Dobrodošao/la na škodaforumllRS.
Učestvuj u diskusijama - registruj se!

Pretraži sadržaj Škoda foruma [by Google]

 
 
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte. Da niste izgubili svoj aktivacioni mejl?

Autor Tema: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)  (Pročitano 116463 puta)

3 članova i 31 gostiju pregledaju ovu temu.

Na mreži Littmann

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #750 poslato: Jun 27, 2020, 12:56:22 pre podne »
Ovo je moj prvi post, ali sam se i prijavio na forum zbog gospodina Steve Stalkera, koji je, nazalost, potpuno zapustio svoj blog. Medjutim, dobro je da pise bilo gde. Ne zbog toga da bismo mi dobili odgovore na nasa pitanja, nego da bismo ucili od njega, a tema o uljima je uvek interesantna.
Vozim Volvo V60 Cross Country 2018.godiste D3 sa 32 000 km na satu.
Godisnje prelazim oko 20 - 25 000 km. Izmedju dva servisa, dakle nakon 10-15 000 menjam ulje u svojoj reziji.
Servis sipa Castrol 0w20 specifikacije VCC RBS0-2AE.
Ja sam razmisljao da izmedju dva intervala sipam RAVENOL EFS EcoFullSynth SAE 0W-20, ne iz finansijskih razloga, nego iz cistog entuzijazma i sastava na bazi PAO.
Postovani @Stalker, koliko (i da li) bih ja profitirao upotrebom ovog ulja u odnosu na pomenuti Castrol, Motul Specific RBS0-2AE, Liqui Moly Special Tec V, Total Quartz 9000 V-Drive, Valvoline SynPower MST C5?
Hvala.

  • Vozi: Volvo V60 Cross Country 2018

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #751 poslato: Jun 30, 2020, 04:00:38 posle podne »
Blog jeste "u komi" ali je još "živ" ... baš za pitanja čitalaca.
Malo se čeka ali i ovde nije bolje (tj. zavisi koliko sam zauzet, nekad odgovorim i isti dan ili sa malo zakašnjenja, sad to nije slučaj).
Dakle, lepo ste to obrazložili, pitanje je sasvim "zrelo" ...
1) Zašto 2x promena ulja u toku godine? Mogli bi taman jednom po savetu proizvođača (osim za teže uslove eksploatacije vozila, kada je o.k.).
2) Ravenol i PAO osnova jeste prednost, ali ne tolika da je "primetna" ili "značajna".
Na ovako kratkim intervalima zamene, ne verujem da će se posebno istaći.
Jednostavno ACEA C5 ulja su po pravilu jako kvalitetna čak i kada su "samo" III/III+ osnove.
Drugo, imaju bogat (osnovni te boost) paket(e) aditiva, te sama baza ne dolazi previše do izražaja (slično kao i kod VW 504/507, ovde i manje, jer je tačka stinjavanja (tečenja) i onako dovoljno niska a zbog viskozne gradacije indeks viskoznosti je natprosečno visok).
3) Ukratko - DA, nešto bi ste "ućarili" ali ne značajno (i tek možda na duuugiii rok, više od 10 god. ili 200k km, ako uopšte).
Nisam stigao (a i nije dostupno za sve) da pogledam vrednosti Noack (isparljivosti) ali verovatno je tu Ravenol malo bolji (niža vrednost) te ga motor manje troši (mada je pitanje da li je potrošnja i primetna kod tako novog vozila). Možda bi na prašnjavim (zemljanim) putevima PAO bazom bila dobijena "mrvica mirnog sna" ali u praksi je to (tek) na akademskom nivou (generalno u svim teškim uslovima eksploatacije, mada je i tu više do aditiva). Ako je cenom na nivou pominjanih, onda vredi ako je iole skuplje taman toliko (i vredi, tj. dođe mu na isto).
Verovatno neko od navedenih (LM i Castrol tu nisu) ima i kombinaciju PAO/SHC, ali većinski PAO (nešto mora biti mineralnog makar i SHC, makar kao rastvarač aditiva, može biti i estarska sintetika ali "čisto posumnjam").
Pozz

Na mreži Mareska

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #752 poslato: Jun 30, 2020, 04:07:22 posle podne »
Svaka čast Stevo milina Vas je citati.
Za ravenol  vmp 5w30 smo dobili precizan odgovor.
Sada me zanima da li je hleba preko pogače addinol giga mv 0530 light ll 5w30.tj ako moze neko poređenje ta dva ulja hvala unapred.
  • Vozi: Passat

Na mreži Littmann

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #753 poslato: Jun 30, 2020, 06:27:50 posle podne »
@Stalker ulje menjam izmedju servisa iz razloga sto sam skeptican prema intervalima zamene od 20-30 k kilometara. Vi mi recite ako gresim. Znam da ulje, ako ne gresim, ima i pH osetljive aditive, koji se bas i aktiviraju kako ulje "menja" svoja svojstva, medjutim, ne mislim da sipanjem svezeg ulja stetim bilo cemu osim novcaniku. U Nemackoj me 5 l Ravenola izadje oko 50 evra. Upravo toliko, ili par evra vise, bih dao i za neki Castrol, LM.. Ulje menjam sam, uzivam, pa me to ne kosta nista, cak naprotiv.
Krajem jula imam redovan servis, pa cu slati ulje u Blackstone Lab. Abaliza ce pokazati i stanje u kome se ovaj Castrol a i moj motor nalaze. Ovo drugo ocekujem da je u besprekornom stanju.
  • Vozi: Volvo V60 Cross Country 2018

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #754 poslato: Jul 01, 2020, 09:00:24 posle podne »
Da, smetnuo sam sa uma da sami menjate ulje (i ne samo to).
Odgovor je bio opšte prirode (i za druge) a u brzini nisam naglasio (ono što već godinama pričam) - da ulje nije skupo i da na njemu ne treba štedeti. 50 € više godišnje nije ni jedan rezervoar (i to sad kad su pale cene gorivu, zaprvno ni pola), pa ni u Srbiji nije od važnosti (za takav automobil, naročito jer je praktično nov, "tek razrađen").
O.K. lepo (za analize), javite kad dobijete rezultat. Za motor ne sumnjam, a mislim da će i Castrol biti o.k. (makar na toj kilomeraži).
Dugi intervali zamene jesu (i dalje) kontroverzni, u principu testiraju se i duži od tih, ali u praksi mnogo zavisi od načina korišćenja. Za mnogo gradske vožnje takve ne preporučujem (iako ulje često nije ni zagrejano, makar zimi, mnogo je to radnih sati motora, a 500 rh je neki maksimum (manje-više) ... dobro i 650 rh je ušlo u standarde ali bih i to uzeo sa rezervom. No, ko vozi više van grada i menja u zvaničnom servisu, može i "po kompjuteru" (makar). Mnogo čitalaca menjaju na dve godine ili 30k km a automobili im imaju po više od 200k km ... Naravno, češće menjanje jeste bolje ... dodatno, ako ste u Nemačkoj pa imate mogućnosti da otpadno ulje i zbrinete na ekološki način (kod lokalnih sakupljača).

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #755 poslato: Jul 01, 2020, 09:03:38 posle podne »
Svaka čast Stevo milina Vas je citati.
Za ravenol  vmp 5w30 smo dobili precizan odgovor.
Sada me zanima da li je hleba preko pogače addinol giga mv 0530 light ll 5w30.tj ako moze neko poređenje ta dva ulja hvala unapred.

Addinol je odlično ulje. U TDS-u na srpskom se čak navodi Noack od 5% (čisto sumnjam da je pravi podatak, 99% da nije) a na nemačkom toga nema. Doduše pour point od -42 cel. je odlična vrednost, mada se može postići i aditivima (za tu namenu). Ovo ukazuje na nešto PAO-a (ipak), mada proizvođač ne spominje a u SDS-ima toga "ni od korova".
Dakle, odlično ali (ipak) za nijansu ispod Ravenol-a (makar zbog "baze").
Pozz

Na mreži Littmann

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #756 poslato: Jul 01, 2020, 09:09:12 posle podne »
Ulje se ne baca naravno. Cesto ga menjam dole kod nas, pa ga ili predam tamo ili ponesem za Nemacku pa predam ovde. Rezultate, naravno, javljam. To bi moglo biti tamo oko jeseni zbog stanja oko virusa.
  • Vozi: Volvo V60 Cross Country 2018

Na mreži shuxx

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #757 poslato: Jul 01, 2020, 09:55:31 posle podne »
@ stalker

Jedno pitanje. Zainteresovalo me ovo sto ste rekli o radnim satima nekog ulja, naravno u zavisnosti od uslova rada. Gradska, vangradska voznja.
Ako bi mogli malo da date neko misljenje o ovoj temi... Broj radnih sati u zavisnosti od kvaliteta ulja, i uslova rada... Bio bih zahvalan

Bas skoro sam procitao komentar, da bi ulje trebalo da se menja prema broju radnih sati, a u zavisnosti od uslova voznje..

Hvala i pozdrav
  • Vozi: Škoda Fabia MK II 1.4 TDI