Primećujem da je tema dosta mrtva, da je malo oživimo.
Bavim se elektronskim zaštitama od krađe nekih 20 godina, pa da podelim sa vama neka iskustva.
Zaštite se dele na mehaničke i elektronske, to je svima jasno i tu se ne bih zadržavao.
Ono što je bitno jeste da znate kako se dele alarmi, odnosno elektronske zaštite.
Novi automobili koji su prepuni elektronike su osetljivi prilično na prčaknje po žicama gde se lako spali neka vitalna komponenta i zato se nevešti majstori, kao i oni koji su lenji odlučuju na ugradnju digitalnih (CAN) alarma.
Tu prednjače Cobra i Meta kao omiljeni brendovi.
Kod takvih alarma je proces ugradnje strogo definisan unapred pripremljenim šemama po kojima ih serviseri ugrađuju i to je ono što imaju i oni koji automobile kradu.
Ugradnja traje oko 3 sata, a krađa automobila sa takvom zaštitom oko 3 minuta.
Zbog toga su izmislili OBD zaštištu, tačnije izmeštanje i premoštavanje OBD priključka nekim nestandardnim džekom pa oni koji kradu vozila ne mogu bez tog nastavka da dekodiraju imobilajzer i da startuju auto.
Kod starijih modela koji nisu imali ELV bravu (nove Škode imaju), imobilajzer se nalazi u instrument tabli pa lopovi nisu ni imali potrebe da dekodiraju imobiljazer preko OBD-a već su mogli slobodno da skinu kilometar sat i na njegovo mesto priključe već unapred pripremljenu dekodiranu elektroniku od bilo kog auta iz VW grupacije i kraj, nema više imobilajzera, auto se pali na šrafciger.
Druga vrsta alarma su analogni alarmi, a oni se jako teško ugrađuju u nove automobile.
Za njihovu ugradnju je potrebno određeno prilagođavanje alarma instalaciji u vozilu, a o čemu se radi vam neću reći jer to već spada u domen profesionalne tajne.
Uglavnom, ugradnja traje dva do tri dana, zavisi šta se sve radi.
Analogni alarmi podržavaju nezavisne blokade motora, mogu ih priključiti koliko god želim, mogu da blokiram auto gde god želim, mada opet treba voditi računa da se pri blokiranju ne pali "check engine" lampica, znači moraš znati šta smeš da blokiraš, a šta ne.
Za analogne alarme mogu da postavljam "uslove" šta je sve potrebno uraditi da bi se alarm isključio.
Analogni alarmi se ne ugrađuju tipski, možeš da personalizuješ ugradnju kako god poželiš i da uradiš sve mimo standardne šeme, ako znaš naravno.
Neko je na ranijim stranama popljuvao Excalibur, ja kažem da to nema veze sa tipom alarma, poenta je upravo kako je ugrađen.
Kada se vitalne komponente alarma kao što su centrala, šok senzor i blokada motora dobro sakriju u autu, praksa je pokazala da taj auto ne može biti oteran.
Mogu pokušati da ga odnesu, mada se i u tom slučaju aktivira senzor koji registruje promenu nagiba i aktivira alarm.
Postoje još razne stvari koje se mogu dodavati analognim alarmima, kao na primer skriveni prekidači, kontaktni i bezkontaktni imobilajzeri, razne stvari koje su toliko male da se mogu sakriti bilo gde u kolima, a bez njihove deaktivacije nema startovanja motora.
Dugačak je put od onoga ko rekreativno ugrađuje alarme ili misli da nešto zna do onog koji je tome posvetio život i trudi se da posao uradi savesno.
Zato nemojte bežati od alarma i negirati njegovu ulogu u smislu dobre zaštite, već bežite od onih majstora koji misle da znaju, a nisu svesni koliko ne znaju i koji vam nude ugradnju alarma za 3 sata.
Imam na ovu temu još mnogo toga da kažem, ali dosta za uvod i prvi post.