Autor Tema: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine  (Pročitano 15424 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže lipovaccc

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #30 poslato: 02. Feb, 2016. 20:47 »
Moj savet ti je  kad skines ventilator uzmi kompresor i izduvaj ga dobro  i onda mozes Wd-om tako sam ja na Fabiji i dobro je evo nekoliko meseci nista se ne cuje...
  • Vozi: Škoda Fabia 1,2 htp 2005god


Van mreže hatuna1983

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #31 poslato: 02. Feb, 2016. 21:03 »
@lipovaccc

Radio to druze oba puta kad sam skidao, radi ko san neko vrijeme, ali nekon nekog vremena se vrati. Ne znam mozda zavisi koliko je prosvirala piksna, imao sam fabiju prije ove jednom to uradio, nakon skoro godinu dana prodao je poznaniku evo nekoliko godina je proslo nije mi se nikad pozalio. Na ovoj sam radio dvaput, oba puta je drzalo po nekoliko mjeseci, ali se opet vracalo.
  • Vozi: Škoda Octavia A5 2006 1.9 TDI BJB 77kw Elegance

Van mreže ugi85

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #32 poslato: 02. Feb, 2016. 21:29 »
Mozda bi mogao da promenis lezajeve na ventilatoru ili da ih dobro podmazes ali samo ako rasturis ventilator. Medjutim, mislim da to nije konacno resenje jer mala razlika u cirkulaciji vazduha ne bi smela da dovede do crkavanja termo osiguraca. Jednostavno receno VW je iskoristio lose otpornike i ceo taj deo sa otpornicima je lose odradjen. 
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Van mreže NebaZapočeo temu

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #33 poslato: 04. Feb, 2016. 22:43 »
Мени се поновио проблем, тј опет се стопио осигурач, а како имам звуждање вентилатора а у 95% случајева ми је на првој брзини, мислим да вентилатор тј осовина која шкрипи/звижди даје велики отпор па не успе на првој брзини да га покрене, тад електромотор вуче јачу струју и ови отпорници брзо дигну температуру а како нема протока ваздуха термални осигурач одради посао... тако да планирам заменити и вентилатор...


Ukoliko ventilator vuce vecu struju otkazao bi elektro osigurac. Mislim da kod tebe nesto nije u redu sa pasivnim hladjenjem otpornika ili termalni osigurac nije dobar jer temperatura od preko 200C na otpornicima je previse visoka.

На првој брзини на ред са вентилатором постоје три опорника који на себе приме око 9V у нормалним условим, тако да не може да повуче струју од преко 25А (све и да је кратак спој уместо мотора) колико износи осигурач. P = U*I, за струју од 5А што је далеко мање од 25А на којима ће прегорети осигурач, на овим отпорницима се ослобађа пар десетина вати топлоте што врло лако може подићи температуру у кућишту на 200 степени ако се вентилатор не окреће (осовиница која шкрипи створила велики отпор за окретање јер је на првој брзини, ја ушао у ауто окренуо кључ стојим још у месту нема ни циркулације услед кретања...)


Evo vidim na kraju se potvrdjuje da je tacno ovo sto mi je majstor rekao. Dakle on mi kaze da nemam velike koristi od mijenjanja tog resisora sve dok imam skripu tj luft na piksni, jer po njemu upravo to I stvara taj visak toplote zbog koje je termoprekidac I crkao.
....
Uglavnom zakljucak je da se to desi zbog trenja i zagrijavanja do kojeg dolazi zbog te skripe te da ce svakome kome skripi ventilator vjerovatno kad tad isto desiti, pa eto makar da se zna.
Мање више то је то :) не ствара трење топлоту на отпорницима, већ неда вентилатору да се окреће па се отпорнице не хладе...


Mozda bi mogao da promenis lezajeve na ventilatoru ili da ih dobro podmazes ali samo ako rasturis ventilator. Medjutim, mislim da to nije konacno resenje jer mala razlika u cirkulaciji vazduha ne bi smela da dovede do crkavanja termo osiguraca. Jednostavno receno VW je iskoristio lose otpornike i ceo taj deo sa otpornicima je lose odradjen. 
Проблем је што није мала разлика у циркулацији, већ има - нема циркулације. На првој брзини је мали напон на вентилатору (јер отпорници свуку 14волти с алтернатора на отприлике четвртину тог напона) тако да је и мали моменат који ствара мотор вентилатора, а осовина које има луфт рђу ил шта већ ствара отпор већи од оног који мотор ствар те се вентилатор ни не окреће...

Решење јесте лоше али није само у VW групацији, Опел има готово идентичан отпорни низ за спуштање напона...
  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Van mreže ugi85

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #34 poslato: 04. Feb, 2016. 23:51 »
 
На првој брзини на ред са вентилатором постоје три опорника који на себе приме око 9V у нормалним условим, тако да не може да повуче струју од преко 25А (све и да је кратак спој уместо мотора) колико износи осигурач. P = U*I, за струју од 5А што је далеко мање од 25А на којима ће прегорети осигурач, на овим отпорницима се ослобађа пар десетина вати топлоте што врло лако може подићи температуру у кућишту на 200 степени ако се вентилатор не окреће (осовиница која шкрипи створила велики отпор за окретање јер је на првој брзини, ја ушао у ауто окренуо кључ стојим још у месту нема ни циркулације услед кретања...)

Mislio sam da je stavljen slabiji osigurac na ventilator, tek sad vidim da je to ventilator klapne. Ipak mislim da je 25A isuvise prejak osigurac za ovo kolo. Gresis sto se tice snage koja disipira na otpornicima jer ne uzimas u obzir njihovu otpornost i ta snaga bi trebalo da bude mnogo manja. Pasivni hladnjak je zaduzen da odvodi toplotu sa otpornika i spreci scenario koji si naveo ali izgleda da nije dovoljno efikasan.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Van mreže hatuna1983

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #35 poslato: 05. Feb, 2016. 22:51 »
Evo malo da doprinesemo ovoj temi koja je ovigledno interesatna sa linkom sa hrvatskog skoda foruma gdje je kolega izvrsio reparaciju i ventilatora odnosno njegove piksne i budzio resistor. Ja cu resistor zamijeniti sa ispravne fabije sa otpada ali mi je interesatno ovo sa reparacijom piksne, mislim da cu to probati, vrijedi pokusati obzirom da je ventilator skup nov a polovan je tesko naci u dobrom stanju, I taj je vjerovatno blizu da propjeva.
http://www.skodacroatia.com/forum/index.php?topic=16448.0
  • Vozi: Škoda Octavia A5 2006 1.9 TDI BJB 77kw Elegance

Van mreže Peja

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #36 poslato: 05. Feb, 2016. 23:10 »
Da malo dosađujem sa teorijom  wac1
Ako se motor četkaš zablokira, na njemu je skoro pa kratak spoj (0V). Ako je otpornik predviđen da pri najmanjoj brzini ventilatora radi sa 9V na sebi (od 14.4V koliko je na akumulatoru), ako je na motoru kratak spoj, onda je na otporniku barem 14V, a to je više nego dvostruko veća disipacija na otporniku, a još i protoka vazduhaa nema => mora da crkne
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD

Van mreže ugi85

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #37 poslato: 06. Feb, 2016. 09:36 »
@hatuna1983
Zanimljivo ovo resenje sa linka.  :)

@Peja
Na koji tacno otpornik mislis?
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Van mreže Peja

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #38 poslato: 06. Feb, 2016. 11:45 »

Povecana disipacija i crkne termoosigurac na vrhu.
« Poslednja izmena: 06. Feb, 2016. 11:47 Peja »
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD

Van mreže ugi85

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #39 poslato: 06. Feb, 2016. 11:58 »
Tu imaju tri otpornika za koje bih rekao da nisu odgovarajuce snage i verovatno ne nalezu dobro na hladnjak.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Van mreže NebaZapočeo temu

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #40 poslato: 17. Feb, 2016. 11:47 »
Mozda bi mogao da promenis lezajeve na ventilatoru ili da ih dobro podmazes ali samo ako rasturis ventilator.


Ево опет ја у овој причи... Прво ми је пре 10ак дана почео поново звиждук, понекад се појача понекад га нема... Данас цап опет нема првих три брзина... Малко сам се сморио од овог посла ево га 2 пут за неких 10 месеци... Пошто ми се не даје толики кеш за нов вентилатор, полован ће вероватно бити исто ту негде са луфтом и шкрипом а самим тим и проблемом, вероватно ћу поново намазати осовиницу машћу прелемити осигурач па докле изгура....

п.с. Јел неко мењао лежајеве као што спомену ugi85 ?
  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Van mreže ugi85

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #41 poslato: 17. Feb, 2016. 12:17 »
Jesi li uporedjivao protok vazduha tvog ventilatora sa nekim drugim? Koji termo osigurac si ugradio kad je fabricki otkazao?
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Van mreže NebaZapočeo temu

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #42 poslato: 17. Feb, 2016. 16:12 »
нисам поредио, не знам ни како бих, код још неке фабије пустим на кеца па одокативно колико дува :)
Ставио сам чини ми се 226 или 229 степени тако нешто :) није фрка у осигурачу :)
  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Van mreže Peja

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #43 poslato: 17. Feb, 2016. 16:39 »
Odokativna provera, napravi nesto poput klapne na osovini koju ce protok vazduha iz izduvne resetke pomerati na gore. Pa uporedi otklon na dva automobila pri istim uslovima.

Treba imati u vidu da i napon akumulatora utice na brzinu okretanja ventilatora.
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD

Van mreže ugi85

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #44 poslato: 17. Feb, 2016. 19:06 »
Zvizdanje se cuje otprilike na jednoj od tri Fabije pa ipak termo osigurac ne otkazuje. Zar tu ne ide osigurac za 240C?
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance