Autor Tema: Prezubila Skoda Fabia 1.2 htp 2014  (Pročitano 4335 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže MaksimSrbZapočeo temu

Prezubila Skoda Fabia 1.2 htp 2014
« poslato: 08. Avg, 2020. 10:23 »
Pozdrav svima.
Pre 2 dana mi je prezubila Skoda i kada sam je odvezao u servis njihov odgovor na moje pitanje koji je razlog zbog cega je prezubila,sobzirom da je bila na redovnom servisu na 60 000 pre 10 dana i da je niko ne vozi osim mene,( dnevno prodjem 10 km), da nikada nije forsirana od kada je nova kupljena, njihov odgovor je bio ,zato sto je ostavljam u rikvercu kada je parkiram na blagoj nizbrdici u svom dvoristu !!
Da li Vi mislite da je to moguce ili ja idem u pogresan ovlasceni servis ??
Meni je to malo nelogicno...
Hvala Vam na misljenju !!
  • Vozi: Skoda Fabia 1.2 htp 2014

Van mreže DonKihot

Odg: Prezubila Skoda Fabia 1.2 htp 2014
« Odgovor #1 poslato: 08. Avg, 2020. 11:19 »
Nikada auto ne treba ostaviti okrenut nizbrdo u rikvercu...samo u prvu. Ako je okrenut uzbrdo, onda rikverc. Jbga, koja je verovatnoća da tako prezupči...može da se diskutuje.
  • Vozi: Škoda Octavia III 1.8 TSI

Van mreže Lignjoslav

Odg: Prezubila Skoda Fabia 1.2 htp 2014
« Odgovor #2 poslato: 08. Avg, 2020. 11:51 »
Nebitno je u kojoj je brzini, motor ima lanac i ako samo ubacis u brzinu lanac ostaje zategnut i tako se isteze. Zato je preporuka da se uvek prvo podigne rucna pa onda u brzinu kako bi se sacuvao lanac od istezanja.
  • Vozi: Rapid Spaceback 1.0 tsi 2019- , Fabia htp mk1 2014-2019

Van mreže MaksimSrbZapočeo temu

Odg: Prezubila Skoda Fabia 1.2 htp 2014
« Odgovor #3 poslato: 08. Avg, 2020. 12:03 »
DonKihot , to je bio odgovor u ovlascenom servisu , na sta sam im ja odgovorio da ja ne ostavljam auto u brzini za hod unazad (rikvercu) kada parkiram auto,da za osiguravanje bezbednosti vozila postoji poluga u vozilu koja se zove rucna t.j parkirna kocnica i da je upotrebljavam kada situacija to nalaze. Takodje sam im rekao da je nagib u mom dvoristu maksimalno 3 ° i da u 99% slucaja ja vozilo parkiram u garazi ispred koje postoji ,nazovimo mali nagib, jedva primetan. Naveo sam im primer da vozilo ne moze da krene napred ka garazi cak i kada je menjac u praznom hodu i kada je parkirna kocnica spustena. Kao dokaz njihove strucnosti je i njihova preporuka da vozim slobodno polako 2-3 dana dok stignu delovi jer je prezubila na 1 zubu samo !!
Naravno da ih nisam poslusao ,i ovako je kvar nastao usled njihove "strucnosti" jer su oni odrzavali vozilo od kada je izasao iz salona u oktobru 2014 i da su radili redovan servis na 60 000 pre deset dana .
Sta reci vise ..
  • Vozi: Skoda Fabia 1.2 htp 2014

Van mreže DonKihot

Odg: Prezubila Skoda Fabia 1.2 htp 2014
« Odgovor #4 poslato: 08. Avg, 2020. 12:43 »
Nemoj da im navodiš stvari koje su banalne da se ne drže posle njih ko pijan plota. A ne postoji situacija gde se parkirna kočnica ne može koristiti, ja i na ravnom svaki put kad izadjem iz kola povlačim ručnu... Tebi preostaje da inistiraš na reklamaciji, nema druge. Lanac se isteže u eksploataciji, ali da li sme lanac od vožnje i parkiranja da se istegne u normalnom režimu toliko da prezubi tek tako, a auto redovno održavan? Zato se zna servisni interval za zamenu svakog dela pa i lanca...kilometraža koja garantuje da će taj deo nesmetano raditi i zadržati svoju funkciju, što se računa uvek sa faktorom sigurnosti. Uvek postoje feleri, ali tome služe reklamacije i garancije.
  • Vozi: Škoda Octavia III 1.8 TSI

Van mreže MaksimSrbZapočeo temu

Odg: Prezubila Skoda Fabia 1.2 htp 2014
« Odgovor #5 poslato: 08. Avg, 2020. 13:00 »
Mislim da na minus 20 ° nije pametno povuci rucnu kocnicu ,ja se 20 godina profesionalno bavim voznjom,to mi je posao, i ne mali broj puta sam bio svedok  problemima koji su izazvani povlacenjem parkirne kocnice na veoma niskim temperaturama . Ali se naravno slazem sa tvojim misljenjem da treba gotovo uvek koristiti parkirnu kocnicu .
  • Vozi: Skoda Fabia 1.2 htp 2014

Van mreže Buca Skoda Mladenovac

Odg: Prezubila Skoda Fabia 1.2 htp 2014
« Odgovor #6 poslato: 08. Avg, 2020. 13:25 »
U takvim situacijama posto su 90% govnari u ovlascenim moras bezobrazno , ko god je bio fin nije dobro prosao . Pozdrav
  • Vozi: Octavia vRS mk1

Van mreže DonKihot

Odg: Prezubila Skoda Fabia 1.2 htp 2014
« Odgovor #7 poslato: 08. Avg, 2020. 18:15 »
Nisam imao problema ni na najnižim temperaturama. Složiću se samo uz dodatak, ako ne koristiš redovno ručnu, nemoj je povlačiti zimi...ko je stalno koristi, nema bojazni da će da zariba ili zaledi. Ručna najviše propada (kao i sve) od nekorišćenja. Na točak koji se okreće, mahovina se ne hvata..
  • Vozi: Škoda Octavia III 1.8 TSI

Na mreži AcoSk

Odg: Prezubila Skoda Fabia 1.2 htp 2014
« Odgovor #8 poslato: 10. Avg, 2020. 16:22 »
Bas tako, ko redovno koristi rucnu, nikad mu nije zaribala.
Zimi hoce da zaledi sajla ako je losa i ostecena, a ako je sve novo (ili u dobrom stanju), nece.

A ovo da je prezubio zbog toga sto je ostavljen auto u rikvercu je glupost. Moze vremenom da se istegne lanac, ako bas svaki dan ostavljas auto u brzini (pa i rikvercu) na nizbrdici, ali to da prezubi kasnije zbog toga. . .
Pa nije to lanac na ponici, pa ako se istegne (ili nije zategnut dobro) spadne hahahaa...
Taj lanac ima svoj zatezac koji do neke mere kompenzuje istezanje lanca.

Na mreži pajapop

Odg: Prezubila Skoda Fabia 1.2 htp 2014
« Odgovor #9 poslato: 10. Avg, 2020. 18:52 »
...na moje pitanje koji je razlog zbog cega je prezubila,... njihov odgovor je bio ,zato sto je ostavljam u rikvercu kada je parkiram na blagoj nizbrdici u svom dvoristu !!
Da li Vi mislite da je to moguce...

 Ovde bi se moglo postaviti jedno krucijalno pitanje: otkud oni znaju da ti parkiras na nizbrdici/uzubrdici??? Sigurno si im ti to rekao...I sad se oni toga drze "kao pijan plota" a sve u nameri da otklone odgovornost sa sebe. Nisi trebao da govoris nista...samo ga doteras, auto ne radi kako treba...oni bi otkrili da je greska u paljenju, da je poremecen moment paljenja i to bi se vec otklonilo novim uzupcavanjem. E sad sto se razupcio? Da nije dobro uzupcen to bi se pokazalo odmah vec na prvom paljenju u servisu. Znaci, razupcio se kasnije nakon 10tak dana...Ja mislim da je najcesic razlog tome los kvalitet lanca. zatezaca...ili zatezac nije dovoljno dobro fiksiran pa je doslo do pomeranja i razlabljivanja lanca. Znaci, ili su losi delovi ili ipak majstor to nije dobro fiksirao...Obrni, okreni, ipak je to njihova greska, s obzirom da pretpostavljam da su i njihovi delovi? Al', ti si im ubacio ideju da parkiras na nizbrdici. I teoretski to je moguce da se desi. Ne zbog istezanja lanca, vec zbog "secanja" ili "usekanja" motora ako dodje do nekog pomeranja na nizbrdici, kao kad pritisnes kvacilo, kola podju nazad, pa ponovo pustis kvacilo, motor zakoci...pa to "seckanje"...I tako moze da se  prezupci....I sad se oni toga drze..nece da prihvate nekuk svoju odgovornost, vec, kao na sudu...sve stavljaju pod sumnju.... wac1. Evo...sad cak i ja sumljam... searchplz
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže petarp031

Odg: Prezubila Skoda Fabia 1.2 htp 2014
« Odgovor #10 poslato: 10. Avg, 2020. 22:44 »
Kakvo secanje i usekanje, kolega @Lignjoslav u pocetnim postovima lepo napisa kako bi na nizbrdici/uzbrdici trebalo postupati. Sta ce covek sedeti u kolima i stiskati pa otpustati kvacilo, udje u vozilo, stisne kocnicu, pritisne kvacilo i startuje, gde da krene auto, moze jedino da "seca" kad je u brzini a rucna nije podignuta dok je u statusu parkiran.
Moje misljenje da lanac kao lanac ne postoji dovoljno kvalitetan i da je dobar ne bi se fabrika vratila na kaiseve.

Van mreže DonKihot

Odg: Prezubila Skoda Fabia 1.2 htp 2014
« Odgovor #11 poslato: 11. Avg, 2020. 08:14 »
Mislim da je pajo ovde opisao kad neuki vozači kreću recimo na semaforu, pa im auto raskvačen krene nizbdo po inerciji, a on ga raskvači da krene. Znači auto krene unazad, pa ga raskvačiš i kreneš napred. To jeste veliko opterećenje za lanac/kaiš. Ali odosmo baš u sitna crevca. Ali je razlog ovde sigurno ovo što si zemo naveo.
  • Vozi: Škoda Octavia III 1.8 TSI

Na mreži AcoSk

Odg: Prezubila Skoda Fabia 1.2 htp 2014
« Odgovor #12 poslato: 11. Avg, 2020. 18:22 »
Kako je to opterecenje za kais ili lanac??
Ako sam razumeo, auto radi, krene po inerciji nazad, a ti pustis kvacilo i krenes napred? To opterecuje lanac ili kais?

Na mreži pajapop

Odg: Prezubila Skoda Fabia 1.2 htp 2014
« Odgovor #13 poslato: 11. Avg, 2020. 19:34 »
 Pa ne znam kako to moze nekom da ne bude jasno, ako  iole razume kako je ostvaren spoj motora I menjaca….  Pricamo o slucaju kad je motor ugasen, parkiran, a menjac je ubacen u 1. brzimu ili rikverc. Kad je menjac u brzini motor preko lamele je u spoju sa diferencijalom. Vozilo stoji u mestu jer otpor motora koci diferencijal.     I sad zamislite situaciju: slucajno, ili namerno, pritisne se kvacilo.  Motor se oslobadja pritiska lamele, vozilo se oslobadja otpora motora I pocinje da se krece niz nizbrdicu. Tada, da bi se zaustavilo vozilo, pusta se kvacilo…Diferencijal preko lamele, naglo, ponovo uspostavlja kontakt sa motorom… Kad lamela, preko zamajca, uspostavi kontakt sa radilicom, dolazi do zakretanja radilice.  Otpor I kompresija klipova usporava I zaustavlja vozilo. Radilica je preko lanca u sprezi sa bregastom osovinom. I inace postoji uvek neki  luft…Kad radilica trzne lanac, on trzne remenicu bregaste, ali uvek postoji mogucnost da  u tom trzanju  odgovor remenice bregaste malo zakasni I da dodje do doticnog preskakanja lanca preko remenice bregaste (zbog postojeceg lufta) I da se motor tako razupci. Takodje, to je narocito “opasno” I ne preporucljivo kod paljenja motora “na gurku”. Ja se izvinjavam ako je ovo objasnjeno malo “s brda, dole”…I da se razumemo, ja ne tvrdim da se ovo uopste desilo…samo navodim da je to moguce da se desi…I to bi bila greska vlasnika vozila. Ovi, majstori, znaju da to moze da se desi I sad oni tvrde da se upravo to tako desilo jer hoce da izbegnu njihovi gresku u kvalitetu dela ili u pogresnom zatezanju spanera lanca…
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Na mreži AcoSk

Odg: Prezubila Skoda Fabia 1.2 htp 2014
« Odgovor #14 poslato: 11. Avg, 2020. 19:55 »
@pajapop, kada nikog ne citiras, podrazumeva se da odgovaras na prethodni post.
A ja ne zelim ni da zamislim da si meni nesto objasnjavao.
@DonKihot nije pricao o toj situaciji sto ti Pajo pricas, u njegovoj prici motor radi.