Autor Tema: Chiptuning sa/bez Dyno +slučaj kolege sa foruma  (Pročitano 5604 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže FilipZapočeo temu

Chiptuning sa/bez Dyno +slučaj kolege sa foruma
« poslato: 26. Maj, 2014. 16:35 »
obojica prijatelja su isli kod njih da cipuju auto, jedan sa supbom 1.8 TSI drugi sa audijem a3 isti motor za superba je dao napismeno garanciju da ce imati 50 KS vise, 60 NM veci obrtni momenat i 1l manju potrosnju. posto kod nas ne postoji dyno masina za proveru jer je superb bio 4x4 moj drug je isao u austriju i na testu se ispostavi da je auto dobio 30 KS, 20 NM vise, a potrosnja veca za 2 l.

Meni uopšte nije jasno kako neko sebi dozvoljava da ode na chip tuning kod nekog ko nema dyno, to je u startu neozbiljno

PT
« Poslednja izmena: 12. Sep, 2014. 13:26 Karlheinz Hell »
  • Vozi: Škoda Octavia 1.8 TSI Elegance + Eibach & RS 18" + Revochip

Van mreže t.salai

Odg: Chiptuning sa/bez Dyno +slučaj kolege sa foruma
« Odgovor #1 poslato: 26. Maj, 2014. 17:02 »
Ako ubacuju gotove mape za ne-tunirane motore onda ti ne moze garantirati nista jer uvelike zavisi snaga od trenutnog stanja motora, turbine i ostalih komponenta. Kada mapira motor preko valjaka onda moze izvuci maximum maximuma od svakog motora ponaosob.

Slican princip Cang-slanga za mrsanje, popijte 2 kutijice caja i izgubit ce te 20 kila. Ako zaposlis nutricionistu da radi sa tobom izgubit ces onda garantovano koliko ti je rekao kad te nagazi :D
  • Vozi: Skoda Fabia - 1.9 TDI vRS - OEM+

Van mreže Turbo

Odg: Chiptuning sa/bez Dyno +slučaj kolege sa foruma
« Odgovor #2 poslato: 26. Maj, 2014. 17:20 »
Jbg, tako se pogodilo. Pogresno napisao leon, nesto mi se seat ovih dana mota po glavi. Ali covek je dao garanciju i odgovorno tvrdio. Ako nesto napismeno tvrdi mora da stoji iza toga. U svakom slucaju je najbolje bilo da vrati novac, ali posto nece...bice pravnih posledica...

Slažem se sa Filipom ali ako je već dao račun(što iskreno sumnjam), onda će morati veštačenje, da li je dobio toliko ili nije, ako nije zašto nije, koliko vremena je prošlo, u svakom slučaju, želim mu svu sreću i uspeh u sporu, ali bez računa ne može ni da računa na ovo posle, a ishod je i pored toga pod znakom pitanja.

Na mreži bigor

Odg: Chiptuning sa/bez Dyno +slučaj kolege sa foruma
« Odgovor #3 poslato: 28. Avg, 2014. 16:33 »
Ali, da bi neko dokazao prevaru, zar nije trebao neposredno pre čipovanja da izmeri snagu motora u svom autu i da to i uradi odmah posle toga?
Pitanje je na osnovu cega on tvrdi da je povecao snagu motora i koliko kada nema na cemu izmjeriti? Ako se vec bavi tim poslom trebao bi da ima dyno masinu. Opet svako sam bira svoju srecu tako i ovi sto se zale, sto se nisu malo vise raspitali o cipovanju sta i kako
  • Vozi: skoda oktavia 2.0 AZJ

Van mreže FilipZapočeo temu

Odg: Chiptuning sa/bez Dyno +slučaj kolege sa foruma
« Odgovor #4 poslato: 12. Sep, 2014. 07:57 »
Čovek sarađuje sa Autočačkom i uradio je chip tuning na velikom broju raznih Škoda. Nije mu poznat slučaj pomenute Superb 4x4 i jedino loše ikustvo koje je on imao sa vlasnikom neke Škode je slučaj sa jednim od članova našeg foruma za koga tvrdi da je došao posle bezmalo 2 godine od remapa motora sa reklamacijom da je auto imao 4 KS manje od obećanih i da je uradio novi remap u Sloveniji, te je raznim pritiscima (u ime zakona) uspeo da povrati novac.

mogu oni sebe da smatraju i za kraljeve Balkana u chip tuningu, ali svako ko se bavi tim poslom, a pritom NEMA dyno je neozbiljan i TAČKA
« Poslednja izmena: 12. Sep, 2014. 13:19 Karlheinz Hell »
  • Vozi: Škoda Octavia 1.8 TSI Elegance + Eibach & RS 18" + Revochip

Van mreže Stevan

Odg: Chiptuning sa/bez Dyno +slučaj kolege sa foruma
« Odgovor #5 poslato: 12. Sep, 2014. 11:15 »
obojica prijatelja su isli kod njih da cipuju auto, jedan sa supbom 1.8 TSI drugi sa audijem a3 isti motor za superba je dao napismeno garanciju da ce imati 50 KS vise, 60 NM veci obrtni momenat i 1l manju potrosnju. posto kod nas ne postoji dyno masina za proveru jer je superb bio 4x4 moj drug je isao u austriju i na testu se ispostavi da je auto dobio 30 KS, 20 NM vise, a potrosnja veca za 2 l.

Problem je autokuce koja je obavljala tuning sto prije intervencije nije izracunala stvarnu snagu motora, koja svakako vremenom opada. Kako smo culi ona za to cak i ne posjeduje masinu. Na taj nacin, tuning kuca bi se zastitila u slucaju eventualnog spora. Ovako je olako dala pismenu garanciju da ce se snaga povecati za 50 KS.
Logicno je da se tih + 50 KS imaju dodati upravo na fabricki deklarisanu snagu, kada vec realni-stvarni obracun nije izvrsen "na licu mjesta" od izdavaca takve garancije, neposredno pred intervenciju.
Sada u parnici ce na "Smart tuning-u" Beograd ( tuzenom ) biti teret dokazivanja da vozilo nije imalo fabricki deklarisanu snagu, vec ( znacajno ) manju, a to je slozicete se danas vrlo tesko, skoro nemoguce, utvrditi. 
Pored smanjenja broja KS - snage motora, usljed eksploatacije, u konkretnom slucaju je bitno primjetiti i da su TSI motori u realnosti ( kada su novi ) snazniji od fabricki deklarisane konjaze, tj. cesto imaju i do 10-tak % vise konja u realnom zivotu, nego sto je to slucaj na papiru.
Tako da ukoliko su konkretna vozila bila relativno nova, zaista je pitanje za koli(c)ko im je "Smart tuning" Beograd povecao snagu.
« Poslednja izmena: 12. Sep, 2014. 13:29 Karlheinz Hell »
  • Vozi: Skoda Octavia 1.6 tdi 2014. god.

Van mreže FilipZapočeo temu

Odg: Chiptuning sa/bez Dyno +slučaj kolege sa foruma
« Odgovor #6 poslato: 12. Sep, 2014. 11:29 »
nije samo kod novih, ja sam tek ove godine uradio remap na autu iz 2008. (6 godina star)

grafik je umesto fabričkih 160 izbacio 168 konja (5% više)

problem je u tome što ljudi pristaju na chip tuning kod firmi koja nemaju dyno pa ne znaju ni šta su imali, ni šta su dobili
  • Vozi: Škoda Octavia 1.8 TSI Elegance + Eibach & RS 18" + Revochip

Van mreže Stevan

Odg: Chiptuning sa/bez Dyno +slučaj kolege sa foruma
« Odgovor #7 poslato: 12. Sep, 2014. 11:38 »
A često dobiju "šarenu lažu", ali po punoj cijeni.
To je na žalost prečest sučaj u svim sferama trgovine i ukupne privrede, kada su naše zemlje u pitanju.
  • Vozi: Skoda Octavia 1.6 tdi 2014. god.

Van mreže bugarin

Odg: Chiptuning sa/bez Dyno +slučaj kolege sa foruma
« Odgovor #8 poslato: 12. Sep, 2014. 12:28 »
ajde ovako: trgovac ima zadatak da proda. ako pogresno predstavi proizvod, krivicno ce odgovarati. naravno u uredjenoj zemlji.

u ovom slucaju davalac usluge je garantovao podizanje snage za XXKS. kupac je pristao na uslove, iako nije imao mogucnost da vidi koliko njegovo vozilo ima KS pre obrade i posle.
to pokazuje da se kupac u ovom slucaju ne razume u dobro-uslugu koju kupuje.

kupac je pristao na uslove i platio. ovo je najbitnijij deo cele price i mislite na prethodnu recenicu dok citate ostatak teksta.

nakon nekoliko godina kupac se pojavljuje sa pricom da usluga nije uradjena po dogovoru? i to je saznao nekoliko godina kasnije? znaci tokom godina vozilo nije izgubilo nijednu jedinu konjsku snagu? nemoguce. ko se razume u mehaniku zna.

i jos preti sudskim sporom? zasto? zato sto zna da kao sto on ne moze da dokaze da uslugu nije dobio, tako ni prodavac-pruzalac usluge ne moze da dokaze da je dogovor ispostovan u potpunosti. nemaju dokaze, i kupac ide na APP varijantu.
prodavac - pruzalac usluga racuna da mu je manji gubitak da vrati novac, nego da pravi sebi losu reklamu i povlaci se po sudovima. jos ako tuzitelj ima neku vezu, tuzeni ce morati na kraju da plati i troskove suda. svi znamo kako to ide u srbiji.

frajer shvatio da se zajebo pre nekoliko godina, i sad isteruje pravdu?
naknadna pamet ne postoji, samo saznanje da si ispao glup.
sve u svemu jajarenje najnize vrste.
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Van mreže Stevan

Odg: Chiptuning sa/bez Dyno +slučaj kolege sa foruma
« Odgovor #9 poslato: 12. Sep, 2014. 13:04 »
frajer shvatio da se zajebo pre nekoliko godina, i sad isteruje pravdu?
naknadna pamet ne postoji, samo saznanje da si ispao glup.
sve u svemu jajarenje najnize vrste.

Nevezano za konkretan slučaj ( a ne bih se složio sa citiranim, izuzev u pogledu vremena ), opšti neki zaključak bi bio da se ne može neko baviti chip tuningom, ukoliko nema opremu ( Dyno) da prije i poslije intervencije, utvrdi stvarnu snagu motora.
U suprotnom se sve svodi na "odokativnost" kojom se korisnik usluge može dovesti u zabludu i oštetiti. Kupci tj. korisnici usluga kao ekonomski slabija strana, moraju biti zaštićeni od strane Države. To je intencija modernog evropskog zakonodavstva, kojem i Srbija teži.
Uporedo posmatrajući, slično bi bilo kada bi se neko bavio servisiranjem novijih automobila, a ne posjeduje dijagnostički uredjaj.
Ili još plastičnije, kada bi doktor operisao pacijenta, a da prethodno nije urađena krvna slika i pregledano opšte zdravstveno stanje.
 
« Poslednja izmena: 12. Sep, 2014. 13:14 Karlheinz Hell »
  • Vozi: Skoda Octavia 1.6 tdi 2014. god.

Van mreže nebojsar

Odg: Chiptuning sa/bez Dyno +slučaj kolege sa foruma
« Odgovor #10 poslato: 12. Sep, 2014. 15:49 »
moraju biti zaštićeni od strane Države. To je intencija modernog evropskog zakonodavstva, kojem i Srbija teži.

:) :) :) :) Ne mogu da prestanem da se smejem na ovu recenicu. Srbija tezi samo anarhiji, nicemu drugom.
  • Vozi: Skoda Fabia 1.2 HTP, VW pasat B8 2.0TDI

Van mreže Turbo

Odg: Chiptuning sa/bez Dyno +slučaj kolege sa foruma
« Odgovor #11 poslato: 12. Sep, 2014. 16:08 »
Evropskog možda jeste intencija, ali našeg sigurno nije. Pobogu uveli smo notare koji čak nisu ni u skladu sa Ustavom :)

Na mreži hakkler

Odg: Chiptuning sa/bez Dyno +slučaj kolege sa foruma
« Odgovor #12 poslato: 12. Sep, 2014. 16:30 »
Meni uopšte nije jasno kako neko sebi dozvoljava da ode na chip tuning kod nekog ko nema dyno, to je u startu neozbiljno

PT

Me...mee...meeee  ;D

Masa kolega (doduše svi koji voze dizele) otišli smo kod istog čovjeka koji nema dyno ali ima jedan veliki rispekt koji ga prati..a i sam je nekad radio za Škodu i Mercedes gdje si (kod Škode) mogao dobiti prilikom samog pruzimanja čip (umjeren do 25-30% podignut) ako si dogovorio za neku pristojnu cijenu (davne 2004/2005 dok su nam zakoni i tehnički pregled vozila bili malo fleksibilniji)

Još uvijek se neki voze sa preko 150kkm pređenih koji su prošli torturu kod njega (nije bilo ubacivanja generičkih mapa nego je jednostavno sam to radio sa svojim prstima i mogao si dogovorit kako šta želiš) Masa čipanih Octavija i fabija...u nekom toleransu do 30%. Jedno vrijeme dok nije tako sve bilo skupo i zajebano sa strane policije i države..mogao si dogovorit da se ode s njim i na dyno..i da se tamo to uradi..na licu mjesta.

Ko je htio više od 30%...dobio je ali bez ikakve garancije na motor i na mehaniku(poluosovine...teta lamela i dr) Makar u principu nije bilo ni nikakve garancije i na ovih 30%...te Skode se i dan danas voze bez ikakvih problema.
Moja i nakon 70kkm ide ok...a i neki dan smo se kolega i ja poganjali..on ima 260kkm sa čipom.

Nisam upučen u problematiku ove teme ...ali se slažem sa bugarinovim postom (Posle J...nema kajanja ugl  ;) )

Tek toliko za jednog "parking čipera" evo i dyna koji je napravljen nakon mjesec dana poslije čipa. (pogledajte krivulju)

 

Na moju žalost nisam bio prije da vidim koliko stvarno ima OEM stock motor..ali što se tiče performasni..vrlo vjerojatno ono što piše u knjižici jer:

Stock : 0-100km/h 13sek
chip:    0-100km/h 9,4 (najbolji rezultat)

max speed: 190km/h (195 jedanput uspio)
chip max speed: 210km/h (gps 202 km/h)

i ono najbolje...uopće ne dimi  ;D

eto...

Van mreže fobia24

Odg: Chiptuning sa/bez Dyno +slučaj kolege sa foruma
« Odgovor #13 poslato: 12. Sep, 2014. 16:37 »
Čuo sam i ja da je čovek vratio novac na kraju i to je za pohvalu jer malo ko danas to uradi. Ja sam sa gospodinom iz ove firme kontaktirao pre čipovanja, ne zbog razlike u ceni, već po pitanju saveta oko toga šta je najbolje učiniti po pitanju količine povećanja snage, a da ne dođe do negativnih posledica po motor, menjač, trap itd. On mi je rekao da je max iz motora koji sam čipovao (122KS fabrički) 150KS nakon njegovog remapa, sve preko toga je rizik. Prethodno sam razgovarao sa Saletom iz Revochip-a i on mi je rekao da je 170KS potpuno bezbedno i da su gomilu istih automobila uradili na tu snagu. Rekao sam čoveku da mi je Sale rekao 170KS i da me je on bacio u dilemu sada jer me postaje strah da toliko podignem snagu, a on je odgovorio "ako je Sale rekao da je 170 bezbedno, onda stojim iza toga, on je moj dobar prijatelj". Odbio je bilo kakav dalji razgovor. Nakon svega sam ponovo pričao sa Saletom da eventualno smanjimo snagu jer me je strah da podignem snagu za blizu 50% i on je ponovo ubeđivao da nema potrebe da razmišljam jer je to sigurno potpuno bezbedno. U vreme mog donošenja odluke, član koji je imao negativno iskustvo sa pomenutom firmom je bio u to vreme zadovoljan uslugom, tako da nisam imao negativnih saveta. Na kraju sam uradio u Revochip-u. Prelomio sam jer oni imaju dyno mašinu da prezentuju urađeno i ne rade sa gotovim mapama, već na dyno-u testiraju sve parametre konkretnog motora i po njemu prave jedinstvenu mapu. Konačna snaga za konretan motor zavisi od stanja svih njegovih parametara pojedinačno i ako neki segment nije ispravan, oni neće raditi čipovanje. To je po meni jedina ozbiljna priča kod nas jer onaj ko nema dino, teško da može da proveri stanje motora pre čipovanja. Cena ovde nije bila presudna jer na face-u ima puno onih koji prodaju gotove mape za 50e, pa je posle đavo kriv ljudima kad im crkne motor. Da ne kažem da malo olakša odluku kad čovek vidi slike skupocenih automobila koji vrede kao 10 mojih da su čipovali, a ja razmišljam da li je to ozbiljna priča ili prevara. :)

Van mreže Stevan

Odg: Chiptuning sa/bez Dyno +slučaj kolege sa foruma
« Odgovor #14 poslato: 12. Sep, 2014. 18:23 »
hakkler,
Poboljsanje ubrzanja 0-100 km/h sa 13 na 9.4 s zaista fascinantno zvuci. Mogu samo da zamislim kakav je osjecaj nakon chip-a, kao da se radi o drugom autu, ili makar drugom motoru, pretpostavljam.
Mada iskreno, ne znam da li bi se ja usudio na tako nesto, iako razmisljam o chip-u, ali ipak nekom umjerenijem.
  • Vozi: Skoda Octavia 1.6 tdi 2014. god.