Pretraga foruma [Google]


Autor Tema: Tempomat, ugradnja, Octavia II  (Pročitano 25735 puta)

0 članova i 5 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže KarlheinzZapočeo temu

Tempomat, ugradnja, Octavia II
« poslato: 16. Feb, 2014. 22:04 »
U koju Oktaviju 2 može da ide tempomat?

To zavisi od kontrolera (Steering Wheel Control Module) koji se nalazi (sakriven) ispod volana. Postoje lowline, midline i highline serija tog kontrolera.
Prva ne podržava, a ostale dve podržavaju tempomat i onda je potrebna uglavnom samo još ručica!
Ako imate BC (board comp.) na desnoj ručici (brisači) verovatno imate bar midline kontroler i može da se stavi tempomat. Koji je kontroler u autu može se proveriti sa VCDS ili u ovlašćenom servisu - preko broja šasije.

Lowline: Nema dodatnih funkcija
Midline: Tempomat, Bord kompjuter (BC)
Highline: Tempomat, BC, MFSW (multi-funk. volan)

Spisak (nekih) kontrolera volana. Oni iz midline i highline serije podržavaju i tempomat.

KONTROLER Software Serija
1K0-953-549 SW 0030 Lowline
1K0-953-549-A SW 0030 Midline
1K0-953-549-B SW 0010 Highline
1K0-953-549-D N/A N/A
1K0-953-549-E SW 0050 Lowline
1K0-953-549-F SW 0050 Midline
1K0-953-549-G SW 0050 Highline
1K0-953-549-J N/A N/A
1K0-953-549-L SW 0040 Midline
1K0-953-549-Q SW 0060 Highline
1K0-953-549-AB SW 0045 Midline
1K0-953-549-AC SW 0045 Highline
1K0-953-549-AD N/A Highline
1K0-953-549-AE SW 0070 Lowline
1K0-953-549-AF SW 0070 Midline
1K0-953-549-AG SW 0070 Highline
1K0-953-549-AH SW 0070 Midline
1K0-953-549-AJ SW 0070 Highline
1K0-953-549-AK SW 0070 Highline
1K0-953-549-AL SW 0070 Highline
1K0-953-549-AM SW 0070 Highline
1K0-953-549-AN SW 0070 Lowline
1K0-953-549-AP SW 0070 Midline
1K0-953-549-AQ SW 0070 Highline
1K0-953-549-AR SW 0070 Midline
1K0-953-549-AS SW 0070 Highline
1K0-953-549-BB SW 0070 Lowline
1K0-953-549-BC SW 0070 Midline (ovaj ne podržava tempomat!)
1K0-953-549-BD SW 0070 Highline (ovaj ne može na automatik!)
1K0-953-549-BE SW 0100/0101 Lowline
1K0-953-549-BF SW 0101 Midline
1K0-953-549-BG SW 0101 Highline
1K0-953-549-BK SW 0100/0101 Highline
1K0-953-549-BM SW 0101 Lowline
1K0-953-549-BN SW 0100/0101 Midline
1K0-953-549-BP SW 0101 Highline (ovaj ne može na automatik!)
1K0-953-549-BQ SW 0101 Lowline
1K0-953-549-BR SW 0101 Midline
1K0-953-549-BS SW 0101 Highline
1K0-953-549-BT SW 0101 Lowline
1K0-953-549-CA SW 0101 Midline
1K0-953-549-CB SW 0101 Midline
1K0-953-549-CC N/A Highline
1K0-953-549-CD SW 0111 Highline
1K0-953-549-CE SW 0111 Highline
1K0-953-549-CF SW 0111 Highline (ovaj ne može na automatik!)
1K0-953-549-CH SW 0111 Highline
1K0-953-549-CJ N/A Highline
1K0-953-549-CK SW 0111 Highline (ovaj ne može na automatik!)
1K0-953-549-CM SW 0111 Midline
1K0-953-549-CN SW 0111 Midline
1K0-953-549-CP SW 0111 Midline
1K0-953-549-CQ SW 0111 Midline
1K0-953-549-CR SW 0111 Lowline
1K0-953-549-CS SW 0111 Lowline
1K0-953-549-CT SW 0111 N/A
1K0-953-549-DA SW 0111 Lowline
1K0-953-549-DB SW 0070 Midline
... ima još

preuzeto sa:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Golf_(1K)_Steering_Wheel_Versions

Napomena: na ovom sajtu postoji obaveštenje da neka vozila iz 2010 ne mogu da ugrade tempomat jer ne postoji potrebno ožičenje (ovo važi za neka vozila iz VW grupacije, ne piše tačno koja, nadam se da nije Oktavija). Ovo se može proveriti na samom kontroleru volana iz gorenjeg spiska i to: Konektor/Pin T20/13.

Napomena: Oktavije napravljene pre 07/2005 ne mogu da ugrade tempomat bez dodatnog ožičenja - kabla koji spaja kontroler volana i računar motora.

Napomena: nakon ugradnje, lampica za tempomat na tabli možda neće svetleti vozilima od sredine 2007 i ranije, iako tempomat radi.


Od alata je potrebno:

- ključ 10
- kratki šrafciger (odvijač )
- torex T8
- torex M12
- torex T25
- ogledalce i marker ;-)
- VCDS softver

Postoji dve najčešće ručice tempomata, prva ima oznaku 1K0953513G, (Okt2 + Facelift Oktavija, Golf 5...) izgleda ovako - slika1.
Postoji i ručica sa oznakom 1K0953513A koja slično izgleda, a više je korištena u preFacelift Oktavijama - slika2.
Svejedno koju montirate, ja sam nabavio ovu prvu, postupak je isti.

Ipak, ja preporučujem ručicu sa prve slike jer je novija i ne pravi probleme. Druga ručica (slika2) ima neki minoran problem, tipa: isključi se tempomat sam od sebe, ali samo u retkim slučajevima.

Za početak treba isključiti minus na akumulatoru da bi sve bilo bezbednije.

Zatim otkačiti airbag (lakše je pomoću ogledalceta i) kratkim šrafcigerom, tako što se navije volan za 90 stepeni (ključ je u bravi da se ne zaključa volan) i otkači (natezanjem šrafcigerom) prvi od 2 osigurača (tanka žica na: slika3) airbag-a sa zuba volana guranjam osigurača šrafcigerom na dole. Vidi se na slika3 da je potrebno gurnuti 2-3mm na dole i otkačena je jedna strana! Zatim naviti volan za 180 stepeni i isto uraditi sa drugim osiguračem airbag-a. Nakon ovoga airbag je skoro slobodan još treba otkačiti žuti (i crni - samo na MF volanu) priključak, oba se vide na: slika4. (Levo na istoj slici se lepo vide 2 osigurača Airbag-a koja su otkačena u prethodnom koraku).

Sledi odvrtanje centralnog šrafa koji drži volan sa M12 alatom. Pre odvrtanja ne bi bilo loše markerom obeležiti poziciju šrafa kako bi kod zavrtanja znali koliko jako da stegnete. (Već je obeleženo žutim markerom u fabrici ali to je važilo za moj prethodni volan - ugradio sam MF volan čim sam preuzeo auto). Nakon ovoga skinite volan ali obratite pažnju ako nije obeleženo (a verovatno jeste u fabrici) na zarez koji služi kada kasnije volan vraćate na njegovo mesto da bude na istoj poziciji. Ako zareza nema obeležite poziciju volana markerom pre skidanja. Slika5.
  • Vozi: OctaviA5 1.9TDI 2008 Elegance+

Van mreže KarlheinzZapočeo temu

Odg: Tempomat, ugradnja, Octavia II
« Odgovor #1 poslato: 16. Feb, 2014. 22:55 »
nastavak:

Sledi skidanje plastičnih obloga. Gornja se lagano i pažljivo otkači (prstima se stisne sa strane, ne gurati šrafciger) i podigne. Donja se drži na 3 šrafa za koje treba koristiti alat T25. Dva šrafa se vide na: slika6. Treći šraf (Slika7.) je ispod, gde treba odvrnuti (i skinuti) još dodatna 2 šrafa koji drže plastičnu ručicu za štelovanje volana.

Skinuti sada špulnu volana (slika6) koja se drži na 2 plastična osigurača i mogu se prstima otkačiti, a sa njom i još i senzor ugla volana koji se ne vidi na slici ali i nije zakačen već se samo svuče sa plastične osovinice na kojoj stoji, ispod špulne.

Sada sledi skidanje kontrolera ispod volana. (možda najpipaviji deo posla!)

Prvo se otkače dva priključka pozadi, crni i žuti (Slika8). Oba imaju osigurače koje treba nategnuti kako bi priključci mogli da se otkače. Kontroler se drži još na dve plastične zakačke/osigurača - koje se ne vide, i još na jedan mali uočljiv i pristupačan šraf, a drži ga i elektronika na koju je gore "uštekan".


Za skidanje kontrolera postoje 2 "metode". Idemo redom:

Prva metoda - najispravnija ali pipava: odvrnuti sa T8 prednji šrafić koji je uočljiv i pristupačan. (br. 1 na slika10). Jednu zakačku (slika11) možete dohvatiti otpozadi prstom i nategnuti/otkačiti. Prednja zakačka/osigurač bi se trebala otkačiti/nategnuti tankim alatom koji treba gurnuti kroz rupicu sa prednje strane, tako da prođe kroz kanalčić (slika10) i dosegne osigurač. Dok otkačinjete/natežete osigurače polako vući kontroler prema dole! Ovo je bio fabrički (iz Škodinog manual-a) postupak demontaže!

Slika9 je kontroler odozgo, crveno je mesto zakački a zeleno je kanal kuda prolazi tanki alat (alat br.2 sa slika10). Slika10 i slika11 su dve slike iz uputstva Škode gde se lepo vide plastični dugi osigurači koje treba gurnuti u smeru strelice.
  • Vozi: OctaviA5 1.9TDI 2008 Elegance+

Van mreže KarlheinzZapočeo temu

Odg: Tempomat, ugradnja, Octavia II
« Odgovor #2 poslato: 16. Feb, 2014. 23:07 »
Druga metoda - moja metoda:  :)

Odvrnuti sa T8 prednji šrafić koji je uočljiv i pristupačan (br1. slika10). Skinuti donji poklopac kontrolera koji se drži na 8-9 plastičnih osigurača koji se mogu lagano otkačiti prstima (obeležena zelena mesta na slika12). Svući pažljivo štampanu ploču kontrolera. Zadnji (donji) osigurač/zakačku (slika11) stisnuti prstom i mrdanjem i povlačenjem na dole skinuti ostatak (gornji poklopac) kontrolera. Sada se može sklopiti kontroler jer je ceo skinut a vraća se kasnije na svoje mesto kompletan.

Sledeći korak je skidanje ručice migavaca. Ona se drži na jednom uočljivom (slika13, levi crveni krug) plastičnom osiguraču i navučen na dva kanala (slika13, desni krugovi), kao i na još jednoj zakački koja se ne vidi. Ručica se povlači prema sebi prilkom skidanja. Ako ide malo teže, možete joj pomoći odpozadi šrafcigerom.

Evo jedne slike (slika14) iz uputstva Škode, desna zakačka/osigurač se može osloboditi alatom kao na slici ali ja ga nisam imao i samo sam malo „pomogao“ ručici gurajući je od pozadi šrafcigerom da izklizne iz svog položaja.

Nova ručica se stavlja na mesto stare, kada "legne" na mesto čuje se "klik". Slika15. Gotovo je pola posla. 8)

Sada sve obrnutim redosledom vratiti na svoje mesto. Prvo senzor ugla volana, pa špulnu, zatim kontroler volana vratiti ubadanjem prema gore i zašrafiti ga, zatim plastične obloge, pa volan i na kraju airbag.
Airbag se samo stisne, jedna pa druga strana, čuju se dva klika kada se fiksira. Slika16. Vratiti minus na akumulator, dati kontakt i uključiti VCDS. (BC, trip i sat su naravno sada resetovani)
  • Vozi: OctaviA5 1.9TDI 2008 Elegance+

Van mreže KarlheinzZapočeo temu

Odg: Tempomat, ugradnja, Octavia II
« Odgovor #3 poslato: 16. Feb, 2014. 23:23 »
Kodiranje sa VCDS:

Uključiti tempomat u jedinici motora, kod 11463, slika17.
Uključiti tempomat kodiranjem kontrolera volana, kucanjem kratkog koda (slika18, kod mene je  trebalo 0002041). Samo pročitajte i pratite help sa ekrana (u zavisnosti od (novijeg ili starijeg) softvera kontrolera, kodiranje ima 2 načina).

Na jednoj slici (slika18) ima detaljno uputstvo za kodove, ako je verzija softvera kontrolera (mislim) neka starija od ver. 0101 (uglavnom na pre FL O2), kodiranje ide ovako:

1. cifra je uvek 0
2. cifra je 0 ako ti auto nije npr. taxi
3. cifra je 0 ako ti auto nije automatik
1 ako jeste
4. cifra je 0 ako ti auto na volanu nema dugmiće
1 ako je trokraki bez dugmića
2 ako je ima dumiće za radio
3 ako ima dugmiće za radio i handsfree i tempomat
5. cifra je 0 ako ti auto nije tiptronik
+1 ako jeste
6. cifra je uglavnom 4 (imaš BordComputer a sada i tempomat)
7. cifra je 2 ako imaš zadnji brisač,
1 ako ga nemaš

Sledi probna vožnja i evo detalja - žuta oznaka za tempomat, zasvetli tek kada je tempomat aktivan/radi, dakle NE svetli kada je samo uključen na ON. Slika 19.

Ako se (kao meni) nakon prvog paljenja auta upali signal na tabli - žuti volan (EPC), (greška: Steering Angle Sensor (G85) - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation) navijte volan pun levi pa pun desni i krenite pravo, ne brže od 30km/h, i signal bi trebao da se isključi sam. (senzor ugla volana se sam podesi, a ako neće, i ne radi vam npr. servo, treba proći proceduru preko VCDS za kalibraciju). Zbog ove neprijatne mogućnosti napominjem: senzor ugla volana pažljivo odložiti prilkom skidanja i još pažljivije ga vratiti na mesto kod vraćanja, pazeći da se ništa na njemu ne pomeri.

Na kraju još i neke cene (iz 2012 god):
- polovan kontroler iz midline ili highline serije je oko 50-60-70 eur, nov oko 130-180eur
- polovna ručica tempomata je oko 50 eur, nova je oko 100eur

Sva pitanja i informacije mogu ili ovde ili PP ili email. Srećno!

(c/p, SKS, mart 2012.)
« Poslednja izmena: 16. Feb, 2014. 23:36 pedja »
  • Vozi: OctaviA5 1.9TDI 2008 Elegance+

Van mreže baske007

Odg: Tempomat, ugradnja, Octavia II
« Odgovor #4 poslato: 09. Mar, 2015. 10:03 »
Imam problem sa Skodom Octaviom O2 B5 1.9tdi 77kw prva registracija 11. 2006. Nabavio sam rucicu 2 odnosno  1K0953513A, i kada je zamenim, tempomat ne funkcionise. Kontrolor volana je 1K0-953-549-AP SW 0070 Midlin. Da li je neko imao jos slicnih problema i da li je neophodno dodatno povezivanje i kakvo?
  • Vozi: skoda oktavia 2

Van mreže KarlheinzZapočeo temu

Odg: Tempomat, ugradnja, Octavia II
« Odgovor #5 poslato: 09. Mar, 2015. 23:06 »
Mislim da ne bi trebalo dodatno povezivanje ako ti je auto mlađi od 07/2005, tj. 10. cifra u broju šasije je 6 ili veća. Ne radi jer nešto nije dobro povezano, ukodirano ili je neispravno ili ne uključuješ tempomat kako treba. Migavci, dugo svetlo radi? Uključen tempomat preko VCDS i i tačno kodiran? Ideš brže od 40km/h, temp. je na "on", klikneš na "Set" i ništa se ne dešava?
  • Vozi: OctaviA5 1.9TDI 2008 Elegance+

Van mreže kiko

Odg: Tempomat, ugradnja, Octavia II
« Odgovor #6 poslato: 12. Mar, 2015. 11:15 »
Imam pitanje za Administratora u vezi ugradnje tempomata..
na slici vidim da gori sijalica u tabli  :), e sad...da li ima tvoj auto oznaku na naljepnici u gepeku gdje pise  oprema "6Y1"...kazu da ako postoji sijalica to mora pisati.
Imam O2 A5 2.0 tdi 2008 + Maxidot i u gepeku nema tu oznaku(nego ima "6Y0").
čudi me jer je auto druga polovica 2008g. , a kažu da sva auta kasnije od 2007 imaju sijalicu u tabli.
Da li možeš nešto o tome napisati ako možeš.
hvala unapred...Kiko
  • Vozi: octavia III SCOUT DSG 4X4 2.0tdi DJGA

Van mreže Filip

Odg: Tempomat, ugradnja, Octavia II
« Odgovor #7 poslato: 12. Mar, 2015. 12:59 »
nisam administrator :B=) ali da ti odgovorim

2.0 tdi ti sigurno nije lowline, dakle ili je mid ili highline (ambiente ili elegance verovatnije), plus imas maxi dot, tako da sigurno imaš sijalicu u tabli! ja fabrički nisam imao tempomat, ugradio sam ga naknadno i lampica svetli kada se cruise uključi
  • Vozi: Škoda Octavia 1.8 TSI Elegance + Eibach & RS 18" + Revochip

Van mreže kiko

Odg: Tempomat, ugradnja, Octavia II
« Odgovor #8 poslato: 12. Mar, 2015. 13:27 »
Hvala Filipe...Admin je fino to objasnio i poslikao pa najprije mislio na njega  :)

Da, moja je elegance oprema, a ima midline steering controller koji podržava tempomat. A bilo bi baš bezveze da nema sijalice. :B=)
Ja sam narucio rucku ali sam kasnije vidio tu informaciju(6Y0 i 6Y1) za sijalicu, pa sam se "ubedirao".
Vidit ćemo kad stigne ručka pa se ugradi.
A mozda ima neko popis značenja onih oznaka od opreme na stikeru u gepeku? Znam samo da je 7GG DPF  :B=)
Kiko
  • Vozi: octavia III SCOUT DSG 4X4 2.0tdi DJGA

Van mreže Filip

Odg: Tempomat, ugradnja, Octavia II
« Odgovor #9 poslato: 12. Mar, 2015. 14:03 »
ništa :B=)

cruise će ti radite nezavisno da li svetli sijalica ili ne, što je najbitnije!

možda znam ja :))

dekoder: http://igorweb.org/equidec/Default.aspx
  • Vozi: Škoda Octavia 1.8 TSI Elegance + Eibach & RS 18" + Revochip

Van mreže KarlheinzZapočeo temu

Odg: Tempomat, ugradnja, Octavia II
« Odgovor #10 poslato: 12. Mar, 2015. 17:17 »
da li ima tvoj auto oznaku na naljepnici u gepeku gdje pise  oprema "6Y1"...kazu da ako postoji sijalica to mora pisati.
Nema, kod mene je 6Y0.
  • Vozi: OctaviA5 1.9TDI 2008 Elegance+

Van mreže kiko

Odg: Tempomat, ugradnja, Octavia II
« Odgovor #11 poslato: 12. Mar, 2015. 18:30 »
Nema, kod mene je 6Y0.


Sijalica svijetli a imaš 6Y0...odlično...znači kod mene isto, pa pretpostavljam da će svijetliti i kod mene.
inače stigla ručka danas...naručena kao dodatna oprema  u Njem... kod 1K0 054 690A (u kutiji je bila 1K0 953 513G) samo za informaciju.
Sad čekam mog mehaničara samo volan da mi skine pa kad ugradim javim kako je prošlo.
puno Vam hvala za informacije. Kiko
  • Vozi: octavia III SCOUT DSG 4X4 2.0tdi DJGA

Van mreže KarlheinzZapočeo temu

Odg: Tempomat, ugradnja, Octavia II
« Odgovor #12 poslato: 12. Mar, 2015. 22:50 »
tempomat ne funkcionise. Kontrolor volana je 1K0-953-549-AP SW 0070 Midlin
Sad se setih, a možeš i sam da vidiš i u prvoj poruci gore, da neki midline kontroleri - ipak ne podržavaju tempomat! :-(
Sećam se da je jedan kolega sa foruma baš nabavio onaj gore sa spiska za koji piše da "ne podržava" pa je je vrlo moguće da postoje još neki kontroleri koji takođe ne podržaju tempomat iako su npr. iz midline serije.
  • Vozi: OctaviA5 1.9TDI 2008 Elegance+

Van mreže kiko

Odg: Tempomat, ugradnja, Octavia II
« Odgovor #13 poslato: 28. Mar, 2015. 16:30 »
Kupio danas Uniorov torx M12(samo je on nedostajao).
Evo oko sat vremena posla...sam bez mog mehaničara  ;D.
Sve radi(čak i  sijalica u tabli). bravo2
Hvala svima a posebno Admin-u za fino objašnjenje u slikama.
Kiko
  • Vozi: octavia III SCOUT DSG 4X4 2.0tdi DJGA

Van mreže AcoSk

Odg: Tempomat, ugradnja, Octavia II
« Odgovor #14 poslato: 28. Mar, 2015. 16:43 »
A gde si nabavio rucicu, koja je cena, jel originalna ili ne..?