Autor Tema: senzor rashladne tecnosti  (Pročitano 9570 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Na mreži bugarinZapočeo temu

senzor rashladne tecnosti
« poslato: 29. Jan, 2014. 20:07 »
pre par dana, kad u poceli ovi jaci minusi, pri prvom jutarnjem paljenju mi obavezno na maxi-dot-u izbaci crveno obavestenje za rashladnu tecnost uz poruku da ugasim motor i proverim istu.

posto sam vec navikao da mi se i na fabij isto desava, htedoh pitati dal jos neko ima ovaj problem?

nivo rashladne tecnosti je normalan, prosle godine testirana tacka mrznjenja (-32).

pretpostavljam da zbog velike vlage i minusa zaglupi senzor, jer mi kanije tokom dana ni jednom vise ne upali to obavetenje.
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD


Van mreže Karlheinz

Odg: senzor rashladne tecnosti
« Odgovor #1 poslato: 30. Jan, 2014. 00:42 »
Pogledaj unutra da nisu korodirale one metalen elektrode... , ako jesu, očistiti ih, sastrugati nečim što može da uđe u bocu.
A pošto auto miruje noću, možda se vazdušni balončići naprave i slepe uz kontakt pa i to smeta.
  • Vozi: Yeti

Na mreži BALKANIJA

Odg: senzor rashladne tecnosti
« Odgovor #2 poslato: 30. Jan, 2014. 11:39 »
Ja sam skinuo i oprao posudu benzinom i produzio sam joj vek za dve zime. A posle je morala nova.

Na mreži bugarinZapočeo temu

Odg: senzor rashladne tecnosti
« Odgovor #3 poslato: 31. Jan, 2014. 12:45 »
update:

ponovo se pri paljenju aktivirao alarm za rashladnu tecnost.

ne budem lenj, po ovom prijatnom vremenu otvorim haubu i situacija sledeca:

-kolicina tecnosti na potrebnom nivou
-creva mekana (tecnost nije smrzla)
-posuda za tecnost cista ko suza
-senzori u posudi kao da su juce izasli iz fabrike.

na osnovu svega gore iznetog, dodjem do zakljucka da je niska temepratura u saradnji sa kosavom doprinela zaglupljivanju mekog senzora.
udjem u kola, ponovo upalim i ne oglasava se nikakvo upozorenje.

sproleca, pri redovnom servisu konsultovacu se sa majstorima pa ce vidimo.
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Van mreže muludia

Odg: senzor rashladne tecnosti
« Odgovor #4 poslato: 13. Feb, 2014. 14:12 »
Meni se to desilo
Zbog hladnoce tecnos se zgusne i padne malo na min zato te i obavestava senzor

Problem sam resio tako sto sam malo dolio tecnost :) i vise se nije javljalo

Pozdrav

Na mreži bugarinZapočeo temu

Odg: senzor rashladne tecnosti
« Odgovor #5 poslato: 13. Feb, 2014. 14:38 »
Desavalo se to i meni al na fabiji.
Ovde je rec o octaviji, i kao sto sam napisao tecost je skoro na maximumu.
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Van mreže Atila

Odg: senzor rashladne tecnosti
« Odgovor #6 poslato: 17. Avg, 2016. 17:59 »
Pozdrav svima! :)
Pre oko 2-3 nedenlje u toku voznje mi se upalila crvena lampica za rashladnu tecnost. Proverio sam nivo, sve je bilo OK a i temperatura je bila na 90. Ocistio sam metalne elektrode u posudi iako su bile totalno ciste (procitao ovde na forumu da pomaze) i sve je bilo OK par dana i onda je sve pocelo opet. Nekad je bilo OK ceo dan, a nekad se vec upalila kod prvog jutarnjeg paljenja i tako ceo dan a nekad se i gasila tokom ponovnih pokretanja motora. Citao sam na raznim forumima da je taj senzor u posudi dosta cesto kvari pa se preporucuje da se promeni i u 99% slucajeva resava situaciju sa lampicom. Zakazao sam termin kod majstora i rekao mu da mi promeni posudu, promeni rashladnu tecnost i da promeni i termodavac za svaki slucaj. Sve jo to odradjeno danas, ali se lampica pali jos uvek :( Kaze majstor da je verovatno problem sa instalacijom ili sa instrument tablom. Dijagnostika nije pokazala nikakav problem (sem grejaca na drugom cilindru koji je promenjen, ali to je druga prica). Rekao je da potrazim nekog elektronicara koji bi mogao da resi situaciju ali ne veruje da ce mi pomoci posto im se verovatno ne isplati loviti gresku, vise i brze zaradjuju na raznim dekodiranjima kljuceva, itd. Tako sam i prosao, bio sam kod elektronicara, cim sam mu rekao o cemu se radi u tom momentu mi je rekao "Mi se sa tim ne bavimo"...
Imate li kakva iskustva sa ovim problemom, ili nekih ideja kako bih mogao resiti ovo? Hvala unapred!
P.S.
Od majstora sam dosao sa upaljenom lampicom, stao kod elektronicara na 5 minuta i posle toga opet nista. Nema greske... ko zna do kada.
  • Vozi: Skoda Octavia 1.9tdi PD 77kw 2008

Van mreže ugi85

Odg: senzor rashladne tecnosti
« Odgovor #7 poslato: 17. Avg, 2016. 19:49 »
Kad kazes da je nivo OK na sta tacno mislis?
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Van mreže Atila

Odg: senzor rashladne tecnosti
« Odgovor #8 poslato: 17. Avg, 2016. 19:53 »
Nivo rashladne tecnosti u posudi je bila iznad max. Kada je hladna rasladna tecnost onda je izmedju min i max.
  • Vozi: Skoda Octavia 1.9tdi PD 77kw 2008

Van mreže ugi85

Odg: senzor rashladne tecnosti
« Odgovor #9 poslato: 17. Avg, 2016. 20:33 »
Ne znam da li ce ti pomoci moje iskustvo od prosle godine. Naime, kada sam menjao antifriz i majstor je sipao malo ispod maksimuma. Po preuzimanju automobila odmah sam odvezao 80km u cugu i parkirao kola. Sutradan predjem nekih 2km i upali se lampica za rashladnu tecnost. Stanem da proverim nivo i vidim da je izmedju polovine i maksimuma, nema logike zasto bi se upalilo upozorenje wac1 Dosuo sam antifriza tek toliko da nivo dodje do maksimuma i upozorenje se ugasilo. Od tada je proslo nekoliko meseci, nivo se nije menjao a ni indikator se nije palio. Kad je motor hladan nivo je skoro na maksimumu, a kad je zagrejan preko maksimuma.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Van mreže Atila

Odg: senzor rashladne tecnosti
« Odgovor #10 poslato: 17. Avg, 2016. 21:33 »
Samo se nadam da nije neki prekid u instalaciji ili neki problem u instrument tabli posto greska nije stalno prisutna a kao sto sam i  ranije napisao, sve je promenjeno (posuda, rashladna tecnost, termodavac).
  • Vozi: Skoda Octavia 1.9tdi PD 77kw 2008

Na mreži bugarinZapočeo temu

Odg: senzor rashladne tecnosti
« Odgovor #11 poslato: 17. Avg, 2016. 21:53 »
Sledeci put kad se desi, digni haubu, iscupaj dzek iz posude i kratkospoji ga (licnastu zicu zabodi u obe rupe na dzeku). Ako se lampica ugasi, onda je definitivno do posude tj senzora u njoj.
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Van mreže ugi85

Odg: senzor rashladne tecnosti
« Odgovor #12 poslato: 17. Avg, 2016. 22:00 »
Tesko da se zica, koja ide do instrument table, pokidala. Za pocetak bih ti savetovao da dolijes tecnost tako da nivo bude izmedju polovine i maksimuma. Pored toga, proveri i ocisti kontakt senzora sa masom.
« Poslednja izmena: 17. Avg, 2016. 22:03 ugi85 »
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Van mreže Atila

Odg: senzor rashladne tecnosti
« Odgovor #13 poslato: 17. Avg, 2016. 22:19 »
Nivo je OK. Na radnoj temperaturi 1 cm iznad max. a hladan skoro max. Mada je i posuda danas menjana (nova) pokusacu varijantu sa licnom ako se desi ponovo. To da je nova boca ne znaci da je dobar senzor u njoj posto je neka "aftermarket" varijanta (mada izgleda pristojno, kao fabricka). Videcu sta ce se desiti sutra.
Mozda cu pokusati i da izmerim multimetrom:
How VW Coolant Bottles Fail
https://www.youtube.com/watch?v=g-omYrFO4g0
(7:25min)
  • Vozi: Skoda Octavia 1.9tdi PD 77kw 2008

Van mreže ugi85

Odg: senzor rashladne tecnosti
« Odgovor #14 poslato: 17. Avg, 2016. 22:57 »
Ako je tako onda je nivo dobar. Na osnovu ovog klipa nisam siguran kolika ce biti uspesnost testa sa licnom jer ako je normalna otpornost preko 200k oma pitanje je sta ce racunar uraditi kad se stavi 0 oma. Ako imas mogucnosti definitivno izmeri otpornost sa ugasenim, a posle i sa upaljenim inidikatorom.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance