točka treba da bude malo malo manji od zatura desnog zbog kompenzacije nagiba puta, dok je kod mene obratno.  Ovde je problem što caster (a i camber) ne mogu "lako" da se šteluju na fabijama, koliko shvatam potrebno je pomerati most prednjeg trapa (na slici dole). Ostalo je i pitanje opruga koje nisam zamenio, moguće je da mi je desna opruga malo oštećena tako da i to doprinosi problemu (stari desni amortizer je bio malo kriv prema rečima mehaničara).







Ja sam se nakon kupovine novih guma (kad smo kod toga, Barum Polaris 3 su odlične, prezadovoljan sam) vratio do trapadžije, reklamirao da mi auto i dalje vuče i on ga je doštelovao (desni izveštaj). Auto i dalje vuče, ali je toliko neprimetno da se u vožnji ne oseti. U nekom trenutku ću otići do čoveka koji ume da podešava zatur točka na fabiji, mada nije veliki prioritet trenutno.





  • Vozi: Octavia mk1 1.9 TDI Elegance & Fabia mk1 1.2 HTP 12V

Na mreži bigor

Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
« Odgovor #20 poslato: Decembar 05, 2017, 19:36:32 posle podne »
Sta rec  :bravo: bravo2
  • Vozi: skoda oktavia 2.0 AZJ

Van mreže dzonTopic starter

Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
« Odgovor #21 poslato: Decembar 14, 2017, 10:22:13 pre podne »
Izgleda da ipak nije bio problem u PCV ventilu (ili to nije bio jedini problem)... Išao sam do Kopaonika za vikend, na tih nekih 600km celokupnog puta auto je popio pola litra ulja. Guglao sam dalje, može biti da je separator ulja zapušen / zaprljan tako da ne odvaja ulje od gasova iz kartera pa sve zajedno ide napolje, a druga varijanta je da gubi preko ventila, isto vrlo moguće s obzirom da je glava skidana i da je verovatno pokrivio te ventile prilikom menjanja lanca, a kao i tu zamenu lanca, ventile je verovatno radio neki šloser. Nema "majoneza" na poklopcu za ulje niti ulja u rashladnoj tečnosti, tako da bih rekao da je dihtung glave okej.

Zna li neko nešto o tom separatoru, kako da ga skinem, proverim i (po mogućnosti) očistim? I kako proveriti da li su ventili okej bez skidanja glave? Može li se to videti preko testa kompresije ili je to samo za karike?

Inače, čini mi se da više troši ulje kada je u pitanju putovanje u odnosu na gradsku vožnju, ali morao bih još neko vreme da vozim po gradu da vidim.
  • Vozi: Octavia mk1 1.9 TDI Elegance & Fabia mk1 1.2 HTP 12V

Na mreži slobodanalex

Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
« Odgovor #22 poslato: Decembar 14, 2017, 11:30:54 pre podne »
Ako se taj separator često začepljuje onda je problem u karikama...
  • Vozi: ŠKODA SUPERB COMBI 2.0 TDI STYLE 2017 Lava Blue

Na mreži AcoSk

Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
« Odgovor #23 poslato: Decembar 14, 2017, 15:13:34 posle podne »
@dzon, ja mislim da su to gumice ventila (nisam citao celu temu, unapred se izvinjavam ako si radio glavu).
A sto se tice potrosnje ulja, normalno je da trosi vise na otvorenom nego po gradu.
  • Vozi: Skoda Octavia A5 Combi (1Z5) 1.6mpi 2008. god.

Van mreže dzonTopic starter

Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
« Odgovor #24 poslato: Decembar 14, 2017, 17:34:42 posle podne »
@slobodanalex što će reći da će test kompresije pokazati ako je motor u lošem stanju?

@acosk
bilo je u drugoj temi (mislio sam da u ovoj piše), u ac stojanov su primetili da je glava ranije skidana, u dokumentaciji koju sam dobio piše da je lanac menjan na 100-110k (zaboravio sam cifru), sad je na 123k. Kažu da je moguće da je prezupčio pri tome pa je pokrivio ventile. Kontam da je neka potrošnja ulja ok, ali ovo mi baš mnogo.
  • Vozi: Octavia mk1 1.9 TDI Elegance & Fabia mk1 1.2 HTP 12V

Na mreži lipovaccc

Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
« Odgovor #25 poslato: Decembar 14, 2017, 17:57:52 posle podne »
Imam isti motor kao i kolega dzon i potrosnja ulja  na 6000 km 600ml . Od toga 4000km su kod mene autoput.
Koje ulje sipas i koju gradaciju ?
  • Vozi: Škoda Fabia 1,2 htp 2005god

Van mreže dzonTopic starter

Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
« Odgovor #26 poslato: Decembar 14, 2017, 18:21:23 posle podne »
10w40, letos sam sipao magnatec kad sam menjao, pa litar motula, pa litar totala, pa sad litar euroluba (najjeftiniji u wagen komercu, po sistemu kad ga gori, ne mora baš da gori najskuplje).
  • Vozi: Octavia mk1 1.9 TDI Elegance & Fabia mk1 1.2 HTP 12V

Na mreži Buca Skoda Mladenovac

Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
« Odgovor #27 poslato: Decembar 14, 2017, 18:57:34 posle podne »
A zasto nisi dolivao isto ulje sto si sipao na servisu ? Ovako si napravio neki buckuris  =))
  • Vozi: Octavia 1.9 tdi, Yeti 170 4x4 atm stage1, Audi S3 quattro

Van mreže dzonTopic starter

Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
« Odgovor #28 poslato: Decembar 14, 2017, 19:03:51 posle podne »
Znam  :(, prvi put kad sam dolivao nisu imali magnatec, onda sam primetio da motul ima neki kretenski sistem zatvaranja (što je bitno kad ti flaša zbog prirode problema stoji u gepeku), pa sam uzeo total za koji se ispostavilo da ima još gori čep i na kraju mi se taj total otvorio u gepeku i isprosipao po itisonu tako da sam na kraju morao da isečem ćošak itisona u gepeku koji je bio natopljen uljem... Bukvalno me ne pitajte  hearcut, moraću taj itison da uzmem drugi kad završim sve ovo.

Mislim, isto troši ovaj bućkuriš kao što je trošio i čist magnatec, pa mu dođe svejedno izgleda...
  • Vozi: Octavia mk1 1.9 TDI Elegance & Fabia mk1 1.2 HTP 12V

Van mreže rkoms

Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
« Odgovor #29 poslato: Decembar 15, 2017, 22:22:48 posle podne »
Nikada mi nije bilo jasno, zasto su na tim motorima neki kretali sa 5w40, a drugi sa 10w40 uljem, nakon kupovine novog auta.....

U Srbiji...
  • Vozi: SEAT Ibiza Cupra 1.4TSI