Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 250768 puta)

0 članova i 27 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Mareska

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1200 poslato: 21. Dec, 2024. 15:02 »
Po rsazumnijoj ceni imas istog kvaliteta wolf ulje.
  • Vozi: Superb

Na mreži wkobre

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1201 poslato: 21. Dec, 2024. 16:08 »
Nedorečen ostao. Sipao bih ga u Octaviu dizel 2022. 2.0. 110kw. A mozda ulje tog proizvodača i u DSG menjač.

Nemoj ništa osim original VAG ulja u DSG da sipaš.
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Van mreže Mareska

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1202 poslato: 21. Dec, 2024. 16:21 »
Ne postoji original vag ulje,uvek neki brend puni za njih nekada castrol sada Shell.. fusch mislim da je za menjace.
  • Vozi: Superb

Van mreže Mareska

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1203 poslato: 21. Dec, 2024. 16:28 »
*fuchs
Sad vidim da je lose ispisano.
  • Vozi: Superb

Na mreži wkobre

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1204 poslato: 21. Dec, 2024. 16:37 »
Ne postoji ni jedno ulje koje dolazi od nekog automobilskog brenda (da oni imaju svoje rafinerije ili proizvodnju). To valjda svi znaju. Dao sam više informacija u odgovarajućoj temi ko puni VAG ulje. Što se mene tiče neka sipa šta god hoće, pa ćemo videti u nekoj novoj temi rezultate toga  ;)
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1205 poslato: 26. Dec, 2024. 20:27 »
Da li to znači da A3/B4 ulja ne bi trebalo da se koriste ni kod vozila iz prve dekade ovog veka npr 2005-2010 jer su se već tada, sa benzinskim motorima, ugrađivali katalizatori, pa i EGR?

NE i N E !! Ne za sve (već su tada neka od vozila imala zahtev za ACEA C3). Uf! do 2004. (zapravo samo tada) ACEA C3 se (čak!) moglo kombinovati sa A3/B4, tako da ...
Euro 4 sa DPF-ima često nije bilo sa zahtevom za C2 ili C3.
Od Euro 5 postaje malo komplikovanije ... još uvek tu i tamo može i A3/B4 ali je sve više isključivo ACEA C ... mada i Euro 6 nije baš imun na A3/B4 ali u izuzetnim slučajevima, i više za preporuku na tržištima "nerazvijenog sveta" (ponekad smo tamo svrstani, po intervalu zamene -svakako, ali to je (i) preterivanje).
...
Da li to znači da za već pominjani C3 1.1 sa TNG-om iz 2009. god. za koji ste mi preporučili 5w-40 treba zbog katalizatora da idem na C3 a ne na A3/B4 (Quartz 9000)?
Nije baš ni obavezno, ALI jeste preporučljivo (naročito kod benzinaca, a i TNG-a nema potrebe da bazni broj bude 8 ili više, a C3 jednako štiti motor kao i A3/B4 ... malo manje nekih aditiva ali drugačijeg tipa pa praktično iste efikasnosti ... za teške uslove vožnje A3/B4 može imati blagu prednost, a ako se dopušta i zbog cene (sad već i ne toliko)).
...
Sad mi se logično nameće pitanje mogu li se mešati ulja različitih gradacija (npr. ako su sad servisi prešli svi na 0w30 da li mogu da ponekad dospem 1-2 decilitra 10w40 koji stoji kao rezerva, naročito ako je tačno da se ovaj 0w troši ko blesav).
- Iako do 10% može da se doda (praktično) bilo šta, konkretan primer je KLASIČAN da se izbegava!! Ovde ništa ali baš NIŠTA nije slično. Em velika razlika u viskoznog gradaciji, različita baza (bazna ulja), različiti aditivi ... dakle, par dl nije od značaja ali ako već 0W30 motor troši koristite 5W30 ili 5W40 (ukoliko je preporučeno). Btw. 5W40 je moguće mešati uz što sličnije specifikacije (5W30 može imati i identične pa je još bolji izbor, a naročito da svo ulje bude takvo).
...
Da, neka novija vozila imaju VW 508/509 0W-20 kao zahtev i tu (naravno) treba koristiti isto ... JESTE, to je već više birokratski zahtev nego što ima veze sa tehnikom i tehnologijom (ima samo jer podiže zahteve za ulje na MAX). Pomalo ekologija, pomalo manja potrošnja (a vozila od 1,5 tonu ili dve tone, bilo bi smešno da nije (zapravo) žalosno). EU birokratija je dovela neke stvari do apsurda, tako da Euro 6 gorivo nije ni zaživelo a Euro 7 je "fantasy/dream" koncept. Motori Euro 7 takođe kasne a i da su tu ništa ne bi rešili. E a sad im Kinezi krivi što kasne u elektrifikaciji (a sami je proklamovali). Vag u bedaku (po prvi put, verovatno, u istoriji, tj. bio je pred Golf I ali ni blizu ovome sada, a pride sad drži i druge brendove, sve jači od jačeg a na staklenim nogama ... no to je druga priča, ali čisto da kad NAM (VAM) nametnu 0W-8 ili 0W-4 ne pitajte Stalkera - može li ovo? Ma može, punićemo i vodonik u rezervoare (kako stvari stoje) što možda može u Japanu ali na Balkanu - hvala, ne hvala!

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1206 poslato: 26. Dec, 2024. 20:31 »
ah, da! Kroon ("Kruna ulja"). To je brend sa više od 100 godina tradicije.
Jeste, malo je presoljen sa cenom ALI pripada premium brendovima.
Cene su u Holandiji (ah! davno beše kad b(l)ejah tamo) su bile više nego ovde i ne manje od Castrola (tu negde, sad se ne sećam da li malo više ili niže, za neke kategorije iste).
Preporučujem.
Da, Wolf se verovatno više isplati ali i dalje se prodaje i Castrol ... cena brenda nije mali udeo u prodajnoj ceni.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1207 poslato: 26. Dec, 2024. 20:37 »
I na kraju VAG i njihovi menjači.
Ovde stvarno treba biti oprezan. Nije VAG jedino rešenje ALI je svakako najsigurnije.
Ulje mora da ispuni (nekada ne može i zvanično jer VAG ne daje tu mogućnost) specifikacije (zahteve odobrenja) a ne mora biti VAG. E a tu je i "kvaka 22", što često samo Fuchs (ili ko već sad to radi za njih) i OEM VAG ponekad jedini imaju tako nešto.
U principu za starije modele nije toliko obavezno ali za do (npr. okvirno) one do 5-6 god. uvek koristite alternativna rešenja, najčešće "univerzalna" ulja koja pokrivaju i DSG, a to nije prva preporuka.
U svakom slučaju, najsigurnije u ovlašćeni servis pa promeniti (ne menja se svake godine pa koliko god bilo skupo, još je skuplji menjač).
Održavanje vozila sa raznim kerefekama (gde su i takvi menjači, automatici još i više) može biti skupa igranka, pa o tome razmišljati pre kupovine auta (kao i problemima sa lancem ili enormnom potrošnjom ulja (a sve "normalno" piše i u uputstvu ("8 dl na 1000km" ili tako već neka (nekad nebuloza) tvrdnja).

"Ne postizavam" pa se izvinjavam (na kašnjenju, a biće toga sve više i sve češće)

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1208 poslato: 26. Dec, 2024. 20:40 »
Napomena (nije baš jasno napisano):
"uvek koristite alternativna rešenja" misli se:
ako koristite TAKVA ulja (koja nisu VAG ili nemaju VAG specifikaciju) ONDA uvek koristite alternativna rešenja (A NE PRIMARNA).
Dakle, nemojte koristiti alternativna rešenja osim u izuzetnim slučajevima (hitnosti, nemogućnosti dobavljanja originala/ulja sa odobrenjem i slično). Zvučalo je upravo obrnuto.