Autor Tema: Upravljanje otpadnim uljima  (Pročitano 4867 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže dusko zemunZapočeo temu

Upravljanje otpadnim uljima
« poslato: 25. Jan, 2014. 14:23 »
DRAGI FORUMASI,
 nalazim se veoma pozvanim da o ovoj tematici otvorim diskusiju ovde i nadam se da ce to biti prava diskusija...
takodje, zahvaljujem se nekolicini clanova, koji su putem PP potrazali moj predlog i nadam se da cemo u isto vreme dok se u drugoj temi govori o vrstama, kvalitetu i frekvenciji zamene ulja, moci da se osvrnemo i na to sta se sve desava sa rabbljeni(otpadim) uljem posle zamene...
nazalost, iskustva i praksa kazu da se desava uglavnom sve ono... sto nije niti u duhu zastite zivotne sredine, a niti ono sto se u moze u poslednje vreme nazvati...da je u duhu pozitivnih zakonskih propisa...

iskreno se nadam da cemo otvaranjem ove teme, pokusati da ako nista drugo, prikazemo i pokazame, sta znaci pravilno upravljanje otpadnim uljima
« Poslednja izmena: 11. Feb, 2014. 00:37 pedja »
  • Vozi: skoda 110R, felicia pik up FUN, OCTAVIA TOUR ...


Van mreže dusko zemunZapočeo temu

Odg: Upravljanje otpadnim uljima
« Odgovor #1 poslato: 25. Jan, 2014. 14:37 »
Upravljanje otpadnikm uljima, definisano je
Pravilnikom o uslovima, načinu i postupku upravljanja otpadnim uljima ("Sl. glasnik RS", br. 71/2010).
 Prema ovom pravilniku otpadna ulja jesu sva mineralna ili sintetička ulja ili maziva, koja su neupotrebljiva za svrhu za koju su prvobitno bila namenjena, kao što su hidraulična ulja, motorna, turbinska ulja ili druga maziva, brodska ulja, ulja ili tečnosti za izolaciju ili prenos toplote, ostala mineralna ili sintetička ulja, kao i uljni ostaci iz rezervoara, mešavine ulje-voda i emulzije, u skladu sa zakonom kojim se uređuje upravljanje otpadom.

istovremeno, u okviru ovog pravilnika definisani su i sledeci pojmovi:
vlasnik otpadnih ulja jeste fizičko ili pravno lice koje poseduje otpadna ulja nastala njegovom sopstvenom aktivnošću, kao i pravno ili fizičko lice čijom delatnošću st

razvrstavanje otpadnih ulja jeste postupak selektivnog prikupljanja i nemešanja međusobno različitih vrsta otpadnih ulja, odnosno nemešanja otpadnih ulja sa drugim tečnostima i zagađujućim materijama
... i da ne bi sad ne bi pocetak ove teme pretvorio u citiranje gore navedenog pravilnika, pozivam sve one koje to interesuje da se sami informisu iscitavanjem istog...

koja je sustina otvaranja ove teme?
cini mi se da je ova tema , jedna od prvih tema koje se decidirano bave ocuvanjem zivotne sredine na ovom forumu i kao takva treba da pokaze sva iskustva koja postoje u ovoj oblasti, a istovremeno, da kroz komentare i opise pomenutog pravilnika, pokaaze kako izgleda ispravna praxa u upravljanju otpadnim uljima.

svakako da ce se otvoriti brojna pitanja, poput, koje su kolicine otpadnih ulja koje se godinje generisu u svetu ili kod nas, takodje, koje kolicine ulja se uopsteno posmatrano zbrinjavaju na pravi nacin... a neko ce mozda i reci ... ma zasto uopste o ovome i pisemo i blebecemo...

podseticu na podatak koji je neko drugi jednom rekao...
da 1litar vode u vodnom toku, trajno unisti 1.000.000 litara vode u smislu mogucnosti preciscavanja a i u smislu mogucnosti zivota bilo koje vrste zivog sveta...
takodje, sagorevanje otpadnih ulja... jako interesantna tema... i nesto o cemu se jako malo pise ili prica?
koliko je u sustini sagorevanje otpadnih ulja kancerogeno ili ne ? i kakav je uticaj na ozonski omotac?

mozda sam preozbiljno poceo ovu temu, ali cu se  truditi da o svim ovim pitanjima do kraja dam sto kvalitetnije odgovore..
« Poslednja izmena: 25. Jan, 2014. 14:47 dusko zemun »
  • Vozi: skoda 110R, felicia pik up FUN, OCTAVIA TOUR ...

Van mreže dusko zemunZapočeo temu

Odg: Upravljanje otpadnim uljima
« Odgovor #2 poslato: 26. Jan, 2014. 06:11 »
kao sto rece kolega west... problematika upravljanja otpadnim uljima je kod nas zapostavljena, da ne kazem u povoju i potrebno je jako puno raditi na razvijanju svesti gradjanstva dok to ne zazivi na pravi nacin ...
za pocetak zelim da podelim jedam malo duzi klip o tome kako se sa ovim problemom "bore" preko velike bare u nekom, po ovom pitanju , malo organizovanijem sistemu

http://www.youtube.com/watch?v=A_0_Yy7xdvs

  • Vozi: skoda 110R, felicia pik up FUN, OCTAVIA TOUR ...

Na mreži 2 Busy

Odg: Upravljanje otpadnim uljima
« Odgovor #3 poslato: 26. Jan, 2014. 09:30 »
Da li je ovo tema za automehaničare ili za kompletno članstvo?

2 Busy from Sony Miro


Van mreže dusko zemunZapočeo temu

Odg: Upravljanje otpadnim uljima
« Odgovor #4 poslato: 26. Jan, 2014. 10:44 »
Da li je ovo tema za automehaničare ili za kompletno članstvo?


kao prvo postavljam  pitanje koja je svrha Vaseg postavljenog pitanja?

ovo je tema koja ima za cilj da da ispravne odgovore na sve aspekte onoga sto se zove upravljanje otpadnim uljima.
u tom smislu i onaj vlasnik motornog vozila koji samostalno kod komsije na kanalu zameni ulje na svom ljubimcu je vlasnik otpadnog ulja i podleze nekim zakonskim (manje), ali moralnim nacelima... (ukoliko imamo svest da treba da se bavimo zastitom zivotne sredine)...

tako da,
ova tema ima za cilj da na pravi nacin prikaze koji su ispravni postupci rukovanja otpadnim uljima , obuhvatanjem  kompletnih tokova ove vrste otpada, pocev od individualnih potrosaca, (koji uzgred nemaju u ovoj zemlji organizovan sistem reciklaznih stanica ili stanica za prijem malih kolicina ove vrste otpada), preko organizovanih flota vozila privrednih drustava koje se bave prevozom robe ili ljudstva, pa na kraju kao konacna karika, kao tema za one neke mehanicare, servisere ili ostale kod kojih se najcesce menjaju ulja na kolima...

kako na ovom forumu, nisu prisutni samo oni koji svoje ljubimce odrzavaju u olascenim servisima, vec ima dosta i onih SAM SVOJ PARKING MAJSTORA (bez ikakve zelje da ikoga uvredim ovim terminom) pokrenuo sam ovu temu, mozda malo i sa pionirskim pobudama, ali sa krajnjim ciljem, da makar negde ostane zapisano sta i kako treba da se odradi po ovom pitanju...

opet, koga ovo ne interesuje ne treba da ucestvuje u diskusiji...
hvala..

  • Vozi: skoda 110R, felicia pik up FUN, OCTAVIA TOUR ...

Na mreži 2 Busy

Odg: Upravljanje otpadnim uljima
« Odgovor #5 poslato: 26. Jan, 2014. 11:15 »
OK.Ja sam samo pitao.
Nije mi jasno ova borba sa vetrenjačama i citiranjem zakona o skladištenju prerađenih ulja.U zemlji u kojoj su divlje deponije na sve strane,reke nam sluše kao slivnici za fekalije,a parkovi između zgrada za bacanje kesa sa smećem.Na moj auto komšija sa 10-og sprata baca ostatke hrane (ne mrvice!),jer ga mrzi da nosi kesu ako/kad izađe iz stana.
Mislim da je koren ove teme,problema u samom mentalitetu naših ljudi i u odnosu prosečnog Balkanca prema životnoj sredini.Dolazimo do srednjeg veka,nisu nam čak ni Turcida se ne lažemo 90% nas ima te gene) krivi.Vrtimo se u krug,uvek su nam drugi krivi i sam sam primer toga.
Automobil mi je pun smeća,papirića,kesa,plastičnih flaša jer nemam kontejner da ih bacim,tj. nema ga baš uvek i svuda u svakom selu i gradu.Onda tako vozim i vidim bar 5 auta I KAMIONA iz koje vozačI 'LADNO BACAJU iz svojih vozila u pokretu.Sam sebi kažem koja sam ja budala.Vozim smeće u kolima po 100-200 km da bi ga bacio u kontejner dok neko bacanje smeća na ulicu smatra to normalnim.I kako ja ,ti i još neki istomišljenik može da promeni 6000000 ljudi koji žive ovde.Njih naprosto nije briga za okolinu,za stanište i ne misle na to da i posle njih treba doći neko da živi,radi i da podiže svoje potomstvo gradi život.
Mehaničar mi radi servis,menja ulje,ispusti ga kroz levak u neko bure dok je auto na dizalici.Šta radi ona sa tim uljem kasnije,ne znam,nisam ga pitao,ali ne bi me čudilo da završi i u Dunavu.Isto je sa čuvenim ovčlašćenim servisima u Srbiji,mi ne znamo gde oni odlažu prerađene delove i ulja.
Zakoni su nam smešni,ovde bre ubiju čoveka na pešačkom i proglase ga krivim što je prelazio preko istog.O čemu mi ovde pričamo?O bon-tonu,ljudi mi se smeju kad otvorim babi ili čoveku sa invaliditetom vrata na nekom javnom mestu ili prodavnici.
Ova tema može da prođe,ali u Nemačkoj,Kanadi...Hvala lepo na strpljenju.

Van mreže Neba

Odg: Upravljanje otpadnim uljima
« Odgovor #6 poslato: 26. Jan, 2014. 14:14 »
Ovako da dodam neka svoja iskustva/saznanja:

7 godina vec uglavnom sam odrzavam Yuga, bar kad je u pitanju menjanje ulja i sl... Ulje koje istankam sam nosio kod majstora Vlaste na Petlovom brdu koji sakuplja otpadno ulje i zimi ga koristi kao gorivo za pec koju je sam napravio i tako greje radionicu.  :)  Sagorevanjem motornog ulja (najvecim delom je motorno ulje estar visemasnih kiselina) u prisustvu dovoljne kolicine kiseonika oslobadja se CO2 i H2O, a kod nepotpunog sagorevanja i CO kao i cvrst ostatak C (garez).

Hteo bih posebno da naglasim da nije problem samo otpadno ulje, veliki problem predstavlja i ulje koje kaplje iz mottora u pokretu, takvo ulje spiraju atmosverske vode i odvode pravo u zemljiste. Kod nas jedino znam da u odvodnima atmosverskih voda u mostu na adi postoje filtri za ulje pre nego tu vodu isporuce u Savu.

Sva ulja i maziva su pravljena od iste polazne tacke: bazno ulje. Kasnije se dodaju razni aditivi da bi se dobila zeljena osobina ulja. Napomenuo bih da postoji mnogo postupaka rerafinacije otpadnog ulja i da se ovim mehanicko hemijskim postupkom dobija ponovo bazno ulje.

Jako je puno mogucnosti upotrebe na koristan nacin otpadnog ulja. U najmanju ruku se moze prikupiti i izvesti u zemlje koje imaju postrojenja za ovakvu obradu. Kod nas mislim da TENT u Obrenovcu uz dokumentaciju o poreklu i vrsti ulja cak daje i novac, kasnije ga koristi kao gorivo za dobijanje elektricne energije...

Jasno je da pojedinac i ne moze mnogo toga da uradi sam na problemu otpadnih motornih ulja, vec mora da postoji strategija drzave. Za pocetak moze da ga ne baci u zemlju.

"Sta me briga za litar dva ulja koje iscuri po putevima iz mog auta za godinu dana?"
"Zasto bih ja trosio vreme i novac i odvozio svojih 3-4 litre od zamene nekud?"

Kod velikih i uspesnih kompanija u svetu postoji nesto sto se zove "igra velikih brojki". Moza otpadno ulje jednog pojedinca nece unistiti bog zna sta ali milion automobila u Srbiji ?
Krenimo od nama bliskog brenda Skode, svi smo kivni na neke sitne ustede koje nam smetaju, ali kad pogledamo tiraz na godinu dana il na uzorku od 100.000 doci cemo da par evra ustede predstvalja ogromnu stvar.

I za kraj svima dobro poznata prica o Tesli i njegovom zimskom igranju u selu Smiljanić, kada je video da jedna mala grudva snega koja pocinje da se kotrlja postaje ogromna....

p.s. U atacmentu je jedan seminarski rad na ovu temu.
  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Van mreže Neba

Odg: Upravljanje otpadnim uljima
« Odgovor #7 poslato: 26. Jan, 2014. 14:18 »
Isto je sa čuvenim ovčlašćenim servisima u Srbiji,mi ne znamo gde oni odlažu prerađene delove i ulja.

Ja bar zelim da verujem da veliki i ovlasceni servisi otpadno ulje odvode i depunuju a ne bacaju u dunav. Voleo bih da nam o tome i kolege iz Alprosa koji prate ovaj forum kazu po nesto.
  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Van mreže dusko zemunZapočeo temu

Odg: Upravljanje otpadnim uljima
« Odgovor #8 poslato: 26. Jan, 2014. 16:32 »
wouuuu, presrecan sam ovim odjekom kako je tema probudila diskusiju...
hajde da dodam jos nesto, da ne bi bilo samo kako je ovde neko u borbi sa vetrenjacama... ili sta vec ...

takodje se slazem sa ostalima, da i kolege iz alprosa  treba da kazu kako upravljaju otpadnim uljima, ako nece oni... reci cu ja nesto o tome ... :)

pre nego li nastavimo da citiramo Pravilnik... ili pre nego li nastavimo sa razradom ove teme zelim da kazem sledece:

ako nam je polazno stanoviste filozofija da zivimo u srbiji u kojoj niko nece da se pomeri sa mrtve tacke, onda nista necemo ni uraditi ... nama samo nedostaje kaznena politika u dobro uredjenom sistemu i sve se resava za 6 meseci do godinu dana


evo jos nesto sto zelim podeliti sa svima vama...

s obzirom da dokument kojim zelim priloziti ima 32mb,a to je previse za dodaj.rs, za one koji ga zele procitati poslacu link na dropbox... a za ostale cu citirati samo nalovnu stranu i nekoliko poslednjih  redova dokumenta

PILOT PROJEKAT
Izrada modela za formiranje sabirnog centra za otpadna
korišćena motorna ulja sa preporukama za sprovođenje
propisanih mera postupanja u upravljanju otpadnim koršićenim motornim uljima u opštini Rakovica





NOSILAC PROJEKTA:       REPUBLIKA SRBIJA
AGENCIJA ZA RECIKLAŽU
11000 Beograd
Nemanjina 22-26




IZRADA PROJEKTA:      „EKO-TOK“ DOO
               11000 BEOGRAD
Albanske spomenice 12





AUTORI PROJEKTA:      BRATISLAV KRSTIĆ, dipl.ing.tehn.
               licenca broj: 371 C790 06

DUŠAN VESELINOV, dipl.ing.tehn.

RAJKO AGRAMOVIĆ, dipl.ing.građ.

            MARKO ŠIMURINA, dipl.fiz.hem.

            DOBRIVOJE DŽIPKOVIĆ, dipl.ing.maš.

            SARA ZIMONJIĆ, viši san. teh.

               MILAN LOVČEVIĆ, član Opštinskog veća

               RADOMIR BOGDANOVIĆ, dipl. ing. šum.



Beograd, maj 2009. godine

....


5.5 PREPORUKE ZA SPROVOĐENJE PROPISANIH MERA POSTUPANJA U UPRAVLJANJU OTPADNIM KORIŠĆENIM MOTORNIM ULJIMA

Preporuke za sprovođenje propisanih mera postupanja u upravljanju otpadnim korišćenim motornim uljima na teritoriji opštine Rakovica moraju se regulisati u skladu sa zakonskom regulativom koja je usmerena u pravcu stvaranja sistema upravljanja otpadnim motornim uljima. Za organizovanje modela prikupljanja, transporta, skladištenja i tretmana otpadnih ulja neophodna je organizacija sistema prikupljanja korišćenih ulja po uzoru na iskustva zemalja EU.

Preporuke za dalje sprovođenje propisanih mera možemo svrstati u par faza:
•   edukacija generatora otpadnih ulja o procedurama upravljanja,
•   organizovanje sabirnog centra za otpadna motorna ulja,
•   organizovanje mesta za odlaganje otpadnih ulja, filtera i zauljene ambalaže na javnim mestima i prihvat otpadnih ulja od građana,
•   ukidanje prodaje ulja u maloprodajnim objektima u količinama većim od 0.5lit i
•   uvođenje obaveze zamene ulja u ovlašćenim servisnim radionicama uz evidentiranje u servisnim knjižicama za vozila.

U okviru faze edukacije generatora otpadnih ulja, pristupilo bi se obuci generatora otpadnih ulja i korisnika ulja (radionice, servisi, zanatske radnje, tranportne organizacije itd), u pravilnoj manipulaciji, selekciji i odlaganju otpadnih ulja, a na osnovu predloženog načina upravljama ovim otpadom. Obuke bi se odvijale kroz različite vidove predavanja, radionica, okruglih stolova, štampanih publikacija-uputstava i praktičan rad sa korisnicima. U okviru ove faze radilo na marketinškoj promociji potrebe uspostavljanja sistema upravljanja otpadnim uljima.

Faza organizovanja sabirnog centra predstavlja osnivanje i započinjanje sa radom sabirnog centra za prihvat otpadnih ulja. Pod ovom fazom se podrazumevaju sve podfaze koje obuhvataju sve aktivnosti vezane za razvoj ovakvog centra.

Organizovanje mesta (prihvatilišta) za odlaganje otpadnih ulja, filtera i zauljene ambalaže na javnim mestima, npr. benzinskim pumpama,  je aktivnost koju je neophodno sprovesti po realizaciji prethodne faze i ovom aktivnošću bi se prikupljale količine otpadnih ulja koje nastaju u privatnoj režiji ili u oblasti neregistrovanih auto radionica. Marketinška aktivnost „buđenja“ svesti građana  pri uspostavljanju sistema upravljanja otpadnim uljima je jako bitna za ceo proces.  Otpadna ulja i ambalaža sakupljena na ovaj način imala bi isti tretman kao i ulja prikupljena iz servisnih radionica.

Inicijativa zabrane prodaje motornih ulja u malopradajnim objektima u količinama većim od 0.5lit i uvođenje obaveze zamene ulja u ovlašćenim servisima su preporuke koje bi dovele do povećanja količina otpadnih ulja pravilno zbrinutih, a samim tim i do uvođenja reda u tokove otpadnih ulja. Ove preporuke je bitno razraditi i saglasiti sa pozitivnom zakonskim aktima.
 
ZAKLJUČAK

Obradom pilot projekta izrade modela za formiranje sabirnog centra za otpadna korišćena motorna ulja, obuhvaćen je niz problema koji su posledica nepostojanja strategije upravljanja ovim opasnim otpadom do sada. Kako analiza ekonomskog efekta sakupljanja otpadnih ulja nije bila tema ovog pilot projekta, nije ni vršena procena ekonomske isplativosti stvaranja mreže sakupljačkih i sabirnih centara.  Sprovođenjem seta Zakona donetih u maju ove godine koji obuhvataju i regulišu  ovu oblast, stvoreni su uslovi za uvođenje reda u tokove otpadnih ulja. Stvaranje fondova koji će upravljati tokovima otpadnih ulja je bitan preduslov.

Logičan je zaključak da su u interesu očuvanja životne sredine što obimniji rezultati u akciji sakupljanja otpadnih ulja.

Osnovni problem u proceni količina ulja koje je moguće ponovno prikupiti nakon upotrebe i dalje će predstavljati neprecizan bilans količina svežih ulja isporučenih tržištu. Uticaj količina ulja koje se već tradicionalno koriste kao energenti u privatnim kotlarnicama je veoma velik, pre svega na zagađivanje životne sredine, ali i na ukupne količine otpadnih ulja koje je moguće sakupiti. Doslednijim sprovođenjem zakona, uz pomoć inspekcijskih službi, neophodno je dovesti u red ovaj problem.
 
Pretpostavka je da je trenutna količina otpadnih motornih ulja koju je nakon korišćenja moguće ponovno sakupiti u procentima izražena u domenu malih jednocifrenih brojeva.   

S obzirom na sve navedene negativne uticaje na rešavanje ovog problema bitno je što hitnije razviti mrežu sabirnih centara za otpadna motorna ulja.


« Poslednja izmena: 26. Jan, 2014. 16:47 dusko zemun »
  • Vozi: skoda 110R, felicia pik up FUN, OCTAVIA TOUR ...

Van mreže Neba

Odg: Upravljanje otpadnim uljima
« Odgovor #9 poslato: 27. Jan, 2014. 10:56 »
Otpadno ulje je samo jedna kap u moru zagadjivanja... Znam da se ljudi odavde ne ponašaju tako bahato prema prieodi čim pređu granicu. Pa pogledajte nigde nema đubreta u Mađarskoj Nemačkoj a 10m u dubini teritorije Srbija ga ima... Čuvene su one "još od češke šekam da bacim koru od banane" ili još gore "kad muž išamara ženu čim uđu u Srbiju"....

Ja u potpunosti razumem kolegu koji je napisao da nema sredstava da popravi svoj EGR ventil. To razumem, i ne krivim ga. Al ne razumem da neko iz bahatosti uništava okolinu.

Nije Srbija na kraj sveta, primera radi u Makedoniji u Skoplju su vozila GSPa odavno već na zemni gas, zabranjena upotreba plastičnih kesa pa čak i biorazgradivih, samo papirnate, kazna 50evra ili 8h dobrotvornog rada na čišćenju ukoliko se baci otpadak na ulicu... Isto tako znam i da je to nažalost u 90% slučajeva mrtvo slovo na papiru ali u 10% nije....

Kako je ovo Škda forum ovde se treba zadržati na zagađenjima koja potiču od auto industrije. (konkretno u ovoj temi ulja)

Svaka čast Dušku napostu, angažovanju pa makar ono bilo i slovo na papiru/forumu.... Dok se državna svest o tome ne promeni nama pojedincima ostaje da uradimo koliko možemo, a to stvarni nije teško.

  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Na mreži 2 Busy

Odg: Upravljanje otpadnim uljima
« Odgovor #10 poslato: 28. Jan, 2014. 07:48 »
Svaka čast za temu.Super je ideja,ali ovo nije država za to .Vidim da moj prethodni post nije skontao niko,iako sam se trudio da plastično objasnim.

2 Busy from Sony Miro


Van mreže nikolaj

Odg: Upravljanje otpadnim uljima
« Odgovor #11 poslato: 28. Jan, 2014. 11:31 »
Naravno da je tvoj post shvaćen na pravi način i da ga većina verujem podržava, ali bez obzira što svi znamo u kakvom bezakonju živimo, treba da imamo razumevanja i damo podršku za ovakvu temu, te da ličnim primerima (kao naprimer tvojim ), bar koliko toliko pokušamo da sačuvamo prirodno okruženje. Možda će se ovi nemarni zaraziti od nas. :)   
  • Vozi: Škoda Yeti 1.2 TSI Active, 2011.

Van mreže Turbo

Odg: Upravljanje otpadnim uljima
« Odgovor #12 poslato: 28. Jan, 2014. 11:55 »
Iz nekih mojih saznanja, svi servisi do sada u kojima sam bio, mali privatni i veliki ovlašćeni(ok, nije ih mnogo ali to možda i nešto govori), koriste ispušteno ulje za grejanje. Nisam siguran kako tačno, ali tako su mi svuda rekli, čak ga nemaju ni dovoljno nego moraju da dokupljuju lož ulje. S druge strane, ne znam ni koliko je to dobro ili loše po okolinu, ali mi se nekako čini da je bolje ako se sagori nego ako se prolije u slivnik.

Na mreži 2 Busy

Odg: Upravljanje otpadnim uljima
« Odgovor #13 poslato: 28. Jan, 2014. 12:10 »
Naravno da je tvoj post shvaćen na pravi način i da ga većina verujem podržava, ali bez obzira što svi znamo u kakvom bezakonju živimo, treba da imamo razumevanja i damo podršku za ovakvu temu, te da ličnim primerima (kao naprimer tvojim ), bar koliko toliko pokušamo da sačuvamo prirodno okruženje. Možda će se ovi nemarni zaraziti od nas. :)   
Nadam se da će bar neko slediti primer,ali...
Naravno da podržavam temu,zakonska regulativa je kod nas slaba jer pravna država ne funkcioniše,ali to već nije za ovaj forum.

Van mreže fabian

Odg: Upravljanje otpadnim uljima
« Odgovor #14 poslato: 28. Jan, 2014. 12:55 »
U garazi cuvam preko 100 l rabljenog ulja.Naravno da ne znam sta da radim sa njim :o
  • Vozi: oktavia,1.9tdi,2005,elegance.superb2.0tdi,2011.