Simply Clever
Zdravo!
Uloguj se
ili
Registruj.
Novi aktivacioni
Email
?
1 čas
1 dan
1 nedelja
1 mesec
Zauvek
Početna
Forum
Pomoć
Pretraga
Prijavljivanje
Registracija
Škoda Forum
»
ŠKODA forumi
»
Motor Menjač
»
Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
Strana:
«
1
...
8
9
10
...
87
»
Dole
Autor
Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!) (Pročitano 345449 puta)
0 članova i 65 gostiju pregledaju ovu temu.
Stalker
Laurin&Klement
Poruke: 442
Like ukupno: 143
L&K ugled:
47
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #120 poslato:
01. Jun, 2015. 16:40 »
I da ... Racing ulje će vam smanjiti vek trajanja katalizatora ... koliko ... teško je reći (recimo da će prepoloviti ili tako nešto, može biti i manje ali pun životni vek je moguć tek sa API SL i to za niže viskoznosti (do 10W-40) jer je tu veće ograničenje za fosfor, cink i sumpor.
Turbo
Laurin&Klement
Poruke: 1588
Like ukupno: 4
L&K ugled:
16
Lokacija: Beograd
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #121 poslato:
03. Jun, 2015. 09:51 »
Stalkeru, ja sam već pisao dosta, motor isto 1.2TSI 77kw, do sada sipano 5-30 502.00 ili 504/507, ali uvek menjamo na 12-13kkm. Da li bih nešto dobio prelaskom na 5-40 i koje bi bilo tvoja preporuka?
Unapred zahvalan
Stalker
Laurin&Klement
Poruke: 442
Like ukupno: 143
L&K ugled:
47
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #122 poslato:
03. Jun, 2015. 16:30 »
U principu Vi možete koristiti 5W-40 sa VW 502.00 odobrenjem (ili bar nivoom kvaliteta), što znači (praktično) svako sintetičko 5W-40 ulje. Uz uslov da ulje menjate na 15000km.
Ne verujem da ćete bilo šta posebno dobiti osim što ćete smanjiti troškove održavanja (bez negativnih posledica).
Lično bih birao 5W-40 ulja koja ispunjavaju VW 502/505/505.01 (obično su ACEA C3 i MB 229.51).
Osim mejdžorsta (Mobil, Shell, Castrol/BP/Aral, Chevron/Texaco, Total/Elf/Fina) dobra su i mnoga druga, na primer:
Motul, Wolf, Kroon ... i mnogi drugi (FAM koji je tog tipa, Fenix Premium).
Vredi probati, pogotovu što negativnih efekata nema (kao kod još viskoznijih ulja).
No, to je da Skoda (tj. VW, njihog je motor) kaže da li treba još viskoznije (5W-50 ili čak 10W-60 ...).
dusan2504
Active
Poruke: 16
Like ukupno: 0
L&K ugled:
1
Lokacija: Beograd
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #123 poslato:
07. Jun, 2015. 09:53 »
Pozdrav ljudi. Zanima me koje ulje sipati u octaviu 1.8 tsi sa predjenih 100000 km okruglo trnutno je u njoj neko aral 5w30 long life ulje.
Takodje me zanima delphi ulje sta mislite o njemu?
Stalker
Laurin&Klement
Poruke: 442
Like ukupno: 143
L&K ugled:
47
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #124 poslato:
07. Jun, 2015. 11:26 »
Aral ulje je ono što treba da se sipa. Dakle 5W-30 sa VW 504/507 odobrenjem.
Delphi ulja su o.k. (koristiti isti tip).
dusan2504
Active
Poruke: 16
Like ukupno: 0
L&K ugled:
1
Lokacija: Beograd
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #125 poslato:
07. Jun, 2015. 18:43 »
Hvala na odgovoru trebao bi da menjam ulje pa cu preci na delphi i menjati ga na 10000 km da ne boli glava
URKE 80
Laurin&Klement
Poruke: 568
Like ukupno: 39
L&K ugled:
15
Lokacija: Požarevac
karavani su kul
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #126 poslato:
08. Jun, 2015. 23:14 »
Može li ovaj Motul X clean 8100 5w-40 VW 502 00/505 00/505 01/ u Fabiu 1.9 SDI?
«
Poslednja izmena: 08. Jun, 2015. 23:24 URKE 80
»
Vozi: Fabija 1.9SDI 2001god. ASY
Stalker
Laurin&Klement
Poruke: 442
Like ukupno: 143
L&K ugled:
47
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #127 poslato:
09. Jun, 2015. 08:35 »
Može, naravno.
Specific 502/505 01 je još (i) bolje (ali skuplje). NIje (naravno) obavezno (ispunjenje 505.01 ali jeste poželjno kod 5W-40). 10W-40 je takođe dobar izbor, 6100 ili 4100 (naročito isplativo).
P.S.
Naravno (sve navedeno) uz fiksi interval zamene (12mes./15000km)
URKE 80
Laurin&Klement
Poruke: 568
Like ukupno: 39
L&K ugled:
15
Lokacija: Požarevac
karavani su kul
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #128 poslato:
09. Jun, 2015. 17:53 »
Hvala!!
Vozi: Fabija 1.9SDI 2001god. ASY
URKE 80
Laurin&Klement
Poruke: 568
Like ukupno: 39
L&K ugled:
15
Lokacija: Požarevac
karavani su kul
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #129 poslato:
09. Jun, 2015. 18:21 »
Usput da pitam da li sada kada pređem na full sintetiku može doći do problema sa dihtunzima koji se pominju na predhodnim stranama? Može li se to nekako izbeći?
Vozi: Fabija 1.9SDI 2001god. ASY
Stalker
Laurin&Klement
Poruke: 442
Like ukupno: 143
L&K ugled:
47
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #130 poslato:
09. Jun, 2015. 19:53 »
U principu, treba samo koristiti kvalitetno (originalno) ulje, koje ima i kondicionere zaptivki "po propisu" i problema ne bi trebalo da bude. U teoriji (takođe) ne bi trebalo da se to dešava ali nije loše biti svestan da to može da se desi (u praksi u manje od 10% ... mada zavisi kod motora starijih od 15 god. procenat raste ekponencijalno (jako brzo)).
Jednostavno, i sintetička ulja kao i mineralna ili PS moraju da budu unutar dozvoljenih odstupanja (skupljanje/širenje polimernih materijala). Problemi (osim "isušenih" zaptivki) su najčešće ako je motor (manjim delom) "zakoksan" (zakoksovan, kako li se već to može reći), kada se talozi "podvuku" pod zaptivku. Sintetička ulja obično imaju više detergenata pa tu može doći do problema.
Dakle, nije nemoguće, ALI u manjem broju slučajeva (se dešava).
Često i posle godina korišćenja PS ulja i sa preko 200k km nije problem preći na sintetiku. Međutim, takvi slučajevi su uvek sa nekom verovatnoćom da može neka zaptivka i da procuri (čak i kada je od Viton-a, pre svega zbog dugogodišnjeg uticaja toplote).
Može se probati i sa dodatnim kondicionerima zaptivki (kao "zaštita") ali to obično bude bacanje para (ako ne procuri, ne bi ni bez toga, a ako procuri nije delovalo) a i pitanje je čemu onda sintetika?
Gde nije obavezna sintetika, prednost je pre svega kod teških uslova ekploatacije i ako se menja na maksimalno dozvoljenom intervalu zamene. Inače, nema posebnih prednosti (čak i sa klasom višim standardima). Na primer ako se menja ulje na 10 do 12 hiljada km (a ne svih 15000km).
ivan4994
RallyeSport
Poruke: 199
Like ukupno: 1
L&K ugled:
13
Lokacija: Beograd
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #131 poslato:
10. Jun, 2015. 10:06 »
evo, da i ja priupitam nesto...
moj slucaj je sledeci:
fabia 2002. god 1.416v 101ks sa predjenih samo 87000km(prava kilometraza) koristim Motul 8100 x-cess 5w-40. ne prelazim puno godisnje 6-10000 km. ulje menjam jednom godisnje, obicno u julu, avgustu, ali ne predjem onu kilometrazu. od zamene do zamene mi potrosi oko 1,5l. mozda i 2, sto je po meni previse, ali ajde... konkretno, do grcke mi je(odakle pisem)750km potrosio oko 800gr!!! doduse, na punom gasu(4000-5000 obrtaja) i sa izvlacenjem pre saltanja do 4000 obrtaja... ovde sam dolio Castrol 5w-40 502.00 kao i motul(mislim da je castrol magnetic ili tako nesto) e sad:
1. da li da posetim majstora odmah po povratku i da menjam gumice ventila i sta sve treba(mada je motor suv kao barut)...
2. da predjem na gusce ulje. recimo 10-40...
3. da predjem na drugog proizvodjaca, recimo Castrol, Mobil ili koji vec vi preporucujete...
pitanja je mnogo, a pretpostavljam da je odgovor samo jedan. u iscekivanju odgovora, pozdrav iz ne tako suncane i lepe Grcke!
Vozi: fabia mk1 sedan 1.4 16v 74kw
zare
Laurin&Klement
Poruke: 1086
Like ukupno: 35
L&K ugled:
18
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #132 poslato:
10. Jun, 2015. 11:45 »
To sto si ga przio do Grcke i nije cudo sto si potrosio toliko ulja posebno ako si pre toga stalno vozio po gradu.
A 1.5-2 litra na manje od 10000 km nikako ne moze biti normalno bez obzira sto ce sada svi da potegnu fabricke "norme" gde je normalno da auto trosli litar ulja na 1000 km
.
Ako ne racunamo Grcku koliko vozis po gradu koliko van grada i kakvim rezimima? Ako vozis kao do Grcke onda ce to da objasni neke stvari.
Moja Fabia sa istim motorom i 200000 km "potrosi" par mm ulja po sipci na 10000 km.
ivan4994
RallyeSport
Poruke: 199
Like ukupno: 1
L&K ugled:
13
Lokacija: Beograd
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #133 poslato:
10. Jun, 2015. 14:41 »
uglavnom je gradska voznja, bez przenja! moja zena kaze da vozim kao bakica! =))salu na stranu, stvarno vozim skolski, bez cepanja. to radim samo na autoputu, kad je neki daleki put, ovako ne... a te norme "litar na 1000km" su izmislili proizvodjaci motora kako bi se oprali od potrosnje ulja, ma kolika ona bila... primer je tojota kada je avensis(model pre najnovijeg) trosio nenormalne kolicine ulja od pocetka, a oni nisu hteli da ga uzmu u servis sve dok nije preslo tih famoznih 1L na 1000 km, tada su morali... uglavnom, na kraju se otkrilo da je u pitanju fabricka greska u proracunu klipa ili cega vec, ali tad je vec bilo kasno... tako da ta prica 1L ili ti 1000 dinara na 1000km ne pije vodu jer to jednostavno uopste nije isplativo! a by the way, Zare, koje ti ulje koristis?
Vozi: fabia mk1 sedan 1.4 16v 74kw
zare
Laurin&Klement
Poruke: 1086
Like ukupno: 35
L&K ugled:
18
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #134 poslato:
10. Jun, 2015. 14:51 »
Posle gradske voznje kada ga przis po putu mora da potrosi ulje, tj. vodu koja se kondenzovala u ulju. Ali da sacekamo sta ce Stalker da kaze...
Kod mene je uvek u ovlascenom servisu sipan Castrol. U pocetku 0W-30 ili 5W-30 a sada 5W-40. Par puta je van ovlascenog servisa sipan Elf i njega je trosio, daleko od toga kao kod tebe ali se trosi. Skoro sam sipao G-Energy 5W-40 pa cemo da vidimo kako ce da se pokaze.
Strana:
«
1
...
8
9
10
...
87
»
Gore