Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 262186 puta)

srgarobocap, darkman, slavisa982, SusieGlass, dragan_tdi, cacak i 72 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1215 poslato: 03. Mar, 2025. 10:45 »
U periodu kad vremena baš i nemam, samo kratko.
Možete nastaviti sa 5W-40 sa A3/B4 a možete i sa ACEA C3 uljem u SAE 5W-40.
Vw 502.00 i Renault RN0700 / RN0710 nisu ekskluzivno vezani za ACEA A3/B4 (sve manje zapravo, kako vreme ide).
Ulja ACEA C3 koja ispunjavaju 502 ili Rn0700/710, su jednako pogodna za VW i Renault motore kao i A3/B4, a sigurno su bolja za izduvni sistem (katalizator).
Brend nije mnogo bitan ukoliko je ulje originalno (najbolje proizvedeno na Zapadu, ali nije obavezno) i ukoliko ispunjava specifikaciju (naravno da nije totalno "nekršteno", tj. nekog nepoznatog brenda).
Zvanični servisi su uporni da ako je pre 10 godina pisalo A3/B4 onda C3 ne dolazi u obzir i (naravno) nisu u pravu.
No ako je bila fabrička preporuka, može (samo nije jedino rešenje).
Nadam se da je jasno.
Pozz

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1216 poslato: 03. Mar, 2025. 12:55 »
DA, da ... od 2018 i onog z*heb*vanja VW grupacije sa odobrenjima za svaki pojedinačni model i kad je uveden VW 501.01 2018, može biti (problem da C3 ima 502).
Ali za vozila proizvedena ranije i motore konstruisane (i ugrađivane) ranije (pa posle nastavljeno i posle 2018.) ne važi ... a u uopšte ... ne bi trebalo da važi (ili VW zna nešto što ne kazuje javno, a to su izvesni problemi da ulje izdrži svih 15000 km sa TBN nižim od 8, što bi dalje značilo "$%#/* (bolje da ne kažem javno), ali čisto (po)sumnjam.
Verovatno da stani-kreni vožnja i druge "inventivnosti" za smanjenje CO2 za 5 g/km i potrošnje goriva 0,05 l na 100 km, ni samim konstruktorima bude sumnju da će opteretiti ulje po ovom parametru ... mada ... 504/507 namenjeno i za 30k km a ACEA C3 je ... pa sad ...
Sve u svemu bilo koje VW 502.00 ili RN0700/710 ulje je o.k. (i to iz godine proizvodnje vozila, ili još bolje rečeno prve godine proizvodnje motora).

Na mreži srgarobocap

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1217 poslato: 04. Mar, 2025. 13:46 »
Da se priključim temi i ja sa malim pitanjcem za preporuku za motorno ulje. Koja je najbolja preporuka za VW POLO, 1.4, benzinac, 2000 god, 55 kW, AUA kodna oznaka motora, kilometraža na odometru oko 220 kkm?
Hvala unapred na odgovoru.
  • Vozi: Skoda Octavia 1.9 TDI mk1

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1218 poslato: 05. Mar, 2025. 12:49 »
"Najbolje" bilo koje SAE 5W-40 ... čak ACEA C3 sa 505.01 u 5W40 (još ima takvih).
E sad, tu bi i 5W50 moglo biti "najbolje" pa čak i SAE 10W-50/60.
Ali za umereno oštru vožnju ("normalnu") i motor u dobrom stanju (ne troškari ulje), ono prvo (eventualno 5W-50). Npr. Valvo MaxLife.
Da, da ... može i 10W40 ali nije "najbolje" (onda pre 5W50).
I da, nije kasno ni za 5W30 (ako je motor "k'o nov"), ali sa HTHS višim od 3,5 (ACEA C3 ili A3/B4). Naravno, nije uslov čak ni ACEA A3/B4 pa ni A3/B3, minimum je API SJ a svako SL će biti "premija" (kao i ACEA A2 koje je skoro nemoguće naći sad, bar ne a da je sintetičko):

Na mreži srgarobocap

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1219 poslato: 05. Mar, 2025. 23:40 »
Stevo, hvala puno na detaljnom i stručnom odgovoru. Puno mi znači tvoje mišljenje. Prihvatam tvoj savet. Sledeći mali servis ide na 5W-50 Valvo MaxLife bravo2
  • Vozi: Skoda Octavia 1.9 TDI mk1

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1220 poslato: 07. Mar, 2025. 10:25 »
MaxLife ne postoji u 5W-50. Ili (bilo koje) SAE 5W-50 ili Valvolline MaxLife 5W-40 (jedan od boljih izbora u SAE 5W-40 kategoriji).

Na mreži srgarobocap

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1221 poslato: 07. Mar, 2025. 13:39 »
Tačno tako. Nisam uspeo da ga nađem na netu  u našim radnjama. Na mojoj octaviji mk1 1.9 TDI sam sa ulja Liqui Moly 10w40 nakon ispiranja motora sa Liqui Moly Engine Flush-om prešao na Wolf Vitaltech 5w40 PI C3. Motor je od zamene do zamene na 8 kkm trošio je 1000 ml ulja polusintetike, a sa sintetikom samo 100 ml. Lično sam se uverio u kvalitet Wolf ulja. Vođen tim iskustvom u VW CC 2.0 TDI 130 kW sam natočio takođe Wolf ulje Officialtech 5w30 C3. LL III. A šta kažeš Stevo da u VW Polo-a probamo Wolf ulje? Da li bi to bio pravi potez za ovog 1.4 benzinca?
Preporuka za forumaše koji voze dizelaše je da na dijagnostici provere injektore i njihovo curenje. Normalno je da i jako dobri injektori imaju skroz malo curenje po okretaju, ispod 0.5 mg/stroke. I bitno je da budu sva četiri ujednačena. Svo to malo curenje rezultira povećanjem nivoa ulja u karteru. Ovo se ne primeti značajno ako motor "troškari" ulje. Sve su to stvari na koje trebamo da obratimo pažnju kako bi nas naši metalni ljubimci dobro služili i bili pouzdani na putu.
  • Vozi: Skoda Octavia 1.9 TDI mk1

Van mreže fudo

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1222 poslato: 08. Mar, 2025. 13:34 »
Hvala Stalkeru na detaljnom odgovoru, pozdrav

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1223 poslato: juče u 10:45 »
Wolf ulje Officialtech 5w30 C3 je odličan izbor. Doduše zamenjeno je Officialtech-om C2/C3 što je skoro identično (što nije, još je i bolje).
Ne mora LL ... a može (mada je, ovde nepotrebno, skuplje). Za zamenu na 15000 km ili godinu dana, LL nema posebnih prednosti ...

Na mreži srgarobocap

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1224 poslato: danas u 12:06 »
Po navici zamenu vršim na 8kkm do 10kkm, jednom do dva puta godišnje, ređe tri puta. Upravo zbog kondenzacije vlage iz vazduha u zimskom periodu ili pomenutih "curkanja" sa injektora, kreni-stani podhlađen motor jer ne stigne da postigne radnu temperaturu a ja ga isključim, katastofa za dizelaša :-( . Sve se to meša sa uljem, plus razne nečistoće u sistemu za podmazivanje koje ulje pokupi. Nije ni čudo što ulje promeni boju, viskoznost i miris. Što se cene tiče Wolf ulje je u maloprodaji od Castrol-a i Liqui Moly-ja jeftiniji za oko 50%.
Hvala Stevo na stručnim i prijateljskim savetima.
  • Vozi: Skoda Octavia 1.9 TDI mk1

Na mreži DJM

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1225 poslato: danas u 13:34 »
Veliki pozdrav za Stevu ,a šta bi mi bez njegovih valjanih saveta , nego da malo proširim temu i da sada jednom za svagda odagnamo ovu dilemu oko upotrebe ulja koja sve mogu išta koji mogu u pogledu VW grupacije i njihovih TDI motora WA288 kao i 288EVO pošto mislim u praksi većina posjeduje baš te motore koji su došli u Passatu B8 Golfu7 i sličnim Škoda i Seat modelima uglavnom od 2014 pa do 2020god kada je suvereno došao 288EVO e sad u koju dilemu dolaze majstori i servisi koji održavaju te automobile pa se često čuje da može ovo ulje umesto ovoga i obratno a pokušaću da dilemu svedem na nakoliko najčešćih izbora

  1. Na motoroma iz VW grupe koji koriste isključivo po preporuci proizvođača ulje 504/507 5W-30 C3 , da li je moguće iz bilo kog razloga npr. velike kilometraže povećane potrošnje ulja od uobičajene koristiti ulje 505.01 5W-40 sa isto C3 , da li je preporučljivo uslovno preporučljivo ili striktno ne.

 2. E sad da idemo na najtežu dilemu na koji mnogi imaju savet da može neki da nemože pa da i ovaj slučaj razjasnimo do kraja a to je sledeće da motori sa kraja 2109te koji imaju preporuku proizvođača isključivo kao 508/509  0W-20 C5 C6 , da li mogu da koriste ulja iz grupe 504/507 C3  gradacije 0W-30 ili 5W-30 jer čak i eminetni proizvođači ulja u pretraživaču i savetniku za korišćenje poput Castrola, Motula, Ravenola, Titan Fuchsa izričito stavlaju izbor na 0W-20 bez mogućnosti supstitucije za VW dok kod drugih marki BMW  i MB pored 0W-20 dozvoljavaju i upotrebu 0W-30 ili čak i 5W-30 za razliku od VW preporuke gdje striktno 0W-20.

I sad malo dopune za one koji imaju DSG menjač bilo da je DQ-250 ili DQ-381 na osnovu višegodišnjeg iskustva u upotrebi tih ulja moje iskustvo i saznanje kaže ili sipaj Titan-Fuchs FFL-2 , Ravenol DSG fluid ili Kroon Dsg oil , a sa ostalim nebih experimentisao a pogotovu loše iskustvo imam sa Febi uljima vezano za DSG e sad to neradi Febi nego neko za njega puni pod firmom Febi ali ko god da je nebih preporučio
Eto Stevo sa tvog stručnog aspekta da odagnamo ovu dilemu i setih se sada na kraju da ovo ulje 0W-20 u poređenju karakteristika iz tabele prozvođača je tu pa skoro isto osim u indexu viskoznosti gdje je 0W-20 na neki 8,3 dok je 5W-30 na 10,3 , e sad u čemu je kvaka
« Poslednja izmena: danas u 13:39 DJM »
  • Vozi: OCTAVIA IV 2.0 TDI 85KW