Autor Tema: Sijalica za grejace  (Pročitano 2662 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže shuxxZapočeo temu

Sijalica za grejace
« poslato: 28. Feb, 2018. 20:32 »
Pitanjce za iskusne Dizelase

Opste poznato je da se Dizeli zimi teze pale i da je potrebno da grejaci zagreju naftu pre starta. Ja sve vreme ocekujem da mi sijalica za grejace ostane upaljena kao znak da treba da sacekam pre starta. Ali nikako to da mi se desi. Cinjenica je da su kola garazirana i da skoro nikad u garazi nije ispod 0 °C..... ali ovih dana su mi kola na ulici i to na oko - 10 °C... i ni dalje nema potrebe za grejacima.... dajem kontakt sacekam da se pogase sijalice i palim...

Komentar.....

Sent from my SM-A320FL  

  • Vozi: Škoda Fabia MK II 1.4 TDI


Van mreže ugi85

Odg: Sijalica za grejace
« Odgovor #1 poslato: 28. Feb, 2018. 20:45 »
Grejaci ne greju naftu nego glavu motora odnosno komoru za sagorevanje. Koliko dugo ti rade grejaci tj. koliko dugo svetli indikator nakon sto das kontakt?
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Van mreže shuxxZapočeo temu

Odg: Sijalica za grejace
« Odgovor #2 poslato: 28. Feb, 2018. 21:09 »
Kad dam kontakt. Popali se par sijalica.... ali se i sve pogase jedna po jedna. A medj njima i grejac... par sekundi...

Sent from my SM-A320FL  

  • Vozi: Škoda Fabia MK II 1.4 TDI

Van mreže ugi85

Odg: Sijalica za grejace
« Odgovor #3 poslato: 28. Feb, 2018. 21:21 »
Kako grejace "stare" tokom upotrebe postepeno im raste otpornost sto prouzrokuje pad snage odnosno grejne moci. Posledica toga je sve duzi rad da bi zagrejali glavu na odredjenu temperaturu i tako dok ne crknu ili otpornost ode u nebesa. Da su ti grejaci stari ili neispravni to bi se videlo po duzini njihovog rada i po tome sto bi motor tesko palio i radio ko kosilica dok se malo ne zagreje. Ako te brine stanje grejaca mozes ih lako ispitati unimerom merenje otpornosti.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Van mreže shuxxZapočeo temu

Odg: Sijalica za grejace
« Odgovor #4 poslato: 28. Feb, 2018. 21:45 »
Auto pali ko mina ...  a s obzirom da je trocilindras...prilicno je bucan....

Ono sto sam ja ocekivao je da ce na -10°C morati neko vreme da rade grejaci.....ali toga nema....

Sent from my SM-A320FL  

  • Vozi: Škoda Fabia MK II 1.4 TDI

Van mreže ugi85

Odg: Sijalica za grejace
« Odgovor #5 poslato: 28. Feb, 2018. 21:51 »
Ne mislim na buku vec na nemiran rad i izrazite vibracije.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Van mreže shuxxZapočeo temu

Odg: Sijalica za grejace
« Odgovor #6 poslato: 28. Feb, 2018. 21:57 »
Nisam znalac....ali mislim da toga nema. A pali ko benzinac

Sent from my SM-A320FL  

  • Vozi: Škoda Fabia MK II 1.4 TDI

Van mreže ugi85

Odg: Sijalica za grejace
« Odgovor #7 poslato: 28. Feb, 2018. 21:59 »
Onda bi trebalo da su ti grejaci dobri ako ne i odlicni.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Van mreže shuxxZapočeo temu

Odg: Sijalica za grejace
« Odgovor #8 poslato: 28. Feb, 2018. 22:06 »
Hvala Ugi na info..... pozz

Sent from my SM-A320FL  

  • Vozi: Škoda Fabia MK II 1.4 TDI

Van mreže Vwman

Odg: Sijalica za grejace
« Odgovor #9 poslato: 01. Jan, 2020. 14:48 »
Zna li neko jel ok da kad mjerim napon na grijacima on bude 8.5 V a kad ih odspojim i mjerim na dovodnom kablu grijaca bude 12.5 V
  • Vozi: Golf 5

Van mreže DonKihot

Odg: Sijalica za grejace
« Odgovor #10 poslato: 01. Jan, 2020. 17:40 »
Veliki pad napona znači veliki otpor grejača. Izmeri mu otpor, napon se inače ne meri jer nije relevantna pokazna veličina.
  • Vozi: Škoda Octavia III 1.8 TSI

Van mreže crtacrta

Odg: Sijalica za grejace
« Odgovor #11 poslato: 01. Jan, 2020. 18:07 »
Veliki pad napona znači veliki otpor grejača. Izmeri mu otpor, napon se inače ne meri jer nije relevantna pokazna veličina.
omov zakon govori upravo suprotno
https://www.google.com/search?q=omov+zakon&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=osOUaq6w3IBFmM%253A%252CNM6liBs-lMkfsM%252C%252Fm%252F0d2z8&vet=1&usg=AI4_-kS0A5sDaYc096V9yMzpR7ula9ubBQ&sa=X&ved=2ahUKEwj-973b8OLmAhUAQEEAHcJPA80Q_B0wEHoECAkQAw#imgrc=osOUaq6w3IBFmM:

kad bi grijač bio velikog otpora vukao bi malo struje i napon ne bi padao .

ja nisam nikad mjerio , ali ovaj pad napona govori da je negdje otpor u žicama / spojevima ili je loš akumulator .

znači ako je napona na grijačima 8.5 a istovremeno  direkt na akumulatoru 8.5 V znači da je akumulator loš
  • Vozi: octavia 1.6 mpi ,LPG

Van mreže pajapop

Odg: Sijalica za grejace
« Odgovor #12 poslato: 01. Jan, 2020. 20:15 »
Zna li neko jel ok da kad mjerim napon na grijacima on bude 8.5 V a kad ih odspojim i mjerim na dovodnom kablu grijaca bude 12.5 V

 Pa normalno je da imas pad napona, jer su ti tom prilikom ukljuceni svi grejaci. Zbog malog otpora, vuku veliku struju i padovi napona su veliki. A pri tome i mnogi drugi potrosaci dobijaju struju koji se snabdevaju preko kontakt brave...Medjutim, ispravnost grejaca se kontrolise merenjem otpornosti (unimerom)...moze na vozilu bez skidanja ( + na kontak grejaca - na blok motora) ili se grejac skine pa + na kontakt grejaca a - na navoj...a moze i direktno...skines grejace pa ponaosob svaki posebno...uzmes kablove za startovanje, povezes sa akumulatorom, pa + kabl prikljucis na kontakt a - kabl na navoj...Ako je grejac ispravan, za vrlo kratko vreme mora da se "zazari", usija, vrh grejaca....A ako ima problema sa samim snabdevanjem strujom onda treba prekontrolisati relej grejaca i njegovu vezu sa kontakt bravom...
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže DonKihot

Odg: Sijalica za grejace
« Odgovor #13 poslato: 01. Jan, 2020. 21:07 »
U oba zadnja posta mnogo grešaka ali nemam vremena sad da pišem...kasnije ili sutra ću
  • Vozi: Škoda Octavia III 1.8 TSI

Van mreže DonKihot

Odg: Sijalica za grejace
« Odgovor #14 poslato: 03. Jan, 2020. 08:26 »
Čitam sad sve lagano, na poslu se uvek ima vremena.  :)
Promaklo mi je ono odspojim, ja sam mislio da čovek na samom grejaču meri 8,5 a negde na dovodu 12,5.
Zato sam napisao da ne meri napon već otpore isto kao što je merio napon (i na samom vrhu grejača i na dovodu grejača).
Ako pričamo strogo o grejaču, crta je potpuno u pravu.
Ako je napon samo na buksni za grejač 8,5V tj 12,5 bez grejača, onda je problem relacija akumulator - relej - grejač.
Inače, grejač se ne napaja preko kontakt brave. Grejač se napaja sa akumulatora, preko releja. Kako je izvedena pobuda releja, to je posebna priča.
Čak i kad su uključeni svi grejači, mislim da ne mogu vući u početnoj fazi kad im je otpor najmanji (jer raste kako se grejač greje) više od 60A. To je apsolutno nedovoljno da napravi pad napona na akumulatoru na 8,5V. Sa takvim akumulatorom auto ne bi mogao da pomisli da upali, jer ne bi mogao da zavergla. Anlaser vuče sigurno preko 200A, znači da ne bi mogao ga pokrenuti sa takvim akumulatorom.
  • Vozi: Škoda Octavia III 1.8 TSI