Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 331948 puta)

0 članova i 48 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže zippo

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #795 poslato: 12. Avg, 2020. 14:55 »
Gledam danas pošto sam kupio ulje za drugi auto Total Quartz 7000 NOVO pakovanje ima čak MB 229.3,uz RN0700,VW 501.00/505.00,PSA B71 2300.Obično uz 229.3 ide VW 502.00.Da li je to samo marketinški da ne ugrozi skuplje proizvode iz iste kuće ili je u odnosu na "stari " total 7000 toliko poboljšano?Obično uz MB 229.3 ide i 502.00.Evo slike ,ispada da uopšte i nije tako loše,već veoma prihvatljivo,ali,naravno sledeća zamena ide 9000 5w40.Dakle šta mislite "stari" 7000 total vs novi 7000?
« Poslednja izmena: 12. Avg, 2020. 15:01 zippo »
  • Vozi: Audi A4 1.8 20V


Van mreže zippo

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #796 poslato: 12. Avg, 2020. 15:48 »
ovo je stari total 7000 ,zaboravih da postavim,evo radi komparacije
  • Vozi: Audi A4 1.8 20V

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #797 poslato: 12. Avg, 2020. 17:30 »
Verovatno je promenjen multifunkcionalni paket aditiva. E sad, možda i nije baš velika razlika, tj. i stari je možda i mogao da se "okiti" sa MB 229.3, ali je verovatno iz razloga prodaje to odloženo za "neka vremena" (a sad su došla).
Bilo kako bilo, sad je izvesnije da sa 7000 možete 'ladno izgurati 15000km, a ovo ulje se sad kvalifikuje za sam vrh 10W-40.
Ipak, ostaje da je Quartz 9000 bolje ulje, pa ako (mala) razlika u ceni nije problem ostaje primarni izbor, no i "novi" 7000 je o.k. (a i stari je "zadovoljavajući").

Na mreži URKE 80

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #798 poslato: 19. Avg, 2020. 13:42 »
Ako može kratko poređenje ova dva ulja.
  • Vozi: Fabija 1.9SDI 2001god. ASY

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #799 poslato: 21. Avg, 2020. 11:39 »
Pa ... malo su "babe i žabe" (nisu ista kategorija). Prvo je ACEA A3/B4 a drugo ACEA C3.
Ovo znači da je prvo bolje za prvo a drugo za drugo.
Za 1.9 SDI mogu se koristiti oba. Prednost za Yacco.
Dodatno, unutar svoje grupe Yacco je ne samo premium brend nego je i samo ulje iznad proseka industrije (svojim kvalitetom). Deo ulja je na bazi PAO (najverovatnije, SDS traži logovanje, isto i za NIS) i uopšte ima odlične karakteristike. Doduše ne bih preporučio (i) za TNG jer je na samoj granici sa sulf. pepelom (i za benzin) ali za dizel (bez DPF) je to itakako dobro i za klasu bolje od Autoline.
Autoline je solidan (standardan) proizvod, prosek svoje kategorije i ozbiljne industrije. Za dizele sa DPF je (naravno) bolje od prethodnog, za ostalog je neznatno lošije. Podatak za Noack isparljivost je među najboljima u Evropi pa pomalo sumnjam u isti. Ostalo je tipično za HC ulja prosečnog kvaliteta u ovoj kategoriji.
Dakle, za dizel bez DPF prednost Yacco-u ALI ne vredi posebno veće cene (npr. do 20% je o.k. preko toga se, verovato, ne isplati). Za benzince ... neznatna prednost Yacco-u a za TNG i DPF Nisotec-u (zbog kategorije kojoj pripada).
Pozdrav!

Na mreži mtesic

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #800 poslato: 21. Avg, 2020. 11:54 »
Baš sam željno isčekivao odgovor na Urketovo pitanje - da saznamo nešto novo i da osvežimo priču (sa bloga) o Nisoteku. Zamolio bih za paralelu između G-ENERGY F SYNTH 5W-40 i NISOTEC AUTOLINE SINT SAE 5W-40, iz razloga što su oba široko dostupna kod nas i mogu imati sličnu primenu. Na osnovu pročitanog G-Energy je (potencijalni) premium, a Nisotec standard. Da li je G-Energy potpuna sintetika a Nisotec mešavina koja se naziva sintetikom? Meni Nisotec postaje posebno interesantan kada se iskoristi akcija 4+1, kao jaaako ekonomično a solidno rešenje za stariji auto.
  • Vozi: Fabijica MK1 1,2 htp :-)

Na mreži URKE 80

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #801 poslato: 21. Avg, 2020. 23:41 »
@Stalker Hvala na odgovoru! Trenutno sam na Cliu mk3 1.2 16V 75 ks i vidim da je ovo Yaco ulje francusko pa reko aj da vidim,njega ili Nis-ovo na akciji....
  • Vozi: Fabija 1.9SDI 2001god. ASY

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #802 poslato: 25. Avg, 2020. 14:01 »
Baš sam željno isčekivao odgovor na Urketovo pitanje - da saznamo nešto novo i da osvežimo priču (sa bloga) o Nisoteku. Zamolio bih za paralelu između G-ENERGY F SYNTH 5W-40 i NISOTEC AUTOLINE SINT SAE 5W-40, iz razloga što su oba široko dostupna kod nas i mogu imati sličnu primenu. Na osnovu pročitanog G-Energy je (potencijalni) premium, a Nisotec standard. Da li je G-Energy potpuna sintetika a Nisotec mešavina koja se naziva sintetikom? Meni Nisotec postaje posebno interesantan kada se iskoristi akcija 4+1, kao jaaako ekonomično a solidno rešenje za stariji auto.

G-energy F Synth je nešto bolje ulje, mada ni ono nije na bazi prave sintetike već III/III+ bazne grupe (uglavnom III+). Tu je ta mala razlika jer Nisotec je III (možda i II/III ili II+/III) što nije baš razlika. Dodatno, Nis ima paket aditiva "po knjizi" a G možda i nešto preko plus buster paket(ić), verovatno.
Dodatno, Nisotec je C3 ulje, što kod starijih motora može (a ne mora) da bude minus.
Uglavnom nije (minus) jer je i period zamene kraći kod starijih vozila. Ako može da se koristi (VW 502.00 ili 505.01), a ima i prednost u odnosu na G kod VW dizelaša (sa PD), onda je verovatno Nisotec isplatljiviji, naročito na akciji.

Na mreži Mareska

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #803 poslato: 25. Avg, 2020. 14:34 »
Stevo na shell pumpi sredom ima popust 30% na ulja bas sam gledao shell ultra pro av-l 5w30 bas za vw izadje 840din što je 400din razlike u odnosu na ravenol ima dekleraciju orbika jedino me brine zemlja porekla Turska uzeo bi da eksperimentisem da ili ne?
  • Vozi: Superb

Na mreži mtesic

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #804 poslato: 26. Avg, 2020. 10:24 »
Hvala Stalker na odgovoru, a posebno hvala na korisnim informacijama i podacima do kojih sam teško mogu doći. Iznenadilo me je što ni G-Energy nije iz četvrte grupe (a što sam očekivao na osnovu oznake "Full Sint"), no i pitanje je da li treba imati takva očekivanja od ulja koje košta 700 dinara po litri.

Na osnovu svega moj utisak je da je razlika između G-ENERGY F SYNTH 5W-40 i NISOTEC AUTOLINE SINT SAE 5W-40 taman onakva kakva je i razlika u ceni, kao i da za stariji benzinac - oba rade korektan posao.
  • Vozi: Fabijica MK1 1,2 htp :-)

Na mreži Mareska

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #805 poslato: 07. Sep, 2020. 13:12 »
Jeftino a, dobro!! Za sada odlično videcemo vremenom kad se eksploatise u teskim uslovima mannol 5w30 energy ll.
  • Vozi: Superb

Van mreže nex0801

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #806 poslato: 08. Sep, 2020. 13:01 »
Pozdrav za Stalkera,

Planiram da uradim mali servis (Skoda Octavia 1.8T 20V AGU + TNG) pa su mi potrebni saveti za ulje.
U vlasnistvu sam pomenutog modela, malo vise od godinu dana i prosle godine je uradjen mali servis i tada je sipano isto ulje, koje je i prethodni vlasnik sipao - Mobil 1 Super 2000 10W-40 x1.
Vozilo je dosta preslo, tacnije 300 000 km, ali u ovih godinu dana nisam imao bilo kakav problem sa potrosnjom ulja.
Auto jako lepo vuce i na benzin i na TNG, i mirno radi i zimi i leti. Pali bez ikakvih problema.

Ono sto me zanima jeste, da li je uopste pametno sipati polusinteticko ulje u ovaj tip motora?
Na internetu se moze pronaci dosta informacija vezano za ulje pocevsi od onih kako polusinteticko ulje nikako ne ide u turbo motor, pa sve do onih da se kod motora sa velikom kilometrazom postepeno treba povecavati viskozitet ulja.
Takodje u celu jednacinu ulazi i TNG, pa me zanima sta bi tu bio optimum?
Da li nastaviti sa istim uljem ili ga menjati?

Sto se tice normativa za ovaj motor, mislim da je u pitanju VW 501.01, ali nisam sto posto siguran.

Hvala unapred!  :)

Na mreži Mareska

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #807 poslato: 08. Sep, 2020. 17:49 »
Da dodam posle 1.000km mannol bas crn za razliku od ravenola koji se borio do te km da bude manje zaprljan. Zvuk motora savršen za sada. Hidropodizaci su se na ostalim uljima čuli posle 7,8k km. Pratimo dalje..
  • Vozi: Superb

Van mreže DonKihot

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #808 poslato: 08. Sep, 2020. 18:45 »
Moja logika je da što se pre ulje zaprlja to znači da je adekvatnije i bolje spira prljavštine sa cilindara..grešim li?
  • Vozi: Škoda Octavia III 1.8 TSI

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #809 poslato: 10. Sep, 2020. 12:55 »
Gosn "Don Kihote" ne grešite, no ne mora da znači da je posebno bolje (ako brže potamni).
Jednostavno, u toku servisnog intervala ulje "spira" prethodnu (ako je zaostala) "štroku" brže ne znači bolje ALI svakako nije ni lošije. Zapravo, na osnovu ovoga je teško (nemoguće) reći koje je bolje, ACEA A3/B4 će u principu (ali ne uvek) obično brže potamneti. To je dobro, ali previše brzo nije, jer onda "vučete" te taloge ceo servisni interval (a onda sve zavisi od disperzanata i njihove efikasnoti). Ako brzo potamni ulje, a naročito kod benzinca, treba ranije i da se promeni. Kod dizela nije pravilo. Dovoljno je na vreme menjati ulje (sva "pocrne" pre ili kasnije ali svakako u prvih par stotina/hiljada km), naročito kod nešto starijih automobila (motora).