Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 332018 puta)

0 članova i 44 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Filo

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #255 poslato: 05. Jun, 2016. 19:57 »
Hvala puno, nije skupo ulje, oko 4 evra za litar.
Inace ja nemam puno izbor da kupujem domace ulje. Ako pod domace ulje ti podrazumevas vase sprske ulje, ondak za mene je to strano ulje ;)
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995


Van mreže Skorpion

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #256 poslato: 05. Jun, 2016. 22:47 »
Postovanje Stevo, ako moze savet koe ulje preporucujete kao jeftinija zamena za Selenia.
Vozim trenutno Stilo 1.9JTD 115KS 2003. Auto na satu ima oko 230.000km. Servis radim redovno na neke 10-12.000km.Do sad presao oko 60.000 km so auto i nije se desilo da trosi ulje.Voznja je magistrala 50%, i Beograd po autoput, retko kad imam guzva kreni stani.
Prvi put sipao Selenia TD 10w 40, sledeci dva puta Total Quartz 9000 5w40, dok posle to strikno Mobil super3000 5w40.  Svi ulja su jeftiniji od fabricki preporuceno Selenia WR.
Moe pitanje je da li da nastavim sa Mobil ili vreme je da predzem na 10w40?
Naravno moze preporuka i za drug brend.
  • Vozi: Škoda Octavia A7 Style 1.6 TDI 85Kw

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #257 poslato: 06. Jun, 2016. 07:53 »
Hvala puno, nije skupo ulje, oko 4 evra za litar.
Inace ja nemam puno izbor da kupujem domace ulje. Ako pod domace ulje ti podrazumevas vase sprske ulje, ondak za mene je to strano ulje ;)

Da, naravno. (nema lokacije kod imena pa nisam odmah skontao)
Cena je inače ODLIČNA, a od stranih ulja (i za Vas i za Nas) veoma cenim baš holandska (manjih-srednjih proizvođača), iako ostaje sve što sam rekao da ima i u regionu (ex Yu, Balkan, JI (SE) Evropa) proizvođača koji su u istom rangu.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #258 poslato: 06. Jun, 2016. 08:12 »
Mobil super3000

Mislim da je bolje da se što duže držite 5W-40. Prelazak na 10W-40 nije obavezan kao što se stiče utisak (obično posle 200k km), ali je moguć i ranije (jer je 10W-40 sasvim o.k. za Vaš motor). 10W-40 ulja su za vaše uslove korišćenja (i interval zamene) sasvim o.k.
Dakle, možete odmah preći i na 10W-40, u principu ćete malo uštedeti ali sa 5W-40 možete slobodno menjati i na 15000km (20k km je ipak za novije motore, do 100k km), jer nemate mnogo stani-kreni vožnje.
Mobil je o.k. nemate potrebe da posebno menjate brend, pogotovu što ste zadovoljni uljem i nemate vidljivu potrošnju istog.
(naravno dolaze u obzir sva renomirana ulja u 5W-40 (za motore sa manje km i 0W-40), za vaš motor je ACEA A3/B4-04 sasvim dovoljno a to imaju sva 5W-40, pogotovu sintetička).

Van mreže Skorpion

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #259 poslato: 06. Jun, 2016. 12:27 »
Hvala na savetima. Hteo i ja da menjam na 15k km ali vec posle 10k km osecam promena da motor ko da radi bucnije i vise trese. Mozda se tripujem ali ulje je svakako crno, pa zbog to servis praktikujem ranije. Ulje je bar jeftino, oko 750din za litar, dok razlika u odnos na 10w40 je mala da bi koristio polu-sintetika mesto full.
  • Vozi: Škoda Octavia A7 Style 1.6 TDI 85Kw

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #260 poslato: 06. Jun, 2016. 16:48 »
Kod dizela je ulje crno već kad izađe iz servisa ili u prvih par stotina km.
Nije bitno da li ste u pravu za prvi deo (veća buka motora), bitno je da ste potpuno u pravu za drugi deo (da ulje nije skupo, i da je bolje zameniti ranije nego kasnije, kao i da PS ulja nisu preterana ušteda, osim kod starijih konstrukcija (pre 2000.) gde bi sintetika bila preterivanje (kako se zapravo gleda na stvari i kako se koristi vozilo)).
Svidelo mi se ono da je ulje JEFTINO! (zapravno jeste).

Van mreže Skorpion

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #261 poslato: 06. Jun, 2016. 22:04 »
Hvala na saveti. Mnogo je lakse kad znas da ne radis pogresno. :) Moj stari je uvek pricao, najeftini servis je mali servis, zbog toga je mali :)
  • Vozi: Škoda Octavia A7 Style 1.6 TDI 85Kw

Na mreži AcoSk

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #262 poslato: 18. Jun, 2016. 19:53 »
Stalker,
Octavia a5 1.6mpi 2008.god na gas, nesto ispod 200k km presla

Ulje kupujem u Wint-u (zbog nekog popusta koji imam) i sipam Castrol Magnatec C3 5w-40. Takodje prodaju i Mobil pa sam mislio da li mozda da probam Mobil Super 3000 X1 5w-40? (nadam se da je to full sintetika?) Ili nesto drugo od Mobila
Koje je "bolje" od ova dva? (kada se uzmu u obzir price o originalnosti Castrola na nasim prostorima) Cene su iste...

Castrola trenutno potrosi 1l na 15000km, cime sam zadovoljan, ali eto, mislio sam da probam malo sa Mobilom

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #263 poslato: 18. Jun, 2016. 22:58 »
Uz promenu na 15000km (ili 1 god.) to je o.k.
Možete promeniti na Mobil ... ne bi trebalo da bude ikakve razlike. Oba ulja su dobra i sličnog kvaliteta (Cast. je doduše C3 ali ne menja na stvari).
Premium verzija bila bi Edge 5W-40 ili još bolje 0W-40 ili Mobil 1 0W-40.

Van mreže Peja

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #264 poslato: 18. Jun, 2016. 23:02 »
Liqui Moly 5w-30 TopTec 4200 u 1.6 tdi sa 60.000km i longservice intervalom?
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #265 poslato: 19. Jun, 2016. 10:28 »
Zašto (da) ne?
Tome je (konkretno ulje) namenjeno.
Vrlo dobar izbor.

Na mreži AcoSk

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #266 poslato: 21. Jun, 2016. 20:17 »
Stalker, ako moze komentar na ovaj test ulja.
Na 9om min je Mobil sa 10kg, sto je medju najvisim rezultatima. Da li uopste moze da se uzme u obzir (i najmanje) ovakav vid testiranja ulja?

http://youtu.be/C3ijGoSWyOU

Van mreže Peja

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #267 poslato: 21. Jun, 2016. 21:22 »
I ako je sklepan, test vrlo zanimljivo koncipiran :) i zanimljive rezultate daje. Pogotovo ako se poredi Castrol i LMoly.
Naravno, pitanje je sta se događa na radnim temperaturama, mada zimi i kod tdi... LMoly je k'o melem na ranu.
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #268 poslato: 21. Jun, 2016. 22:19 »
Ne tako davno beše slično pitanje na Honda klubu (doduše radilo se o aditivu).
http://www.hondaclub.rs/forum/topic/6023-koja-ulja-za-hondu/page-51

Evo i najvažnijeg iz odgovora:
"Seeing is believing? NO! Videti i verovati ... nema goreg razmišljanja ali smo biološki predodređeni za to i zato ovakve stvari "pale" u 90%+ slučaja.
Treba znati šta gledate!
Osnova rada Iluzioniste (mađioničara) se bazira baš na tome da poverujete u ono što gledate (a gledate gde ne treba ili gledate a da ne znate sve detalje).
Valjda je jasno."

"Btw, uređaj koji je korišćen u video materijalu je starija generacija uređaja (test mašina) kojim se određuju EP osobine ulja po ASTM 6425 (DIN 51834-2)*.
Test mašine su namenjene za "boundary friction measurements" (u uslovima graničnog podmazivanja). To (ukratko) znači da se gepard proglašava sporim ako je trka na 10km (a on se (motorno ulje)) trka na 1km (u hidrodinamičkoj oblasti podmazivanja). Ovo se često zloupotrebljava u Americi i neka ulja proglašavaju boljim a nisu (jer u motoru EP aditivi nisu potrebni)."

* ovde malo improvizovanije.


Dakle, test "nešto" pokazuje. To "nešto" je koliko ulje ima ZDDP-a ... viskoznija ulja će bolje proći na testu ...

TEST je namenjen za mazive masti i menjačka ulja (bilo koje će postati rekorder, k'o od šale, jer ima EP aditive, motociklistička će proći bolje od automobilskih i slično).
Mnogi menjači (čak) NE traže GL-4 već samo GL-3 (mild EP) a tek motor...

Koliko sam zapamtio 5W40 ulja su po pravilu bila bolja na testu, a manji HTHS (ACEA C2) je obarao "rezultate" testa.

Ne bih uzimao ozbiljno ove rezultate, nema mnogo veze sa onim što se događa u motoru, naročito kod iole modernijih konstrukcija. Možda se rezultati mogu uzeti u obzir na to kako će biti zaštićena bregasta osovina kod juga ali ne i kod modernih motora.

Ne morate baš zaboraviti test ali svako poređenje ulja sa stanovišta zaštite motora je bespredmetno FULL STOP

Na mreži AcoSk

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #269 poslato: 21. Jun, 2016. 22:29 »
Hvala Stalker na brzom odg
Negde mi je i izgledalo kao takvo testiranje, ne bas da se uzme zdravo za gotovo i da ne bi trebalo da utice na odabir ulja