0 članova i 5 gostiju pregledaju ovu temu.
Da napišem događaj od pre 20-tak dana. 7 dana pred put na more krenem u okolinu Beograda. Kod Plavog mosta pogledam na instrument tablu, temperatura u crvenom. Upališe se crvene lampice, na displeju crveno upozorenje da je motor pregrejan. Ja u panici šta sad da radim. Stanem iza plavog mosta kod zgrade koja je bila neka prodavnica igračaka, otvorim haubu, ne deluje ništa pretoplo, ventilator ne radi. Pozovem prodavca od koga sam kupio auto i kaže mi da je to poznat problem motora 2.0 od 150ks sa pumpom za vodu. Objasni on meni šta se desi, koliko sam shvatio nema teromstata već pumpa na sebi ima termostat koji ostane zatvoren i jedini lek je zamena pumpe.Sad je problem kako stići do najbližeg ovlašćenog servisa jer je auto u garanciji. Temperatura se brzo spustila na normalu. Krenem ka Alprosu do koga je oko 3km odatle, pratim temperaturu. Posle nekih 700-800m počne da skače, odmah parkiram pored i sačekam 10-tak minuta. Ukratko uz 3-4 pauze nekako stignem do Alprosa. Prime auto ali ne mogu da garantuju kada će moći da ga pogledaju jer su puni. Kažu verovatno je pumpa ali dok ga ne stave na komp ne znaju sigurno. Već vrtim u glavi šta da radim jer za 7 dana idem na odmor.Na sreću sutradan me zovu da dođem po auto jer je završen. Sve pohvale za Alpros.Posle saznam da je se ovo desilo i kod još 2 auta koja znam (jednom u garanciji jednom van). Zamena pumpe ako se plaća je blizu 30000, meni je srećom auto još u garanciji pa nisam ništa platio.Ovo mi je drugi put da idem neplanirano u servis u garanciji (zamena farova i sad pumpe). Za auto koji je prešao 30000 ovo je previše.Vrlo sam nezadovoljan kvalitetom kako je auto urađen. Od prošle godine su počele plastike da cvrče, problem sa farovima, sad ovo sa pumpom. Ovo mi se sa predhodne 2 Škode nije dešavalo tako da sam jedan od verovatno bivših vlasnika Škode ako se ovo nastavi.
Ne znam koje je godiste, ali znam za dosta skoda automobila koje nazivaju covid proizvodnja bukvalno svaki ima manu i isao je na reklamaciju..
Na drugoj temi o temperaturi ulja u superbu bilo je komentara o ovom problemu (https://forum.skodaforum.rs/index.php?topic=12935.msg129072#msg129072). Tamo sam postavio pitanje za forumske majstore (niko mi nije odgovorio) pa bih da ponovim pitanje ovde. Meni tu jedna stvar nije jasna, ova vrsta pumpi se proizvodi od 2012 godine, na vise mesta sam nalazio , razni youtube klipovi, britanski skoda forum (briskoda) kao i bilteni proizvodjaca delova kako sa ovom vrstom pumpi je veliki rizik od pregrevanja motora. Evo primer MAHLE biltena (https://www.mahle-aftermarket.com/media/media-global-&-europe/products-and-services/technical_messenger/tm_issues_2021/technical_messenger-01-2021_en-2.pdf) gde preporucuju zamenu pumpe sa ne elektronskom verzijom, koja je uzgred budi receno i nesto jeftinija. Cak sam primetio da pojedini proizvodjaci u katalozima imaju komplete sa jednom ili sa drugom vrstom pumpe, za isti motor.Mene zanima da li su nasi majstori upoznati sa ovim problemom? Da li ugradjuju ove druge pumpe, kao sto se preporucujue na netu. Pitam ovo posto i ne ocekujem da ce mi zamenjena pumpa u garanciji na samo 50 000km potrajati nesto duze od ove izasle iz fabrike.
Meni je nenormalno da se jedan takav suštinski jednostavan deo može napraviti da bude toliko nepouzdan. O tim fau-ve pumpama za vodu se naveliko priča. Jedan jebeni Fiat je to imao bolje u FIRE motorima. Za koosoke takođe kažu da im je koncept zamene pumpe za vodu nepoznanica. Stvarno da čovek popizdi i pozdravi se sa brendom.Da li i u benzince ide ta "termostat-solenoidna" pumpa? Nije mi logično da su je trpali tamo jer se benzinci ionako dovoljno brzo zagreju i nema suštinske potrebe za tim akrobacijama. Dizeli su posebna priča.Ja (još) nemam problema sa pumpom ali ja još nisam ni stigao do tih famoznih 60k km.
Na ovom "mahle" linku spominju se samo pumpe koje idu u 1.6 i 2.0 TDI.Šta se zna o pumpama koje idu u TSI motore? Da li su jednako problematične?