Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 331707 puta)

0 članova i 46 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #720 poslato: 04. Maj, 2020. 11:51 »
Može (wiv) i na 15.000 km (makar i za taksi i uopšte teške uslove), 504/507 mora (treba, testirano je) da izdrži 650 rh.
To bi moglo da bude na cca. 4 meseca onda (3x godinšnje umesto 4x).
Nije da ne valja 10k km, nego mi se čini bespotrebnim troškom (i jednim (ili dva) servisom godišnje više).


Van mreže Skorpion

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #721 poslato: 16. Maj, 2020. 17:01 »
Gospodine Stevo, drugar uzeo Altea 2008god  2.0TDI PD 103KW.
Pitanje koje ulje ide, koi standard i na koja km da menja?
Hvala unapred.
  • Vozi: Škoda Octavia A7 Style 1.6 TDI 85Kw

Na mreži Mareska

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #722 poslato: 17. Maj, 2020. 14:02 »
Ravenol 5w30 wiv ili 5w30vmp menja na 10.000km.
  • Vozi: Superb

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #723 poslato: 18. Maj, 2020. 11:57 »
Gospodine Stevo, drugar uzeo Altea 2008god  2.0TDI PD 103KW.
Pitanje koje ulje ide, koi standard i na koja km da menja?
Hvala unapred.

VW 504/507 pa za sve varijante. SAE 5W-30.
Naročito ako ima DPF (i za fiksne intervale zamene).
Ako nema DPF onda i VW 505.01, pa bilo 5W-30 ili 5W-40.
U principu ulja (ako ih još ima jer VW je razdelio 502.00 od 505.01 u poslednjih godinu-dve) VW 502/505/505.01 ako su ACEA C3 mogu i za DPF uz fiksne intervale zamene ...
Brend, po sopstvenom izboru.

Van mreže Sadrak

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #724 poslato: 05. Jun, 2020. 05:30 »
Lijep pozdrav svima.
Koje ulje mi preporucujete za Feliciju 1.3, 68 ks?
Auto je tek kupljen, presao oko sto tisuca, djeluje u  dobrom stanju. Vidim da je zadnji put stavljen total 10w40, samo ne pise koji. Istini za volju, imam kuci 5 litara total classica 10w40 pa se mislim da li da ulijem to ulje ili da uzmem neko drugo. Jos jedno pitanje. S obzirom da zivim na obali, u Dalmaciji, ima li vise smisla da lijevam 15w40 umjesto 10w40?
Hvala unaprijed.
  • Vozi: Felicia 1.3

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #725 poslato: 05. Jun, 2020. 11:26 »
Slobodno sipajte taj Total.
U principu 10W-40 je idealno, ali zbog klimatskih uslova može i 15W-40. Koristite 15W-40 koja su API SJ ili (još bolje) API SL (obično SL/CF). Naravno ACEA A2/B2, A3/B2, A3/B3 i A3/B4 (bilo koji od tih standarda). VW 501.01 (i to stara verzija, iz 1997.) je poželjno ali čak i nije obavezno (API SL sigurno ispunjava, ali se (to) ne navodi uvek).

Van mreže Lignjoslav

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #726 poslato: 15. Jun, 2020. 11:28 »
Pozdrav g. Stalker, u pitanju je Rapid 1.0 tsi 2019. god. Po servisnom uputstvu za moj motor ide ulje koje ispunjava VW 504/508. S obzirom da imam ugradjen filter cestica, da li je potrebno da ulje ispunajva i ACEA C3 (vidim da se koristi za dizele sa dpf filterom), tj. da li je pogresno ako ispunjava samo ACEA A3B4 (pretpostavljam da takvo ulje ne sadrzi aditive za filter cestica)?

  • Vozi: Rapid Spaceback 1.0 tsi 2019- , Fabia htp mk1 2014-2019

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #727 poslato: 15. Jun, 2020. 20:47 »
Pre svega: nije mi baš jasno pitanje, jer je automobil nov i u garanciji pa ćete ionako ići u ovlašćeni servis (nadam se) ... što vam preporučujem makar do prvog velikog servisa (zajedno sa istim), a posle ko kako hoće.
U svakom slučaju koristite ulje koje je preporučeno u uputstvu.
VW 504/508 je verovatno ili 504.00 ili 508.00 (oba su za benzinske motore, do skora je bilo 504/507 i 508/509, sada ima i drugačijih varijanti). U oba slučaja ste "zaštićeni" od greške jer VW 504 standard je "nadskup" ACEA C3 (obično 5W-30, može biti i 0W-30) a VW 508(/509) je isto to ali za ACEA C5 (i SAE 0W-20).
Tako da ulje neće biti problem za sistem obrade izduvnih gasova.
(btw. ne radi se o aditivima u ulju, već o sniženom sadržaju "SAPS-a" (supora pre svega, ali i fosfora te pepela).
ACEA A3/B4 nije opcija za model motora sa filterom čestica (za benzince, GPF) ali jeste bio za prvobitnu (stariju) verziju motora (bez GPF). Doduše i to za skraćene intervale zamene (do 15000km, uz VW 502.00 najnovija revizija). Ovo znači da je za motor o.k. i tako nešto ali NE i za sistem za obradu izduvnih gasova (čije bi se trajanje značajno skratilo (teško je reći koliko u km) i efikasnost (ne odmah ali za par godina) verovatno malo smanjila).
Čak i gde je dopušteno korišćenje ACEA A3/B4 pre bih se držao ACEA C3. Ako je propisano VW 508 onda i nema druge opcije (ACEA C5; A3/B4 se ne proizvodi u toj ni u sličnim viskoznim gradacijama).

Van mreže Skorpion

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #728 poslato: 16. Jun, 2020. 12:03 »

Gospodine Stevo, da li preporucujete da sipam Liqui Moly CeraTec aditiv u motoru?
Auto je pod garancijom 1.4TSI 2017 i koristim Shell 0w30 ulje. Do sad je presao 60k km.
Drugo pitanje je vezano za aditive za ciscenje benziske dizne, da li to preporucujete?
  • Vozi: Škoda Octavia A7 Style 1.6 TDI 85Kw

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #729 poslato: 17. Jun, 2020. 21:03 »
Svakako NE (za Ceratec) ... btw. mislim da je dovoljan razlog za gubitak garancije (između ostalog) a odgovor je uopšten (bez toga uzetog u obzir). Više puta objašnjavao na blogu i CBC-u, pa da ne kopiram odande. Ukratko, nepoznat sastav (više nego dovoljno, a ima još nekoliko razloga).
U nov motor (naročito u garanciji) - nikako. Gde eventualno? Motori od 100 do 200 hiljada koji NE troše ulje (ono "ni kap") zaključno sa Euro 4 (bez dpf za dizel).
Čak i tamo je pitanje služe li nečemu. Manje trenje u mešovitom režimu - o.k. ali da li to treba ikome (značajnom broju vozača) - uglavnom ne.
Ako je razlog za razmišljanje o aditivu start-stop sistem, zaboravite ... on je veće opterećenje za akumulator i električni sistem (doduše prilagođeno je u velikoj meri) nego za motor. Ne aktivira se pri "hladnom startu" a pri zagrejanom ulju nije tako strašno (do, nema ni veze).
5W-xx a naročito 0W-xx ulja su "majka" za start-stop (više nego dovoljno, ne treba Ceratec).
Čišćenje benzinske dizne na 60k km?!?
Ako imate problem javite se servisu (pa garancija valjda nečemu služi), ako nemate problem, čemu briga? Preventivno? Nema razloga.
Ako treba čistiti posle benzina onda je to samo veoma loš benzin. U poslednjih par godina je gorivo kod nas u punom (full) standardu EN 228:2012 (od 2014 verzije ga deli upotreba etanola ili preciznije nije po 98/70/EC direktivi), dakle Euro 5 "pogodan i za Euro 6 motore".
Uprošćeno, benzin je dovoljno dobar i za najnovije motore. Dodatno, imate i aditivirana goriva koja dugoročno obezbeđuju čistoću sistema za ubrizgavanje goriva.
Zašto onda ne (i) aditiv?
Čak i aditivirana goriva možda imaju prednost tek na vrlo duugaačaak period. U principu motori ne bi trebali da imaju problema ni sa standardnim gorivom.
Možda i samo možda da aditiv koristite povremeno (jednom ili dva puta godišnje, rezervoar u rano proleće i pred zimu) ali tek posle 100k km (teško mi je da poverujem da čak i najosetljiviji motori mogu imati problema ranije, čak i "u najavi").
Inače, opšte preporuke za čistoću dizni se svode na što kvalitetnije gorivo.
Dakle, koristite aditivirano gorivo (uglavnom). Sipajte na uglednijim i prometnijim pumpama.
Najmanje jednom mesečno izađite iz grada (inače Vam neće pomoći svi aditivi ovog sveta).
Rezervoar držite pun (sipajte "do vrha" ali ne prepunjavajte, a već na pola dopunjavajte, kad god je moguće (zgodno)). I ... sipajte gorivo sa etanolom kad god vam se "namesti" (idete u EU inostranstvo). E to Vam je efikasno bar koliko i aditiv (grubo rečeno), tj. kao dva (i onaj što skuplja vodu iz goriva).

Van mreže Skorpion

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #730 poslato: 17. Jun, 2020. 21:20 »
Hvala na odgovoru gospodine Stevo.
Auto svaki vikend se vozi autoputem 2 x 100km.
Pitanje za aditiv je bio onako preventivno za dizne i carbonbuild usisnih ventila.
Sa motorom nema nikakve probleme, gorivo samo na NIS 95 po nekad i 100ka. Sada promenjene svecice, a servis radim.na 15k.km 0w30 Shell ulje.

Drugar je sipao na 1.9 Cdti u Vectri, sada i ostali hoce da sipaju u 2.0TDI PD Altea i Astra H 1.7cdti.
Generalno i ja delim mislenje svama oko aditive za ulje.
Aditiv za ciscenje dizne jedino bio meni praktican kod Grande Punto. Auto se dugo vozio na plin pa onda na duzi put ubacim mu aditiv za ciscenje dizne i sistema.
  • Vozi: Škoda Octavia A7 Style 1.6 TDI 85Kw

Van mreže petarp031

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #731 poslato: 17. Jun, 2020. 21:54 »
Stevo, po malo sam zbunjen na komentar o Ceratec aditivu, jer sam pre dosta godina na Vasem blogu procitao pohvale za ovaj aditiv i od tada ga sipao u dosta vozila (zbog Vase preporuke, a pod pritiskom mog majstora koji ga hvali) i mogu reci da imam pozitivna iskustva.
Evo ga link: http://motornaulja.blogspot.com/2009/05/kratko-o-nekoliko-tema.html?m=1
Naravno da smatram da nema potrebe isti koristiti u vozilu od 60.000km, ali Vi ste na blogu pisali da je preporuka sipati aditiv u vozila od 100-200k, pa cak i novija vozila sa manjom km jer obezbedjuje manje trenje, bolji rad na visokim obrtajima i zastitu motora.
Da li se sta promenilo, da li su testovi pokazali suprotno, obzirom da sam mislio da ga uskoro ponovo sipam. Od prethodnog sipanja sam presao oko 40.000 i vreme je za obnovu tretmana, a moje vozilo octavia rs od 16 leta sa 1.8t 132kw ima oko 165.000km na satu. Za sada nemam nikakav problem sa potrosnjom ulja, radom motora, sipam 5-40 shell ultru i obicno menjam do 10.000km.
Pozdrav

Van mreže sale.kriminale

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #732 poslato: 17. Jun, 2020. 23:23 »
Ja sam sa Dačijom 1.4 MPI prešao 127k km i nikada nisam sipao aditive, ali zato na ulju nisam štedeo. Uvek sipam skupo ulje ELF 10w40 od oko 500 din za 1l i to jednom godišnje bez obzira koliko pređem kilometara (15k do 17k). Sada se kajem što nisam sipao aditive jer da jesam imao bih manje trenje i bolje performanse.

Da li je greška ako sada počnem sa aditivima ali da to bude duplo veća količina kako bih nadoknadio što nisam sipao ranije ? Ne bih da mi se auto overi zbog prevelike doze.  =))
  • Vozi: Dacia Logan

Van mreže petarp031

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #733 poslato: 17. Jun, 2020. 23:52 »
Najbolje bi bilo da umesto ulja saspes istu kolicinu ceratec aditiva, to dodje oko 10 bocica ili preneseno u novac taman koliko si utrosio za sve zamene od kada je auto kod tebe. Nego, ja sam mislio da je tvoja dacia presla barem 350.000, nemoj jos da je menjas, nisi je posteno ni razradio, tek sad ti sleduje period uzivanja, jer ce da obori potrosnju, poboljsa performanse i pruzi potpunu komociju. Moj kum je bio prezadovoljan daciom sve do 250.000, tada osvezio motor i gazio je do 450.000km kada je kupio drugu, razmisljao da saspe kakav aditiv da je vrati na 0 ali jeftinije bilo da uzme drugu
Izvinjavam se Stevu jer je on vlasnik dacie, ne mislim nista lose o tom brendu, ali Sale voli da je promovise, ponekad deluje kao da je ubacen sa dacia foruma da pokupi sitne detalje koji nedostaju tom brendu za kompletiranje proizvoda.
Pozdrav

Van mreže sale.kriminale

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #734 poslato: 18. Jun, 2020. 13:14 »
Odmah da Vam kažem da nisam član Dačijinog foruma. Ovde ima špijuna koji su članovi oba foruma a niko ih ne optužuje za veleizdaju Škode. Ne promovišem Dačiju i nemam nameru da kupujem bilo šta od Dačije, osim ako budem morao. Nego ste mi interesantni vi Škodaši za zezanje i to ti je. Auto mi nije raubovan u kilometraži ali jeste u gradskoj vožnji i u upotrebi generalno. Tepih na centralnom tunelu mi se raspada od silne dece "uđi-izađi", a izgreban je kao da je prošao rat. Vozim ga skoro svaki dan. Nabaviću aditive od lokalnog dilera da oseti taj flash , a posle jedan za spuštanje .... ali neću često da se ne navuče na aditive i šta onda ....
  • Vozi: Dacia Logan