Generalno, sve Škode za zapadna tržišta imaju mnogo više bezbednosne opreme, a upravo ona nije jeftina. I svi paketi opreme su bogatiji nego za tržište SRB, čak i kada su zemlje u okruženju u pitanju. Ovo nije nikakva novost, to je tako bar zadnjih 15 godina. Nije Elegance paket isti za naše i za Nemačko tržište.
Druga stvar je (po meni) bolja pokrivenost garancijom na zapadu. I ako je ta garancija na papiru ista za sva tržišta, u praksi je mnogo teže ostvariti prava iz garancije kod nas, nego u razvijenim zemljama.
Zatim je tu i veća zarada dilera na tržištima sa višim životnim standardom, a i sam proizvođač automobila daje različite nabavne cene za svaku državu ponaosob, negde zaradi više - negde manje, pa zatim troškovi transporta, itd.
Sve u svemu, ta razlika u ceni ipak jeste veća, nego što se realno čini da bi trebalo da bude.
Interesantno je i kada se uporede razlike u ceni istog modela - po nivoima opreme i tipu motora. Ispada da je kod nas Best buy kupovina osnovnog modela sa najmanjim motorom, a svuda u inostranstvu se najbolji odnos između uloženog i dobijenog postiže kupovinom srednjeg paketa opreme sa motorom srednje veličine.
Jedino, ako u SRB pokušate da kupite neku tehnološki napredniju verziju Škode, recimo Green Tec, nećete proći jeftinije nego na zapadu - oni za ekološki čistija vozila daju popuste pri kupovini, a kod nas je to luksuz.