Autor Tema: Problemi sa proizvodnjom u Skodi  (Pročitano 13552 puta)

0 članova i 15 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže fobia24Započeo temu

Odg: Problemi sa proizvodnjom u Skodi
« Odgovor #30 poslato: 29. Avg, 2021. 13:07 »
Tu ili na nekom placu u okolini. Moja je otisla sredinom juna tamo i nema nagovestaja kada ce biti gotova. Zato sam i odustao od nje i ponovo iskonfigurisao. Kada imaju u planu da ce moci zavrsiti, Skoda je napisala da ce o tome obavestiti dilera. Sto je najgore, neki auti tamo stoje vec 6 meseci. To vise nisu nova kola.

Van mreže squirll

Odg: Problemi sa proizvodnjom u Skodi
« Odgovor #31 poslato: 30. Avg, 2021. 08:10 »
Ako na oglasima auto proizveden 2005 moze biti NOV NOV NOV onda je i taj od 6meseci :D
  • Vozi: Superb 2020 Style Plus 190hp DSG 4x4

Van mreže fobia24Započeo temu

Odg: Problemi sa proizvodnjom u Skodi
« Odgovor #32 poslato: 17. Sep, 2021. 15:20 »
U prilogu je tekst iz ceskog media Idnes.cz placena verzija intervju sa Thomas Scafner-om:
"10. септембра 2021
Сигурно није замислио тако тешку прву годину у Младој Болеслави. Од прошлог лета, нови директор Шкода Ауто -а, Тхомас Сцхафер, преузео је управљање марком у ЦОВИД -овој години. Ове године катастрофу је пратила катастрофа са набавком делова. У ексклузивном интервјуу за иДНЕС.цз објашњава зашто недостају чипови и како се Шкода бори са њиховим недостатком. Такође објашњава опасности предстојеће нове економије.
Тхомас Сцхафер преузео је кључеве од Шкоде у августу прошле године, месец дана након његовог доласка то је био важан симбол нове ере произвођача аутомобила, електричног модела Ениак. Произвођач аутомобила сада лансира нову Фабију, а важан модел сада је прометнији него што би произвођач аутомобила желио. Промоција комбинације модела била је једна од првих побједа Сцхафера након преузимања дужности, али се касније показало да је економски неодржива, па је Шкода морала звиждати новој Фабии Цомби (прочитајте овдје). У једном интервјуу, Тхомас Сцхафер објашњава зашто.
 
Извор: хттпс://ввв.иднес.цз/ауто/зправодајстви/скода-тхомас-сцхафер-розховор-фабиа-цомби.А210908_000517_аутомото_фдв?здрој=аутомото_хп
Ових дана славите годину дана од преузимања управљања Шкода Ауто -ом. Колико се ситуација променила? Да ли бисте поново прихватили понуду да знате шта вас чека?
Дефинитивно, без оклевања! Заиста сам срећан што сам овде. Не бих изабрао другачије. Шкода Ауто је невероватно предузеће са сјајним људима. Начин на који радимо, начин на који се слажемо. Нема политиканства, само апсолутни фокус на резултат. Открио сам магију чешког хумора, ништа вам није "свето". Наравно, глобална ситуација није лака и посао је захтеван. Али мислим да нам иде добро. Имамо нову стратегију, коју смо представили ове године. У њему постоји велика промена смера; ка електромобилности. А такође и одговорност за различите пројекте које смо добили у оквиру групе у Русији, Индији ... То је раније било незамисливо. Мислим да сада имамо велики домет.
Сада морате да се носите са недостатком делова за производњу. Не само чипове, већ и друге компоненте.
Да, ситуација заиста није лака. Постоји неколико разлога за то, а главни је тренутно затварање производње чипова у Малезији због ковида. Фабрика је била затворена неколико недеља и издалека је стигла до нас. Недостатак полупроводника утицаће на производњу у наредних неколико месеци, што је глобално питање. Раније је производња потрошачке електронике у циклусима ишла горе -доле, а у време опадања било је могуће снабдевати и надограђивати залихе за аутомобилску индустрију. Никада их није стварно недостајало ако се није догодила непредвидива природна катастрофа. Сада је ситуација другачија и неколико фактора се спојило одједном.
Тренутно је вероватно највише погођена производња октавије, са периодима чекања до десет месеци. Напротив, покушавате да што мање ограничите производњу ениак -а. Пошто је оцтавиа толико важна за бренд, зашто не бисте узели чипс из другог модела, попут ваге? Сва три се производе у Младој Болеслави.
Желимо дати приоритет моделима који тек ступају на тржиште, то су ениак и нова фабиа. И не можете лако збунити поједине компоненте у производњи, различити модели и компоненте имају различите чипове у себи. Недостаје нам чипова за све моделе, али је занимљиво како се то мења током времена и на које моделе и дизајн утиче.
Имате ли кризни тим који се тиме бави?
Наравно - и сваки дан решава тренутну ситуацију у производњи. Чак и тако, понекад долазимо у ситуацију да смо приморани да прекинемо линију.
Колико аутомобила је сада недовршено на паркинг просторима који чекају делове који недостају?
Око тридесет хиљада. Континуирано их довршавамо по доласку потребних компоненти.
Да ли покушавате да дођете до неких техничких модификација како бисте смањили потребу за чиповима у аутомобилима?
Да, наше одељење за развој ради на решавању проблема. На пример, развија нову јединицу за управљање вратима, која је заиста у сваком аутомобилу. Проблем је у томе што га неће бити могуће ретроактивно користити у већ произведеним аутомобилима који га чекају. Ново рјешење мора бити тестирано, хомологирано, не може се то учинити преко ноћи. Тим је вредно радио на томе и то би могло да се уради за две недеље. Проблем је у томе што су чипови заиста у свему. Затварамо рупе, блокирамо један и други се могу појавити на другом месту.
Тренутна тема је припремљени стандард емисије Еуро 7…
Још увек не знамо његов тачан облик. Последњи предлог који смо видели је изузетно строг. Ово ће значајно закомпликовати технологију аутомобила.
И да ли је уобичајено да се о овим стандардима одлучује без консултовања са вама, произвођачима аутомобила на које ће таква мера утицати?
У аутомобилској индустрији постоји велико учешће, што показује да граничне вредности које стандард жели да постави нису оствариве без хибридизације погона. То значи да је сваки аутомобил потенцијално знатно скупљи. Ово, наравно, погађа више малих аутомобила него великих.
Ово ће бити велики хит за Шкоду. Да ли то значи да морате да промените своје планове? Прерадити стратегију? Ако немате аутомобил испод двадесет хиљада евра, која ће бити следећа нова Шкода?
Увођење Еуро 7 економије убрзаће почетак електромобилности. Ако можете купити електрични аутомобил по цени аутомобила са мотором са унутрашњим сагоревањем такође у категорији малих аутомобила, биће одлично. Данас, међутим, још увек постоје опречне информације о стандарду Еуро 7, а неко је рекао да коначни образац неће бити тако строг или ће касније бити на снази. Наравно, било би лакше да се правила дају јасно и на време. Могли смо нормално радити и не прорицати из кристалне кугле.
На сајму аутомобила у Минхену Волксваген је показао студију о малом електричном аутомобилу, из којег ће изаћи модел чија цена почиње испод двадесет хиљада евра. Да ли ће овај модел имати свог пандана у Шкоди?
Да, на овој платформи ће бити створен и аутомобил марке Шкода. У овом случају, Сеат је задужен за развојни менаџмент, баш као што развијамо нову Шкоду Суперб и нови ВВ Пассат са њом унутар Групе. Унутар групе имамо задатке подељене на овај начин. Бренд је увек одговоран за цео пројекат, одлучили смо да их комбинујемо на овај начин, јер то има више смисла него када свако на свој начин развија аутомобиле на истим основама дизајна.
На овај начин Шкода је у потпуности преузела целу платформу МКБ у „малој“ варијанти А0, на којој се тренутно заснива нови модел Кусхак за Индију. Шта ово значи за бренд?
Бићемо задужени за комплетан развој аутомобила на овој глобалној платформи, што је изузетно важно за моделе дизајниране за многа растућа тржишта - Индију, Русију, Јужну Америку, Африку. Такође се може користити за Европу. Магија Шкоде се овде може у потпуности манифестовати - способност одржавања прихватљивих трошкова, а тиме и конкурентности. То ће нам донети нове одговорности унутар групе. Након дела на овој платформи, представићемо малу лимузину у Индији. Мислим да је пројекат Кусхаку дао значајан допринос чињеници да нам је ВВ група дала глобалну одговорност за платформу МКБ А0. Није се очекивало да ћемо моћи локално дубоко лоцирати развој и производњу модела директно у Индији. То је заслужило велико поштовање.
Шта се дешава у Кини? Штета која је тамо сада опада, продаја је нагло пала.
Ове године су изузетно лоше, прошле године управо због ЦОВИД -а, ове године због недостатка чипова. Сада имамо фабрику у Кини затворену месец дана због тога. Ове године смо лансирали нову верзију Оцтавие на тамошње тржиште, али је продата само три недеље након лансирања, тада смо били приморани да све прекинемо. Оцтавиа Про је веома добро прихваћена у Кини, мислим да је врло добро циљана на локалном тржишту.
Волксваген је недавно најавио офанзиву у развоју технологија за аутономно управљање. Колико је ово велика тема за Шкоду? Мото бренда је усвајање технологије у право време, на даљину. Не желите увек да будете међу првима ...
Одељење за привредна возила Волксваген брине о развоју ових технологија, сарађују са другим компанијама на њима, али су задужене за развој целе платформе. Када то заврше, други чланови групе могу то користити. Наравно, имамо људе који учествују у овом пројекту за нас, постављамо захтеве, предлоге. Сигурно нећемо бити последњи који су усвојили ове технологије. То је због чињенице да имамо велики удео у корпоративној продаји, где прво очекујемо потражњу за технологијама аутономног управљања. Ако се направе прве процјене да ћемо нудити аутономно управљање у облику плаћене услуге за осам до десет еура дневно, то ће бити врло интересантно за кориснике флоте. Возе се без умора, сигурније и ефикасније.
Да ли ћемо ову технологију видети у новом врхунском моделу са пассатом, о чијем развоју сада бринете?
Следећа генерација врхунских стиже за неколико година, то је прерано за увођење свеобухватне технологије аутономног управљања, законодавство још неће бити спремно. Међутим, стално ћемо имплементирати различите системе или функционалности важне за аутономно управљање ...
Представници Волксвагена испред Салона аутомобила у Минхену рекли су да ће се произвођач аутомобила смањити, имати мање запослених. Најавила је програм ранијих пензија. С друге стране, тражи велики број ИТ стручњака. Да ли је то и план за Шкоду?
У Чешкој Републици свако смањење броја запослених није тема. Имамо скоро нулту незапосленост, морамо да бринемо о својим запосленима, ако за њих немамо привремени посао, наћи ћемо га на другом месту. Улажемо пола милијарде евра у обуку и преквалификацију запослених, имамо природан промет запослених са пензијом и слично. Осим тога, у поређењу са другим фабрикама, производња у Чешкој обично ради пуним капацитетом, додајемо смене, тражимо запослене. Осим тога, Чешка има другачију демографску структуру од Немачке, где су биле јаке године у другом периоду. Генерално, имамо проблем да нађемо праве нове колеге.
Од следеће године ћете склапати батерије за електричне аутомобиле у Младој Болеслави. Да ли ћете покрити своје потребе или ћете их производити и за друге брендове?
Да, комплетираћемо их, увозићемо саме чланке из Пољске. То је потпуно нова аутоматизована линија директно у погону у Младој Болеслави. Такође ћемо их испоручити другим маркама концерна.
Имате ли информације о избору локације за производњу гигафабричке батерије коју Волксваген жели да изгради? Чешка је такође у питању.
Чешкој Републици су потребне две до три такве фабрике. То је једноставна математика, заснована на производњи аутомобила. Надамо се да ћемо успети да убедимо Чешку да се фокусира на ово. Видећемо, конкуренција је јака, околне земље су врло активне у том погледу.
А да је ова фабрика основана у Чешкој, да ли би била под надзором Шкоде или Волксвагена?
То још није одлучено. Бићемо срећни у свакој варијанти. Сада је важно да она буде. То је будућност, привући ће више инвестиција.
Дакле, које ће бити последње оштећење мотора са унутрашњим сагоревањем у Европи? А кад ће то бити? Која је ваша процена?
Ово је заиста гатање на кристалној кугли. Рећи сада име модела је веома компликовано, али очекујем да ће то бити процена средином 1930-их.
Дакле, мислите ли да ће предлози Европске комисије да прекине продају мотора са унутрашњим сагоревањем бити одобрени како је предложено?
Мислим да ће их одобрити. Чак мислим да ће то убрзати ствари. Тек из атмосфере у друштву која се променила у последње две године закључујем да је тако.
Како ће све ово функционирати у Чешкој и источној Европи? Питање је можемо ли електромобилност учинити доступном. Како да доведемо аутомобиле на батерије до нивоа на коме ће их људи масовно прихватити. Наравно, можемо говорити о трошковима власништва и рада (ТЦО), али ово је удаљени аспект за просечног купца. Неће бити лако.
Најавили сте да ће караван варијанта претходне генерације Фабије завршити 2023. Али сада, у време када сте морали да довршите пројекат нове Фабије Цомби, нема планова за продужење њеног производног циклуса?
Видећемо, средићемо то, али мислим да није. Након 2023. године на снагу ће ступити нови прописи о сајбер безбедности. Ово су други стандарди по којима морамо модификовати аутомобиле. То значи још један велики развојни корак за сваки модел. И, наравно, велики трошкови. Измена старог модела вероватно не би била изводљива. То су често физичке баријере које то спречавају.
Наравно, сви разумемо да ће ситуација бити другачија 2030. године, али до тада ће стићи нови стандарди, попут евра 7, који ће померити сложеност сваког аутомобила на такав ниво да неће бити могуће задржати све модели у производњи. То не можемо да поднесемо ни у смислу развоја.
Имате ли приближно ограничење обима производње на које није вредно модификовати аутомобил на овај начин? Сцала модел се производи 60.000 годишње, да ли је то изводљиво?
Генерално, кажемо да је потребно производити најмање сто хиљада аутомобила годишње како би пројекат био исплатив. Међутим, ово је другачија ситуација за скалу, јер има много заједничког са моделом Камик, постоји много синергија. Оба модела су успешна, заједно производе више од сто хиљада годишње, а у оба је прва пуна година производње била 2020. година погођена коронавирусом. Питање је колико ће брзо прећи на електромобилност. Морамо знати када се животни циклус модела заврши и према томе одлучити да ли има смисла постати наследник. А укупна продаја аутомобила са унутрашњим сагоревањем ће се смањити у другој половини ове деценије. Зато ће одржавање таквог аутомобила бити тешко.
Пре годину дана рекли сте да је типичан чешки аутомобил Фабиа Цомби. Па шта ће га заменити 2023., каква Шкода?
Још га имамо и фантастичан је аутомобил. Са стандардом Еуро 7 многе ће се ствари промијенити, можда већ 2025. Зато морамо кренути другим путем и уложити у нешто друго како бисмо ову компанију могли довести до 2030. године и даље. Зато улажемо у електричне аутомобиле и идемо даље. Срце ми крвари иза Фабије Цомби, али морамо наставити. То је била одлука коју смо морали да донесемо.
За све такве одлуке имате све мање времена. Морате доносити брже одлуке, док је аутомобилска индустрија поље са огромном инерцијом ...
Да. Зато увек морамо поставити циљеве мало више како бисмо били сигурни да се тада уклапамо у тражене стандарде. Не живимо у лаком периоду. Зато сам сретан због понуде коју Шкода данас има и због традиционалних модела који тек долазе. Радујем се новом врхунском, новом кодиаку, модернизованом кароку ... Ако се промене убрзају, мораћемо да делујемо, али сада смо добро започели."


Na mreži AleksandarAca

Odg: Problemi sa proizvodnjom u Skodi
« Odgovor #33 poslato: 17. Sep, 2021. 15:43 »
30 000 nedovrsenih...nesto mi se cini da ce na kraju balade biti dobrih popusta :)

Van mreže vojkan85

Odg: Problemi sa proizvodnjom u Skodi
« Odgovor #34 poslato: 17. Sep, 2021. 16:47 »
Nema od popusta ništa. Juče sam baš čuo od čoveka pri Škodi gde se prave menjači, zastoj u isporuci do 12 meseci a gubici samo takvi.
  • Vozi: Škoda Superb 3 Combi L&K 2.0TDI

Van mreže Karlheinz

Odg: Problemi sa proizvodnjom u Skodi
« Odgovor #35 poslato: 17. Sep, 2021. 17:57 »
Radnici u fabrici u mlada Boleslav će ponovo na mini odmor nedelju dana, krajem meseca septembra, zbog nedostatka čipova.

https://english.radio.cz/skoda-auto-halt-production-a-week-due-chip-shortage-8728673?s=09
  • Vozi: OctaviA5 1.9TDI 2008 Elegance+

Van mreže fobia24Započeo temu

Odg: Problemi sa proizvodnjom u Skodi
« Odgovor #36 poslato: 17. Sep, 2021. 18:13 »
Naravno da nema popusta, sta vise, na lageru u Sloveniji drze po punoj ceni iz kalkulatora ko hoce da uzme auto sa lagera. A taj lager je u stvari bio neciji auto od koga je kupac koji ga je narucio odustao i ostao je uvozniku. Tako je i moja oktavija koja je sada na placu nedovrsenih automobila od juna i jos se ne zna datum zavrsetka, posto sam od nje odustao, zavrsice u Sloveniji na lageru kod dilera kada stigne. Ja sam je narucio sa 10% popusta od redovne cene, a oni ce je prodavati za punu cenu polako. Kada kupaca ima vise od proizvoda koji prodajes, cena moze samo da skace, ne i da pada.

Na mreži m@c|-|oR

Odg: Problemi sa proizvodnjom u Skodi
« Odgovor #37 poslato: 17. Sep, 2021. 18:14 »
Upravo tako.
Smanjenu prodaju regulišu smanjenjem troškova - otpuštanjem radnika. Ne dao dobri Bog da se cene spuste. Pu Pu pu .
  • Vozi: Superb III FL, 2.0 TDI 4x4

Na mreži Mareska

Odg: Problemi sa proizvodnjom u Skodi
« Odgovor #38 poslato: 17. Sep, 2021. 18:28 »
Naravno da nema popusta, sta vise, na lageru u Sloveniji drze po punoj ceni iz kalkulatora ko hoce da uzme auto sa lagera. A taj lager je u stvari bio neciji auto od koga je kupac koji ga je narucio odustao i ostao je uvozniku. Tako je i moja oktavija koja je sada na placu nedovrsenih automobila od juna i jos se ne zna datum zavrsetka, posto sam od nje odustao, zavrsice u Sloveniji na lageru kod dilera kada stigne. Ja sam je narucio sa 10% popusta od redovne cene, a oni ce je prodavati za punu cenu polako. Kada kupaca ima vise od proizvoda koji prodajes, cena moze samo da skace, ne i da pada.
Kod nas ako ima vozila na lageru još ako je kraj godine uvek ima popusta.
  • Vozi: Passat

Van mreže SuperB

Odg: Problemi sa proizvodnjom u Skodi
« Odgovor #39 poslato: 17. Sep, 2021. 19:00 »
Danas prolazim pored auto Hermesa ( ovlasceni prodavac Skoda vozila) i stanje novih automobila u salonu 0.

Van mreže fobia24Započeo temu

Odg: Problemi sa proizvodnjom u Skodi
« Odgovor #40 poslato: 17. Sep, 2021. 21:16 »
Kod nas ako ima vozila na lageru još ako je kraj godine uvek ima popusta.
Bilo nekad kada je skoda proizvodila neometano. Ta vremena su prosla. Sada na lageru moze stici nesto od cega je neko odustao. Isti auto se prodaje 2x. U Skodi ne proizvode nista bez da je unapred naruceno od strane kupca ili dilera kao test vozilo. Dok se recimo celo americko trziste snadbeva iz lagera koji su vise miliona automobila. Svaki diler ima brdo novih auta na lageru. Amerikanac dodje i odvozi nov auto, ne ceka da se proizvede. U Evropi neki proizvodjaci koji nemaju konfiguracije nego odredjene gotove pakete opreme su lagerovali automobile i oni su daleko manje pogodjeni krizom sa dobavljacima jer su prodavali dobre zalihe ranije proizvedenih automobila.

Na mreži Markkoni

Odg: Problemi sa proizvodnjom u Skodi
« Odgovor #41 poslato: 17. Sep, 2021. 21:28 »
Meni je nerealno da za ta kola koja je neko drugi konfigurisao drže full cene, ali dobro, vreme će pokazati.

Van mreže fobia24Započeo temu

Odg: Problemi sa proizvodnjom u Skodi
« Odgovor #42 poslato: 17. Sep, 2021. 21:44 »
Samo zato jer ta kola mozes uzeti odmah. Ostala koja sam konfigurises cekaces i do godinu dana. A mnogima je hitno. Tako je sada i verovatno do 2023 kada se predvidja da ce se problem sa poluprovodnicima resiti.

Na mreži observer

Odg: Problemi sa proizvodnjom u Skodi
« Odgovor #43 poslato: 20. Sep, 2021. 09:48 »
Mi malo stariji koji pamtimo hajdučiju iz 90-tih smo naučeni da uzimamo samo kola koja su fizički prisutna u momentu kupovine i mogu se pokupiti odmah. Kakva oprema, konfigurisanje i gluposti. Dođeš, kupiš, registruješ i ćao. Ovo što vi radite je ozbiljan mazohizam, ne bih čekao auto više od 2 dana pa da je potpuno novi (vaskrsli) Golf 2 :D
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Van mreže vojkan85

Odg: Problemi sa proizvodnjom u Skodi
« Odgovor #44 poslato: 07. Okt, 2021. 18:17 »
Poslednje nepotvrdjene vesti, Skoda mozda obustavi proizvodnju do 6.2022. Ceski izvori.
  • Vozi: Škoda Superb 3 Combi L&K 2.0TDI



Pretraga foruma [Google]