Autor Tema: Pumpa za vodu  (Pročitano 1737 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Na mreži zoraniusZapočeo temu

Pumpa za vodu
« poslato: 05. Avg, 2022. 12:50 »
Da napišem događaj od pre 20-tak dana. 7 dana pred put na more krenem u okolinu Beograda. Kod Plavog mosta pogledam na instrument tablu, temperatura u crvenom. Upališe se crvene lampice, na displeju crveno upozorenje da je motor pregrejan. Ja u panici šta sad da radim. Stanem iza plavog mosta kod zgrade koja je bila neka prodavnica igračaka, otvorim haubu, ne deluje ništa pretoplo, ventilator ne radi. Pozovem prodavca od koga sam kupio auto i kaže mi da je to poznat problem motora 2.0 od 150ks sa pumpom za vodu. Objasni on meni šta se desi, koliko sam shvatio nema teromstata već pumpa na sebi ima termostat koji ostane zatvoren i jedini lek je zamena pumpe.
Sad je problem kako stići do najbližeg ovlašćenog servisa jer je auto u garanciji. Temperatura se brzo spustila na normalu. Krenem ka Alprosu do koga je oko 3km odatle, pratim temperaturu. Posle nekih 700-800m počne da skače, odmah parkiram pored i sačekam 10-tak minuta. Ukratko uz 3-4 pauze nekako stignem do Alprosa. Prime auto ali ne mogu da garantuju kada će moći da ga pogledaju jer su puni. Kažu verovatno je pumpa ali dok ga ne stave na komp ne znaju sigurno. Već vrtim u glavi šta da radim jer za 7 dana idem na odmor.
Na sreću sutradan me zovu da dođem po auto jer je završen. Sve pohvale za Alpros.
Posle saznam da je se ovo desilo i kod još 2 auta koja znam (jednom u garanciji jednom van). Zamena pumpe ako se plaća je blizu 30000, meni je srećom auto još u garanciji pa nisam ništa platio.
Ovo mi je drugi put da idem neplanirano u servis u garanciji (zamena farova i sad pumpe). Za auto koji je prešao 30000 ovo je previše.
Vrlo sam nezadovoljan kvalitetom kako je auto urađen. Od prošle godine su počele plastike da cvrče, problem sa farovima, sad ovo sa pumpom. Ovo mi se sa predhodne 2 Škode nije dešavalo tako da sam jedan od verovatno bivših vlasnika Škode ako se ovo nastavi.
  • Vozi: Superb 2.0TDI Ambition +

Na mreži Mihailo

Odg: Pumpa za vodu
« Odgovor #1 poslato: 05. Avg, 2022. 14:35 »
Ti si bar resio zamenom pumpe, meni na 1.2 tsi oktaviji, ni zamena nije resila problem sa pregrevanjem...
  • Vozi: 2015 Octavia 1.2tsi 105ks

Na mreži Mareska

Odg: Pumpa za vodu
« Odgovor #2 poslato: 05. Avg, 2022. 17:09 »
Da napišem događaj od pre 20-tak dana. 7 dana pred put na more krenem u okolinu Beograda. Kod Plavog mosta pogledam na instrument tablu, temperatura u crvenom. Upališe se crvene lampice, na displeju crveno upozorenje da je motor pregrejan. Ja u panici šta sad da radim. Stanem iza plavog mosta kod zgrade koja je bila neka prodavnica igračaka, otvorim haubu, ne deluje ništa pretoplo, ventilator ne radi. Pozovem prodavca od koga sam kupio auto i kaže mi da je to poznat problem motora 2.0 od 150ks sa pumpom za vodu. Objasni on meni šta se desi, koliko sam shvatio nema teromstata već pumpa na sebi ima termostat koji ostane zatvoren i jedini lek je zamena pumpe.
Sad je problem kako stići do najbližeg ovlašćenog servisa jer je auto u garanciji. Temperatura se brzo spustila na normalu. Krenem ka Alprosu do koga je oko 3km odatle, pratim temperaturu. Posle nekih 700-800m počne da skače, odmah parkiram pored i sačekam 10-tak minuta. Ukratko uz 3-4 pauze nekako stignem do Alprosa. Prime auto ali ne mogu da garantuju kada će moći da ga pogledaju jer su puni. Kažu verovatno je pumpa ali dok ga ne stave na komp ne znaju sigurno. Već vrtim u glavi šta da radim jer za 7 dana idem na odmor.
Na sreću sutradan me zovu da dođem po auto jer je završen. Sve pohvale za Alpros.
Posle saznam da je se ovo desilo i kod još 2 auta koja znam (jednom u garanciji jednom van). Zamena pumpe ako se plaća je blizu 30000, meni je srećom auto još u garanciji pa nisam ništa platio.
Ovo mi je drugi put da idem neplanirano u servis u garanciji (zamena farova i sad pumpe). Za auto koji je prešao 30000 ovo je previše.
Vrlo sam nezadovoljan kvalitetom kako je auto urađen. Od prošle godine su počele plastike da cvrče, problem sa farovima, sad ovo sa pumpom. Ovo mi se sa predhodne 2 Škode nije dešavalo tako da sam jedan od verovatno bivših vlasnika Škode ako se ovo nastavi.
Ne znam koje je godiste, ali znam za dosta skoda automobila koje nazivaju covid proizvodnja bukvalno svaki ima manu i isao je na reklamaciju..
  • Vozi: Passat

Van mreže Alex71

Odg: Pumpa za vodu
« Odgovor #3 poslato: 06. Avg, 2022. 16:37 »
Na drugoj temi o temperaturi ulja u superbu bilo je komentara o ovom problemu (https://forum.skodaforum.rs/index.php?topic=12935.msg129072#msg129072). Tamo sam postavio pitanje za forumske majstore (niko mi nije odgovorio) pa bih da ponovim pitanje ovde. Meni tu jedna stvar nije jasna, ova vrsta pumpi se proizvodi od 2012 godine, na vise mesta sam nalazio , razni youtube klipovi, britanski skoda forum (briskoda) kao i bilteni proizvodjaca delova kako sa ovom vrstom pumpi je veliki rizik od pregrevanja motora. Evo primer MAHLE biltena (https://www.mahle-aftermarket.com/media/media-global-&-europe/products-and-services/technical_messenger/tm_issues_2021/technical_messenger-01-2021_en-2.pdf) gde preporucuju zamenu pumpe sa ne elektronskom verzijom, koja je uzgred budi receno i nesto jeftinija. Cak sam primetio da pojedini proizvodjaci u katalozima imaju komplete sa jednom ili sa drugom vrstom pumpe, za isti motor.

Mene zanima da li su nasi majstori upoznati sa ovim problemom? Da li ugradjuju ove druge pumpe, kao sto se preporucujue na netu. Pitam ovo posto i ne ocekujem da ce mi zamenjena pumpa u garanciji na samo 50 000km potrajati nesto duze od ove izasle iz fabrike.
  • Vozi: Superb 2.0 TDI MY2019

Na mreži Mareska

Odg: Pumpa za vodu
« Odgovor #4 poslato: 06. Avg, 2022. 17:46 »
Vec dva velika servisa koristim skf komplet za zupcenje i pumpe, svaka preporuka.
  • Vozi: Passat

Na mreži zoraniusZapočeo temu

Odg: Pumpa za vodu
« Odgovor #5 poslato: 07. Avg, 2022. 08:50 »
Ne znam koje je godiste, ali znam za dosta skoda automobila koje nazivaju covid proizvodnja bukvalno svaki ima manu i isao je na reklamaciju..
Auto je 2019 godište tako da je napravljen pre kovida.
Vezano za kvalitet, drugar ima napucanog Pasata starog 3 godine, malo, malo pa je u servisu oko raznih gluposti. Opasno se cela grupa izgleda zaigrala sa kvalitetom.
  • Vozi: Superb 2.0TDI Ambition +

Na mreži Mareska

Odg: Pumpa za vodu
« Odgovor #6 poslato: 07. Avg, 2022. 10:56 »
Diskutabilno je to sve, to sto je "napucan" moguce da mu je neko dusu izvadio i za godinu dana.. A da skoda ima reklamacija od covid proizvodnje ima i to dosta..
  • Vozi: Passat

Na mreži observer

Odg: Pumpa za vodu
« Odgovor #7 poslato: 08. Avg, 2022. 10:48 »
Na drugoj temi o temperaturi ulja u superbu bilo je komentara o ovom problemu (https://forum.skodaforum.rs/index.php?topic=12935.msg129072#msg129072). Tamo sam postavio pitanje za forumske majstore (niko mi nije odgovorio) pa bih da ponovim pitanje ovde. Meni tu jedna stvar nije jasna, ova vrsta pumpi se proizvodi od 2012 godine, na vise mesta sam nalazio , razni youtube klipovi, britanski skoda forum (briskoda) kao i bilteni proizvodjaca delova kako sa ovom vrstom pumpi je veliki rizik od pregrevanja motora. Evo primer MAHLE biltena (https://www.mahle-aftermarket.com/media/media-global-&-europe/products-and-services/technical_messenger/tm_issues_2021/technical_messenger-01-2021_en-2.pdf) gde preporucuju zamenu pumpe sa ne elektronskom verzijom, koja je uzgred budi receno i nesto jeftinija. Cak sam primetio da pojedini proizvodjaci u katalozima imaju komplete sa jednom ili sa drugom vrstom pumpe, za isti motor.

Mene zanima da li su nasi majstori upoznati sa ovim problemom? Da li ugradjuju ove druge pumpe, kao sto se preporucujue na netu. Pitam ovo posto i ne ocekujem da ce mi zamenjena pumpa u garanciji na samo 50 000km potrajati nesto duze od ove izasle iz fabrike.

Na ovom "mahle" linku spominju se samo pumpe koje idu u 1.6 i 2.0 TDI.
Šta se zna o pumpama koje idu u TSI motore?
Da li su jednako problematične?
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Na mreži Mihailo

Odg: Pumpa za vodu
« Odgovor #8 poslato: 08. Avg, 2022. 12:23 »
Da opet upadnem nepozvan... :D
Sad kad sam ja menjao pumpu, u servisu su prokomentarisali kako se neki kvarovi javljaju u isto vreme i kako su istu pumpu narucili za jos jedno ili dva vozila sa 1.4tsi motorom...

Edit: I mislim da nije problem u pumpi, vec u termostatu koji je u sklopu iste, a zamenska resenja kazu ne postoje...
  • Vozi: 2015 Octavia 1.2tsi 105ks

Na mreži observer

Odg: Pumpa za vodu
« Odgovor #9 poslato: 08. Avg, 2022. 12:25 »
Meni je nenormalno da se jedan takav suštinski jednostavan deo može napraviti da bude toliko nepouzdan. O tim fau-ve pumpama za vodu se naveliko priča. Jedan jebeni Fiat je to imao bolje u FIRE motorima. Za koosoke takođe kažu da im je koncept zamene pumpe za vodu nepoznanica. Stvarno da čovek popizdi i pozdravi se sa brendom.

Da li i u benzince ide ta "termostat-solenoidna" pumpa? Nije mi logično da su je trpali tamo jer se benzinci ionako dovoljno brzo zagreju i nema suštinske potrebe za tim akrobacijama. Dizeli su posebna priča.

Ja (još) nemam problema sa pumpom ali ja još nisam ni stigao do tih famoznih 60k km.
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Na mreži Mihailo

Odg: Pumpa za vodu
« Odgovor #10 poslato: 08. Avg, 2022. 12:32 »
Ja i onako gledam sta bih sledece uzeo, posto je vec proslo 3 god od kako je auto kod mene, ali nekako se sve vracam na istu grupaciju... A nemam bas neku zelju... :D

Ne bih ti znao reci kakva je pumpa, ali znam da su u pitanju dva kruga hladjenja, valjda upravo u cilju brzeg zagrevanja... Moj auto je na 123kkm, ne znam da li je pumpa vec menjana u garanciji, pisalo bi u servisnoj, nadam se...
  • Vozi: 2015 Octavia 1.2tsi 105ks

Na mreži zoraniusZapočeo temu

Odg: Pumpa za vodu
« Odgovor #11 poslato: 08. Avg, 2022. 13:24 »
Meni je nenormalno da se jedan takav suštinski jednostavan deo može napraviti da bude toliko nepouzdan. O tim fau-ve pumpama za vodu se naveliko priča. Jedan jebeni Fiat je to imao bolje u FIRE motorima. Za koosoke takođe kažu da im je koncept zamene pumpe za vodu nepoznanica. Stvarno da čovek popizdi i pozdravi se sa brendom.

Da li i u benzince ide ta "termostat-solenoidna" pumpa? Nije mi logično da su je trpali tamo jer se benzinci ionako dovoljno brzo zagreju i nema suštinske potrebe za tim akrobacijama. Dizeli su posebna priča.

Ja (još) nemam problema sa pumpom ali ja još nisam ni stigao do tih famoznih 60k km.

Ja sam stigao tek do 31000km a već je pumpa otkazala.
  • Vozi: Superb 2.0TDI Ambition +

Van mreže Filip BG

Odg: Pumpa za vodu
« Odgovor #12 poslato: 08. Avg, 2022. 13:36 »
Žao mi je, Zorane, što čujem da ste imali peh. Za utehu, i mom prijatelju, koji vozi identičan Superb kao Vaš (moguće je da su došli na istom šleperu iz Češke, jer su kupljeni u 2-3 dana razlike) je ovog proleća crkla vodena pumpa i to baš na 30.000 km. Kao da su „programirane“ da traju toliko.
Njemu doduše nije crkla „skroz“ već je jednom digla temperaturu rashladne tečnosti do 93-94 stepena u gradskoj vožnji, i nedugo zatim se vratila na radnih 90.
U Auto Čačku su je zamenili besplatno, bez reči. Imali su ih na stanju, srećom.
  • Vozi: Superb 2.0 TDI 2014

Na mreži zoraniusZapočeo temu

Odg: Pumpa za vodu
« Odgovor #13 poslato: 08. Avg, 2022. 14:51 »
Filipe i meni su zamenili u Alprosu bez reči, ali moglo je da mi se ovo desi 7 dana kasnije u nedođiji u Grčkoj pa samo da auto bacim u more :) :) :).
Ne verujem da se Goranu sa starom ovo desilo. Da ne spominjem cvrčke koju su počeli da se javljaju.
Žena me već pita koji nam je sledeći auto koliko sam popizdeo :):):).
  • Vozi: Superb 2.0TDI Ambition +

Na mreži predragas

Odg: Pumpa za vodu
« Odgovor #14 poslato: 08. Avg, 2022. 21:08 »
Na ovom "mahle" linku spominju se samo pumpe koje idu u 1.6 i 2.0 TDI.
Šta se zna o pumpama koje idu u TSI motore?
Da li su jednako problematične?

Nazalost jesu. Kod mene na CBZB motoru menjana prva u garanciji na cca 70.000 km zbog curenja, na 120.000 menjana opet zbog curenja. Videcemo dokle ce ova izdrzati, ne secam se sta je stavljeno.
  • Vozi: Škoda Rapid 1.2tsi 2014. Elegance



Pretraga foruma [Google]