Autor Tema: PT: potrošnja na BC. O2, 2011g. (bord comp.)  (Pročitano 4671 puta)

0 članova i 5 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže DaniloZapočeo temu

PT: potrošnja na BC. O2, 2011g. (bord comp.)
« poslato: 23. Nov, 2013. 14:00 »
Oktavija 1,9 2011 god, presla 17000 km.I jedno pitanje u vezi iyracunavanja potrosnje. Kada krenem, posle 1km na displeju ocitava potrosnju od recimo 17-18 l. Onda to pada, recimo posle par km vec se spusti na 8-9, da bi se tek posle 10-ak km verovatno pokazivao normalnu potrosnju. Moje pitanje je koliko km treba da predjem da bi video koliko trosi  kroz grad, jer kad vozim krace relacije velike su oscilacije. Ok, na otvorenom kada vozim duze, racuna se kada se brojke ustale. I da li je displej 100% tacan ili i tu moze biti odstupanja. Hvala
  • Vozi: Octavia, 1.9, 2011. god

Van mreže robocoprs

  • RallyeSport
  • *****
  • Poruke: 147
  • Like ukupno: 1
  • L&K ugled: -8
  • Lokacija: ГСУП 29-ти Београд, Република Србија
  • Ако хоћеш победити, не смеш изгубити!
Odg: PT: potrošnja na BC. O2, 2011g. (bord comp.)
« Odgovor #1 poslato: 23. Nov, 2013. 14:41 »
Za grad je odgovor unapred definisan-100km, pa koliko ti pokaže, to ti je. Ako peđeš više od 100km, u gradu ili van grada, pokazaće ti potrošnju za poslednjih 100km. Potrošnja nije 100%-tno tačna i ima blaga odstupanja. Ona se mogu korigovati VCDS-om, ukoliko uočiš da je odstupanje znatno(displej pokazuje jedno, a od čepa do čepa drugo).

Na mreži hakkler

Odg: PT: potrošnja na BC. O2, 2011g. (bord comp.)
« Odgovor #2 poslato: 23. Nov, 2013. 17:19 »
obično kad ti motor dosegne radnu temperaturu BC ti počinje računat prosjek zadnjih 100km ovisno o načinu vožnje. S time da ti na bc2 tolko ne skače s ciframa i više je relevantan nego na bc1 području.
npr. ako ostaviš auto..čim ga upališ da radi pola sata u leru...ostaće ti na 12..15l i teško će se spuštat prema dolje.
Resetiraj oba(držiš tipku na donjem dijelu ručice brisača) pa usporedi potrošnju sa točenjem goriva.Uvjet je da napuniš pun tank 2x da bi dobio izračun..pa onda usporedi sa BC(putnim kompom).
obično je razlika oko 0,5l..da bc pokazuje ...manje.
i da..da se podesit da ti pokazuje točno...
kako su ti napisali..
ako imaš knjigu od auta..piše ti sve tamo u vezi bc1 i bc2 memorije putnog kompjutora od auta.

Sent from my GT-D   2

Van mreže robocoprs

  • RallyeSport
  • *****
  • Poruke: 147
  • Like ukupno: 1
  • L&K ugled: -8
  • Lokacija: ГСУП 29-ти Београд, Република Србија
  • Ако хоћеш победити, не смеш изгубити!
Odg: PT: potrošnja na BC. O2, 2011g. (bord comp.)
« Odgovor #3 poslato: 23. Nov, 2013. 19:20 »
Pojednostavljeno rečeno: bc1-pokazuje potrošnju poslednjih 100km(od momenta paljenja motora), i pamti je ~30min. od momenta gašenja motora, nakon čega se sam resetuje na 0.0l/100km; bc2-ti pokazuje prosečnu potrošnju na dužim relacijama, od momenta restovanja do novog ručnog resetovanja (ne resetuje se sam, bez obzira na protok vremena između korišćenja vozila), tako da se može pojaviti razlika između bc1(npr. 10,2l/100km) i bc2(npr.8,4l/100km) ako je relacija merenja potrošnje bila npr.736km. Jednostavnije da objasnim ne umem. :-\

Van mreže bugarin

Odg: PT: potrošnja na BC. O2, 2011g. (bord comp.)
« Odgovor #4 poslato: 23. Nov, 2013. 19:37 »
I bc2 se resetuje sam, ali tek nakon 99 sati i 59 minuta rada motora.
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Van mreže Neba

Odg: PT: potrošnja na BC. O2, 2011g. (bord comp.)
« Odgovor #5 poslato: 23. Nov, 2013. 21:29 »
Kod mene na Fabiji mk1 BC1 predstavlja "poslednju" voznju (tacnije poslednji niz voznji izmedju kojih je proteklo ne vise od 2 sata). Ujutro (ili kad je duze od 2 sata bio ugasen) polje za potrosnju prikaze brojke nakon predjenih otprilike pola kilometra - do kilometar i obicno prvo prikaze ok 10l kako se voznja nastavlja ova brojka se menja. Do posla imam 12km, i prosek koji prikazuje BC1 je prosek za tih 12km i nema veze sa prosekom na poslednjih 100km voznje.

BC2 je ukupna istorija od trenutka reseta istog (ovo obicno uradim kad sipam gorivo na pumpi). U uputstvu pise da se reset vrsi automatski posle 100 sati voznje ili 10 000km sta pre dodje  :)) (da bi pre doslo ovih 10 000km mora se imati prosek brzine u poslednjih 100 sati veci od 100km/h ko uspe da izazove ovo nek dokumentuje  ;D) ide bambi od mene inzenjeru ko je ovo smislio ;D

  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Van mreže bugarin

Odg: PT: potrošnja na BC. O2, 2011g. (bord comp.)
« Odgovor #6 poslato: 23. Nov, 2013. 21:53 »
Pa to sam kazo :)
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Van mreže Neba

Odg: PT: potrošnja na BC. O2, 2011g. (bord comp.)
« Odgovor #7 poslato: 23. Nov, 2013. 22:01 »
Pa to sam kazo :)

Odnosilo se na kolegu hakklera i robocoprs, koji su napisali da BC1 prikazuje prosek potrosnje na poslednjih predjenih 100km. I da pamti ~30min...
 Inace boldovao sam da se moj tekst odnosi na Fabiju mk1, jer ne znam kako je za ostale modele :)
  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Van mreže bugarin

Odg: PT: potrošnja na BC. O2, 2011g. (bord comp.)
« Odgovor #8 poslato: 23. Nov, 2013. 22:22 »
evo za octy mk2.
ovde nije 10.000km nego 9.999 i nije 100 sati nego 99 i 59 minuta.
eto ako nekome znaci 1km ili 1 minut razlike :)



  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Van mreže robocoprs

  • RallyeSport
  • *****
  • Poruke: 147
  • Like ukupno: 1
  • L&K ugled: -8
  • Lokacija: ГСУП 29-ти Београд, Република Србија
  • Ако хоћеш победити, не смеш изгубити!
Odg: PT: potrošnja na BC. O2, 2011g. (bord comp.)
« Odgovor #9 poslato: 23. Nov, 2013. 22:42 »
Odnosilo se na kolegu hakklera i robocoprs, koji su napisali da BC1 prikazuje prosek potrosnje na poslednjih predjenih 100km. I da pamti ~30min...
Evo da ti odgovorim, kao jedan od prozvanih. Kako misliš da bc1 pokaže potrošnju l/100km, ako ne pređeš potrebnih 100km-mislimo logički zaboga!? Dok se ne pređe potrebna kilometraža, postojeća se može smatrati samo projektovanom(i vrlo nepouzdanom). Naveo sam ~30min, a ispravno je 2h-akcenat je bio na dnevnom korišćenju auta u gradu, u odnosu na dugolinijsku vožnju koju beleži bc2.
Verujem da smo odgovorili članu na pitanje.

Van mreže Karlheinz

Odg: PT: potrošnja na BC. O2, 2011g. (bord comp.)
« Odgovor #10 poslato: 23. Nov, 2013. 22:59 »
Moje pitanje je koliko km treba da predjem da bi video koliko trosi  kroz grad, jer kad vozim krace relacije velike su oscilacije
50km.
I da li je displej 100% tacan ili i tu moze biti odstupanja
Uglavnom nije baš najprecizniji, greši do 5-6% (po mom saznanju pokazuje malo manje nego što je stvarna potrošnja)
« Poslednja izmena: 23. Nov, 2013. 23:05 pedja »
  • Vozi: OctaviA5 1.9TDI Elegance+ 2008

Van mreže djordjebg

Odg: PT: potrošnja na BC. O2, 2011g. (bord comp.)
« Odgovor #11 poslato: 23. Nov, 2013. 23:09 »
U najkracem zaboravi trenutnu potrosnju, zaboravi prvu memoriju, a drugu restetuj. Vozi svoj automobil nedelju, dve kroz grad, u raznim uslovima voznje i tada pogledaj drugu memoriju. Ona ce ti pokazati uporosecenu potrosnju u tom vremenskom periodu. I taj podatak ne mora biti relevantan jer uzorak ni tada ne mora biti dovoljno velik, ali barem ces imati pribliznu svest o tome koliko tvoj automoil  zaista trosi.

Van mreže Neba

Odg: PT: potrošnja na BC. O2, 2011g. (bord comp.)
« Odgovor #12 poslato: 23. Nov, 2013. 23:21 »
Evo da ti odgovorim, kao jedan od prozvanih. Kako misliš da bc1 pokaže potrošnju l/100km, ako ne pređeš potrebnih 100km-mislimo logički zaboga!?
Auto ugasen bez kontakta duze od 2h.
Upalite automobil i predjete 10km. Na BC1 Vam se ispise 8.5l/100km. To znaci da ste presli 10km sa prosecnom potrosnjom ekvivalentnoj od 8.5l na 100km, odnosno da ste za tih 10km potrosili 0,85l goriva. Ne mora se preci 100km da bi BC1 izbacio rezultat.


50km.Uglavnom nije baš najprecizniji, greši do 5-6% (po mom saznanju pokazuje malo manje nego što je stvarna potrošnja)
Merenje potrosnje se vrsi senzorom koji meri protok goriva. Sernzor meri relativni protok i neophodno je kalibrisati isti ga bi se dobio konkretan apsolutni protok. Fabricka kalibracija je radjena sa visokokvalitetnim gorivom kao i pri sobnoj temperaturi. Tako da ti BC gresi i to uglavnom procentualno. (ako pokazuje 3l/100km a stvarno je 6, kad bude pokazivao 6 stvarno ce biti 12) kao sto je kolega robocoprs spomenuo moze se VCDSom izvrsiti prekalibracija i dovesti u neku razumnu granicu greske ispod 10%.

  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Van mreže robocoprs

  • RallyeSport
  • *****
  • Poruke: 147
  • Like ukupno: 1
  • L&K ugled: -8
  • Lokacija: ГСУП 29-ти Београд, Република Србија
  • Ако хоћеш победити, не смеш изгубити!
Odg: PT: potrošnja na BC. O2, 2011g. (bord comp.)
« Odgovor #13 poslato: 23. Nov, 2013. 23:35 »
Auto ugasen bez kontakta duze od 2h.
Upalite automobil i predjete 10km. Na BC1 Vam se ispise 8.5l/100km. To znaci da ste presli 10km sa prosecnom potrosnjom ekvivalentnoj od 8.5l na 100km, odnosno da ste za tih 10km potrosili 0,85l goriva. Ne mora se preci 100km da bi BC1 izbacio rezultat.pod 10%.
Motor ugašen duže od 2h-znači da se kreće ispočetka, i to je jasno.
Kvotovano sam i nazvao "projektovana potrošnja", i vrlo je nepouzdana. Pitanje je vrlo precizno:"....koliko km treba da predjem da bi video koliko trosi  kroz grad", a kako se potrošnja obračunava u l/100km, odgovor je vrlo precizan-100km! Postoje i ostale mogućnosti odabira obračuna potrošnje u ECU, ali to nije tema.
Mogućnost korekcije je +- 10%, što znači da je raspon korekcije 20%.

Van mreže Karlheinz

Odg: PT: potrošnja na BC. O2, 2011g. (bord comp.)
« Odgovor #14 poslato: 23. Nov, 2013. 23:48 »
Tako da ti BC gresi i to uglavnom procentualno. (ako pokazuje 3l/100km a stvarno je 6, kad bude pokazivao 6 stvarno ce biti 12) kao sto je kolega robocoprs spomenuo moze se VCDSom izvrsiti prekalibracija i dovesti u neku razumnu granicu greske ispod 10%.
Svoj prethodni odgovor sam maksimalno skratio iako mi je sve ovo naširoko poznato jer sam tu problematiku "studirao" mesecima. Mislim da nema foruma i teksta na tu temu na internetu koji nisam video i čitao...  ???
Takođe sam (uz pomoć robocoprs) podesio svoju BC na O2 preko VCDS da pokazuje ispravne vrednosti.
I da, raspon je 30%, od -15 do +15%.  :P
  • Vozi: OctaviA5 1.9TDI Elegance+ 2008