Autor Tema: Povecana potrosnja goriva nakon popravke  (Pročitano 2921 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže TuleZapočeo temu

Povecana potrosnja goriva nakon popravke
« poslato: 02. Dec, 2017. 18:28 »
Pozdrav svima.
U pitanju je Superb 2.5 TDI 163KS, godiste 2003.
Pre nekih 35 dana mi je auto jednostavno stao na autoputu.u HR. Sve do danas je bio kod majstora.
Dijagnoza je: crkla bosh pumpa, neispravna elektronika na dizni (ona jedna koja ima elektroniku na sebi).
Usput je majstor otkrio da su mi svi grejaci na motoru crkli, pa mi je stavio 4 nova, treba svih 6 ali je on valjda uspeo toliko da ih nabavi u tom trenutku.
Pumpu je nabavio polovnu za 200e, diznu za 70e... cenovno rekao bih da sam dobro prosao.
Danas sam preuzeo auto, super se ponasa, odlicno navlaci, sve lepo radi.. ali potrosnja je problem.
Posto sam u NS i sve je ravnica vrlo mi je lako uporediti potrosnju sa onim kako je bilo pre.
60Km/h u 4. brzini, lagan konstantan gas na 1500 obrtaja moja potrosnja je uvek bila negde oko 5 - 5.5L. Sada mi je to preko 7L, cesto bude i 7.9L
Dosta tesko uspevam da izvucem ispod 7L.
Gorivo sipao poslednji put tada kad mi se i desio kvar u BiH (MB Radic), uvek sipam samo aditivizirano gorivo, takvo sam sipao i tada.
Jedina teorija koja me tesi je da to gorivo od pre vise od mesec dana mozda nije bilo spremno na ovo zahladjenje pa je zato potrosnja veca... ali opet +2L je previse.

Da li imate neki predlog sta probati, kako testirati? Da li je moguce da pumpa nesto nije dobro spojena pa da "prosipa" negde gorivo?
Izvinjavam se zbog poduzeg teksta.
  • Vozi: Skoda Superb 2.5 V6 TDI 2003

Van mreže -nebojsa-

Odg: Povecana potrosnja goriva nakon popravke
« Odgovor #1 poslato: 02. Dec, 2017. 18:54 »
Da se nesto prosipa, prvo bi se videlo da curi gorivo, drugo da je na pumpi curenje verovatno bi i gubio snagu.
Ono sto sam ja do sada primetio da 99% vozaca potrosnju meri sa borda, a ne sipanjem "do cepa". Tako da sam se naslusao prica da im auto trosi 13 litara, a ranije je trosio 6. Trosi 13, ali km/l =)) tesko podesiti bord.
Te tim povodom predlazem da izmeris realnu potrosnju sipanjem goriva.
Takodje pre 35 dana temperatura je bila nekih 15°C veca, sada je 0-5°C, i to utice na potrosnju.
Takodje proveriti da li je pumpa ista kao stara, verovatno da za 2.5TDI ima vise verzija pumpe.
  • Vozi: Škoda Octavia 3 Combi 1,2 TSI 6B 2013.

Van mreže TuleZapočeo temu

Odg: Povecana potrosnja goriva nakon popravke
« Odgovor #2 poslato: 02. Dec, 2017. 19:24 »
Pozdrav Nebojsa,
Hvala ti na brzom odgovoru! Slazem se sa svim sto si rekao.
Ne verujem ja bas u preciznost board-a, ali pratim sta mi pokazuje vec godinama unazad.
Pod odredjenim okolnostima koje sam opisao on mi pokazuje oko 5.5, realno moze biti vise.. nije mi ni bitno.
Sada mi pod istim tim uslovima pokazuje preko 7L, nesto mi govori da se nesto promenilo.
Mozda on i sada laze za potrosnju i u stvarnosti trosim 10, ali svejedno mi pokazuje druge cifre za iste uslove (sem temperature sredine).
Sto se nove pumpe tice majstor mi rece da kad je pumpa u pitanju da tu nema mesta za improvizacije i da se mora uzeti ista po katoloskom broju sto je on i uradio.
Cuo sam za metodu merenja "do cepa".
Razmisljam se za brzu metodu (posto moram otkriti istinu cim pre), dodjem do rezerve, naspem 10L, resetujem kilometrazu i vozim ponovo do rezerve.
Racunam da auto dovoljno precizno detektuje kad da upali lampicu za rezervu.

Jedva cekam da potrosim ovo gorivo, pa da sipam novo na pumpi, pa cemo videti, ali opet malo mi je mnogo da mi je potrosnja 2L veca samo zbog "letnjeg" goriva, ako je uopste i letnje posto je sipano krajem oktobra.
Pozdrav
  • Vozi: Skoda Superb 2.5 V6 TDI 2003

Van mreže Maksimus

Odg: Povecana potrosnja goriva nakon popravke
« Odgovor #3 poslato: 02. Dec, 2017. 20:02 »
Natankuj pun (do prvog ispaljivanja pistolja),vozi neko vreme,svrati na pumpu i dopuni ga opet do vrha (opet do prvog pistolja). To ti je idealno precizno izmerena kolicina goriva,uporedis sa kilometrazom i izracunas.

Van mreže mirkuk38

Odg: Povecana potrosnja goriva nakon popravke
« Odgovor #4 poslato: 03. Dec, 2017. 01:05 »
Ja se stalno tripujem da pištolj reaguje na penu, tako da to (barem meni) nije dovoljno precizno i merodavno. Do čepa je precizno koliko može biti van laboratorijskih uslova.

Na mreži Peja

Odg: Povecana potrosnja goriva nakon popravke
« Odgovor #5 poslato: 03. Dec, 2017. 01:23 »
Natankuj pun (do prvog ispaljivanja pistolja),vozi neko vreme,svrati na pumpu i dopuni ga opet do vrha (opet do prvog pistolja). To ti je idealno precizno izmerena kolicina goriva,uporedis sa kilometrazom i izracunas.

Najbolje voziti do rezerve, pa tek onda puniti do čepa. Ako se dopunjuje na malo greska je ogromna.
Puniš dok ne vidiš umesto pene naftu u nalivnom grlu.
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD, Hyundai i20 BC3, Dacia Logan 1.4 MPI

Van mreže Maksimus

Odg: Povecana potrosnja goriva nakon popravke
« Odgovor #6 poslato: 03. Dec, 2017. 10:03 »
Ne znam,ja vec godinama sipam kad se upali rezerva do iskakanja pistolja,i bukvalno je uvek identicna kolicina koju naspem(smesno mala kaliranja). Naravno,nisam mislio da vozi 20km pa dopuni.

Van mreže TuleZapočeo temu

Odg: Povecana potrosnja goriva nakon popravke
« Odgovor #7 poslato: 03. Dec, 2017. 13:42 »
Narode hvala vam puno na savetima. Tako cu i uraditi, sipam do iskakanja pistolja i onda cu nakon nekih 200-300km da vidim kakvo je stanje.
  • Vozi: Skoda Superb 2.5 V6 TDI 2003

Van mreže Karlheinz

Odg: Povecana potrosnja goriva nakon popravke
« Odgovor #8 poslato: 03. Dec, 2017. 17:38 »
Bolje sipaj skroz do čepa, to je maksimalno precizno.
U zavisnosti od kvaliteta goriva (pena) a i pozicije zaronjenog pistolja prilikom sipanja, momenat prvog iskakanja može da se razlikuje.
  • Vozi: OctaviA5 1.9TDI 2008 Elegance+



Pretraga foruma [Google]