U koju Oktaviju 2 može da ide tempomat?
To zavisi od kontrolera (Steering Wheel Control Module) koji se nalazi (sakriven) ispod volana. Postoje
lowline,
midline i
highline serija tog kontrolera.
Prva ne podržava, a ostale dve podržavaju tempomat i onda je potrebna uglavnom samo još ručica!
Ako imate BC (board comp.) na desnoj ručici (brisači) verovatno imate bar
midline kontroler i može da se stavi tempomat. Koji je kontroler u autu može se proveriti sa VCDS ili u ovlašćenom servisu - preko broja šasije.
Lowline: Nema dodatnih funkcija
Midline: Tempomat, Bord kompjuter (BC)
Highline: Tempomat, BC, MFSW (multi-funk. volan)
Spisak (nekih) kontrolera volana. Oni iz
midline i
highline serije podržavaju i tempomat.
KONTROLER Software Serija1K0-953-549 SW 0030 Lowline
1K0-953-549-A SW 0030 Midline
1K0-953-549-B SW 0010 Highline
1K0-953-549-D N/A N/A
1K0-953-549-E SW 0050 Lowline
1K0-953-549-F SW 0050 Midline
1K0-953-549-G SW 0050 Highline
1K0-953-549-J N/A N/A
1K0-953-549-L SW 0040 Midline
1K0-953-549-Q SW 0060 Highline
1K0-953-549-AB SW 0045 Midline
1K0-953-549-AC SW 0045 Highline
1K0-953-549-AD N/A Highline
1K0-953-549-AE SW 0070 Lowline
1K0-953-549-AF SW 0070 Midline
1K0-953-549-AG SW 0070 Highline
1K0-953-549-AH SW 0070 Midline
1K0-953-549-AJ SW 0070 Highline
1K0-953-549-AK SW 0070 Highline
1K0-953-549-AL SW 0070 Highline
1K0-953-549-AM SW 0070 Highline
1K0-953-549-AN SW 0070 Lowline
1K0-953-549-AP SW 0070 Midline
1K0-953-549-AQ SW 0070 Highline
1K0-953-549-AR SW 0070 Midline
1K0-953-549-AS SW 0070 Highline
1K0-953-549-BB SW 0070 Lowline
1K0-953-549-BC SW 0070 Midline (ovaj ne podržava tempomat!)
1K0-953-549-BD SW 0070 Highline (ovaj ne može na automatik!)
1K0-953-549-BE SW 0100/0101 Lowline
1K0-953-549-BF SW 0101 Midline
1K0-953-549-BG SW 0101 Highline
1K0-953-549-BK SW 0100/0101 Highline
1K0-953-549-BM SW 0101 Lowline
1K0-953-549-BN SW 0100/0101 Midline
1K0-953-549-BP SW 0101 Highline (ovaj ne može na automatik!)
1K0-953-549-BQ SW 0101 Lowline
1K0-953-549-BR SW 0101 Midline
1K0-953-549-BS SW 0101 Highline
1K0-953-549-BT SW 0101 Lowline
1K0-953-549-CA SW 0101 Midline
1K0-953-549-CB SW 0101 Midline
1K0-953-549-CC N/A Highline
1K0-953-549-CD SW 0111 Highline
1K0-953-549-CE SW 0111 Highline
1K0-953-549-CF SW 0111 Highline (ovaj ne može na automatik!)
1K0-953-549-CH SW 0111 Highline
1K0-953-549-CJ N/A Highline
1K0-953-549-CK SW 0111 Highline (ovaj ne može na automatik!)
1K0-953-549-CM SW 0111 Midline
1K0-953-549-CN SW 0111 Midline
1K0-953-549-CP SW 0111 Midline
1K0-953-549-CQ SW 0111 Midline
1K0-953-549-CR SW 0111 Lowline
1K0-953-549-CS SW 0111 Lowline
1K0-953-549-CT SW 0111 N/A
1K0-953-549-DA SW 0111 Lowline
1K0-953-549-DB SW 0070 Midline
... ima još
preuzeto sa:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Golf_(1K)_Steering_Wheel_VersionsNapomena: na ovom sajtu postoji obaveštenje da neka vozila iz 2010 ne mogu da ugrade tempomat jer ne postoji potrebno ožičenje (ovo važi za neka vozila iz VW grupacije, ne piše tačno koja, nadam se da nije Oktavija). Ovo se može proveriti na samom kontroleru volana iz gorenjeg spiska i to: Konektor/Pin T20/13.
Napomena: Oktavije napravljene pre 07/2005
ne mogu da ugrade tempomat bez dodatnog ožičenja - kabla koji spaja kontroler volana i računar motora.
Napomena: nakon ugradnje, lampica za tempomat na tabli možda neće svetleti vozilima od sredine 2007 i ranije, iako tempomat radi.
Od alata je potrebno:
- ključ 10
- kratki šrafciger (odvijač )
- torex T8
- torex M12
- torex T25
- ogledalce i marker ;-)
- VCDS softver
Postoji dve najčešće ručice tempomata, prva ima oznaku 1K0953513G, (Okt2 + Facelift Oktavija, Golf 5...) izgleda ovako - slika1.
Postoji i ručica sa oznakom 1K0953513A koja slično izgleda, a više je korištena u preFacelift Oktavijama - slika2.
Svejedno koju montirate, ja sam nabavio ovu prvu, postupak je isti.
Ipak, ja preporučujem ručicu sa prve slike jer je novija i ne pravi probleme. Druga ručica (slika2) ima neki minoran problem, tipa: isključi se tempomat sam od sebe, ali samo u retkim slučajevima.
Za početak treba isključiti minus na akumulatoru da bi sve bilo bezbednije.
Zatim otkačiti airbag (lakše je pomoću ogledalceta i) kratkim šrafcigerom, tako što se navije volan za 90 stepeni (ključ je u bravi da se ne zaključa volan) i otkači (natezanjem šrafcigerom) prvi od 2 osigurača (tanka žica na: slika3) airbag-a sa zuba volana guranjam osigurača šrafcigerom na dole. Vidi se na slika3 da je potrebno gurnuti 2-3mm na dole i otkačena je jedna strana! Zatim naviti volan za 180 stepeni i isto uraditi sa drugim osiguračem airbag-a. Nakon ovoga airbag je skoro slobodan još treba otkačiti žuti (i crni - samo na MF volanu) priključak, oba se vide na: slika4. (Levo na istoj slici se lepo vide 2 osigurača Airbag-a koja su otkačena u prethodnom koraku).
Sledi odvrtanje centralnog šrafa koji drži volan sa M12 alatom. Pre odvrtanja ne bi bilo loše markerom obeležiti poziciju šrafa kako bi kod zavrtanja znali koliko jako da stegnete. (Već je obeleženo žutim markerom u fabrici ali to je važilo za moj prethodni volan - ugradio sam MF volan čim sam preuzeo auto). Nakon ovoga skinite volan ali obratite pažnju ako nije obeleženo (a verovatno jeste u fabrici) na zarez koji služi kada kasnije volan vraćate na njegovo mesto da bude na istoj poziciji. Ako zareza nema obeležite poziciju volana markerom pre skidanja. Slika5.