Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 345410 puta)

0 članova i 77 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #150 poslato: 27. Jul, 2015. 18:33 »
Prvo, odgovor za g. Jovana Ilića:
FST je Castrol (BP) (zaštićena) tehnologija ... hmmm ... lično mislim da je tu više marketinga nego stvarnosti, ali za razliku od 0,1 € po litru nije da se razmišlja.
Šta je konkretno? Kad tvrdite da je nešto mnogo (nenormalno) bolje od najboljeg onda morate malo da zavijete u oblandu. Zvaničnog (iole) stručnog objašnjenja nema ALI se može nazreti da se radi o novoj generaciji (možda i kombinaciji) aditiva za povećanje indeksa viskoznosti koja vodi ka većoj "izdržljivosti" ulja pri velikim smicajnim naponima i visokoj temperaturi (velikim naporima motora, tj. pri radu u ekstremnim uslovima, kakvi su npr. track day (Navak kod nas) ili dugo forsiranje Nemačkim autobanom. Uprošćeno rečeno: ulje se teže "razbija" posle određenog broja km i pri ovakvim uslovima. Koliko je tu istine, teško je reći. Verovatno se može pokazati u (standardnim, industrijskim) testovima, a koliko je toga u praksi, drugo je pitanje. U svakom slučaju neko poboljšanje postoji i vredi sigurno nešto veću cenu (pa i do 10%).
U osnovi su to jako slična ulja i svakako bi veća razlika u ceni bila neopravdana (nije baš revolucija, više je (spora) evolucija).

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #151 poslato: 27. Jul, 2015. 21:46 »
Poštovanje Stalker i veliki naklon za baratanje materijom i uljima :bravo:. Pročitao sam dosta o uljima i na Vašem blogu, da mi je sve pomešano, da sam ga čak počeo i sanjati, ali sam i dalje u nedoumici, pa da pitam konkretno. Vlasnik sam fabije 2003 god 1,2 htp 47 kw, prešla oko 209000 km ugradjen tng pre oko 40000 km, od kupovine sam sipao Castrol 5w-40, ali sam primetio da zadnjih 50000-60000 km poceo trositi sve vise ulja, da bi pre prošlog servisa dosao na potrosnju od skoro 1,5 l na oko 10000 km. Prešao sam na Castrol Magnatec 10w-40, ali sam primetio da i dalje trosi ulje u skoro istoj kolicini. Šta mi preporučujete kao rešenje mog problema, koje bi mi ulje i koje gradacije odgovaralo? Da li mogu na sledećem servisu preći na drugog proizvodjača npr. Motul?

Poštovani,
Potrošnja koju navodite nije kritična ali to jesu prvi znaci troškarenja ulja. Verovatno (normalan) proces starenja.
Motor će verovatno dogurati do 300k km pre remonta ali svakako je zašao u (zrelu) "peak life" fazu svog radnog veka.
Prelaz sa 5W-40 na 10W-40 najčešće NE daje (očekivane) rezultate jer je isparljivost sintetičkih 5W-40 ulja najčešće manja pa time nadoknade nešto manju viskoznost na umerenim temperaturama.
Ipak, prvo što bih probao je Motul 6100 jer je nešto viskoznije u svojoj kategoriji (10W-40) i ispunjava VW 502.00 (inače Castrol svakako nije loš ali nema baš dobar izbor za ovakve slučajeve, bar ne za prvu fazu).
Obično je prelaz na 5W-50 bolje rešenje (Mobil, Fuchs, Wulf, Repsol ... na žalost sve manja ponuda) ili čak 10W-50.
Kasnije (posle više od 2 ili 2,5 lit. na 10 hiljada km) je "zadnja linija odbrane" 10W-60 (tu i Castrol, naravno, dolazi u obzir).
Nastavite sa redovim održavanjem a servisni interval bi mogli da skratite na 10 hiljada km (ako je bio 15000km).
I bez mnogo nerviranja, ništa nije (još uvek) strašno.

Van mreže sssrrrbbb

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #152 poslato: 28. Jul, 2015. 00:06 »
Hvala puno na iscrpnom odgovoru. Poslušaću Vas i preći na 5w50 verovatno Mobil, nadam se da će pokazati rezultate makar male nijanse, pa da podelim iskustvo i sa ostalima , a ako ne, nadam se da Vas imam na raspolaganji za dalje konsultacije  ^-^. Inače od kupovine automobila radim servis na oko 10000 km, a godisnje predjem preko 20000 km.

Van mreže jovan.ilic.89

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #153 poslato: 28. Jul, 2015. 11:37 »
Prvo, odgovor za g. Jovana Ilića:
FST je Castrol (BP) (zaštićena) tehnologija...hmmm...lično mislim da je tu više marketinga nego stvarnosti, ali za razliku od 0,1 € po litru nije da se razmišlja.
Zvaničnog (iole) stručnog objašnjenja nema ALI se može nazreti da se radi o novoj generaciji (možda i kombinaciji) aditiva za povećanje indeksa viskoznosti koja vodi ka većoj "izdržljivosti" ulja pri velikim smicajnim naponima i visokoj temperaturi...
U svakom slučaju neko poboljšanje postoji i vredi sigurno nešto veću cenu (pa i do 10%).

Хвала на одговору! Тако сам и мислио :) Нису ни они баш толико луди да потпуно исто уље стављају у два различита паковања и ту "ексклузиву" продају по мизерно већој цијени, бар би покушали боље да је наплате ::) А чим има (вјероватно) било каквог побољшања, еволуције, оволика разлика у цијени не производи никакву дилему, идемо на новије/боље :)

Na mreži 2 Busy

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #154 poslato: 17. Okt, 2015. 23:02 »
Posle havarije sa diznama u februaru,auto je prikačen na najnoviju dijagnostiku koja je pokazala STVARNU KILOMETRAŽU moje Fabije   hearcut  .To je oko 380000km.
S tim u vezi pitam koje ulje se preporučuje za 1.9 TDI (PD 74kW) na ovoj kilometraži?


Van mreže ugi85

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #155 poslato: 17. Okt, 2015. 23:11 »
Koje si do sada sipao i koliko ulja je auto trosio? Koju dijagnosiku ste koristili za ocitavanje kilometraze?
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Na mreži 2 Busy

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #156 poslato: 17. Okt, 2015. 23:18 »
3 servisa sam do sad radio :1 Mobil Synth 5W40 I 2 puta Nisotec 5W40.
Od zamene do zamene je trošio u proseku grubo 400mL na 8000 km,mada to je najveća kilometraža koju sam napravio od zamene do zamene,
U servisu gde sU radili pregled su mi samo rekli da imaju najnoviju dijagnostiku za VAG.

Van mreže ugi85

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #157 poslato: 17. Okt, 2015. 23:26 »
Ja bih nastavio sa istim uljem jer je potrosnja ulja zaista mala imajuci u vidu kilometrazu. Stvarno sam iznenadjen potrosnjom ulja. Da li je auto iz uvoza ili je kupljen nov u zemlji?
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Na mreži 2 Busy

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #158 poslato: 17. Okt, 2015. 23:31 »
Kupljen je nov u Novom Sadu.2004. godište.

Van mreže ugi85

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #159 poslato: 17. Okt, 2015. 23:38 »
Ispada da pre nego sto si je kupio Fabia prelazila preko 40 000 godisnje. Sigurno ima dobar motor jos ako je redovno odrzavas ima dugo da ti traje. Ja bih nastavio sa sintetikom dokle god moze.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Na mreži 2 Busy

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #160 poslato: 17. Okt, 2015. 23:45 »
Tako ispada.
Voleo bih da vidim šta doktor misli o mom slučaju.

Na mreži mihajloalasp

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #161 poslato: 17. Okt, 2015. 23:58 »
Sve dok ti motor troši do ~1 lit na 10.000 km, sipaj sintetiku :)
  • Vozi: Octavia mk1, Superb mk2, Favorit 3X

Van mreže Turbo

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #162 poslato: 18. Okt, 2015. 12:12 »
1.5l na 10kkm ako nema dima i znakova trošenja na auspuhu ja ništa ne bih dirao. Nije to neka potrošnja. Posebno ne za taj motor koji je poznat po trošenju ulja.

P8 Lite TT


Na mreži 2 Busy

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #163 poslato: 18. Okt, 2015. 12:48 »
Ma kakav dim,auto radi kao sat.Nema ga čak ni pri "potapanju" papučice.Doduše,ni pre kvara dizni nije dimio.
Znači da nastavim sa full sintetikom?
Zaboravio sam da ispravim,od februara je u motoru ENEOS 5W40 505.01.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #164 poslato: 18. Okt, 2015. 21:17 »
Poštovani,
Nastavite sa sintetičkim 5W-40 uljima koja ispunjavaju (između ostalog i) VW 505.01 i nema problema.
Potrošnja ulja nije velika za toliko km i za motor u pitanju. U principu za bilo koji motor 1l (do toliko) na 10 hiljada km treba tretirati kao "nultu" potrošnju. Sve do 1,5 ili 2 nije za (nikakvu) brigu i svakako ne za prelazak na viskoznija ulja.
Čak bi pre trebalo preći na 5W-50 ili čak 10W-50 sintetiku nego na 10W-40 PS ulja (ako i kad, možda tek za 100 hiljada km a nadam se i kasnije) motor počne više da troši ulja.
Nisotec je bio o.k. (nije loš ni Eneos, Mobil*, Castrol Magnatec ... Optima 505.01 ... FAM Premium 5W-40...  ... 505.01 je garancija da je motor dovoljno zaštićen sve do remonta a izgleda da to nije blizu, bez obzira na zamašnu kilometražu (taman u jednom pravcu do meseca).
Pozdrav!

* doduše nema VW 505.01 pa je tek uslovno o.k. (nedostaje nešto AW aditiva ali je bolje rešenje od bilo kog 10W-40)
« Poslednja izmena: 18. Okt, 2015. 21:20 Stalker »