Autor Tema: TSI ili TDI  (Pročitano 3067 puta)

0 članova i 3 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže sis11Započeo temu

TSI ili TDI
« poslato: 26. Nov, 2019. 17:18 »
Nakon ove 'Dizelgate' afere, od skora u EU su krenule zabrane u pojedinim gradovima (ponajvise Nemacka)
Posto planiram kupovinu, inicijalno sam hteo 2.0TDI bez razmisljanja, ali sada vec se premisljam da idem ipak na TSI, zbog sve vece (moguce) zabrane u EU
Da tako kazem, malo je bzvz kupiti sada nov TDI, a onda od 2021 zabrane Dizel Euro6 u 70% EU
Sta mislite, da se ide na TSI ili TDI?
Jel ima mesta za 'brige'?

  • Vozi: Skoda Karoq

Van mreže sale.kriminale

Odg: TSI ili TDI
« Odgovor #1 poslato: 26. Nov, 2019. 17:39 »
Nisam upućen da li se u Nemačkoj u pojedinim gradovima zabranjuju dizeli generalno ili samo dizeli ispod euro 6 standarada. Novi dizeli sa ad blue i DPF u euro 6 varijanti i nisu toliko strašni. Za teške SUV automobile dizel je prirodnije rešenje posebno ako imaš 4x4, dok za TSI zavisi da li ideš na 1.5 ili na 2.0. Ovaj veći benzinac mislim da bi gutao gorivo k`o Ala posebno po gradu. Ja inače nisam "dizelaš" i ne nosim trenerku upasanu u pantalone pa ti preporučujem benzinca.
  • Vozi: Dacia Logan

Van mreže t.salai

Odg: TSI ili TDI
« Odgovor #2 poslato: 26. Nov, 2019. 17:43 »
Mogu zabraniti u vecim gradovima, ali generalna cistka za dizelima ne ide bas tako brzo. Ne mogu oni tek tako reci e iduce godine tko vozi dizela ne moze u EU.

Mislim da si miran sa ćumurašem još duži niz godina  bravo2
  • Vozi: Skoda Fabia - 1.9 TDI vRS - OEM+

Na mreži Nenad78

Odg: TSI ili TDI
« Odgovor #3 poslato: 26. Nov, 2019. 18:53 »
Najbitnije su uslovi eksploatacije.
Ako imaš puno gradske vožnje a malo otvorene da kažem i puno kratkih relacija idi na benzinca iako više troši u gradskim uslovima.Opet manje nego klasični benzinci.
U suprotnom idi na dizela,moj lični savjet.
Lično sam vozio 6 godina fabiju 1.6tdi u gore opisanim uslovima i bio prezadovoljan potrošnjom dok nije crkao egr.
1000KM me koštalo zadovoljstvo.
Godišnje sam prelazio 10-11 hiljada km pa izračunajte.
Sva ušteda na maloj potrošnji je isparila sa zamjenom istog ventila!?
Zato sam prešao na benzinca, troši nešto više ali nema egr,dpf itd
Vrijeme će pokazati
Ima i nešto što se zove "ćeif" pa ako ti srce želi onda ne žali ni novaca ni živaca.
 ;)
Što se tiče zabrana ne vjerujem da će u narednih 10 god biti nekakvo čudo.
  • Vozi: Škoda Kodiaq 1.5TSI DSG 2022

Van mreže sale.kriminale

Odg: TSI ili TDI
« Odgovor #4 poslato: 26. Nov, 2019. 21:13 »
Ja najviše vozim po gradu a manje na otvorenom. Godišnje prelazim min. 15 k km. Moj lični izbor bi bio 1.0 TSI ili 1.5 TSI. Dizel više nije ono što je nekada bio. Nema tu uštede. U Srbiji je dizel skuplji od benzina a tu je i DPF , skuplje održavanje, a i veća cena pri kupovini. Dizel je dobro rešenje za srednji + segment SUV ili MPV vozila. Karoq je ipak mali SUV (nejveći među malima) pa je benzin sasvim u redu.

Ako gledaš Kodiaq onda 1.5 TSI za normalnu vožnju bez nekih off road egzibicija je super.
  • Vozi: Dacia Logan

Van mreže Zarko

Odg: TSI ili TDI
« Odgovor #5 poslato: 26. Nov, 2019. 21:55 »
Kod mene u Finskoj je mnogo veća taksa na dizel motore pri samoj kupovini nekih 6-7 iljada, pa onda godišnje osiguranje je isto veče 30-40 posto u odnosu na benzince. A kažu da planiraju da ih izbace skroz do 2025

Sent from my SM-G973F  


Van mreže sale.kriminale

Odg: TSI ili TDI
« Odgovor #6 poslato: 26. Nov, 2019. 22:14 »
Procesi u vezi suzbijanja dizela u Srbiji će teći sigurno mnogo sporije nego u EU. Vozio sam starije dizele a ovi novi me svakako ne privlače. Benzinac je meni OK skroz. Voziš i ne misliš. Nema ad blue i drugih gluposti. 
  • Vozi: Dacia Logan

Van mreže Maksimus

Odg: TSI ili TDI
« Odgovor #7 poslato: 26. Nov, 2019. 22:16 »
Sto se toliko spominje adblue kao neopevana mana? Naspes kantu od 10 litara jednom u 3 meseca za hiljadu dinara i to je to.

Dizeli euro 6 (pogotovo euro 6d temp) norme nece biti proterivani u skorije vreme.

Van mreže sis11Započeo temu

Odg: TSI ili TDI
« Odgovor #8 poslato: 27. Nov, 2019. 00:56 »
Uglavnom ce se voziti van grada na duze relacije, putovanja itd..
Znam da je za ovakvu voznju 'bolji' dizel, ali ne bih da kupim 2.0 TDI 4x4 i od 2021 (ko sto procitah neki clanak) zabrane cak i EURO 6 u pola EU.
Za RS znam da nije problem, a tesko i da ce TDI biti problem u nekoj skorijoj buducnosti.
Ipak za sada mislim da ce biti benzinac, ali odluka ce pasti kada vidim kolko je trenutno vreme cekanja i jednog i drugog
Jel neko kupovao kod nas (RS) skorije vreme (zadnjih mesec dana) Karoq-a, pa da kaze iskustva oko cekanja?
  • Vozi: Skoda Karoq

Van mreže fobia24

Odg: TSI ili TDI
« Odgovor #9 poslato: 27. Nov, 2019. 06:52 »
Daleko je to od potpune zabrane dizela, naročito novih dizela koji su skoro "čisti" kao benzinci. To je trenutna propaganda i česta nagađanja novinara, pogrešne interpretacije. Ne bi smeli dizeli danas da se prodaju kao novi da je ta zabrana sigurna. Posle trenutne propagande da se zavrti električna autoindustrija, počeće Evropa da se bavi pravim problemima zagađivanja vazduha, a automobili su tu najmanji uzrok.

Van mreže djordje48

Odg: TSI ili TDI
« Odgovor #10 poslato: 27. Nov, 2019. 08:15 »
Nisam, znao ali Nemci su od skora uveli plau euro 6 vinjetu. Do sada je bila zelena euro 4, a to znaci da u pojedine gradove-58 gradova ne smeju vozila starija od euro 4 norme. Sada su to povecali na euro 6. Svi bi mi voleli da vozimo 2.0 TSI 200 KS i jaci, ali od cega da platimo benzin ako prelazimo 20 000 km godisnje i vise. Dizel tu jos uvek pobedjuje i pored ovakve cene dizela kod nas. Nikada TDI ne moze biti bolji od TSI. Ali da poredimo iste jacine motora, a ne mali benzinac i TDI i sl :-X

https://www.umwelt-plakette.de/en/german-environmental-zones.html

https://www.umwelt-plakette.de/en/german-environmental-zones/berlin-blue.html

On 07.10.2019, the city of Berlin decided to ban diesel vehicles on 8 roads of the capital. The traffic restriction will affect a total of 2.9 km of roads with approx. 1,300 residents. EURO 0-5 vehicles will be banned from the following roads: Leipziger Straße, Brückenstraße, Reinhardtstraße, Alt-Moabit, Friedrichstraße, Stromstraße, Hermannstraße, Silbersteinstraße.

From 07.10.2019, all diesel vehicles of any type that do not comply with the EURO standard 6 will be excluded from traffic. More severe restrictions are already planned for the unspecified future. Then also EURO 6b and 6c vehicles will be banned from traffic, and thus only EURO 6d temp vehicles may drive through these roads and/or road sections.
In addition, a speed limit of 30 km/h 24 hours a day and 7 days a week will be imposed to further reduce the emissions of nitrogen oxides.

Na mreži observer

Odg: TSI ili TDI
« Odgovor #11 poslato: 27. Nov, 2019. 09:15 »
Zanimljiva tema. Imam i jedno i drugo i dalje nisam pametan sta je bolje.

Prvo da objasnim svoje potrebe i filozofiju - kod auta mi je najvaznije da malo trosi, da se ne kvari, da je tih i stabilan pri velikim brzinama, da ima dobru pasivnu bezbednost, da ne korodira i da su materijali skoro pa vecni.

Imam najslabije od oba (1.6 TDI sa 75 KS - Polo V i 1.2 TSI sa 86 KS - Golf VII).
Prosecne potrosnje su im za TDI 4,8 (ukupan prosek za 117.000 km) i za TSI 5.3 (za 26.000 km).

Dizel je neprikosnoven za autoput i ako zelis da vozis 150-160. Tu trosi oko 6-6,5 dok TSI trazi bar 2 litre vise u tim uslovima. Ali i mene je kostala zamena EGR na 86.000 km oko 600 eur.
DPF uzasno nervira (nije jos u fazi kvarenja ali jako iritira kada dodjes kuci a auto trazi da ga "vodis u setnju", po Marfiju to se obicno desava kada bas nemas vremena za te zajebancije).
Sto se tice adblue, nije problem dosipati tecnost nego kazu da je senzor za adblue prilicno skup (oko 500-700 eur, proverite u ovlascenom). Ja to sranje srecom nemam jer je Polo kupljen 2010.

TSI je osetljiv na karbonizaciju usisnih ventila - i to mu je jedina ozbiljnija mana koju sam uspeo da iskopam, ali kazu da se mahom javlja tek oko 90-100.000 km i da se resava ciscenjem (sa ili bez otvaranja motora, zavisi od tehnologije koju primenjuje servis).
Tisi je, voznja je stvarno gospodska u odnosu na dizela. Razumem ove koji forsiraju pricu o benzincima, mada ih ja licno ne volim - razvio sam neki fetis o tome da je dizel bolji, valjda posledica sirotinjske mladosti u 90-tim dok sam vozio Stojadina koji je gutao 9-10 litara i tadasnjim bajkama o Golfu dvojki.
Treba napomenuti da i novi benzinci imaju filter cestica (GPF) ali o njemu se jos ne pise dovoljno (moj TSI to nema, namerno sam i pozurio sa kupovinom pre tri godine dok je jos u ponudi bio 1.2 TSI).

I tako, vozim i dalje oba, verovatno cu ih voziti dok ne crknu, iz dva razloga: los sam trgovac i ne umem da dobro prodam nesto a radoznao sam koliko km ce izgurati. Pa javljam ;)
« Poslednja izmena: 27. Nov, 2019. 09:20 observer »
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Van mreže toleander

Odg: TSI ili TDI
« Odgovor #12 poslato: 27. Nov, 2019. 10:49 »
Observer je u pravu, treba obratiti paznju na to da novi benzinci imaju GPF. Moj auto ga ima i, za ovih ~7,500 km koliko sam presao sa njim, nisam ga nijednom primetio. :)

Manji su od DPF jer benzinci imaju znatno manju emisiju cestica, a benzinci imaju i visu temperaturu izduvnih gasova pa je regeneracija GPF skoro uvek pasivna i ne oseti se u voznji.
  • Vozi: Škoda Kodiaq L&K 2.0 TSI 4x4 DSG 2019

Van mreže djordje48

Odg: TSI ili TDI
« Odgovor #13 poslato: 27. Nov, 2019. 12:26 »
Mislim da cemo se sloziti ;)  sitigo atmo na plin za grad:) octavia 2.0 TDI za AP i octavia RS 245 za dusu :bravo:  mama, mama kupi mi sva tri :)) ;)

Van mreže sale.kriminale

Odg: TSI ili TDI
« Odgovor #14 poslato: 27. Nov, 2019. 17:10 »
kod auta mi je najvaznije da malo trosi, da se ne kvari, da je tih i stabilan pri velikim brzinama, da ima dobru pasivnu bezbednost, da ne korodira i da su materijali skoro pa vecni.

Ja bih dodao i da ne košta više od 10 k eura.  :) Razumem te brate ... ali treba biti malo realniji. Svi bi mi to voleli.  Moja Dačija odgovara tom opisu. Arčim je već punih 13 godina a kljuse je nepoderivo.  =))

Što se tiče karbonizacije ventila, svaki motor sa direktnim ubrizgavanjem ima taj problem. Svi novi motori (Sce , Tce , TSI) zahtevaju čišćenje ventila kada dođe vreme. Stari MPI motori ne zahtevaju čišćenje ventila zbog indirektnog ubrizgavanja goriva (preko ventila) pa gorivo čisti ventile (zapljuskuje) pre sagorevanja u stublini. Dakle, kod svakog motora mora biti karbonizacije s tim da kod motora sa indirektnim ubrizgavanjem ima varijanta da se ventili čiste dok motor radi pa nikada ne budu zaprljani do mere da moraš ići u servis zbog toga.

Isto kao i ti, 90-ih sam kupovao benzin "na kašičicu" (pomešan sa vodom) i spirio ga u Jugu za kratko vreme. Mada u isto to vreme sam ponekad vozio i Golfa II dizelaša i čudio se koliko može da pređe sa 10 litara. Bio je trom k`o magarac a u to vreme je bilo puno "dizelaša" sa upasanim trenerkama a to nikada nije bio moj stil. U svakom slučaju, ne možeš sa dizelom voziti kao Fanđo kako god da okreneš.  =))  Malo se zezam pa nećete zameriti.
  • Vozi: Dacia Logan