Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 270346 puta)

0 članova i 38 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #75 poslato: 13. Avg, 2014. 09:13 »
Nije pogrešno sipati 5W-30 čak ni na 150 hiljada km.
To je čak i preporučljivo, naročito pošto je do (na) 138.000km bilo 5W30 (pa sad koje god).
Jednino što čak ni Edge ne obezbeđuje duže intervale zamene od 15000km pa menjajte na (maksimalno) toliko.

P.S.
Uopšteno, pri ovakvom prelazu u slučaju da je duže vreme korišćeno 10W-40, jednokratna upotreba 5W-30 nije baš sjajno rešenje, već ako se odluči na to onda treba ići na više zamena uzastopno. Sa druge strane, koliko je do km toliko je i do godina motora. Oni stariji od 10 ili 12 god. (baš primer) nisu baš posebno za 5W-30 (504/507) pogotovu sa stanovišta troškova (ovde nije slučaj) jer i 5W-40 (jeftinija) pa i 10W-40 mogu da budu dobra ili odrade posao (respektino). Pređeni km nisu posebna prepreka za korišćenje sintetičkih (pa i 5W-30 504/507) ulja, tako da i posle 200 hiljada km mogu da se koriste (ali pre svega u kontinuitetu i za vozila manje starosti). Jedino naglašavam da je prelaz sa ulja manjeg kvaliteta na takva kod starih motora nešto o čemu (dobro) treba razmisliti i nije idealno rešenje (teorijski da, u praksi i ovako i onako, comsi comsa).

Van mreže cremonese

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #76 poslato: 13. Avg, 2014. 19:02 »
Jedno ogromno hvala na veoma korisnom odgovoru!   :bravo:
  • Vozi: Fabia, 1.9 SDI, 2002, Silver

Na mreži 2 Busy

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #77 poslato: 09. Sep, 2014. 18:28 »
S obzirom da prelazim manje od 10000 km godišnje,da li da ostanem pri NISOTEC AUTOLINE 5W40 505.01 ili da kupim nešto bolje npr. LIQUI MOLLY ili Mobil?171000km,ulje skoro da i ne troši.

Послато са LG-D373

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #78 poslato: 09. Sep, 2014. 20:59 »
Nema potrebe. Nije (ni) mnogo bolje, svakako ne koliko je skuplje!
Dakle, nijansa boljitka, dve nijanse cene (tako to obično biva).
To zaista nema mnogo svrhe uz navedeno (menjanje na cca. 10 hiljada km).
Beskompromisnost (npr. Mobil 1) je za teške uslove vožnje ili menjanje "na žilet" (po max. preporuci proizvođača) kada se prelazi mnogo km u toku godine (onda je baš pitanje: na čemu se štedi?).
Nisotec je sasvim o.k.
Ja lično ne volim skupljanje markica i bodova (čak sam i tekst o tome napisao na blogu) ali je više čitalaca (i na nekim forumima) javilo da se ova ulja mogu kupiti i uz solidan popust (ako tamo kupujete i gorivo, pa skupite nekakve poene).
I bez toga, cena je sasvim u redu a ulje je lako dostupno (u svakom iole većem mestu, središtu opštine ako ništa drugo).
Pozdrav!

Na mreži 2 Busy

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #79 poslato: 09. Sep, 2014. 22:42 »
Hvala na brzom odgovoru! :bravo:

Van mreže sumadinac1.4 16v

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #80 poslato: 01. Okt, 2014. 22:01 »
koje ulje mi preporucujete za 1.4 16v motor od 55kw kilometraza je 176 000 km

Na mreži zare

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #81 poslato: 01. Okt, 2014. 22:05 »
Ajde da se ubacim i ja sa "istim" motorom ali 74 KW i 200 000 km ;).

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #82 poslato: 03. Okt, 2014. 16:05 »
Isto.

Napomena:
ako je svih 200 hiljada sipano 5W-30 (504/507 naročito), i ako je potrošnja ulja "nulta" tj. minimalana, onda sa tim nastaviti ili (eventualno) 0W-40.
5W-40 je najracionalnije (svakako najisplatljivije) rešenje. Praktično bilo koje, može i Mid-SAPS (C3) a mogu se koristiti i Ful-SAPS API SM ulja (jest' da je zahtev SJ pa modifikovano u SL, ali više je bolje), uz VW 502.00 (još bolje 503.01 ali to imaju neka 0W-40 a ne 5W-40 ili su retka na tržištu i ne mogu se lako naći).
5W-50 je već obavezno ako motor "troškari" ulje ALI je veoma dobro rešenje ako je potrošnja ulja normalna.
Mobil 1 Peak LIfe, Total Quartz 9000 SM 5W-50 i slična (API SM). Ova ulja nemaju 502.00 samo zbog viskoznosti (visk. gradacije) koja nije obuhvaćena stanardom; samim tim je i viskoznost prevelika za nov motor ali 200 ili 250 hiljada km je nešto drugo, svakako je bolje 5W-50 (sintetička ulja) nego 10W-40 (PS) ulja.
I tu je kraj. (viskoznija ulja, ne upotrebljavati)

Na mreži zare

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #83 poslato: 03. Okt, 2014. 16:30 »
Auto po najcesce ovlascenim servisima vozi otac i tvrdi da je uvek sipan 5W-40 a ja sam skoro siguran da je do nekog vremena bilo 5W-30(cak i 0W-30) ali ne skorije. Zadnja kantica iz ovlascenog servisa koju sam nasao je Castrol SLX Profesional 5W-40 i sipano je jos jedno Castrol ulje ali ne znam koje, on se ne seca a kantice nema ;). Zna da ga je vidjao u lokalnoj radnji pa ce pogledati ako je bitno.
Motor inace ne trosi ulje, nema potrebe za dolivanjem izmedju zamena na 10 000 km.
Trenutno je igrom slucaja sipan Elf Evolution 900 NF iz meni sumnjive kante (nema nikakvu domacu deklaraciju) i to ulje je poceo da trosi. To je drugi put (prvi put je bilo odavno) da sipa Elf i prvi put ga je motor takodje trosio. Sa Castrolom nikada nije bilo potrosnje ulja.

Sto se mene tice, sve mi je jasno, hvala puno.


Van mreže Turbo

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #84 poslato: 05. Okt, 2014. 18:00 »
Malopre razgledam ulja na Eko pumpi, 800 din 1l 5W-30 502.00, pumpadžija mi reče da im to pakuje Mobil? Stalkeru da li znate nešto o tome?

Imali su do skora akciju za 700din/l. Ako je zaista Mobil to je odlična cena.

Van mreže momcilo82

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #85 poslato: 05. Okt, 2014. 18:14 »
Malopre razgledam ulja na Eko pumpi, 800 din 1l 5W-30 502.00, pumpadžija mi reče da im to pakuje Mobil? Stalkeru da li znate nešto o tome?

Imali su do skora akciju za 700din/l. Ako je zaista Mobil to je odlična cena.

Samo da ti skrenem pažnju da na NIS pumpama trenutno imaš akciju 4+1 litar G-Energy 5w-30. Ne sećam se sada tačno koja je cena, ali znam da izađe veoma povoljno za 5w-30 ulje.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.2 HTP Kombi

Van mreže Turbo

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #86 poslato: 05. Okt, 2014. 18:21 »
Hvala Momčilo, više iz radoznalosti sam gledao. Mislim da neću eksperimentisati. Držim se Bardahl-a 502.00. On je oko 850/L.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #87 poslato: 06. Okt, 2014. 14:15 »
Malopre razgledam ulja na Eko pumpi, 800 din 1l 5W-30 502.00, pumpadžija mi reče da im to pakuje Mobil? Stalkeru da li znate nešto o tome?

Imali su do skora akciju za 700din/l. Ako je zaista Mobil to je odlična cena.

Nešto "dima" tu ima. (al' za vatru nisam baš siguran)
Doduše, pre će biti obratno (da se Mobil puni u njihovoj blendari, koja ima prazne kapacitete) ALi isto je nagađanje kao i obratno (i verovatno isto NETAČNO).
Zvanično je (izvesno):
Eko Hellenic je nastao (nasledio) Esso (Greece) još pre (šta ti ja znam, bio sam mali) koliko godina.
Eko je (pa relativno skoro) POTPISAO ugovor da je generalni distributer (i jednini "legalni") Mobil ulja za (celu) Grčku.
Ugovor ima šire aspekte ali nisu svi objavljeni u javnosti. Verovatno da koriste (zauzvrat) Mobil bazna ulja za svoja ulja, možda i (bar delom) aditive iz ćerka kompanija Mobil-a (Infenium, doduše JV sa Shell-om pa po pola).
To znači da su Eko ulja još i bolja nego što su bila, a bila su solidna.
Jednostavno, tamo su Eko ulja jeftinija od Mobil-a (a sličnog kvaliteta, doduše mnogo manji i zastareliji asortiman) pa se kupuje i jedno i drugo. Kod nas, bez akcije, bude skoro isto, pa se Eko ulja isplate tek kada je akcija.
Slična situacija (bar je bila pre ukrajinske krize) je na relaciji Chevron-Gazprom u Italiji.
Pa onda G-energy iz Italije ovde bude (samo da vidimo dokle) po nezavaničnoj akciji isto toliko. Pa sad "šija" ili "vrat".
Doduše Eko je Mid-SAPS 5W-30 ulje a G je Full-sAPS, ali za 502.00 zahtev nema velike razlike.
Dakle, skoro da je Mobil.
Da, isplati se po toj ceni.
Da li promeniti omiljeni brend?
Nije problem, uvek se možete vratiti na isti.
Da li ćete nešto izgubiti u kvalitetu?
Ne. (veoma je diskutabilna upotreba "C60", zapravno aditiva na furalenske strukure ali ne samog furalena, u motornim uljima, za neke primene su nano čestice MoS2 ili još bolje WS2 već dokazane, ali kod motora još uvek ne, bar ne nedvosmisleno; mogu poboljšati ulja lošijeg kvaliteta ali ako je ulje visokog kvaliteta, prednosti se tope, a pride se ne preporučuje kod iole veće potrošnje ulja)
Dakle, kako god odlučite, pogrešiti nećete (a ni mnogo uštedeti ili potrošiti više).
Pozdrav!

Van mreže vlada320

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #88 poslato: 07. Okt, 2014. 01:32 »
Dakle, skoro da je Mobil.

Čitajući Vaše postove na forumu, a pogotovo na blogu, stiče se utisak da su ipak Mobil ulja za nijansu bolja (po kvalitetu, da cenu ostavimo po strani) od ostalih sa kojima se porede, naravno - svako u svojoj klasi viskoziteta. Trenutno koristim Mobil Super 2000 10w40, koje ste Vi vrlo detaljno testirali pre par godina, a na ambalaži piše da je uvoznik Platner, a  proizvedeno u Italiji!? Nisam znao da Mobil ima pogon u Italiji, da li svo njihovo (legalno) ulje na tržište Srbije dolazi iz te rafinerije? Ne sviđa mi se i to što Mobil ne daje podatke o TBN broju za ulja serije 2000 i 3000.
Suština je sledeća: da li mislite da nastavim sa Mobilovom polusintetikom (što je sigurno - sigurno je) ili je bolje rešenje (opet sa stanovišta kvaliteta, mada i cena igra ulogu) preći na G energy S sint ili F sint? Nešto mi je sumnjivo da će Gazprom zadržati kvalitet, s obzirom na odnose EU i Rusije, a i ta fabrika je u Italiji.
Interesuje me i da li je Mobil 1 Peak Life 5w50 trenutno najbolje ulje tog viskoziteta na našem tržištu, jer Fuchs Titan ulja nema u prodaji, a Elf 5w50 deluje slabije po karakteristikama (za slučaj blago uvećane potrošnje ulja)?

Hvala, pozdrav!
  • Vozi: Mercedes B180 w245 / ex Fabia mk1 1.4 16v

Na mreži 2 Busy

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #89 poslato: 07. Okt, 2014. 07:50 »
@vlada320 Slobodno možeš sipati G-energy,pod uslovom da ima specifikaciju za tvoj motor.
A što se tiče bilateralnih odnosa Italije i Rusije,to ne treba da te brine.Sve je to visoka politika i ona nema veze sa poslovno-ekonomskim odnosima EU i RUS jer Rusija raspolaže sa energentima koji pokreću ekonomiju i kompletnu privredu EU pa i Italije.Rusi ne bi dozvolili,Putin pre svega,da im kajmak skida EU u njihovoj fabrici u Italiji.Primer je NIS.
Da skratim,ako se oni "kolju" po dnevno-političkim emisijama,ne znači da posle tih emisija ne idu zajedno na jagnjetinu ispod sača...

Послато са LG-D373