Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 261306 puta)

miles3569 i 61 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1215 poslato: 03. Mar, 2025. 10:45 »
U periodu kad vremena baš i nemam, samo kratko.
Možete nastaviti sa 5W-40 sa A3/B4 a možete i sa ACEA C3 uljem u SAE 5W-40.
Vw 502.00 i Renault RN0700 / RN0710 nisu ekskluzivno vezani za ACEA A3/B4 (sve manje zapravo, kako vreme ide).
Ulja ACEA C3 koja ispunjavaju 502 ili Rn0700/710, su jednako pogodna za VW i Renault motore kao i A3/B4, a sigurno su bolja za izduvni sistem (katalizator).
Brend nije mnogo bitan ukoliko je ulje originalno (najbolje proizvedeno na Zapadu, ali nije obavezno) i ukoliko ispunjava specifikaciju (naravno da nije totalno "nekršteno", tj. nekog nepoznatog brenda).
Zvanični servisi su uporni da ako je pre 10 godina pisalo A3/B4 onda C3 ne dolazi u obzir i (naravno) nisu u pravu.
No ako je bila fabrička preporuka, može (samo nije jedino rešenje).
Nadam se da je jasno.
Pozz

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1216 poslato: 03. Mar, 2025. 12:55 »
DA, da ... od 2018 i onog z*heb*vanja VW grupacije sa odobrenjima za svaki pojedinačni model i kad je uveden VW 501.01 2018, može biti (problem da C3 ima 502).
Ali za vozila proizvedena ranije i motore konstruisane (i ugrađivane) ranije (pa posle nastavljeno i posle 2018.) ne važi ... a u uopšte ... ne bi trebalo da važi (ili VW zna nešto što ne kazuje javno, a to su izvesni problemi da ulje izdrži svih 15000 km sa TBN nižim od 8, što bi dalje značilo "$%#/* (bolje da ne kažem javno), ali čisto (po)sumnjam.
Verovatno da stani-kreni vožnja i druge "inventivnosti" za smanjenje CO2 za 5 g/km i potrošnje goriva 0,05 l na 100 km, ni samim konstruktorima bude sumnju da će opteretiti ulje po ovom parametru ... mada ... 504/507 namenjeno i za 30k km a ACEA C3 je ... pa sad ...
Sve u svemu bilo koje VW 502.00 ili RN0700/710 ulje je o.k. (i to iz godine proizvodnje vozila, ili još bolje rečeno prve godine proizvodnje motora).

Van mreže srgarobocap

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1217 poslato: 04. Mar, 2025. 13:46 »
Da se priključim temi i ja sa malim pitanjcem za preporuku za motorno ulje. Koja je najbolja preporuka za VW POLO, 1.4, benzinac, 2000 god, 55 kW, AUA kodna oznaka motora, kilometraža na odometru oko 220 kkm?
Hvala unapred na odgovoru.
  • Vozi: Skoda Octavia 1.9 TDI mk1

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1218 poslato: 05. Mar, 2025. 12:49 »
"Najbolje" bilo koje SAE 5W-40 ... čak ACEA C3 sa 505.01 u 5W40 (još ima takvih).
E sad, tu bi i 5W50 moglo biti "najbolje" pa čak i SAE 10W-50/60.
Ali za umereno oštru vožnju ("normalnu") i motor u dobrom stanju (ne troškari ulje), ono prvo (eventualno 5W-50). Npr. Valvo MaxLife.
Da, da ... može i 10W40 ali nije "najbolje" (onda pre 5W50).
I da, nije kasno ni za 5W30 (ako je motor "k'o nov"), ali sa HTHS višim od 3,5 (ACEA C3 ili A3/B4). Naravno, nije uslov čak ni ACEA A3/B4 pa ni A3/B3, minimum je API SJ a svako SL će biti "premija" (kao i ACEA A2 koje je skoro nemoguće naći sad, bar ne a da je sintetičko):

Van mreže srgarobocap

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1219 poslato: 05. Mar, 2025. 23:40 »
Stevo, hvala puno na detaljnom i stručnom odgovoru. Puno mi znači tvoje mišljenje. Prihvatam tvoj savet. Sledeći mali servis ide na 5W-50 Valvo MaxLife bravo2
  • Vozi: Skoda Octavia 1.9 TDI mk1

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1220 poslato: 07. Mar, 2025. 10:25 »
MaxLife ne postoji u 5W-50. Ili (bilo koje) SAE 5W-50 ili Valvolline MaxLife 5W-40 (jedan od boljih izbora u SAE 5W-40 kategoriji).

Van mreže srgarobocap

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1221 poslato: 07. Mar, 2025. 13:39 »
Tačno tako. Nisam uspeo da ga nađem na netu  u našim radnjama. Na mojoj octaviji mk1 1.9 TDI sam sa ulja Liqui Moly 10w40 nakon ispiranja motora sa Liqui Moly Engine Flush-om prešao na Wolf Vitaltech 5w40 PI C3. Motor je od zamene do zamene na 8 kkm trošio je 1000 ml ulja polusintetike, a sa sintetikom samo 100 ml. Lično sam se uverio u kvalitet Wolf ulja. Vođen tim iskustvom u VW CC 2.0 TDI 130 kW sam natočio takođe Wolf ulje Officialtech 5w30 C3. LL III. A šta kažeš Stevo da u VW Polo-a probamo Wolf ulje? Da li bi to bio pravi potez za ovog 1.4 benzinca?
Preporuka za forumaše koji voze dizelaše je da na dijagnostici provere injektore i njihovo curenje. Normalno je da i jako dobri injektori imaju skroz malo curenje po okretaju, ispod 0.5 mg/stroke. I bitno je da budu sva četiri ujednačena. Svo to malo curenje rezultira povećanjem nivoa ulja u karteru. Ovo se ne primeti značajno ako motor "troškari" ulje. Sve su to stvari na koje trebamo da obratimo pažnju kako bi nas naši metalni ljubimci dobro služili i bili pouzdani na putu.
  • Vozi: Skoda Octavia 1.9 TDI mk1

Van mreže fudo

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1222 poslato: 08. Mar, 2025. 13:34 »
Hvala Stalkeru na detaljnom odgovoru, pozdrav