Simply Clever
Zdravo!
Uloguj se
ili
Registruj.
Novi aktivacioni
Email
?
1 čas
1 dan
1 nedelja
1 mesec
Zauvek
Početna
Forum
Pomoć
Pretraga
Prijavljivanje
Registracija
Škoda Forum
»
ŠKODA forumi
»
Motor Menjač
»
Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
Strana:
«
1
...
13
14
15
...
87
»
Dole
Autor
Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!) (Pročitano 331620 puta)
0 članova i 33 gostiju pregledaju ovu temu.
Bacteria
Style
Poruke: 88
Like ukupno: 0
L&K ugled:
2
Lokacija: Veles Macedonia
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #195 poslato:
18. Dec, 2015. 13:42 »
Zdravo !
Imam jedno neobicno pitanje u vezi sa tome da u motor je polusintetika 10w-40 ,a dolijeno je 15w-40 mineralno .Dali postoji nekakva opasnost da se nesto osteti procenat je oko 30% 15w-40 radi se o Skoda felicia 1.3 karburator 43kw inace trosi ulje negde oko 2 litara na 5000km, ako nesmeta ja bi da dolivam 15w-40 nadalje tako da se mozda i namali potrosnja zato sto oko 85% trosi na semerige ventila i na neki dihtung .
Unapred Hvala !
«
Poslednja izmena: 18. Dec, 2015. 13:44 Bacteria
»
Stalker
Laurin&Klement
Poruke: 440
Like ukupno: 140
L&K ugled:
47
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #196 poslato:
18. Dec, 2015. 14:49 »
Ne postoji opasnost ali nije "da se nastavi".
Mogu se dolivati ulja sličnih gradacija i sličnog sastava (PS-min.) al naravno da je bolje da to bude tek do 20 (ili eto, vaših 30)%. Ako su ista kategorija kvaliteta (API SL/CF) u principu bi moglo i da se nastavi, ali kako je (sad) zima (bar na pragu) bolje je nastaviti sa 10W-40 pa kad proleće dođe zameniti ulje i sipati 15W-40.
Posle se od jeseni može dolivati 10W-40, pa tako u krug (ako već toliko troši bolje je da koristite 15W-40 kao celugodišnje pa da od oktobra dolivate 10W-40). Najbolje dve zamene godišnje ali ako ne prelazite veliki broj km verovatno vam se ne isplati.
Solidna opcija je i kombinacija 15W-50 i 10W-40 PS (najbolje istog proizvođača iz iste serije, npr. Motul 4100 ili slično). Dve zamene ili opet, zamena ulja min. jednom godišnje (bez obzira na pređene km), ulje menjati s proleća, a dolivati od septembra ili oktobra 10W-40.
Najisplatljivije je naravno ići sa 15W-40 mineralkom, min. API SG/CD ali ako ćete već mešati sa 10W-40 PS uljem, onda isključivo SL/CF.
DMC
Registrovan
Poruke: 3
Like ukupno: 1
L&K ugled:
0
Lokacija: Beograd
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #197 poslato:
04. Jan, 2016. 22:32 »
Postovani, pitacu i ja za savet koje ulje da koristim za Superb 2.0 TDI sa 125 kw (170 ks)?
Auto je uvezen letos sa 210000 km, Ne znam koje je ulje bilo u motoru, ali znam da nije "dimio" na sipci meraca ulja i ostao je na maksimumu i posle predjenih 3000 km. Tada sam uradio veliki servis i zamenio ulje. Sipao sam Mobil 1 5w30, specifikacija 704.00 za motore sa DPF. Odmah je poceo da trosi ulje, oko pola litra na 1000 km i znacajno "duva" na sipci meraca ulja.
Rado bih zamenio ulje, sta mi preporucujete? Bojim se falsifikata, pa bih molio i za preporuku gde da kupim? Verujem da ovo Mobil 1 nije bilo originalno, iako sam ga kupio u jednoj vecoj trgovini u Beogradu.
Unapred hvala, Dragan M.
Vozi: Superb 2.0 TDI
Stalker
Laurin&Klement
Poruke: 440
Like ukupno: 140
L&K ugled:
47
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #198 poslato:
05. Jan, 2016. 09:19 »
Poštovani g. Dragane,
Mobil 1 ESP 5W-30 je jedno od najboljih ulja koje možete da koristite za Vaš motor. Isparljivost ovog ulja je niža od proseka za 504/507 ulja (koja je ionako niska, niža od prosečnih "sintetičkih" 5W-40) i na nivou je 20W-50 ili 10W-60 (čak i bolja od mnogih iz tih kategorija, makar malo).
Dakle, postoji mogućnost da ulje nije bilo originalno ili da nije bilo baš to ulje (kako god zvučalo i jedno i drugo; mada su se kod nas događale i veće prevare).
Mobil je najbolje (makar skuplje) kupiti preko distributera kod nas (Plattner) i to sa njihovog sajta. Inače (lično) znam (za) bar par biznismena koji uvoze Mobil (na šleper) iz Mađarske što je vrlo (VRLO) sumnjiva rabota (može biti o.k. ako je kod Mobil zvaničnog distributera ali ne vidim Mađarsku kao regionalni centar za Jugoistočnu Evropu, već samo kao jednakog uz Rumuniju i nas, pa kako dobiti bolje cene ... (dobro ima i tu "fora i fazona" pa može biti i o.k.) ... uglavnom NE zvuči mi sjajno, makar i sve bilo "čisto". O nabavkama iz Turske (ne mislim na zvanične kanale, kad nas je Mobil opleo kao da smo Sjera Leone, ali se bar pravilo tamo, M1 nije nikad) i slično, a ne daj bože i čist falsifikat (ima takvih ne sumnjam uopšte).
Posle (naravno) iskustva, zaboravimo na trenutak Mobil.
Dakle, nisu baš ni sva 504/507 (jedini izbor za Vaš motor, da je PD verzija od 103 kW, onda bi 5W-40 sa 505.01 verovatno bilo najbolje rešenje) ista ALI jesu slična (paketi aditiva ... ako su od istog dobavljača onda identični ... možda kod skupljih ulja neki deo procenta više ... razlika je jedino u korišćenim baznim uljima (nije baš "samo" ali ...)).
U tom smislu je bitnije (kao što ste i naglasili) imati originalno ulje nego baš juriti "najbolje" (tu se slažem).
"sve teče, sve se menja" pa je teško za ikoga garantovati ...
Zato ću početi od onih kod kojih sam se LIČNO (posetom) uverio odakle i kako uvoze a to su PRE svega:
1) Motul (Mass Company), gde bi izbor bio: Motul Specific 504.00/507.00 ili X-Clean
+
5W30 (možda su i identična ulja)
2) Kroon (Kedara) i Helar SP 5W-30 LL-03.
...
FAM bi takođe mogao da se nađe "rame uz rame" sa njima ali nisam siguran da li su produžili (zbog svih problema koje imaju posle pljačke nakon privatizacije) zvanično VW 504/507 odobrenje koje je važilo do skora (moža tek par meseci).
...
Gde nisam (još) bio a šta bi moglo da bude pouzdano:
1) Wolf OfficialTech 5W30 LL III (Gazela)
2) Addinol Giga Light MV 0530 LL (Addinol Srbija)
3) Liqui Moly Top Tec 4200 (Liqui Moly d.o.o.)
4) Texaco (Havoline Ultra V 5W30) je takođe o.k. (kupiti u Trigemi)
...
Pumpari kao što su:
1) OMV (sada pod Lukoil-om, makar sektor maziva) BIXXOL special V7 SAE 5W-30
2) MOL Dynamic Gold LongLife 5W30
...
3) NIS ima Nisotec Autoline W 504/507, trebalo bi da imaju (nisam skoro proveravao) I zvanično odobrenje, ako je tako - preporuka (kao za sve do sada), originalno je sigurno a oko 30% je (i) domaće.
Šteta što Lukoil kod nas nema 504/507 ulja (i što nisu iz Perma), tako da otpada (inače odličan kvalitet)
EKO kod nas sigurno nema (a nije ni imao uopšte bar kad sam pisao tekstove o njima) VW 504/507 ulje
...
Total (INEO Long Life) je sigurno dobro ulje, Total d.o.o. je dobra polazna tačka ali gde kupiti u maloprodaji a da je njihovo - pojma nemam.
Valvoline (sada zastupa West Beocar d.o.o i to je o.k.) svakako, ali opet NE znam gde u maloprodaji kupiti.
...
I to je manje-više TO. Izvinjavam se ako sam nekog zaboravio. Izvinjavam se ako je reklama (sam ću izbrisati post) ALI baš zbog toga sam naveo mnogo firmi da ne bude izričita reklama.
Naravno, Shell i Castrol su o.k. ali zaista NE znam gde kupiti original, a još manje gde (ako uopšte) kupiti original za Zapadno tržište a ne za zemlje III sveta (ili IV-tog kako nas obe kompanije tretiraju, BP naravno u slučaju Castrol-a).
Još da NAGLASIM (pa tri dana neću reći ni da sam gladan): odobrenja se izdaju za
KONKRETAN
pogon (bar VW) tako da Mobil, Shell, Castrol i Total (sa više pogona u Evropi, Ashland (Valvoline) i Chevron (Texaco) su centralizovali proizvodnju) pravljene u "Pakistanu" ("Somaliji")* možete da okačite o klin (mislim njihova odobrenja (approvals)).
Sreća te su praznici (skratio bih ovo na 10% inače).
Pozdrav!
* Izvinjavam se (i zato navodnici) samim državama ali i pogonima ukoliko ih ima (Pakistan verovatno), nisam mislio u pežorativnom značenju (mada jeste kod nas prva asocijacija) nego "tamo negde daleko" ... zapravo još je gore, i sigurno je gore od Pakistana i Somalije (bez navodnika) "Made in EU" - e od toga gore nema!
Ako bar piše Poljska (Total i Shell) ili Rumunija (Total) to mi je već mal(k)o bolje.
Ali u svakom slučaju odobrenja izdata na druge (truli Zapad, Castrol isključivo UK, za Shell se ne sećam) za ove NE važe! (100%)
Zato su manje kompanije sa samo jednim (ili par) pogonom mnogo bolji izbor (bar znate da je odobrenje ORIGINAL).
«
Poslednja izmena: 05. Jan, 2016. 09:27 Stalker
»
DMC
Registrovan
Poruke: 3
Like ukupno: 1
L&K ugled:
0
Lokacija: Beograd
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #199 poslato:
05. Jan, 2016. 13:10 »
Najlepse Vam hvala na opsirnom i jasnom odgovoru.
Shvatili ste moju dilemu pa ste mi u tom smislu i odgovorili. Bicu slibodan da Vas upitam jos nesto, za isti problem. Naime, par automehanicara u okolini (Cukarica) mi preporucuju I.G.A.T. ulja (kupuju ih u Euro 07) a juce mi trgovac u Wint-u u Zarkovu nahvali i Divinol koji oni prodaju.
Molio bih nesto i o njima, naravno konkretno o 5w30 koji zadovoljavaju VW 507.00
Najlepse Vam hvala. Dragan M.
Vozi: Superb 2.0 TDI
(1 Like)
Stalker
Laurin&Klement
Poruke: 440
Like ukupno: 140
L&K ugled:
47
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #200 poslato:
05. Jan, 2016. 17:35 »
Vi se g. Dragane šalite, zar ne?
Najbolje da se pozovem na pravo da se "branim" ćutanjem.
Vreme je interneta, nemojte da Vam ja radim "domaći zadatak" (ideja je Vaša).
P.S.
Može biti i "Best Buy" i ako pogledate površno to i jeste (ne znam za VW, pre 3 god. nisu imali odobrenja sada verovatno imaju, MB odobrenja imaju i to je dobro ... i jedino dobro). Ipak, morate sami preuzeti odgovornost za takav postupak. Lično NE mogu (na osnovu onoga što znam) da dam svoju bezrezervnu preporuku (podršku) nijednoj od dve pomenute kompanije.
MOgu i da grešim ali pošto sam blizu da rasitnim i šestu banku, dozvolite da budem (jako) skeptičan.
DMC
Registrovan
Poruke: 3
Like ukupno: 1
L&K ugled:
0
Lokacija: Beograd
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #201 poslato:
05. Jan, 2016. 18:29 »
Puno Vam hvala, mnogo ste mi pomogli.
Mozda i zato sto smo vrsnjaci
Sve najbolje Vam zelim.
Pozdrav, Dragan M.
Vozi: Superb 2.0 TDI
Stalker
Laurin&Klement
Poruke: 440
Like ukupno: 140
L&K ugled:
47
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #202 poslato:
05. Jan, 2016. 19:24 »
Hvala i Vama (na poverenju) vršnjače!
(Nemci su najbolji hemičari na svetu (ubedljivo) i u vrhu po tome kako shvataju posao (i iz ličnog iskustva, kolikog-tolikog, sam se uverio u to) ALI ... kompanija mora da ima i preduslove (opremu, laboratorije, stručnjake (i brojem) ...) i istoriju da bi bila Renomirana ... oba proizvođača su zanimljiva do mere da su blizu tome ... ali za sada (bar ja) se ne bih usuđivao da im dam više od onoga što trenutno jesu, "mala privreda" makar i na nemački način ... jednostavno "tamni vilajet").
mirkuk38
Laurin&Klement
Poruke: 1505
Like ukupno: 8
L&K ugled:
38
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #203 poslato:
10. Jan, 2016. 08:38 »
g.Stalker, možete li koju da nam napišete na ovu temu?
http://forum.skodaforum.rs/ostale-razne-teme/dizel-koji-sipate-pumpa-iskustva-potrosnja/msg42187/#msg42187
odn, da li vrede, da li su neophodni i koji od ovih dizela sipati (MAXX MOTION, AVIO, QMAX, ECTO, EVO, ULTRA D...) ?
Prvenstvno pitam za nas koji vozimo (pretpostavljam najosetljivije Euro6 motore).
Hvala !!!
Karlheinz
Administrator
Poruke: 7837
Like ukupno: 282
L&K ugled:
103
Lokacija: Beograd
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #204 poslato:
10. Jan, 2016. 11:17 »
Za sve u vezi toga postoji tema i ovde:
http://forum.skodaforum.rs/auto-moto-chat/ultra-maxx-ecto-i-ostala-bolja-goriva/
Vozi: Yeti
Stalker
Laurin&Klement
Poruke: 440
Like ukupno: 140
L&K ugled:
47
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #205 poslato:
10. Jan, 2016. 15:29 »
Poslednji objavljeni postovi u dve teme (pa ću samo da se nadovežem)
"U Srbiji dileme nema, za 3-5 dinara razlike na cenu od 140 dinara... bez razmišljanja bih kupovao onaj sa aditivma, mada treba imati u vidu i da se taj aditivima slabije prodaje, pa duže čuči u rezervoaru na pumpama, što je opet glas protiv.
U AT je ta razlika 20-25 dinara, a pa vredi razmisliti o svrsishodnosti."
Slažem se veoma (i skoro da nema šta da se doda)! (ipak će biti komentara)
"Verujem da je aditivirani ED možda za nijansicu bolji od klasičnog, ali i da ga prodavci forsiraju jer i tu imaju dodatnih par dinara zarade (obično je oko 5din skuplji)."
Otprilike tako, jedino što NE verujem da imaju dodatnu zaradu, jer je razlika u ceni baš mala (u inostranstvu je svuda veća, od 5-10%).
"Zanima me samo da li je zbog DPF-a pametnije sipati taj najskuplji ili je to sve u domenu autosugestije i praznih priča. Pitaćemo Stalkera, on je po tom pitanju najkompetentniji
"
Hvala (naravno) na poverenju.
Svaka prednost koju je moguće primetiti u vožnji je u domenu autosugestije (uglavnom). Može se očekivati nešto manja potrošnja ali ne više od 2% (u kontrolisanim uslovima), tj. 1% u realnosti.
Nije baš da nije od značaja ali teško da je primetno, to je tek pola ili ceo rezervoar na godinu dana (i "pokriva" tek pola razlike u ceni).
DODATAK
Sam standard (EN 590) NE propisuje dodatak aditiva ali njih ionako ima (da bi se ispunio zahtev "mazivosti" dizela) a kvalitetno gorivo podrazumeva (i) nešto aditiva. Pretpostavljam da u Nemačkoj i ne naglašavaju to a ako ima dodatno aditiviranog to je samo dodatak na aditivirano gorivo.
Ukratko:
1) NIJE NEOPHODNO (koristiti "aditivirano" gorivo). U slučaju veće razlike u ceni, nije ni isplativo.
2) Kod ovako male razlike u ceni (cca. 2-3%), mislim da se IPAK isplati (standard podrazumeva samo neke praktične aspekte goriva ali uglavnom ne i one dugoročne; možemo raspravljati (a već jesu ljudi na stručnim skupovima pa da ne gubimo vreme) koliko toga donose aditivi, uprošćeno - nije kao u reklami, ali dobitka ima).
3) Vredi pomenuti i to da je promet aditiviranih goriva verovatno manji, ali i to se može rešiti ukoliko se kupuje na prometnijim mestima (par nedelja nije od posebne važnosti, tj. neće posebno degradirati kvalitet).
...
Ništa pametno nisam rekao? Možda, ali ne može bolje (od ovoga).
Bitno je samo ne očekivati previše (efekti su (tek) dugoročni i nisu "toliki" da bi to moglo da se potvrdi van kontrolisanih uslova (i laboratorijskih merenja)).
I još bitnije, ne davati previše novca ... 5% veća cena je gornja (razumna) granica, sve preko (toga) mi se čini čistim bacanjem para.
...
Na kraju par Praktičnih saveta:
1) ako pretežno vozite u gradu, onda razmislite o aditiviranim gorivima ... za pretežno međugradske relacije se (svakako) manje isplati.
2) Ako već sipate aditivirano gorivo, gledajte da to bude veći deo rezervoara (ne mora biti napunjen do kraja, iako je to optimum koristili ili ne ovakvo gorivo) inače ćete (tek) bacati novac (konc. aditiva je taman koliko da deluju ako razblažite onda samo plaćate par din. više bez potrebe).
3) Nije problem preći sa jednog na drugo, niti će Vam motor stradati ako vozite povremeno ili stalno i na "običan" ED.
Svako gorivo koje ispunjava EN 590:2009 može se koristiti i u euro 6 motorima, noviji standardi nisu uvođeni specijalno za ove motore iako su bili najavljivani (u principu 5ppm sumpora većina "euro 5" dizela već ima a 1ppm je jako teško postići tj. održati i uz razumnu cenu prodavati).
Glavni problem sa aditiviranim (premium) dizelima je što nije propisano (standardizovano) koliko su bolji (i u čemu) od standardnog goriva (može biti "isto" ili baš isto ili tek neznatno bolje po jednom ili dva parametra ili čak identično standardnom).
Tako da ostaje da verujete (više) jednom ili drugom distributeru goriva.
U tom smislu ne bih istakao nijedno (posebno).
O otpornosti na niske temp. bi mogli u posebnom post-u ALI to NIJE nužno vezano za dodatne aditive već tip goriva.
Često je u praksi vezano ali ne mora da znači (da aditivirano podnosi bolje niske temp.). Standard za klimu kod nas je -20°C (u praksi oko -22) a ima i goriva koja nisu samo "zimska" (Class F) nego i "Artic" kategorije (uglavnom class 1, tj. do -26 iako se neka reklamiraju i kao class 2 (do -32), mislim da je i class 1 bacanje para (osim u planinskim krajevima) a class 2 to svakako jeste (i u planini).
P.S.
Baš je i na CBC bila (doduše više dijalog) manja rasprava na ovu temu, ovako ili onako goriva ovde se predstavljaju kao evropska a u praksi budu tek kao "jedva takva" ... odnosno, čim peđete granu, primetite manju potrošnju ili bolje ponašanje motora ... lično mislim da se ta razlika jako smanjila (na papiru je i nema) ALI da je još veći problem cena goriva koja je kod nas definitivno prevelika (ima i skupljeg goriva u Evropi, ali ako gledamo okoline zemlje i stepen razvijenosti, onda smo sigurno dno-dna, tj. najskuplji ... TNG i dizel naročito, benzin još nekako). Nisu samo akcize (iako je i za ovaj "specijalitet" odgovorna država, makar je to "nasleđe" prošle decenije) nego i rafinerijske cene koje su ovde (prosto) zabiberene (i u samom VRHU Evrope (ne samo regiona)). Tome kumuje latentni (ali prisutni) monopol NIS-a, inače taj isti (NIS) u okolini prodaje gorivo jeftinije nego na (makar kvazi) domicilnom tržištu.
«
Poslednja izmena: 10. Jan, 2016. 15:33 Stalker
»
pepeljara
Ambition
Poruke: 29
Like ukupno: 0
L&K ugled:
0
Skodilak
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #206 poslato:
11. Jan, 2016. 17:10 »
Pozdrav svima,
pitanje za Stalkera naravno.
Posjedujem Skoda Fabia 2, 2007 godiste. 1.4 16v, 63KW.
Trenutno na satu cca 132000km.
Auto koristim u 80% slucajeva putovanje min 2h medjugradsko, dok po gradu i nema neke voznje, samo u nuzdi.
Povremeno se i razradi motor 5000+ obrtaja na tim voznjama
Uglavnom, sada bi trebao uraditi mali servis.
Nazad kad gledam radio sam veliki servis gdje mi je majstor sipao (skoda oficijelni servis) 10w40, nakon toga sam mali radio servis opet mi sipali castrol magnetic 10w40.
Prije toga sipano je 5w40.
Pitao sam majstora zasto je to tako, naveo je niz nekih razloga, ali kako ovom motoru bolje godi polusintetika nego full sintetika zbog niza nekih razloga. Opet drugi servis, i masa ljudi govori da se striktno drzim propisanog (5w40).
Mene interesuje da li da nastavim sa ovim 10w40, ili da se vratim na 5w40 ?
Naravno i preporuka same marke ulja je dobrodosla.
Iskreno ja bi da sto kvalitetnije odrzavam auto, nisam neki strucnjak, pa svaka informacija, savjet su dobrodosli.
Hvala unaprijed, i lp.
Vozi: Skoda Fabia 2 1.4 16v 2007
Stalker
Laurin&Klement
Poruke: 440
Like ukupno: 140
L&K ugled:
47
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #207 poslato:
12. Jan, 2016. 19:15 »
Prvo samo jedna napomena u vezi goriva:
Sve rečeno važi i za dizel i za benzin. Dilema da li visokooktanski benzin ili ne (98 ili 95 oktana, jer aditiviranog ima i 95-ice) zapravo ne bi trebalo da bude dilema. Ukoliko se 95 pominje (u uputstvu vozila) kao min. a preporučuje (i) 98, sipajte 98 (ukoliko vam finansije dozvoljavaju, biće koristi od toga, naravno NIJE obavezno), ako je min. (makar za kraće relacije) 91 ili 92 a optimum 95 sipajte 95 (aditiviran ili ne) jer od 98 nećete imati (iole) koristi (bacanje je para).
Skoda je po ovom pitanju iznad proseka (naglašava baš ovako kako je napisano).
Slučaj (benzinskog) motora 1.4 16v.
1) Nema tu šta (mnogo) da se priča, 10W-40 nije dobro rešenje (još Castrol koji ispunjava samo VW 501.01).
2) U principu može i 10W-40 ukoliko ispunjava VW 502.00, doduše takvih ulja nema mnogo (Motul 6100, INA Delta Sint, Optima HC Power ... i još par njih).
3) Ipak, najbolje je (još uvek) koristiti 5W-40 ulja (kvalitetnija im je i osnova). Zapravo i 5W-30 se mogu koristiti.
Po nekim iskustvima korisnika sa bloga i drugih foruma, "klasična" (Full SAPS) 5W-40 je najbolje za vaš motor (dakle, A3/B4 bez C3 iako nije pogrešno sipati ni C3 ulja).
Brend je manje bitan ... Castrol je samo dobio ugovor sa VW-om i ne znači da je najbolji. Ako već Castrol onda pre EDGE 5W-40 (A3/B4) ... može i TD (samo da nije mnogo staro ... u novoj seriji ga nema (pod tim imenom, verovatno identično sa "običnim" 5W-40), nego Magnatec (5W-40), iako zbog cene dolazi u obzir i to ulje.
Ako već ne Castrol, Motul (nekoliko ulja u 5W-40: X-cess , X-clean, Specific 502/505/505.01; po redosledu navođenja), shell Helix Ultra, Texaco Havoline Ultra (ili Ultra S), Mobil Super 3000, Total Quartz 9000, Valvoline SynPower i slična (sva u 5W-40).
Naravno i ulja manjih kompanija (mnoge od njih navode uz opis ulja i zvanični sertifikat, tj. odobrenje, pa je lako proveriti), npr. Wolf ExtendTech HD 5W-40, VitalTech 5W-40 ili VitalTech 5W40 PI C3 ...
Fuchs ima nekoliko ulja sa VW 502.00 ... LongLife 5W40, Supersyn ili GT1 (opet sve u 5W-40) ...
INA, FAM; Modriča ... NIS ... MOL, OMV i Lukoil ... sva su originalna (lako ih je naći takva) i imaju 502.00 (i Eko Helenic ... to bi morao malko da proverim, da li se samo navodi ili je važeće odobrenje).
Dakle, samo na Vama je izbor.
Manite objašnjenja koja ne drže vodu ... ulje ... i što je najvažnije motor.
Možda tek posle 200k km i to prvo ona koja imaju VW 502.00
Pozdrav!
pepeljara
Ambition
Poruke: 29
Like ukupno: 0
L&K ugled:
0
Skodilak
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #208 poslato:
12. Jan, 2016. 19:21 »
Hvala lijepa na odgovoru.
Da li ce biti kakvih problema oko prelaska sa 10w40 na 5w40?
U smisku izbacit ce ,promjent filter nasut novo ulje?
Sent from my Nexus 6
Vozi: Skoda Fabia 2 1.4 16v 2007
Stalker
Laurin&Klement
Poruke: 440
Like ukupno: 140
L&K ugled:
47
Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
«
Odgovor #209 poslato:
12. Jan, 2016. 19:34 »
Naravno, sa VW 502.00 uljima servisni interval je 15000km ili 12 meseci.
Vaš način korišćenja vozila je o.k. (iako posebno ne forsira, tj. više iz ekonomskih razloga je opcija) i flex interval (ma šta je 132000km za taj motor, trećina očekivanog, što bi ga proglasili nečim što nije) sa VW 504.00 uljima (5W-30) uz zamenu na 30.000km ili dve godine (kod Vas 30.000km).
Posle dve zamene 10W-40 to je već manje preporučljivo (prvi put ćete imati povećanu potrošnju pa bi (možda i samo možda) morali da skratite interval zamene) pa zato mislim da (uz podeljena iskustva sa novim motorima kao Vaš) da je ipak 502.00 uz fiksni interval zamene najjednostavnije i optimalno rešenje.
Strana:
«
1
...
13
14
15
...
87
»
Gore