Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 217582 puta)

0 članova i 50 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže malimickos

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #135 poslato: 10. Jun, 2015. 17:11 »
Samo da se nadovežem na temu, takodje imam isti motor 1.4 16v ali od 55kw tj. 75 konja, od kad sam ja vlasnik prešao je malo preko 6000km i potrošio što kaže kolega Zare par mm na štapu. Od kad sam ga kupio i uradio veliki sevis sipano je ulje Castrol 10w40 jer sam takvu preporuku dobio a motor je prešao skoro 150000km, a pri tom sa i ja bio na moru u Grckoj prošle godine. Kod mene tako, a ako je nekom potrošnja veća ne verujem da bi trebala da bude preko 1l na 10000km, ili su meni bar tako rekli. Pozdrav kolegama i naravno Stalker-u. :)
  • Vozi: skoda fabia 1.4 16v 2002

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #136 poslato: 10. Jun, 2015. 18:47 »
Poštovani g. Ivane,
Već je Zare već dobrim delom odgovorio, uz "mickoshev" dodatni komentar.
Ajd' samo da dopunim (dobre) komentare.
******
moj slucaj je sledeci:
fabia 2002. god 1.416v 101ks sa predjenih samo 87000km(prava kilometraza) koristim Motul 8100 x-cess 5w-40. ne prelazim puno godisnje 6-10000 km. ulje menjam jednom godisnje, obicno u julu, avgustu, ali ne predjem onu kilometrazu.

Ako je ulje od prošlog avgusta ... to "pripomaže" većoj potrošnji.

od zamene do zamene mi potrosi oko 1,5l. mozda i 2, sto je po meni previse, ali ajde...

I Vi i Zare i "mali" ste tu u pravu (to je potrošnja za oko 15000km, dakle bar je duplo veća od prosečne), no ...
nije svaki motor isti, to još uvek ne znači da je sa motorom bilo šta loše (samo po sebi).

konkretno, do grcke mi je(odakle pisem)750km potrosio oko 800gr!!! doduse, na punom gasu(4000-5000 obrtaja) i sa izvlacenjem pre saltanja do 4000 obrtaja... ovde sam dolio Castrol 5w-40 502.00 kao i motul(mislim da je castrol magnetic ili tako nesto) e sad:

E ovo je (zaista) mnogo. Ali ... nije tako retka pojava, posle vožnje po gradu (više meseci naročito zima/rano proleće) kada se istera na dug put, potrošnja ulja (često, iako ne obavezno) raste i nekoliko puta, par slučajeva sa bloga su bili još ekstremniji, sa 2-3 lit. na 1000km, motori su bili potpuno ispravni, ulje prošlo analizu ...
Dobro što ste dolili ulje, sasvim je o.k. mešati dva pomenuta.

1. da li da posetim majstora odmah po povratku i da menjam gumice ventila i sta sve treba(mada je motor suv kao barut)...

Svakako posetite servis, ali nemojte tražiti kvar "po svaku cenu" ... možda su i gumice ventila, ali ne mora da znači.
Samo ako postoji objektivan nalaz (dijagnoza) za bilo šta u vezi motora, onda nešto na njemu i raditi, inače može biti i bacanje para (za veće intervencije bar dva nezavisna mehaničara da se slože).
Kad se automobil slabo koristi (kao što je vaš slučaj) često budu samo "isušene" zaptivke (pa i gumice ventila, ali pregledati sve), pre nego što je potrošnja vezana za istrošenost motora (ipak je malo km (rh) u njemu).

2. da predjem na gusce ulje. recimo 10-40...

Nije loša ideja. Možda da se (zaista) proba, ali pre svega neko sa VW 502.00 odobrenjem (ima ih nekoliko).

3. da predjem na drugog proizvodjaca, recimo Castrol, Mobil ili koji vec vi preporucujete...

Ako je ulje originalno, manje je bitan proizvođač, teško da će samo brend smanjiti potrošnju ulja (ako se i desi to je sticaj okolnosti, a ne neki poseban kvalitet). U tom smislu je malo veća viskoznost obično korisnija. Ako se sa viskoznijim uljem ni malo ne smanji potrošnja, sva je prilika da se radi o nekom curenju (mada nije u 100% slučajeva, mala promena kao što je sa 5W-40 na 10W-40 ne mora posebno da smanji potrošnju iako bi trebalo da je (bar) primetno).

pitanja je mnogo, a pretpostavljam da je odgovor samo jedan. u iscekivanju odgovora, pozdrav iz ne tako suncane i lepe Grcke!

Odgovor je (ukratko):
Pođite sa uljem na max. (eventualno i jednom na 2/3 puta, proverite nivo).
Ne paničite (najverovatnije nije ništa strašno).
Svakako posetite servis (i pre svega pregledajte zaptivke, uz standardnu dijagnostiku, merenje kompresije i šta već treba, samo jedno od tih neće rešiti problem, tj. dati dijagnozu).
Pređite na 10W-40 (pre svega 502.00 ali u principu mogu i "obična").
Ulja koristite što kvalitetnija ali nemojte se opterećivati brendom. Castrol i Motul su sigurno jedna od (naj)boljih, ali svakako da se mogu koristiti i druga ulja sa istim specifikacijama.

Van mreže ivan4994

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #137 poslato: 10. Jun, 2015. 19:36 »
e, ovo je i vise nego sto sam ocekivao! SVAKA CAST! :bravo: definitivno cu vise puta iscitavati ovaj vise nego iscrpan odgovor! uglavnom, u nedelju ujutru krecem odavde za srbiju sa uljem na max., pa cu javiti kad stignem kako je proslo... jos jednom hvala na odgovoru! :RR)
  • Vozi: fabia mk1 sedan 1.4 16v 74kw

Van mreže ivan4994

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #138 poslato: 13. Jun, 2015. 19:08 »
Danas sam cuo da je Marly ulje(prvi put cuo)-Rols Rojs medju uljima? Navodno je 50% skuplje od Motula i za dve klase bolje? I jos je takodje navodno bele boje kao mleko? Tako sam cuo od neproverenog izvora, pa bih molio maga medju svim magovima Stalkera da napravi neku komparaciju izmedju ova dva brenda.  ;)Mislim iskljucivo na ful sintetiku... Isto tako, na vasem blogu sam video da ste  nahvalili Wolf ulje(takodje prvi put cuo) wac1, pa me zanima gde se ono uklapa u odnosu na ova dva pomenuta. Unapred hvala! :)
  • Vozi: fabia mk1 sedan 1.4 16v 74kw

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #139 poslato: 14. Jun, 2015. 17:32 »
A da li još i kuva ručak?
"Dve klase bolje od Motula" ?!
To su praznoverice, nije ni Motul dve klase bolji od drugih, a kamoli gori od bilo koga (mislim na istu vrstu ulja, istih ili makar sličnih specifikacija).
Možda je "pola klase" bolji.
Maziva su prilično standard(izovan)a roba, i što je standard viši, sve je manje mogućnosti da se "odskoči".
U cenu često ulazi marketing sa bar 20% (BP-jevo reklamiranje Castrola na fudbalskim utakmicama ili reklame na svim stazama moto šampionata kod Motul-a).
Da se razumemo, nije sigurno Marly loš ali je veliko pitanje da li zavređuje svoju cenu (po svoj prilici NE).
Kod maziva (ali i većine druge robe (široke potrošnje)) važi: mali pomak u kvalitetu od standardnog, košta mnogo; ili drugačije rečeno: duplo veća cena, nijansa kvaliteta.
Zato negde treba stati. Ko će gde, individualno je. Kao i za Rojs, neko sebi može da priušti najskuplje ... iako je više statusni simbol (doduše ne vidim u čemu bi to bilo kod motornog ulja).
Objektivno, uglavnom je bacanje para.
Motul ima za sva ulja, sve što je navedeno na etiketi i zvanično (odobrenja, standarde).
Marly to nema (iako verovatno ispunjava zahteve).
Marly koristi i nestandardne aditive (čvrsta maziva), što je veoma kontradiktorno (pomaže li ili odmaže).
ITD.
Wolf?
Wolf je primer za uzor (po meni). OfficialTech ima sva odobrenja koja su napisana (kao i Motul). Ostale serije nemaju sve ali je naznačeno šta je ispunjeno a šta je zvanično.
Odnos kvalitet/cena je sigurno bolji nego kod oba navedena (i uopšte je među TOP 5 u Evropi).
Ulja su veoma visokog kvaliteta. Pitanje je da li su uopšte lošija od gore navedena dva, a ako (i gde) jesu to su zaista nijanse (u praksi neprimetne ili od manjeg značaja).
Za racionalnog čoveka ograničenog budžeta, izbor je jasan.
Ipak, maziva NISU skupa! Nije strašno (i podržavam) potrošiti 10, 20 ili 30% više za jači brend. U celokupan trošak vožnje automobila (sa gorivom), 2 ili 2,5% nije od većeg značaja (ako se puno vozi). Ako se malo km pređe u godini, onda već može biti značajnije.
Bacanje para može je relativno (najmanje je do maziva, neracionalna upotreba automobila je mnogo gora stvar).
Pozdrav!

Van mreže ivan4994

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #140 poslato: 21. Jul, 2015. 10:56 »
jedan kasni update... na povratku sa mora sam imao nekih drugih i vecih problema od ulja, pa nisam ni pisao... uglavnom, sto se tice potrosnje ulja, situacija je bila daleko daleko bolja! ista meta-isto odstojanje, samo je sad spustio nivo ulja sa max za dva do tri milimetra! uglavnom, svakako sam ga morao terati kod majstora zbog nekih drugih stvari, pa je nakon pregleda od strane dva nezavisna majstora bila preporuka da uradim zamenu gumica, sto se pokazalo tacnim. da ne duzim, resio sam da zamenim i ulje i ovaj put sam hteo da sipam castrol EDGE 5w-40, ali... u euroautu, gde je navodno original castrol prodaju samo castrol edge 5w-40 turbodiesel! moje pitanje je: moze li edge 5w-40 turbodiesel da se sipa u benzinca 1,4 16V 74kw, 2002 god.? unapred hvala i pozdrav!
  • Vozi: fabia mk1 sedan 1.4 16v 74kw

Van mreže ugi85

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #141 poslato: 21. Jul, 2015. 13:28 »
Castrol EDGE pokriva ove standarde kod VAG motora 502.00, 505.00 i 505.01. Benzinac koristi ova ulja 500.00 i 502.00 sto bi znacilo da ovo ulje moze i u benzinske motore. Malo mi bi mi bilo cudno da sipam ulje namenjeno za TDI motore kako ga Castol reklamira u benzinac.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Na mreži djordjebg


Van mreže ivan4994

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #143 poslato: 21. Jul, 2015. 14:00 »
da, i meni to izbacuje, ali 5w-30 je 504.00 i 507.00, a po Skoda katalogu meni ide 502.00 sto ce reci 5w-40... uglavnom, nisam ocekivao odgovor, ali sam svejedno poslao mejl castrol-u u kome sam ih pitao da li je edge turbodiesel 5w-40 samo za dizel i turbodizel motore ili mogu i benzinci da ih koriste, posto u srbiji(bar preko zvanicnog distributera nema 5w-40 titanium) i oni su rekli:

Hi
 
EDGE Turbo Diesel 5W-40 will cover VW 502 00 which is suitable for petrol engines on fixed servicing so yes, will be suitable for your car
 
Kind regards
 
 
Andy Griffin
Advanced Technical - Automotive and Industrial Lubricants
Customer services – 0845 0821719
Email: autotechenquiries@castrol.com
  • Vozi: fabia mk1 sedan 1.4 16v 74kw

Van mreže Turbo

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #144 poslato: 22. Jul, 2015. 12:01 »
Ja sipam 502.00 5W30. To što je 502 ne znači da je viskozitet ograničen.
Stalkeru, jel tačno da upotreba 5W30 odnosno 504.00/507.00, u odnosu na 502.00 5W40 kod TSI motora rezultuje manjim nakupljanjem oil sludge-a koji je inače simptomatičan kod ovih motora?

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #145 poslato: 22. Jul, 2015. 12:58 »
jedan kasni update... na povratku sa mora sam imao nekih drugih i vecih problema od ulja, pa nisam ni pisao... uglavnom, sto se tice potrosnje ulja, situacija je bila daleko daleko bolja! ista meta-isto odstojanje, samo je sad spustio nivo ulja sa max za dva do tri milimetra! uglavnom, svakako sam ga morao terati kod majstora zbog nekih drugih stvari, pa je nakon pregleda od strane dva nezavisna majstora bila preporuka da uradim zamenu gumica, sto se pokazalo tacnim. da ne duzim, resio sam da zamenim i ulje i ovaj put sam hteo da sipam castrol EDGE 5w-40, ali... u euroautu, gde je navodno original castrol prodaju samo castrol edge 5w-40 turbodiesel! moje pitanje je: moze li edge 5w-40 turbodiesel da se sipa u benzinca 1,4 16V 74kw, 2002 god.? unapred hvala i pozdrav!

Posle odgovora iz Castrol-a malo toga ima da se kaže, osim toga da "marketing ima dva kraja" (koliko su dobili na TD toliko su izgubili kod benzinaca). Naravno, da. Odgovor zapravo važi (i u tom smilu sam se i javio) i šire. Ima nekoliko ulja koja ne bih preporučio a to su ona bez "benzinskih" standarda (npr. kada piše samo API CF i ACEA B4, bez API SL, SM ili SN ili ACEA A3 ... A1 ili A2). VW 502.00 na Castrol Edge TD je benzinski, ACEA C3 važi i za benzince iza dizelaše, kao i MB 229.31 i 229.51, itd.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #146 poslato: 22. Jul, 2015. 13:12 »
Ja sipam 502.00 5W30. To što je 502 ne znači da je viskozitet ograničen.
Stalkeru, jel tačno da upotreba 5W30 odnosno 504.00/507.00, u odnosu na 502.00 5W40 kod TSI motora rezultuje manjim nakupljanjem oil sludge-a koji je inače simptomatičan kod ovih motora?


U pravu ste (u oba slučaja). Viskoznost je daleko od ograničene, mogu se koristiti i 0W-40.
VW 502.00 je (samo) najčešće u 5W-40 jer se često kombinuje sa VW 505.01 i još nekim drugim standardima/odobrenjima koja su "vezana" uz 5W-40.
VW 504.00 ima strože zahteve po pitanju "oil sludge" tako da je svakako bolje od VW 502.00
Ipak, ako se ulje menja na 15000km ili godinu dana (fiksni interval) nije od većeg značaja (nešto je bolje ali je i VW 502.00 više nego dovoljno), naročito ako je manje od 15000km u toku godinu dana. Uz produženi interval zamene (na dve godine) dođete na (približno) isto ili čak 502.00 može biti bolje (uz zamenu na duplo manje km). Ako bi gledali nijanse najbolje (tehnički, tehnološki) je 504.00 menjati na 15000km (godinu dana; ovde misli uopšteno, kod svih motora gde je dozvoljeno 30 hiljada km) ALi je to nešto skuplja varijanta (i nije obavezna, naravno).

Van mreže jovan.ilic.89

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #147 poslato: 26. Jul, 2015. 17:56 »
Поштовање за Stalkerа! Пратим ову тему од самог почетка, одлична је bravo2 Свака част на познавању материје :bravo:

Имам једно питање, па да објасним ситуацију: ближи ми се први сервис ван гаранције па бих овај пут вјероватно сам набавио уље. Нисам мислио ништа да мијењам, наставио бих са Castrol EDGE Professional Longlife III 5W-30 које су ми сипали у овлашћеном сервису, међутим купио бих га у Њемачкој, због мање цијене и (оно што је важније) мање могућности да нешто није у реду са поријеклом производа. Елем, погледао сам сајт за који сам чуо да је ок, и тамо наиђем на још једно уље истих спецификација - Castrol EDGE Professional Titanium FST Longlife III 5W-30. Осим што пише да је наследник овог које сам прво поменуо и да је ексклузива за дилере и ауторизоване сервисе, интересује ме у чему је разлика између њих? Разлика у цијени је 0,1 евро по литру, испуњавају исте стандарде (наравно и VW 507.00 који мени треба за 1.6 TDI CR), па ако није само маркетинг овај "Titanium FST" додатак у називу, о чему се ту конкретно ради? :) Унапријед хвала на одговору!


Van mreže sssrrrbbb

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #148 poslato: 26. Jul, 2015. 22:15 »
Poštovanje Stalker i veliki naklon za baratanje materijom i uljima :bravo:. Pročitao sam dosta o uljima i na Vašem blogu, da mi je sve pomešano, da sam ga čak počeo i sanjati, ali sam i dalje u nedoumici, pa da pitam konkretno. Vlasnik sam fabije 2003 god 1,2 htp 47 kw, prešla oko 209000 km ugradjen tng pre oko 40000 km, od kupovine sam sipao Castrol 5w-40, ali sam primetio da zadnjih 50000-60000 km poceo trositi sve vise ulja, da bi pre prošlog servisa dosao na potrosnju od skoro 1,5 l na oko 10000 km. Prešao sam na Castrol Magnatec 10w-40, ali sam primetio da i dalje trosi ulje u skoro istoj kolicini. Šta mi preporučujete kao rešenje mog problema, koje bi mi ulje i koje gradacije odgovaralo? Da li mogu na sledećem servisu preći na drugog proizvodjača npr. Motul?

Van mreže Beli82

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #149 poslato: 27. Jul, 2015. 00:22 »
Evo i ja da se javim da sam po Stalkerovim preporukama promenio ulje. Auto je fabia 1,2 47kw, i do sada je sipano u ovlašćenom Castrol Magnatec 10w-40(koje ima 501 standard), a sada sam rešio da pređem na Motul Xcess 8100 5w-40 ful sintetiku. Pošto prelazim malo km godišnje, cena mi nije nikakav faktor pri izboru ulja, najbitniji mi je kvalitet.
  • Vozi: Fabia MK1 Combi 1.2 HTP-TNG 2006.



Pretraga foruma [Google]