Da li to znači da A3/B4 ulja ne bi trebalo da se koriste ni kod vozila iz prve dekade ovog veka npr 2005-2010 jer su se već tada, sa benzinskim motorima, ugrađivali katalizatori, pa i EGR?
NE i N E !! Ne za sve (već su tada neka od vozila imala zahtev za ACEA C3). Uf! do 2004. (zapravo samo tada) ACEA C3 se (čak!) moglo kombinovati sa A3/B4, tako da ...
Euro 4 sa DPF-ima često nije bilo sa zahtevom za C2 ili C3.
Od Euro 5 postaje malo komplikovanije ... još uvek tu i tamo može i A3/B4 ali je sve više isključivo ACEA C ... mada i Euro 6 nije baš imun na A3/B4 ali u izuzetnim slučajevima, i više za preporuku na tržištima "nerazvijenog sveta" (ponekad smo tamo svrstani, po intervalu zamene -svakako, ali to je (i) preterivanje).
...
Da li to znači da za već pominjani C3 1.1 sa TNG-om iz 2009. god. za koji ste mi preporučili 5w-40 treba zbog katalizatora da idem na C3 a ne na A3/B4 (Quartz 9000)?
Nije baš ni obavezno, ALI jeste preporučljivo (naročito kod benzinaca, a i TNG-a nema potrebe da bazni broj bude 8 ili više, a C3 jednako štiti motor kao i A3/B4 ... malo manje nekih aditiva ali drugačijeg tipa pa praktično iste efikasnosti ... za teške uslove vožnje A3/B4 može imati blagu prednost, a ako se dopušta i zbog cene (sad već i ne toliko)).
...
Sad mi se logično nameće pitanje mogu li se mešati ulja različitih gradacija (npr. ako su sad servisi prešli svi na 0w30 da li mogu da ponekad dospem 1-2 decilitra 10w40 koji stoji kao rezerva, naročito ako je tačno da se ovaj 0w troši ko blesav).
- Iako do 10% može da se doda (praktično) bilo šta, konkretan primer je KLASIČAN da se izbegava!! Ovde ništa ali baš NIŠTA nije slično. Em velika razlika u viskoznog gradaciji, različita baza (bazna ulja), različiti aditivi ... dakle, par dl nije od značaja ali ako već 0W30 motor troši koristite 5W30 ili 5W40 (ukoliko je preporučeno). Btw. 5W40 je moguće mešati uz što sličnije specifikacije (5W30 može imati i identične pa je još bolji izbor, a naročito da svo ulje bude takvo).
...
Da, neka novija vozila imaju VW 508/509 0W-20 kao zahtev i tu (naravno) treba koristiti isto ... JESTE, to je već više birokratski zahtev nego što ima veze sa tehnikom i tehnologijom (ima samo jer podiže zahteve za ulje na MAX). Pomalo ekologija, pomalo manja potrošnja (a vozila od 1,5 tonu ili dve tone, bilo bi smešno da nije (zapravo) žalosno). EU birokratija je dovela neke stvari do apsurda, tako da Euro 6 gorivo nije ni zaživelo a Euro 7 je "fantasy/dream" koncept. Motori Euro 7 takođe kasne a i da su tu ništa ne bi rešili. E a sad im Kinezi krivi što kasne u elektrifikaciji (a sami je proklamovali). Vag u bedaku (po prvi put, verovatno, u istoriji, tj. bio je pred Golf I ali ni blizu ovome sada, a pride sad drži i druge brendove, sve jači od jačeg a na staklenim nogama ... no to je druga priča, ali čisto da kad NAM (VAM) nametnu 0W-8 ili 0W-4 ne pitajte Stalkera - može li ovo? Ma može, punićemo i vodonik u rezervoare (kako stvari stoje) što možda može u Japanu ali na Balkanu - hvala, ne hvala!