Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 331437 puta)

0 članova i 65 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #420 poslato: 06. Dec, 2017. 18:01 »
Poštovani,
da li imate preporuku za antifriz za 1.9tdi motor avb 74kw 2003.
Pre 7 godina je sipan G12++, da li sada da pređem na G13?
Koji bolje štiti sistem hladnjaka/creva/pumpa za vodu ?
Koji je dugotrajniji ?

I naravno koju marku preporučujete koja se može naći na našem tržištu?

pozdrav
 

Sent from my R830  



Isto! G13 (774J) je moderniji i "zeleniji" (koristi glicerin ili glicerin-PG kombinaciju umesto EG i manje je otrovan (zanemarljivo) te bolji za prirodu i rukovanje).
Ne bih davao posebnu prednost, G12++ (VW 774-H) je sasvim o.k.
Oba menjajte na 5 god. (iako su "for life" ... e, onda je taj život kraćeg veka), iako malo prekoračenje nije strašno (manje nego bilo koji drugi standard, čak i G12+).
Ako razlika nije velika (u ceni) preporučujem G13, ako ipak jeste (ili vama se tako čini), G12++ je jednako dobar što se tehničkih karakteristika tiče.

P.S.
Sam brend je manje značajan ... svi renomirani proizvođači su o.k.


Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #421 poslato: 06. Dec, 2017. 18:17 »
OMAN

AMAN, od kuda (baš) OMAN?!
(od tolikih ulja baš da potrefite ono koje baš nema odobrenje, nikada nije imalo i neće (verovatno) ni imati!!).

OMAN je neka Holandska (izbeglička?) kombinacija ("triper" što bi se reklo). Kao Holandska kompanija sigurno je o.k. (nije baš potpuni škart), ali svakako NE spada u renomirane proizvođače. Vaš majstor verovatno ima neku kombinaciju (sa nekom zaradom) pa "sipaj, brale" ... verovatno je i sam ubeđen da je to vrhunski kvalitet, što sigurno NIJE (može biti industrijski standard u najboljem slučaju, ako uopšte).
Promenite na 10k km (makar i ne bilo potrebno, nikada nećemo ni znati), svakako (što pre to bolje, ulje se bar lako menja, manja je šteta baciti upoterebljivo, nego rizikovati sa "no name" ... onda može i Viskol (ozbiljno, možda je i bolje čak, skuplje nije, mada može i biti)).

Dakle, od Modriče, FAM-a, NIS-a pa do belosvetskih brendova (Total, Castrol, Motul, Sunoco, Texaco, Kroon, Valvoline) birajte šta god vam se (sa 505.01) sviđa. Čak su (verovatno) i najbolja "klasična" 505.01 ulja, kakvih sad nema mnogo (Modriča Optima, INA, ... teško da ih još ima, obično se "uparuje" sa ACEA C3 i posledjih par god.).
Možete koristiti i 5W-30 ulja (sa 505.01 ili 507.00) ali kao i kod 5W-40 ulje menjajte na fiksim intervalima (15000km ili 12 meseci) a ne produženim (504 ili 506.01), inicijalno (kod novih motora) i do 50.000km unutar dve godine.

Van mreže Somi82

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #422 poslato: 06. Dec, 2017. 23:23 »
E otkud to se i ja pitam, pored toliko ulja ona nadje neko no name, to sam ga i ja pitao a on kaze da ima oznaku 505.01. Verovatno negde uzima na bure a vazi za dobrog majstora i godinama idem kod njega. Sta sad da.mu radim nisam pametan. Ako steta vec nije napravljena koliko do kraja meseca cu ga zameniti. A sta znaci da nemaju odobrenje niit ce ga dobiti, kako onda stave oznaku na svoju ruku?
  • Vozi: Skoda Octavia A5, 1.9 TDI, 2007 Elegance

Van mreže Somi82

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #423 poslato: 06. Dec, 2017. 23:25 »
Od silne nervoze ne stigoh ni da se zahvalim. Hvala na odgovoru, probacu da sto pre zamenim sa nekim od navedenih kako bi sprecio dalju katastrofu.
  • Vozi: Skoda Octavia A5, 1.9 TDI, 2007 Elegance

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #424 poslato: 07. Dec, 2017. 22:19 »
Nisam hteo da unesem paniku. Neće se ništa loše desiti, ulje je (relativno) o.k. samo NIJE ono što treba da bude (niti su sva ulja sa Zapada, samim tim, dobro a pogotovu ne bolja od Istočnih ili domaćih).
Dakle, nije motor ugrožen, samo NE treba da se nastavi sa istim jer je "mačka u džaku".
Promenite svakako ali nije pitanje dana.
Btw, proizvođač po zakonu (i odredbama EU) MOŽE da stavi oznaku odobrenja ALI kao nivo kvaliteta (za koji garantuje, što je pravno obavezujuće). To bi moglo da prođe kod renomiranih proizvođača, ali obično oni imaju zvanično odobrenje (eventualno za po neko ulje i po neko odobrenje da garantuje svojim imenom).
Prista npr. ima SVA moguća koja navodi na etiketi, a smatra se "tamo nekim" ... pa ona je za taj OMAN klasa (bar dve iznad). Za Motul ne treba ni da čudi (Premium brend visoke cene). Odobrenja nisu jeftina (par hiljada evra, ali prebrojte koliko ih ima samo na jednoj etiketi, puta broj različitih vrsta ulja) i to utiče na cenu.
Strogo gledano i Mejdžorsi zabušavaju po ovom pitanju (pa ostaju Motul i Prista iznad njih, ima tu još par imena koja čak i nisu skupa a imaju skoro sve (pre svih G-energy (brend Gasproma) i Lukoil, pa i neki od jeftinijih EU brendova kao što su: Cyclon, Lotos, Wolf i slična)) jer iako imaju SVE obično se odobrenje izdaje "kontinentalno" (za centralu) a proizvodnja često nije centralizovana, pa bi trebalo imati za sve pogone (precizirano u API licencama takođe, počevši od API SH, doduše u Evropi ih malo ko (zaista) ima).
Obrni, okreni, kod nas vam malo ulja zaista ima odobrenje ... pa sad, ko se kako snađe ... biznis je to.

Van mreže Somi82

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #425 poslato: 08. Dec, 2017. 00:02 »
Hvala jos jednom na detaljnom i opsirnom odgovoru. Imam jedan predlog za sta bi vam mozda trebalo malo vremena u startu ali bi svakako znacilo svima nama koji se dvoumimo oko vrste ulja za svoje automobile a i vi bi kasnije izbegli ponavljanje nekih odgovora. Da li je moguce napraviti tabelu sa vrstama ulja koja imaju vasu preporuku od najboljeg ka najgorem ili ka losijem po specifikaciji koju traze prozivodjaci autombila. Naravno ako to pravila dozvoljavaju, bez reklame ili vredjanja bilo koga. Posto je ovo skoda forum da krenemo sa skoda vozilima ili WV 😀. Ovako nesto postoji na nekim drugim forumima i znacajno se smanjio broj pitanja koja se ponavljaju. Sta mislitebo predlogu?
  • Vozi: Skoda Octavia A5, 1.9 TDI, 2007 Elegance

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #426 poslato: 08. Dec, 2017. 16:02 »
Predlog je o.k.
Nešto tako već postoji na blogu (motornaulja.blogspot.com ili .rs)
Možda nije baš najdetaljnije ali jeste dobra orijentacija. Tabela ima i na maziva.org (sasvim dobri saveti, i nisu previše rigidni).
Što se VW-a tiče (mislim da sam već pominjao) postoje čak i "algoritmi" ... nije ih teško iguglati, no ako se baš neko i ne snađe, evo jednog:
https://www.oilspecifications.org/articles/vw_motor_oil_specifications_explained.php
Tako da ostaje samo da se (ovde ili na blogu) reši neka nedoumica (kad može rešenja, naročito za specifične situacije, npr. teški uslovi eksploatacije i/ili starije vozilo).
Btw. da je ovog bilo pre par godina, uštedeo bih (pre svega sebi) mnogo vremena.
Hvala na podsećanju, zaista mi vreme nedostaje, što ne znači da neću (kao i do sada) odgovarati na konkretna pitanja.

Van mreže Somi82

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #427 poslato: 08. Dec, 2017. 16:40 »
Da, tabela ovog tipa kao na "maziva.org" je nesto sto bi bilo ok s tim sto bi nama laicima lakse bil da umesto specifikacije budu marke ulja koje ispunjavaju trazene standarde, naravno prema vasem nahodjenju i misljenju a ko hoce da ulazi i sitna crevca onda moze dalje da se edukuje i iznalazi sta njemu odgovara. . Naravno vama bi to bilo teze jer zahteva dosta vremena a i ne znam kakva je politika sajta oko takvih stvari, tipamizlaganja odnos cena kvalitet. E sad jos jedno pitanje konkretno da li je potrebno menjati ulje u menjacu i na koliko, nisam nasao u servisnojbda je to radjeno do sada, ponovicu u pitanju octavia 1.9 tdi, 77kw, 2007 god presla 260.000km. Idem sutra do majstora pa bih mogao i to a razna su misljenja oko toga.
  • Vozi: Skoda Octavia A5, 1.9 TDI, 2007 Elegance

Van mreže Turbo

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #428 poslato: 08. Dec, 2017. 17:56 »
Malo je skalkljivo da kaže npr Lukoil je bolji od Castrola. Možda neko ulje i jeste ali em bi ga polja ljudi pljuvalo, potencijalno bi urusio kredibilitet ili bar uticao na njega, a svakako takvu listu ne verujem da je moguće napraviti bez ozbiljnih laboratorijskih analiza koje mnogo koštaju.

Sent from my SM-G930F  


Van mreže Maksimus

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #429 poslato: 08. Dec, 2017. 18:33 »
Jedno pitanje:
Ako je auto za godinu dana presao 8 hiljada,da li je neophodna promena ulja tada ili nece imati posledice ako se saceka npr 3 meseca da se zameni na 10k. Povek se prica o tome,ja licno mislim da to nece napraviti problem,nije to mleko pa bas za toliko da gubi svojstva.
U pitanju je dizel sa 4 cilindra.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #430 poslato: 08. Dec, 2017. 21:50 »
Verovatno da ulje u menjaču NIJE menjano. Ono je doduše "fill for life" ali bi na 260k km (200k km) trebalo promeniti isto. Proverite u servisu ali za vaš menjač bi trebalo (zaista nisam siguran) da ide SAE 75W ulje, inače u isti menjač je ranije išlo 75W-90 po VW 501.50. Razlika je drastična ali tako je po savetima VW-a (fabričkim preporukama).

Osim laboratorijskih analiza trebalo bi ih uraditi u broju da to bude statistički značajno, što bi tek povećalo troškove do neverovatnosti (za izvođenje). Uopšte je teško reći da je jedno ulje bolje od drugog, naročito kod automobilskih ulja koja su (za iste specifikacije) slična "kao jaje - jajetu".
U principu su ona sa zvaničnim odobrenjima (gledajte i druga, ne samo za vaše vozilo, npr. MB pored VW-ovih, što više zvaničnih (MB uzeto kao lako za proveru, na net-u) to bolje.
U principu, što skuplji brend to veća sigurnost, ali se uvek preplati. Npr. Lukoil je često veoma povoljna kupovina često bolja od mejdžorsa (po principu iste je klase, ako je lošije u nijansama (uopšte), onda je jeftinije u (bar) dve "nijanse").

Nije problem produžiti 3 meseca do 10k km. Ipak, to je LOŠA praksa.
Suprotno "logičnom" i "zdravorazumskom" LOŠIJE je tako raditi nego prekoračiti par meseci uz više km.
(na primer produžiti dva-tri meseca sa 12000km do 15000km)
Da bi bilo jasnije, najbolje je "citirati" FIAT (za neke modele, parafrazirano, naravno):
Ulje se menja na 2 god. ili 35000km (šta prvo istekne) ALI max. 1 god. ako se ne prelazi više od 10 hiljada km za taj period (dakle i na 5000km!!).
Veoma poučno!
Jednostavno 8000km godišnje je malo i spada u slabo (retko) korišćenje vozila. Verovatno uz puno kratkih relacija i puno hladnih startova. Takvo ulje je (obično) posle godinu dana u lošijem stanju sa 8000km nego isto za (približno) duplo više. Obično je puno kondenzata, nesagorelog goriva i slično ... pravi "raj" za pojavu lakova i depozita (na sreću retko kod modernih HC ("sintetičkih") ulja). Naročito kod dizel motora ...
Izuzetak od pravila je ako je tih 8000km, 100x80km ili tako nešto, onda svakako može koji mesec više a da dugoročno ne pravi problem.
Dakle, nije da ne može ali se (posebno) ne isplati. Ovako malo prekoračenje i nekako, veće NIKAKO.

Van mreže Maksimus

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #431 poslato: 08. Dec, 2017. 21:52 »
Aha. Pa da,auto se vozi po gradu i u principu se vozi svaki dan (ako ne svaki ondabar 5 nedeljno) ali kratke relacije,uglavnom desetak kilometara dnevno. Znaci promeniti i ne misliti.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #432 poslato: 08. Dec, 2017. 21:58 »
Motorima prija česta "cirkulacija" ulja, a ulju zamena na što kraćem vremenskom periodu.
To je odgovor zašto mnoga taksi vozila pređu 2-3 puta više km iako voze u "teškim uslovima" (obično su baš "srednji" naročito ako se voze i duže relacije, a ne samo gradske).
Tako da kad se taksisti "hvale" (ili samo navode) "pola miliona km"!! to ne znači da je to nešto posebno, više bih se oduševio sa 400k km ako je za duplo više godina!
Jednostavno, oni ulje menjaju na par meseci (znači više puta godišnje) tako da je motor uvek idealno zaštićen.
Osim toga nemaju puno hladnih starova (jedan dnevno ili čak ni toliko ako nije zima), vozilo se mnogo koristi a motor radi i po nekoliko sati dnevno (bez većih pauza).
Često se čak i NE mora koristiti skraćen interval zamene (ako je duplo kraći od standardnog), već negde između (20 hiljada km umesto 30k km), baš zbog toga što je to 3-6 meseci a ne cela godina (ili dve, gde je to dopušteno).
Ako se ovako produžavaju intervali (a vozi malo), idealno je koristiti LL ulja (sa fiksnim intervalima u km, 10 hiljada ili max. 15000km).


P.S.
U principu je jednako "praktično" (okrugle cifre na brojčaniku su takođe, ali može i period godine).
Nije posebno strašno ali izbegavati da to bude stalna praksa!
(kao i npr. korišćenje "dizel" ulja za TNG, npr. sa 1,3% sulf. pepela ili 1,4%)

Van mreže Aca Zemun

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #433 poslato: 11. Dec, 2017. 13:52 »
Zdravo,

vozim octaviu iz potpisa, 2.0 140ks, CR motor, 2012, trenutno na brojčaniku nesto preko 147000km.
Blizi mi se mali servis i majstor me bacio u dilemu po pitanju ulja...
Do sada sam koristio Castrol edge proffesional 5W-30 (prethodna 2 servisa), a on mi sad nudi opciju Divinol syntholight DPF 5W-30 (speci ACEA c3-12) i uštedu od oko 2500 din po servisu...
Imaš li iskustva sa ovim proizvođačem i da li razlika u ceni=razlika u kvalitetu?

Inače, auto je kod mene od marta tako da nisam sastavio još godinu dana, ali mesečni prosek je oko 2000-2500km.
  • Vozi: Škoda Octavia A5 FL 2.0tdi 2012 Elegance

Van mreže rkoms

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #434 poslato: 11. Dec, 2017. 14:01 »
Zdravo,

vozim octaviu iz potpisa, 2.0 140ks, CR motor, 2012, trenutno na brojčaniku nesto preko 147000km.
Blizi mi se mali servis i majstor me bacio u dilemu po pitanju ulja...
Do sada sam koristio Castrol edge proffesional 5W-30 (prethodna 2 servisa), a on mi sad nudi opciju Divinol syntholight DPF 5W-30 (speci ACEA c3-12) i uštedu od oko 2500 din po servisu...
Imaš li iskustva sa ovim proizvođačem i da li razlika u ceni=razlika u kvalitetu?

Inače, auto je kod mene od marta tako da nisam sastavio još godinu dana, ali mesečni prosek je oko 2000-2500km.

Nemoj da stedis na ulju, Castrol ili Shell ako su u originalu nema greske samo pazi gde kupujes,..
to ti je i preporuka fabrike...

Od ostalih hvale Motul, mada licno nisam probao.
  • Vozi: SEAT Ibiza Cupra 1.4TSI