Da vratim na temu.
I da dam mali doprinos.
Meni je recimo i bitno koliko km prelazim. Auto ume da dosadi, prodajes ga za 4-5g i muka je prodavati automobil u Srbiji. Muka je prodavati sta god u Srbiji.
A svima je bitna kilometraza.
Na srecu, kao sto vidimo u temi, ima i onih kojima je bitnija oprema. Tako da su oba pravca smislena.
Ispadne najbolje auto sa manje km, a pun opreme, ali taj je skup.
A najbrze se prodaje najjeftiniji na oglasima.
Ne ni onaj sa najvise opreme, ne ni onaj sa najmanje km. To je neki moj utisak.
Prodaje se ono sto je povoljno i zarad niske cene ljudi su spremni da priznaju da im nesto ipak ne treba.
Ustanovio sam da bez mnogo opreme mogu, a ovo je neki moj utisak.
- Pracenje trake recimo mi je totalno nepotrebno ako vec moram svakih 15s da hvatam volan.
- Citanje znakova moze biti korisno kad nisi siguran koji je bio poslednji. Svakako mi sada ne radi u Srbiji.
- ACC nekad smara, pomislim da bi mi obicni tempomat bio korisniji, jer ne ubrzava dok automobil ispred ne predje potpuno u desnu traku. Aktiviranje zmigavca pomogne malo, ali me smara da drzim tako zmigavac dok vozim levom.
- Bez kože mogu, mada se malo lakse odrzava.
- Hladjenje sedista koristim retko.
- Grejanje sedista nesto cesce od retko.
- Kamera za rikverc je korisna. Bez 360 mogu.
- Blind spot koristan kad izlazim u rikverc.
- Android Auto wireless je koristan, ali imam samo onaj na kablic. Kupio sam Ottocast i imam i Netflix i Youtube, pa sam resio taj problem.
- Automatska duga svetla su ok, naviknem se nocu na njih.
- SLA nemam, ali kontam da su jos bolja opcija. Na kraju opet nisu bila opcija za koju bih dao dodatne pare.
- Virtual, izgleda super, moderno, ali kao sto neko kaze, analogna tabla ima neki svoj sarm. Da bi nju stavio i imao funkcionalnu mapu, morao bih spucati 1000+ eur, pa mi se ne ulaze.
- Elektropodesavanje sedista nepotrebno. Sem ukoliko vise osoba vozi isto vozilo, onda je naravno korisno samo uz memoriju sedista.
Ustvari, jedna izuzetno dobra stvar kod elektropodesivih sedista je mogucnost podesavanja nagiba sedalnog dela, sto mislim da rucno podesavanje nema.
- Virtualna pedala za otvaranje gepeka, isto nepotrebno.
- 220V imam, jednom je neko pozadi koristio za telefon. 1 u 4 godine.
- Grejanje sofersajbne, smatram veoma korisnim. Ali nazalost imao sam prilike samo par puta da koristim. Takve nam zime.
- Dvozonska klima, automatska. Da. Trozonska, opet mi svejedno.
- DCC mi se dopada, stvara dualnost auta, nekad te smori jedno, nekad drugo.
- 4x4 dobar za ispaljivanje, osecaj sigurnosti na kisi i snegu. Auto nekako dobija malo vecu upotrebljivost. I naravno mozes mu dizati snagu bez brige o trakciji.
- Bezicno punjenje telefona. Koristim slucajno kad telefon upadne u tu rupu. Pa ga vadim da se ne greje
Kad tako pogledam ovaj gore spisak, bez mnogo opreme bih mogao.
Ali sta ces, vecina ljudi ce kupiti auto sa opremom, samo da bi imali eto vise mogucnosti.
Mnogo toga nama nije potrebno u zivotu, kao ni brzi, noviji telefon sa vecim ekranom, pa opet bacamo pare. Televizori od 70 i vise inca i slicno.
Sugerisu nam na sve strane da ugadjamo sebi, da uzivamo i tako postajemo potrosacko drustvo. Sto je i dobro i lose.
Realno mi ne treba ni 280ks, ali eto sebi negde dam oduska, ucinim nesto sto nije racionalno, jer zaista nije potrebno ni racionalno.
I eto pod tim trendom imam problem sta kupiti sledece.
Koji je to automobil koji bi imao razumnu cenu registracije, da pruza prostor kao Superb, da ima vise opreme i da je brzi. I na kraju da nije 3x skuplji?
Jedina opcija za sada je 540ix, tj 545e za godinu dve kada im jos malo padnu cene. Nije da ima prostora kao u Superbu, pogotovo u gepeku koji trpi.
Ali ide dovoljno dobro u Stage 1, registracija je mala jer je plug-in hybrid. Ima domet od 50-tak km sto donosi i ustedu i to prilicnu u Novom Sadu gde su relacije kratke. Ima B58 motor, kao rekao bih najbolji 3.0 motor na trzistu. Nije zedniji od Superba ni samo na benzin. I na kraju je klasa vise, tj 2-3 klase vise od Superba.