Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 331674 puta)

0 članova i 45 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Maksimus

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #705 poslato: 23. Apr, 2020. 09:03 »
Jedno pitanje.
Stigao je jedan mercedes,i treba kupiti ulje za dosuti u njega. U njega ide 0w40 ulje,ali pod haubom na onoj nalepnici je napisano da je nasuto petronas 0w40 ulje.
Medjutim mene zanima sledece,smem li ja dopuniti auto sa mercedesovim original uljem 0w40? Posto me buni da je unutra petronas ulke a auto je kupljen od ovlascenog prodavca u Nemackoj.


Van mreže Maksimus

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #706 poslato: 23. Apr, 2020. 09:20 »
Istekao edit.
Dakle da li bi trebalo:
1.Dosuti original mercedesovo(mercedes brendirano) ulje 0w40
2. Dosuti neko petronas 0w40
3. Uraditi servis ukoliko to petronas ulje nije adekvatnog kvaliteta. Posto se pominje da mercedes odobrava neku 229.5 oznakom,a jedino petronas ulje koje sam nasao u 0w40 gradaciji je 229.1 syntium 7000.

Sta nam je ciniti? Mene najvise buni sto je auto kupljen od ovlascenog mercedes prodavca pa mi nije jasno sta ce petronas ulje u njemu,ili je petronas proizvodjac mercedesovog brendiranog ulja?

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #707 poslato: 23. Apr, 2020. 10:17 »
Koje ulje u mjenjac ?
Skoda Octavia kraj 2011, 1.6 TDI 77kW, GreenLine, 5 brz. manuelni mjenjac.
Koliko ja znam trebalo bi SAE 75W API GL-4 ?

Dobro znaš. To je to. Obično je uz SAE 75W i API GL-4 i odgovarajuće VW odobrenje (ili makar "nivo kvaliteta").
Bilo koje takvo.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #708 poslato: 23. Apr, 2020. 10:24 »
Što se merdedesa tiče ... može i "mercedes"-ovo ulje (0W-40), ali zašto ne Petronas (može biti i da je to "mercedes" ulje, bio je Mobil, ali to se menja a nisam baš pratio poslednjih par godina, zbog tesnih veza u F1 moguće da su prešli na Petronas).
Petronas Syntium 7000 SAE 0W-40 je MB 229.5 ulje (a ne 229.1, nikad nije ni bilo, možda je bilo (nekad) MB 229.3 ali se ni toga baš ne sećam).
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolistenmain.php?navigation_path=bevolisten&language_id=0&blatt=229.5&content_action=show&mark=229.5&suchbegriff=229.5#close
Dakle ako nije navedeno 229.5 onda i nije pravi Petronas - full stop.

Van mreže Maksimus

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #709 poslato: 23. Apr, 2020. 13:03 »
https://www.ap-sport.rs/prodavnica/index.php?dispatch=products.view&product_id=45222#/product/45222
Znaci ovo je 229.5? Odlicno,ppsto sam bio naleteo na blog(mislim bas vas) da je pisano da nije taj index.
Evo ovo me je bunilo,a znam da ste stucni za ovu temu tako da vam verujem na rec.
http://motornaulja.blogspot.com/2014/05/petronas-motorna-ulja-za-automobile.html?m=1

Van mreže petarp031

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #710 poslato: 23. Apr, 2020. 19:58 »
Dobro vece gospodine Stevo. Ako mozete, kada stignete da kazete svoju preporuku za motorno ulje i ulje dsg menjaca. Radi se o vozilu skoda octavia III 1.8 tsi 4x4 180 ks 2014.godiste, kodna oznaka motora CJSB, dsg menjac sa 6 brzina, auto presao 210.000km. Vozilo je uvezeno iz Svajcarske gde je radjen long life servis na 30.000km sa uljem castrol edge 5-30. Svakih 60.000 km radjen je servis menjaca. Drugar koji je kupio vozilo, sigurno nece raditi mali servis na 30.000 vec na 15.000 po dosadasnjoj praksi. Covek vozi dosta agresivno, vozilo se vrti u obrtajima veoma cesto, mada dsg menjac sada to nece toliko dozvoljavati. Dosadasnja praksa na prethodnom tsi agregatu je 5-40 i zamena na 10-15.000 km, da li preci i ovde na tu gradaciju ili nastaviti sa 5-30 i sta je Vasa preporuka, ka kom ste proizvodjacu orjentisani. Recimo on je prethodno sipao Marly, Shell i Oman u prethodnu generaciju 1.8tsi od 160ks.
Veliki pozdrav

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #711 poslato: 01. Maj, 2020. 19:00 »
Poštovani g. "maksimus",
Hvala na poverenju ali ste prevideli da je tekst od pre tačno (nedostaje 2 dana) 6 godina. U međuvremenu se mnogo toga promenilo (samo ulje možda i ne toliko ALI specifikacije istog baš onako kako sam i naveo u tom tekstu (da nedostaje)).
Pozz

P.S.
Dakle ni sam sebi ne bi trebao da verujem kada čitam stare tekstove ... možda ima grešaka ili (kao ovde) samo promena kod samih proizvođača. Hvala, i još jedno (veliki) pozdrav!

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #712 poslato: 01. Maj, 2020. 19:36 »
Za Oktaviju ...
Za DSG 6-to brzinac bi trebalo da ide ATF i to ne bilo koji (fluid ovog tipa), već onaj koji ispunjava VW G 052 182 (VW TL 521 82). Po običaju, osim "VW OEM-a" Febi bi trebao da ima po pristojnoj ceni, imaju i Kroon, Ravenol ...
I da, menja se na 60.000 km (ili maks. 4 godine).
Što je ulja u motoru tiče, može se (naravno) menjati i po fiksnim intervalima (mada kod varijabilnih bi comp trebao da uzme u obzir uslove vožnje, pa ako su zaista teški, on će skratiti sa 30 na 20 hiljada km, i prikazati upozorenje na tabli da je (ili u sledećih 1000 km) vreme za servis.
Može i da nastavi sa Castrol EDGE-om SAE 5W-30 (sada osim LL-a može i bez toga), a svakako su opcije EDGE SAE 0W-40 ili 5W-40. Naravno i ostali navedeni brendovi ako ispunjavaju VW 502.00 (minimalno) ALI pre svega novo VW 511.00 odobrenje!! Ovo odobrenje ima (npr.) Castrol EDGE 5W-40 M.
Shell mi je najpouzdaniji od navedenih, Marly je takođe odličan ali (po)malo preskup za sličan kvalitet a Oman je o.k. ali malo ispod prethodno navedenih.
Nemam posebno omiljen brend, više imam "omiljene" specifikacije (VW 511 u ovom slučaju).
Kroon, Motul su vrlo dobri brendovi (Motul ima 5W-40 ulje sa VW 511, za Kroon nisam siguran ali imaju odlična ulja za ovaj motor, makar i sa 502.00 te ACEA C3) ... Total/Elf su među najisplatljivijima (mada mislim da je trenutno situacija kao i sa Kroon-om, no ne zadugo). Ravenol treba prelistati (zbog pozamašnog korišćenja PAO baze), Wolf ima VW 511 ulje (verovatno je Champion sa 511-ticom isto ulje) ... ma ima dobrih ulja koliko god hoćete ("tušta i tma").

Van mreže petarp031

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #713 poslato: 01. Maj, 2020. 19:50 »
Hvala na odgovoru.
Veliki pozdrav

Na mreži Mareska

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #714 poslato: 02. Maj, 2020. 08:37 »
Za Oktaviju ...
Za DSG 6-to brzinac bi trebalo da ide ATF i to ne bilo koji (fluid ovog tipa), već onaj koji ispunjava VW G 052 182 (VW TL 521 82). Po običaju, osim "VW OEM-a" Febi bi trebao da ima po pristojnoj ceni, imaju i Kroon, Ravenol ...
I da, menja se na 60.000 km (ili maks. 4 godine).
Što je ulja u motoru tiče, može se (naravno) menjati i po fiksnim intervalima (mada kod varijabilnih bi comp trebao da uzme u obzir uslove vožnje, pa ako su zaista teški, on će skratiti sa 30 na 20 hiljada km, i prikazati upozorenje na tabli da je (ili u sledećih 1000 km) vreme za servis.
Može i da nastavi sa Castrol EDGE-om SAE 5W-30 (sada osim LL-a može i bez toga), a svakako su opcije EDGE SAE 0W-40 ili 5W-40. Naravno i ostali navedeni brendovi ako ispunjavaju VW 502.00 (minimalno) ALI pre svega novo VW 511.00 odobrenje!! Ovo odobrenje ima (npr.) Castrol EDGE 5W-40 M.
Shell mi je najpouzdaniji od navedenih, Marly je takođe odličan ali (po)malo preskup za sličan kvalitet a Oman je o.k. ali malo ispod prethodno navedenih.
Nemam posebno omiljen brend, više imam "omiljene" specifikacije (VW 511 u ovom slučaju).
Kroon, Motul su vrlo dobri brendovi (Motul ima 5W-40 ulje sa VW 511, za Kroon nisam siguran ali imaju odlična ulja za ovaj motor, makar i sa 502.00 te ACEA C3) ... Total/Elf su među najisplatljivijima (mada mislim da je trenutno situacija kao i sa Kroon-om, no ne zadugo). Ravenol treba prelistati (zbog pozamašnog korišćenja PAO baze), Wolf ima VW 511 ulje (verovatno je Champion sa 511-ticom isto ulje) ... ma ima dobrih ulja koliko god hoćete ("tušta i tma").
Postovanje Stevo, malo me je ovo zbunilo kakva je konkretno razlika izmedju 507 i 511(nisam čuo do sada) standarda. Ja u noviji vw(4GOD star) koristim razna ulja ali u 507 standardu.
  • Vozi: Superb

Van mreže petarp031

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #715 poslato: 02. Maj, 2020. 09:30 »
Stevo, opet ja, istim povodom kao kolega. Od sinoc pokusavam da izguglam ulja sa normom 511.00, ali kod nas ce biti tesko pronaci taj standard, jer uvoznici jos uvek ne uvoze ta ulja.
Pronasao sam sledece:
- Audi Original Teile Special Performance Motorenöl SAE 0W-40 511. 00- nema ga kod nas,
- Mobil Mobil 1 ESP X3 SAE 0W-40 511.00, mozda se moze pronaci, sajt Platnera nije u funkciji vidim da se pominje i da je bilo na stanju,
- Motul 8100 X-Clean Gen2- najradije bi uzeli, ali uvoznik Gen 2 nema u prodaji,
- Castrol Edge 5-40 M nema kod nas, moguce je naci edge 5-30 sa M ali to ulje nama 511 odobrenje.
- Shell u Srbiji niti na sajtu nema navenedu normu 511 niti Porche C40, samo C30, a pronasao sam da je C40= 511.00 i da ide u  Porche TurboS agregate i hibride.
Provericu u ponedeljak sa drugarom sta moze da nabavi, ali koliko vidim taj standard za Srb je veoma tesko ispostovati.
Pozdrav

Van mreže petarp031

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #716 poslato: 02. Maj, 2020. 11:17 »
Jos jedno zapazanje, na sajtu Mobil pise da je njihovo ulje napravljeno za GPF filtere kod benzinaca i da zadovoljava 511 normu. Ova skoda nema gpf. Takodje pise da nije kompatibilan za starije motore norme A40, C30, C20. Da li gresim?

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #717 poslato: 02. Maj, 2020. 12:28 »
E tako mi i treba kad ne umem da (pre)ćutim  ::) ... slab bih ja političar bio.
1) VW 511.00 je dosta nova stvar i tek će postati značajan standard. NIJE obavezan za bilo koje starije vozilo (od 2018.) a i za većinu današnjih (ako nije navedeno u uputstvu). Detalje ni sam ne znam, jer nisu objavljeni.
2) Lično ga smatram ACEA C3-16+ (na VW način, slično MB 229.51 iz 2016.), i u tom smislu i preporuke.
3) Ako ga nije lako naći, a nije neophodan (a nije), onda ga ne treba ni uzalud tražiti. Pomenuo sam u smislu "ako je moguće (lako) naći" (i nije mnogo skuplji od ...).
4) @Mareska - Običan Castrol Edge će biti jednako dobar kao i dotičan (kad se pojavi isti ili neko drugo 511 ulje, ukoliko nije velika razlika u ceni - vredi, inače samo za takve zahteve).
5) petarp031 prvi post - da, nema ni Shell a nema ni Total. Očigledno da je "vruće" te zanivljivo pre svega proizvođačima koji imaju ugovore sa ovlašćenim VW servisima (za sada).
6) petarp031 drugi post - pa valjda Mobil ne greši (prepisali ste sa njihovog sajta), no to trebate njih da pitate a ne mene (nemam pojma, računam da zvanični Mobil može da se uzme kao relevantan izvor).
A40, C30 i C20 su Porše norme, tako da nije direktno vezano za VW-ove.
Ako je nešto za GPF može se koristiti i ako motor to nema, a obratno NE.
Btw. GPF kod benzinaca je način da se kaže "iscedili smo suvi limun" (motori SUS su ga ispušili). Da je neko o ovome pričao pre 10-15 godina, strpali bi ga u dilkarnicu ili makar zrelim za istu smatrali.
Ovo je (izgleda) jedini način da se makar benzincima omogući da preguraju ovu deceniju (u bogatijim EU državama) i možda čak i sledeću (u "manje bogatim", čitaj siromašnim, EU zemljama) jer zamišljen koncept plug-in hibrida sam po sebi nije bio dovoljan (jeste za gradska područja, ali benzinski motori ipak neće biti dovoljno čisti u narednim godinama, tj. neće moći da ispune (nadam se i poslednju, bar je tako planirano) Euro 7 normu.
Lično plug-in hibridni koncept smatram odličnim (makar u prelaznom periodu, u sledeće dve decenije), ali sam tu veoma konzervativan (realan) jer mnogi (realisti, ekonomisti i tehničke nauke) smatraju da je to samo "strategija izvlačenja" za posustalu (u baznim inovacijama, baš u vezi sa "zero emission" konceptom) evropsku automobilsku industriju, a većina (fundamentalna nauka) naučnika ("ekoloških histeričara" što je doduše mainstream) nedovoljno "zelenim".
Btw. novi Mobil 1 ESP 0W-40 (X3 ... a da nije XXX?!) mi se baš (ono) sviđa. Vrlo blizu idealnom motornom ulju.
7) VW je baš "zagustio čorbu" i samo se zna da oni piju a korisnici plaćaju račun (i ništa više). DA li je VW 511.00 pogodan za VW 505.01? Teško (iako bi mogao biti), jer postoji i 505.00/505.01 verzija 2018. !?! (e za ovo im "alal ćufte"). Da li je zamena za 502/505/505.01? Izgleda da ne, iako bi bilo sjajno. Ne uklapa se u nov VW (sve samo ne Volks) koncept. Da li je "novi" VW 502.00, nešto kao "502+". Meni se čini ALI nema dokaza za to, čak je zbog TBN-a više "dizelaški" tj. pravi kandidat za 502/505.01+. Po ispunjenju C3-16 bi mogao biti ali VW to (izgleda) ne priznaje i ne šljivi mnogo. U odnosu na 504/507 je ... teško je reći. SVAKAKO nije za produžene intervale zamene (prosto neverovatno, zar ne? Ali je tako). Pa ... prilično liči na starija izdanja 504/507 (2012/2004 ili 2012/2015) koja čak (kako koje) i prevazilazi u detaljima ali uglavnom je "tu negde", ali je ipak u nijansama ispod VW 504/507 iz 2020.
Sve u svemu, biće zanimljivo za vlasnike vozila koji kupuju nova ... preporučujem produženu garanciju jer ćete ionako VW 511 i 504/507 verz. 2020. morati da sipate u ovlašćenim servisima (makar prvih par godina).

Van mreže petarp031

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #718 poslato: 02. Maj, 2020. 13:22 »
Znaci crna optima modrica 15w-40
Au, potpuna zabuna, cak sam uneo pometnju coveku iz Uzica koji 25 godina radi castrol ulja, kaze nema vw tu normu, jedva sam ga ubedio
Javicu sta smo pronasli na kraju.
Pozdrav i hvala.

Na mreži Mareska

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #719 poslato: 02. Maj, 2020. 14:04 »
E tako mi i treba kad ne umem da (pre)ćutim  ::) ... slab bih ja političar bio.
1) VW 511.00 je dosta nova stvar i tek će postati značajan standard. NIJE obavezan za bilo koje starije vozilo (od 2018.) a i za većinu današnjih (ako nije navedeno u uputstvu). Detalje ni sam ne znam, jer nisu objavljeni.
2) Lično ga smatram ACEA C3-16+ (na VW način, slično MB 229.51 iz 2016.), i u tom smislu i preporuke.
3) Ako ga nije lako naći, a nije neophodan (a nije), onda ga ne treba ni uzalud tražiti. Pomenuo sam u smislu "ako je moguće (lako) naći" (i nije mnogo skuplji od ...).
4) @Mareska - Običan Castrol Edge će biti jednako dobar kao i dotičan (kad se pojavi isti ili neko drugo 511 ulje, ukoliko nije velika razlika u ceni - vredi, inače samo za takve zahteve).
5) petarp031 prvi post - da, nema ni Shell a nema ni Total. Očigledno da je "vruće" te zanivljivo pre svega proizvođačima koji imaju ugovore sa ovlašćenim VW servisima (za sada).
6) petarp031 drugi post - pa valjda Mobil ne greši (prepisali ste sa njihovog sajta), no to trebate njih da pitate a ne mene (nemam pojma, računam da zvanični Mobil može da se uzme kao relevantan izvor).
A40, C30 i C20 su Porše norme, tako da nije direktno vezano za VW-ove.
Ako je nešto za GPF može se koristiti i ako motor to nema, a obratno NE.
Btw. GPF kod benzinaca je način da se kaže "iscedili smo suvi limun" (motori SUS su ga ispušili). Da je neko o ovome pričao pre 10-15 godina, strpali bi ga u dilkarnicu ili makar zrelim za istu smatrali.
Ovo je (izgleda) jedini način da se makar benzincima omogući da preguraju ovu deceniju (u bogatijim EU državama) i možda čak i sledeću (u "manje bogatim", čitaj siromašnim, EU zemljama) jer zamišljen koncept plug-in hibrida sam po sebi nije bio dovoljan (jeste za gradska područja, ali benzinski motori ipak neće biti dovoljno čisti u narednim godinama, tj. neće moći da ispune (nadam se i poslednju, bar je tako planirano) Euro 7 normu.
Lično plug-in hibridni koncept smatram odličnim (makar u prelaznom periodu, u sledeće dve decenije), ali sam tu veoma konzervativan (realan) jer mnogi (realisti, ekonomisti i tehničke nauke) smatraju da je to samo "strategija izvlačenja" za posustalu (u baznim inovacijama, baš u vezi sa "zero emission" konceptom) evropsku automobilsku industriju, a većina (fundamentalna nauka) naučnika ("ekoloških histeričara" što je doduše mainstream) nedovoljno "zelenim".
Btw. novi Mobil 1 ESP 0W-40 (X3 ... a da nije XXX?!) mi se baš (ono) sviđa. Vrlo blizu idealnom motornom ulju.
7) VW je baš "zagustio čorbu" i samo se zna da oni piju a korisnici plaćaju račun (i ništa više). DA li je VW 511.00 pogodan za VW 505.01? Teško (iako bi mogao biti), jer postoji i 505.00/505.01 verzija 2018. !?! (e za ovo im "alal ćufte"). Da li je zamena za 502/505/505.01? Izgleda da ne, iako bi bilo sjajno. Ne uklapa se u nov VW (sve samo ne Volks) koncept. Da li je "novi" VW 502.00, nešto kao "502+". Meni se čini ALI nema dokaza za to, čak je zbog TBN-a više "dizelaški" tj. pravi kandidat za 502/505.01+. Po ispunjenju C3-16 bi mogao biti ali VW to (izgleda) ne priznaje i ne šljivi mnogo. U odnosu na 504/507 je ... teško je reći. SVAKAKO nije za produžene intervale zamene (prosto neverovatno, zar ne? Ali je tako). Pa ... prilično liči na starija izdanja 504/507 (2012/2004 ili 2012/2015) koja čak (kako koje) i prevazilazi u detaljima ali uglavnom je "tu negde", ali je ipak u nijansama ispod VW 504/507 iz 2020.
Sve u svemu, biće zanimljivo za vlasnike vozila koji kupuju nova ... preporučujem produženu garanciju jer ćete ionako VW 511 i 504/507 verz. 2020. morati da sipate u ovlašćenim servisima (makar prvih par godina).
Hvala puno, znači kao i do sada ostajem na ravenolu 5w30wiv 10.000km ili 3 meseca zamena :)
  • Vozi: Superb