Autor Tema: zamena akumulatora, kojim?  (Pročitano 17784 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže pajapop

Odg: zamena akumulatora, kojim?
« Odgovor #60 poslato: 12. Apr, 2020. 18:31 »
Definiši na šta misliš kad kažeš da dopuniš na kablove?

 Pa upravo je to mislio..da ga upali "na kablove"..da ga tako malo  vozi, pa da se u voznji sam nadopuni. Teoretski, to je moguce...mada s obzirom na starost akumulatora i da dugo nije ni radio, sumljam da to moze imati nekog velikog efekta.( da ne ulazimo u visoko teoretisaneje procesa sulfatizacije i desulfatizacije). Najbolje je, odmah ga zameniti novim, a ne dovoditi sebe i rizik da opet izda u neko nevreme i u nekoj vuko*ebini...Medjutim, startovanje motora pomocu kablova je sasvim izvesno, makar da bi se kolima otislo do prodavnice po novi ilil do nekog majstora...Kablove uvek treba imati u kolima pored i ostale opreme...Posto covek ocigledno ne zna nista o tome, ajde da mu objasnimo neke osnovne stvari...Znaci, kupuju se kablovi za "statovanje" koji na sebi imaju deklarisanu startnu struju izrazenu u amperima. To pre svega zavisi od startne struje akumulatora koji se koristi na tom vozilu odnosno od vozila sa koga se "pozajmljuje" struja....Sto kablovi na sebi imaju deklarisanu vecu starnu struju, to je bolje jer je veca sigurnost u efikasnost startovanja, tj. mogu se koristiti na akumulatorima razlicite snage. Ali...i prosecni kablovi od 400A ce biti sasvim dovoljni za upotrebu na ovom vozilu. Kablovi su dvobojni...crveni i crni...i svaki na kraju ima po metalnu stipaljku koja se fiksira na klemama. Pomocu njih se akumulatori povezuju. Medjutim...treba ih znati povezati. 99% korisnika ih ne povezuje na ispravan nacin. Kablovi se povezuju na sledeci nacin: Uzmes "crveni" kabl i jednu stipaljku stavis na (+) klemu pomocnog akumulatora. Drugu stipaljku stavis na (+) klemu svog akumulatora. Uzmes "crni" kabl i jednu stipaljku stavis na (-) klemu pomocnog akumulatora. Drugu stipaljku stavis na MASU MOTORA...ne na minus klemu svog akumulatora vec na metalni deo motora...Razlog tome je sto pri startovanju motora moze doci do varnicenja i do paljenja praskavog gasa koji moze da istice iz akumulatora i da dodje do samozapaljenja. To se u sustini retko desava...ali moze se desiti...a posto ja dajem savet, onda to mora da se izvrsi na "skolski" nacin...Ako je pomocni akumulator na nekom vozilu, kad se povezivanje izvrsi, taj automobil se upali, pa se tek onda startuje automobil koji je u kvaru. Ako startovanje ne uspe u toku prvih desetak sekundi, vreme do sledeceg startovanja ne sme biti krace od jednog minuta...I to je pravilo. Pri tome, kablovi ne treba da budu upredeni...i treba voditi racuna da metalni delovi stipaljki ne dodju u medjusobni kontakt prilikom skidanja i montiranja, jer ce doci do tekog varnicenja i kratkog spoja u akukmulatoru sa svim mogucim posledicama...
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.


Na mreži AcoSk

Odg: zamena akumulatora, kojim?
« Odgovor #61 poslato: 12. Apr, 2020. 18:41 »
Sve si lepo objasnio za prespajanje, pogotovu ovo sa minus klemom da treba na motor, a ne na aku (to mali broj ljudi zna i primenjuje).
Ali, jedno se ne bih slozio, auto koji prespaja (daje struju) ne bi trebao da radi u trenutku paljenja ovog drugog. A pre samog paljenja da, da bi malo dopunio aku ovom drugom. Mozda i ostaviti koji minut tako spojene, pa onda startovati.

Van mreže radoszver

Odg: zamena akumulatora, kojim?
« Odgovor #62 poslato: 12. Apr, 2020. 20:07 »
Hvala svima na pomoci pogotovo pajo na detaljnom postupku.
Pazite, u ovom trenutku mi je bitno da osposobim auto, i da ga dovedem u vozno stanje..kada sva ovo ludilo prodje zamenio bih akumulator.Ovo za postupak desulfatizacije stvarno ne znam mnogo. Dakle sada je ideja samo da sa komsijom i sa njegovim autom se povezem i da probam da upalim auto na kablove preko njegovog akumulatora. Oko samog postupka sada ovo nisam razumeo na kraju, da li auto koji daje struju treba da radi u momentu kada ja probam da upalim moj ili ne? I jos jedno pitanje koliko dugo da cekam od momenta paljenje njegovog auta do paljenja mog auta?
Hvala jos jednom.
  • Vozi: Kamiq 2021, 1.0 tsi, 81kW, ambition plus, Velvet Red

Van mreže pajapop

Odg: zamena akumulatora, kojim?
« Odgovor #63 poslato: 12. Apr, 2020. 21:20 »

 Komsija upali auto i moze malo da da jaci gas...i tako drzi...Ti tada palis...Kad upalis, komsija pusta gas i moze da ostane tako da radi. Ti polako izadjes iz svog vozila i lagano skidas kablove suprotnim redosledom od namestanja...Vodis racuna da "od srece sto auto radi" ne dodirnes stipaljkama jedno o drugu... bravo2
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže DonKihot

Odg: zamena akumulatora, kojim?
« Odgovor #64 poslato: 12. Apr, 2020. 21:58 »
Poželjno je da radi i da mu se stabilizuje napon. Smatram da je potpuno nebitno dal će biti štipaljka na šasiji ili klemi. Pre će praskavi gas eksplodirati sa zatvorenom haubom ako ga ima.
  • Vozi: Škoda Octavia III 1.8 TSI

Van mreže radoszver

Odg: zamena akumulatora, kojim?
« Odgovor #65 poslato: 12. Apr, 2020. 22:00 »
Hvala, hvala ljudi na svim pojasnjenjima, sta je sad taj praskavi gas? Kako to da izbegnem?
  • Vozi: Kamiq 2021, 1.0 tsi, 81kW, ambition plus, Velvet Red

Van mreže radoszver

Odg: zamena akumulatora, kojim?
« Odgovor #66 poslato: 12. Apr, 2020. 22:02 »
Pretpostavljam da ga izbegavam pravilnom procedurom povezivanja, samo ne znam sta je :/
  • Vozi: Kamiq 2021, 1.0 tsi, 81kW, ambition plus, Velvet Red

Van mreže radoszver

Odg: zamena akumulatora, kojim?
« Odgovor #67 poslato: 12. Apr, 2020. 22:09 »
A ako uspem da upalim, koliko treba vremenski posle da ga vozim da bih nagurao neko rece tih 60% kapaciteta?
  • Vozi: Kamiq 2021, 1.0 tsi, 81kW, ambition plus, Velvet Red

Van mreže pajapop

Odg: zamena akumulatora, kojim?
« Odgovor #68 poslato: 12. Apr, 2020. 22:50 »
Pretpostavljam da ga izbegavam pravilnom procedurom povezivanja, samo ne znam sta je :/

 Problem je to ti ne poznajes princip rada akumulatora i fizickohemijske procese koje se desavaju u njemu. Alil...99% posto ljudi, a i pravih majstora, akumulatore povezuju direktno na klemama. Medjutim...po pravilu...skolski...akumulatori se povezuju na nacin kako sam ti opisao, iz predostroznosti, da se ne bi desilo do paljenja gasova koji postoje i prirodno izlaze iz akumulatora kroz mikropore izmedju stubica i kucista akumulatora. Posto ti ja dajem savet, ja moram da ti navedem pravi, skolski nacin, kako se to radi. Ako ga povezes na uobicajeni nacin, direktno preko klema...99,999% se nece nista desiti...Ali..ako se desi..nemoj reci da te niko nije upozorio. Zato...ipak poslusaj i nauci pravi nacin, uradi kako sam ti napisao, startuj bre vise taj auto i terajjjj...A najsigurnije je da ga napunis sa punjacem, jedno 10 sati punjenja...Pa kad prekines punjenje, a on ti bar 2 sata drzi napon..onda je OK. Ako ubrzo izgubi napon onda je za bacanje definitivno...





  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Na mreži AcoSk

Odg: zamena akumulatora, kojim?
« Odgovor #69 poslato: 12. Apr, 2020. 23:16 »
Da ga puni 10h? Bas toliko?
I ti nekog nesto savetujes o akumulatorima, a izjavljujes tako nesto?
Kojom strujom 10h da ga puni, do kod napona?

Hvala, hvala ljudi na svim pojasnjenjima, sta je sad taj praskavi gas? Kako to da izbegnem?
Zaboravi na taj gas molim te.
Prespoj kako ti je rekao pajapop i to je to.

Van mreže radoszver

Odg: zamena akumulatora, kojim?
« Odgovor #70 poslato: 13. Apr, 2020. 00:05 »
Hvala ljudi ma detaljnim i iscepnim odgovorima ,:)
  • Vozi: Kamiq 2021, 1.0 tsi, 81kW, ambition plus, Velvet Red

Van mreže pajapop

Odg: zamena akumulatora, kojim?
« Odgovor #71 poslato: 13. Apr, 2020. 00:24 »
Da ga puni 10h? Bas toliko?
I ti nekog nesto savetujes o akumulatorima, a izjavljujes tako nesto?
Kojom strujom 10h da ga puni, do kod napona?


 Pa do 14.5 V...Kojom jacinom struje? Pa Rados je napomenuo da vozi Fabiju 1.2 2004 godiste. Uvidom u tehnicke karakteristike, tim kolima pripada akumulator od 45Ah...To znaci da ce se u prvom satu puniti jacinom struje od 4,5A...U svakom slucaju 10%...I o tome ne brines ni t, ini on..niko...Punjaci su tako podeseni da istovremeno mere napon i odredjuju jacinu struje kojom pune i podeseni su da smanjuju jacinu punjenja kako napon akumulatora raste. 10 sati je prosecna vrednost punjenja da bi se izvrsilo kompletno punjenje, tj. izvrsila desulfatizacija i da bi se aktivna masa pozitivnih i negativnih ploca vratila u prvobitno stanje. Narocito kod "ispraznjenih" akumulatora. Nepotpuno punjenje je opasno po akumulator...Ako se akumulator cesto nepotpuno puni, bilo na vozilu u toku rada ili van vozila sa punjacem, utroseni amper casovi ne mogu da radnu masu pozitivnih i negativnih ploca u celini preobrate u PbO2 ili Pb. Zbog toga jedan deo aktivne mase duze ostaje u sulfatizovanom stanju usled cega se smanjuje gustina elektrolita i kapacitet. Olovo sulfat, ima taj nedostatak sto zauzima 1,5 puta vecu zapteminu od olova oksida i oko 3 puta vecu zapreminu od cistog olova. Zbog toga, kod negativne ploce sulfatizovani sloj sprecava difuziju i dovodi do takve koncentracije unutrasnjeg elektrolita pri kome vise nisu moguce nikakve hemijske promene. Takodje, sulfatizovani deo ploce vremenom toliko otvrdne da normalnim punjenjem ne moze vise da se aktivira. Ta pojava je poznata kao "sulfatizacija negativnih ploca". Kod sulfatizacije pozitivnih ploca, dolazi do povecanja zapremine i do sirenja ploca. Tada se resetka izmedju ploca olabavljuje ili krivi, usled cega dolazi do ispadanja aktivne mase kroz resetku. Znaci...akumulator ne sme duze vremena biti u poluispraznjenom stanju niti se vise puta  puniti nepotpuno...I zato je potrebno 10 sati...
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Na mreži AcoSk

Odg: zamena akumulatora, kojim?
« Odgovor #72 poslato: 13. Apr, 2020. 00:51 »
Ne mogu da verujem sta pises...
Koji to punjaci odredjuju jacinu struje na samom pocetku punjenja prema akumulatoru koji je prikacen?
Svaki punjac ima svoju max jacinu struje kojom moze da puni, neki 4A, neki npr 6A, 8A itd. Naravo, kako napon raste, jacina struje opada.
Nece svaki od tih punjaca napuniti aku za isto vreme.

Niko nije rekao da je u Fabiji 45Ah akumulator, sve i da stvarno jeste, mi to ne znamo. Mozda je neko ubacio neki sa vise Ah.

Takodje, pozeljno je da se puni do 14,7V.
Vecina novijih "pametnih" punjaca (onih koji nemaju mogucnost manuelnog izbora) prekida punjenje na 14,4V sto nije dovoljno da bi se aku napunio propisno.
Svakako, svaki iole noviji punjac, posle dostizanja krajnjeg napona prelazi u rezim odrzavanja (napon nesto iznad 13V i mala struja punjenja) i tako aku moze da ostane beskonacno dugo na punjacu.

Sta hocu da kazem, nikakvih 10h (ili 12h isl.) punjenja ne postoji. Postoji samo da se aku puni dok se ne napuni, dok ne dostigne odredjenu voltazu. Kraj.

p.s. To sto negde citas, moras i da razumes.

Van mreže Buca Skoda Mladenovac

Odg: zamena akumulatora, kojim?
« Odgovor #73 poslato: 13. Apr, 2020. 02:37 »
Citam i ne verujem sta covek napisa  :-X . Imam 2 punjaca i u razlicitom vremenskom roku napune akumulator iste snage . Sve je do punjaca .
  • Vozi: Octavia vRS mk1

Van mreže crtacrta

Odg: zamena akumulatora, kojim?
« Odgovor #74 poslato: 13. Apr, 2020. 05:00 »
pajapop dobro piše , nadodao bi samo da se akumulator s 6 čelija može puniti do 16 V ..to je potpuno puni akumulator ...problem je kaj večina punjača puni konstantnim naponoom a trebalo bi konstantnom strujom , zapravo kombinirano ..zapravo nebitno  za obične korisnike .

i bez obzira na svakodnevnu vožnju  npr 2 x godišnje bi akumulatoru pasalo punjenje na punjač

pametne punjače ne bi komentiral jer prije pametnih punjača i super startnih long lajf akumulatori isti su zapravo trajali duplo duže od današnjih a garancija je bila nepoznati pojam .
  • Vozi: octavia 1.6 mpi ,LPG