Autor Tema: Antifriz G13 i silikatni gel  (Pročitano 3425 puta)

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže DJMZapočeo temu

Antifriz G13 i silikatni gel
« poslato: 08. Avg, 2023. 20:09 »
Ne mogu da tvrdim jer se nisam susretao sa OCTAVIA ili drugim Škoda modelom 1,5 TSI iliTFSI ali vjerujem pošto je iz istog koncerna da ipak ko ima ovaj relativno nov model 1,5 TSI da kod majstora provjeri da li je u njoj G13 coolant i da ga odma vadi napolje poznat ćete ga po tamno ljubičastoj boji u posudi i da obavezno skinu bocu i provjere jeli u njoj onaj vreća silka gela i sipaju umjesto G13 G12++ ili G12eco, opet kažem provjerite ili ko zna nek piše ali kod VW je tako
  • Vozi: OCTAVIA IV 2.0 TDI 85KW

Van mreže DJMZapočeo temu

Odg: Antifriz G13 i silikatni gel
« Odgovor #1 poslato: 08. Avg, 2023. 22:13 »
Da dopunim info da ne bude zabune ovaj zloglasni G13 imaju i svi TDI modeli tako da neko ne pomisli da je to samo kod TSI ili TFSI svi motori generalno od sad neznam tačno koje godine 2012 , 2013te znaće ovi koji imaju pristup u servisu , ovo sve što sam napisao za gore pomenuti benzin motor isto važi i za TDI sa G13, napolje i sa onim zloglasnim džaćićem u posudi rashladnu tečnost uradite ispiranje i sipanje G12++ ili najnoviji G12 eco , najnovije octavie od 2020 nemaju taj problem jer VW group u međuvremenu skontao fail pa je promijenio coolant u G12 eco
  • Vozi: OCTAVIA IV 2.0 TDI 85KW

Van mreže Br@n@

Odg: Antifriz G13 i silikatni gel
« Odgovor #2 poslato: 10. Avg, 2023. 01:28 »
@DJM
Prvi put čujem da je G13 rashladna tečnost problematična, odnosno da izaziva pregrevanje motora kod TSI i TDI motora. Trebalo bi da je razlika između G13 i G12++ samo ekološke prirode, odnosno da G13 nije otrovan po okolinu kao G12, G12++...

Van mreže Filip BG

Odg: Antifriz G13 i silikatni gel
« Odgovor #3 poslato: 10. Avg, 2023. 08:28 »
Da je G13 valjao ne bi ga 2018. zamenio G12 evo, koji je još gori  ???
Još jedan primer lutanja VW koncerna, a na štetu potrošača. Menjaju tip antifriza i ulja svakih 6-7 godina, a rezultat je upitan. Postojeći problemi ne nestaju, stari se vraćaju…

  • Vozi: Superb 2.0 TDI 2014

Na mreži Mareska

Odg: Antifriz G13 i silikatni gel
« Odgovor #4 poslato: 10. Avg, 2023. 13:38 »
Stvarno prvu put cujem da je g13 problematičan evo kod mene je vec 450.000km menjam ga na 100.000km ili kad radim veliki servis.
  • Vozi: Passat

Van mreže DJMZapočeo temu

Odg: Antifriz G13 i silikatni gel
« Odgovor #5 poslato: 10. Avg, 2023. 14:00 »
Da je G13 valjao ne bi ga 2018. zamenio G12 evo, koji je još gori  ???
Još jedan primer lutanja VW koncerna, a na štetu potrošača. Menjaju tip antifriza i ulja svakih 6-7 godina, a rezultat je upitan. Postojeći problemi ne nestaju, stari se vraćaju…

Tačno slažem se , jer to im je i bila servisna preporuka za zamijenu i to su dobili tačne instrukcije u ovlaštenom servisu G13 van , zamijena g12++ ili G12 eco , za ulja nisam siguran jer nemam informaciju da su preporučivali druga ulja sem 507.00/504.00, osim na 288E gdje fabrički ušlo ovo 0W-30 i na najnovijim osmicama 0W-20 , druge preporuke za drugačije ulje ja nemam ta saznanja pa ako imaš rado bih da to podijeliš sa nama
  • Vozi: OCTAVIA IV 2.0 TDI 85KW

Van mreže DJMZapočeo temu

Odg: Antifriz G13 i silikatni gel
« Odgovor #6 poslato: 10. Avg, 2023. 14:05 »
Stvarno prvu put cujem da je g13 problematičan evo kod mene je vec 450.000km menjam ga na 100.000km ili kad radim veliki servis.

Jesi li ti siguran da su oni ponovo usiplai G13 , ja mislim da nisu nego G12++ i da je neko ko ti to održava bio mudar i izbacio iz posude za rashladnu tečnost onu kesicu silka gela i usuo ovaj novi G12 , a to je tesko razlikovati skoro ista je boja
Inače problem tog G13 su i objasnili na službenoj stranici kad su dali preporuku za zamijenu jer agresivno degradira blok od sivog liva ( e ta ekologija) i stvara gusti depozit pa polako počne sve da začeplja

provjeri sa onim ko ti to redovno radi veliki servis pa ćeš čuti šta će ti reći
  • Vozi: OCTAVIA IV 2.0 TDI 85KW

Na mreži Mareska

Odg: Antifriz G13 i silikatni gel
« Odgovor #7 poslato: 10. Avg, 2023. 14:10 »
Da siguran sam posto ja kupujem delove za veliki servis i sve tecnosti,poslednji put sam uzeo meyle g13 za taj gel ne znam posto sam davno promenio posudu.
  • Vozi: Passat

Na mreži wkobre

Odg: Antifriz G13 i silikatni gel
« Odgovor #8 poslato: 10. Avg, 2023. 14:21 »
Dešavalo se pojedinima da im pukne ta kesa prilikom vađenja i onda tek nastane cirkus. Tako da pažljivo ko se upusti u taj zahvat. Mislim da je bolja varijanta kupiti posudu bez silikata, mislim da košta 2-3000.
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Na mreži Mareska

Odg: Antifriz G13 i silikatni gel
« Odgovor #9 poslato: 10. Avg, 2023. 14:32 »
Bas tako Jos pre par godina sam je platio jedva 2.000din kopija naravno.
  • Vozi: Passat

Van mreže DJMZapočeo temu

Odg: Antifriz G13 i silikatni gel
« Odgovor #10 poslato: 10. Avg, 2023. 14:37 »
Da siguran sam posto ja kupujem delove za veliki servis i sve tecnosti,poslednji put sam uzeo meyle g13 za taj gel ne znam posto sam davno promenio posudu.

Onda je OK sve jasno , mijenjao si posudu znači džačić je otišo napolje , a degradacija nastupa nakon 3 godine u sistemu , a pošto ti očigledno i prije 3 godine dođeš na veliki servis  eto odgovora zašto nemaš probleme
  • Vozi: OCTAVIA IV 2.0 TDI 85KW

Van mreže Br@n@

Odg: Antifriz G13 i silikatni gel
« Odgovor #11 poslato: 10. Avg, 2023. 14:41 »
Dešavalo se pojedinima da im pukne ta kesa prilikom vađenja i onda tek nastane cirkus. Tako da pažljivo ko se upusti u taj zahvat. Mislim da je bolja varijanta kupiti posudu bez silikata, mislim da košta 2-3000.
Kako da znam da li moja posuda ima tu kesu ili ne bez da ispuštam antifriz? Na posudi piše G13 (pa pretpostavljam da ima)

Van mreže DJMZapočeo temu

Odg: Antifriz G13 i silikatni gel
« Odgovor #12 poslato: 10. Avg, 2023. 14:42 »
Dešavalo se pojedinima da im pukne ta kesa prilikom vađenja i onda tek nastane cirkus. Tako da pažljivo ko se upusti u taj zahvat. Mislim da je bolja varijanta kupiti posudu bez silikata, mislim da košta 2-3000.

Ma nije to problem ni rizik izvaditi napolje , samo prvo raskačiš dva creva od rashladne tečnosti prvo mali preliv pa onda veliko glavno , razšarafaš posudu i sa njom napolje komplet i dugo ispiranje vodom.
A da ga nabadaš po posudi ni slučajno jer tada će sigurno pući 

 sve skupa posao od 20 minuta
  • Vozi: OCTAVIA IV 2.0 TDI 85KW

Van mreže DJMZapočeo temu

Odg: Antifriz G13 i silikatni gel
« Odgovor #13 poslato: 10. Avg, 2023. 14:43 »
Kako da znam da li moja posuda ima tu kesu ili ne bez da ispuštam antifriz? Na posudi piše G13 (pa pretpostavljam da ima)

Zamijenska nova nema sigurno , a to G13 natpis je ostalo jer tako se obilježavalo
  • Vozi: OCTAVIA IV 2.0 TDI 85KW

Na mreži observer

Odg: Antifriz G13 i silikatni gel
« Odgovor #14 poslato: 10. Avg, 2023. 15:06 »
Joj ja ni ne znam koji je antifriz unutra (moj je svetloljubičast), pise sigurno na hladnjaku i posudi, aj baš ću pogledati (kad se setim) a nikakvu kesicu nemam (bar je nisam video na prvi pogled), auto je kupljen u januaru 2017

A ovo što pišete da je zamena posude posao od 20 minuta - kako za koga. Za nekog ko ima dve leve ruke kao ja, to je čitav projekat. Ja običnu halogen sijalicu menjam 30-45 minuta.... Plus verovatno bih sve ispolivao tamo tokom skidanja tih crevaca. Vozim ga jednom godišnje u ovlašćeni servis, sve radimo po preporukama VW i od mene toliko ;)

Ne slavim slavu, ne jurim kurve i ne drogiram se - pa mogu da potrošim malo više na ovlašćeni jednom godišnje ;)
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017



Pretraga foruma [Google]