Autor Tema: ESP i ASR  (Pročitano 7236 puta)

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.


Van mreže WEST 014

Odg: ESP i ASR
« Odgovor #16 poslato: 01. Jan, 2015. 11:48 »
I na ovom autu imam dugme ASR, na Audiju 99 % mislim da je bilo dugme za ESP..

Na mreži zareZapočeo temu

Odg: ESP i ASR
« Odgovor #17 poslato: 01. Jan, 2015. 12:23 »
Vidis da je sve to isto, samo drugo ime, verovatno su menjali oznake od godine do godine ili trzista. I ja sam mislio da je ASR poseban sistem a u stvari je to drugo ime za ESP tj. ESC tj. TCS i ko zna sta jos...

Na mreži bugarin

Odg: ESP i ASR
« Odgovor #18 poslato: 01. Jan, 2015. 12:48 »
ASR je kod nekih proizvodjaca poznat kao TCS i odnosi se na sistem protiv proklizavanja pogonskih tockova, sto mu i samo ime kaze: Antriebsschlupfregelung na nemackom, ili traction control system na eng.

electronic stability control (ESC) ili  electronic stability program (ESP) ili dynamic stability control (DSC) su sve nazivi za istu stvar.
ovaj sistem koristi ABS, ASR, ziroskope, senzor ugla volana i jos neke (zavisno od opreme vozila) kako bi poboljsao stabilnost vozila. ako vozilo recimo ima aktivno ogibljenje, ESP-ESC ce kontrolisati i visinu svakog pojedinacnog amortizera prilikom prolaska kroz krivinu. ako ima pogon na sva 4 tocka, kontrolisace sva 4 tocka.

dakle: ASR se bori protiv proklizavanja, a ESP-ESC poboljsava sveukupnu stabilnost vozila i u zavisnosti od ugradjenih elemenata taj posao vrsi dobro, bolje ili odlicno :)
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Na mreži bigor

Odg: ESP i ASR
« Odgovor #19 poslato: 01. Jan, 2015. 13:03 »
dakle: ASR se bori protiv proklizavanja, a ESP-ESC poboljsava sveukupnu stabilnost vozila i u zavisnosti od ugradjenih elemenata taj posao vrsi dobro, bolje ili odlicno
Bio sam poceo nesto da piskaram ali sam mamuran pa ne ide.
Odlicno objasnjeno, u pitanju su dva razlicita sistema
  • Vozi: skoda oktavia 2.0 AZJ

Na mreži zareZapočeo temu

Odg: ESP i ASR
« Odgovor #20 poslato: 01. Jan, 2015. 13:34 »
Ja sam odavno ispao iz ove price oko elektronike, zato sam i pitao to sto sam pitao ali koliko se i ja secam ASR je samo kontrola proklizavanja pogonskih tockova a ESP je malo vise od toga. Ocigledno da na netu ima razlicitih "tumacenja" ali to je vec druga prica...

Zato sam i pitao da li iskljucenjem ASR-a iskljucujem samo ASR ili i ESP tj. kod mene ESC. Ocigledno je da mora postojati neka opcija za iskljucivanje bilo ASR-a bilo ESP-a jer bez njihovog iskljucivanja necete se izvaditi kada se zaglavite u dubokom snegu ili blatu.

Da probam sve to u praksi trenutno ne mogu jer vise nema snega na putevima a ja zbog ledja ne mogu da vozim jos verovatno par meseci  wall1.

Van mreže nebojsar

Odg: ESP i ASR
« Odgovor #21 poslato: 01. Jan, 2015. 15:02 »
Koliko sam ja video na više automobila u zavisnosti od toga što imaš samo ASR ili ESP (koliko znam ASR je jedan od sistema koji čine i ESP) postoji dugme ASR ili ESC/ESP off. Dakle koliko sam shvatio gasi kompletan sistem sa podsistemima sem ABS-a.
  • Vozi: Skoda Fabia 1.2 HTP, VW pasat B8 2.0TDI

Na mreži hakkler

Odg: ESP i ASR
« Odgovor #22 poslato: 01. Jan, 2015. 15:17 »
kolko sam upoznat ASR je puno stariji sistem i djeluje samo na pogonske kotače ..na proklizavanje..dok ESP objedinjuje sve kotače i uz pomoć absa kontrolira vrtnju istih.
Zato sam i napisao da se sa vozilom koji ima esp nije moguće guštat i vrtiti se kao vozilom bez njega.
I ako imaš mogučnost da ga isključiš  sustav ga radi sigurnosti i neprepoznavanja vozačeve namjere da se malo izdivlja na nekom parkingu..opet sam uključi i sa tim uništi svaku zabavu C:-)

Na mreži bugarin

Odg: ESP i ASR
« Odgovor #23 poslato: 01. Jan, 2015. 15:20 »
u dve tacke :)

1. ako imas ASR, samim tim imas i dugme na kojem pise ASR, pritskom na dugme iskljucices kontrolu trakcije-proklizavanja. sistem se automatski pokrece kada postignete odredjenu brzinu.

2. ako imas ESP-ESC-DSC, pritiskom na dugme ESP ugasices samo ASR-kontrolu trakcije. ostali sistemi i dalje rade, ali zbog gasenja ASR-a imaju manji efekat. i ovde ce se sistem automatski pokrenuti pri postizanju odredjene brzine.

ako je neko ubedjen da ima ESP, a nema dugmeta za gasenje istog, moguce je da se gasenje vrsi preko MAXI-DOT-a. tako je reseno na mercedesima recimo.

ps: u nekim varijantama na dugmetu ne pise ni ASR ni ESP vec je na dugmetu jedan od sledecih znakova:


isti svetleci simbol ce se pojaviti na instrument tabli i svetleti konstantno kada je sistem iskljucen.
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Van mreže djordjebg

Odg: ESP i ASR
« Odgovor #24 poslato: 01. Jan, 2015. 15:33 »
Bugarinovo tumacenje je blisko mom shvatanju ovog problema.
Ono sto se mora reci je da ESP apsolutno nikada nije bio deo standarnog paketa opreme kod Fabija koje su uvozene u Srbiju preko Autocacka. Cak ni ABS nije bio deo Elegance paketa, jer je uvoznik konfiguraciju automobila prilagodjavao dubini dzepa naseg kupca sto je po pitanju ABS-a poptuna glupost jer je taj sistem apsolutno vazniji od toga da li su felne ovakve ili onakve i svih drugih sminkerskih detalja.
ESP je tek od skora deo standardne opreme kod Fabije 2 npr. ranije to nije bio slucaj, mislim da su na to naterani EU propisima jer sam Autocacak ne bi to na svoju ruku uradio. Mislim da Skoda vise i ne proizvodi modela bez ESP.

Takodje skoro je doslo do promene nomenklature ESP je postao ESC, PEdja je to preneo u sklopu jedne vesti. Moglo bi se pronaci.




Evo jos jednog zanimljivog topica:
http://www.vw-club.rs/forum/index.php?topic=55141.0



Van mreže djordjebg

Odg: ESP i ASR
« Odgovor #25 poslato: 01. Jan, 2015. 15:52 »
Postoji indirektan nacin da se sazna sta Zare ima, posto je ABS jedinica u motornom delu srz tog sistema bilo bi dobro kada bi procitao kataloski broj ABS pumpe tvoj atumobila.
Posto se u Fabiju ugradjivalo vise ABS jedinica po broju mozemo reci da li je to ABS, ABS sa ASR-om ili ABS sa ESP-om.

http://www.partscats.info/skoda/en/?i=cat_vag_models&brand=sk&number=42&set=48&ein=2005&f=453&hauptgr=1234567890&hg=6&grf=061430453&bf=61430&hgug=614&ug=14&parent_id=128241

Na mreži zareZapočeo temu

Odg: ESP i ASR
« Odgovor #26 poslato: 01. Jan, 2015. 16:04 »
E ovo je dobra stvar. Sutra ako ne bude mnogo hladno i ako budem lako i brzo mogao da vidim sta pise na ABS-u znacemo o cemu se radi. Ako treba malo vise vremena cekace lepo vreme :). Ne smem zbog ledja na hladno i jos milion drugih ogranicenja imam...

Van mreže WEST 014

Odg: ESP i ASR
« Odgovor #27 poslato: 01. Jan, 2015. 16:06 »

Kodovi koji se nalaze na nalepnici (na fabiji je to u gepeku) ili na originalnoj servisnoj, ukucas u http://igorweb.org/equidec/howto.html pa iscitas tipa: 1AT = electronic stabilization program (ESP)



1AJ = Anti-spin regulation (ABS/ASR/EDL) with electronic differential lock (EDL)



To mi je izbacilo.

Van mreže djordjebg

Odg: ESP i ASR
« Odgovor #28 poslato: 01. Jan, 2015. 16:11 »
Dakle ABS+ASR, iskljucivanjem dugmeta iskljucujes ASR funkciju. Uklapa se sa onim sto smo gore pisali.
Mozda jedino i ti ABS jedinicu da proveris koja je u pitanju?
ESP nemas.



OVako Izlegaju Oktavije sa ESP funkcijom. Gasenjem iste, izgleda da gasis samo ASR kao kompnentu, ne i sam ESP i ABS.
« Poslednja izmena: 01. Jan, 2015. 16:17 djordjebg »

Na mreži zareZapočeo temu

Odg: ESP i ASR
« Odgovor #29 poslato: 01. Jan, 2015. 16:28 »
A sta je sve ono nabrojano da ima Fabia,  na vw forumu sa onog linka: "ABS+MSR+EDS+ASR"?
Sta je sad MSR i EDS??