Anketa

Kada i da li menjate kočiono ulje/tečnost?

nikad, tj. to ne radim uopšte dok auto dobro koči
16 (20.3%)
onda kada se radi nešto oko kočnica
15 (19%)
na vreme, kada treba za moj auto
14 (17.7%)
svakih 3-5 god
21 (26.6%)
jako retko, samo kotrolišem i dosipam po potrebi
10 (12.7%)
kočionu tečnost ne treba menjati nikad
3 (3.8%)

Ukupno glasova: 79

Autor Tema: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?  (Pročitano 30430 puta)

0 članova i 4 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Turbo

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #45 poslato: 09. Avg, 2013. 17:16 »
A kako bi drugacije izbacio vazduh iz sistema nego zamenom kočione tečnosti?(mešanje koč.tečnosti se izrazito ne preporučuje) Što nas ponovo vraća na priču da je itekako preporučljivo menjati koč.tečnost s vremena na vreme(ja ću se držati Fabrički propisanog dvogodišnjeg intervala) Ako ne iz direktnog razloga degradacije same tečnosti, onda iz posrednog razloga izbacivanja vazduha iz sistema. Mada ak se vazduh nakupio, problem bi bio ozbiljniji i ne verujem da bi se mogao nakupiti u ispravnom sistemu. Doduše, i degradiranost tečnosti se može u neku ruku tumačiti kao neispravnost kočionog sistema.


Van mreže bugarin

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #46 poslato: 09. Avg, 2013. 18:22 »
ne mora da se promeni kompletno ulje da bi se izbacio vazduh iz kocionog sistema. i ne mora da bude kvar u sistemu da bi se pojavio vazduh u ulju (mada jeste u 90 posto slucajeva). dovoljna je i nepaznja servisera pri promeni kocionih plocica-paknova.
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Van mreže Turbo

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #47 poslato: 09. Avg, 2013. 18:53 »
Kad već ima vazduha u sistemu, rešiš da kupiš koč.tečnost. Pola litre košta 500din(recimo). Dođeš kod majstora, on krene da doliva, dolije 100ml(na primer) i sistem pun. I šta prosečan čovek uradi? Ode kući sa flašom k.t. otpakovane i sačuva za sledeći put, ili kaže majstoru kad je već tu i kad je čovek krenuo da radi posao: "Ma teraj menjaj sve"? Baš me zanima odgovor na ovo pitanje. Da ne pominjem što ima i jeftinijih k.t. a u sam sistem ide relativno mala količina. Čovek se zamasti za 100 din tvog dolivenog ulja...

Van mreže bugarin

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #48 poslato: 09. Avg, 2013. 20:03 »
ja pisem o tome da uzrok pojave vazduha u kocionom sistemu ne mora da bude nikakav kvar, i  da ne mora da se menja svo ulje da bi se izbacio vazduh, a ti opet navlacis na pricu o zameni kompletne kocione tecnosti.

ja ni u jednom postu u ovoj temi nisam zagovarao ni tezu da mora da se menja kociono ulje, niti pak tezu da to ne mora da se radi. samo sam u jednom postu napisao koji je ovlasceni servis, i da je zamena individualna stvar pa kako je kome volja neka cini.

ulje u kocnicama covek moze i sam da zameni (ako zeli i ako je auto van garantnog roka i time ne gubi garanciju)

problem je samo u tome da ni ovlasceni servisi ne koriste alat koji je potreban za tu operaciju. cak ne koriste ni alat koji je potreban za zamenu kocionih plocica. cilindre mahom vracaju na silu umesto alatom, ili pre samog skidana plocica saviju crevo i stegnu ga smrt klestima kako cilindar ne bi izlazio. :(
polugu za fixiranje papucice kocnice mahom koriste za fixiranje volana prilikom centriranja trapa itd.

sve ovo i nepaznja majstora moze da dovede do toga da se u sistemu pojavi vazduh, pa cak i nepazljivo dosipanje ulja nakon zamene plocica (sto je u servisnom uputstvu naglaseno kao obavezno ukoliko se primeti bilo kakvo odstupanje).


da li ce neko doliti ili zameniti svo ulje individualna je stvar. u samoj temi vidimo da ima pobornika i jedne i druge varijante. kako je kome volja tako neka cini.

ali nikako ne pristajati na sistem zamene tecnosti tako sto ce majstor na prednjem tocku da odvrne ventil i da tu ispusta staro ulje, a u posudu da doliva novo.
kocioni sistem nije kruzni sistem ulja, vec jednosmerni. da bi se izbacilo staro ulje, potrebno je ispustiti staro ulje na svim tockovima, kao sto se sistem i ozracuje na svim tockovima. ukoliko servis poseduje vakuum pumpu za kocionu tecnost, posao je olaksan, ali ni ta vakuum pumpa se ne koristi kod posude ulja ili kocionog cilindra, vec na svakim kocionim klestima zasebno. sve ostalo je mazanje ociju i osljarenje.
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Van mreže tasa

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #49 poslato: 23. Avg, 2013. 09:24 »
Da, samo da napomenem, nije bilo vazduha, vec je ulje bilo gusto kao maslinovo, ako ne i gusce, napominjem da nije bilo vazduha. I majstor je proverio kvalitet ulja sa nekim cudom koje gurne ulje, i ocita mu vrednosti dal je ulje za menjanje, gledao sam i video da crveniiiii lampica na uredjaju 8)  ljudi, misljenja su kao dupe, svako razlicito. Aj onda ako ne menjamo kociono ulje, aj da ne menjamo i ulje u motoru, pa sto da ne, sto bi menjali, nista nece biti da vozimo ako ne menjamo ulje jedno 10 godina.  :o
  • Vozi: fabia sedan 1.9sdi, 2002, passat b6 2.0tdi 2008 Sportline

Van mreže Turbo

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #50 poslato: 23. Avg, 2013. 12:59 »
Pa zar misliš da nema ljudi koji tako razmišljaju. Znam dva slučaja iz okruženja. Lada Samara kojoj nije menjano ulje i koja je zaribala sa svoji 54000 pravih km. i Pug 206 koji još nije zaribao a vlasnik ga tera iako mu svetle sve lampice na tabli. Mnogo mu je da kupi Nisotec od 500dun/l ili još manje.

Van mreže djordje48

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #51 poslato: 14. Sep, 2013. 22:16 »
ja sam definitivno za pravovremenu zamenu svih fluida u automobilu. jednostavno, ne kosta mnogo, a produzava vek vozila. Svake 4 godine vrsim zamenu rashladne i kocione tecnosti, ulje (kao i sve filtere, ukljucujuci i gasne filtere jer imam TNG instalaciju) na 30 000 godisnje jer prelazim toliko za godinu dana. Ovaj interval sam dao sebi za slobodu jer kupujem uvek originalno ulje i filtere u autocacaku, pa smtram da udvostrucavanje servisnog intervala ne skodi mnogo mojoj skodi :). zimus sam prvi put zamenio rashladnu (kupio orig VW G 13 u porsche-u na adi), a sada idem da menjam kocionu (takodje sam uzeo DOT 4 u porscheu). na 100 000 (trenutno sam sa fabijom presao 46 000) planiram da menjam servo ulje i ulje u menjacu. opet sve zavisi kakva vam je zivotna filosofija: da li biste pre dali pare npr za siroke gume i nabudzene felne i sl... ili biste redovno kupovali originalne delove i menjali fluide na vreme? da imam jevropski zivotni standard, ne bi nijedan auto vozio preko 100-150 hiljada, pa fluide ne bi ni menjao, sem ulja...ali..posto fabiju moram da vozim dok se ne raspadne, ....onda menjaj redovno delove :(...

p.s tehnolog sam po struci i dobro znam osobine fluida, pa delim hakklerovo misljenje.  zar je skupo jednom u cetiri godine potrositi 1000 din za 1l kocione?

Van mreže Turbo

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #52 poslato: 15. Sep, 2013. 18:30 »
Rashladna ide na 5-7 godina bez problema a kočna tečnost mislim da je bolje da prepoloviš pa da menjaš na svake dve. Tj. po servisnom uputstvu ide prva zamena na 3 pa posle na svake dve, mislim da sam pisao negde na početku teme.

U svakom slučaju DOT 5.1 je bolji od DOT 4 ali ako se menja redovno biće to sve ok. Mene na sledećem servisu čeka zamena KT.

Van mreže Karlheinz

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #53 poslato: 21. Okt, 2013. 19:16 »
ubačena anketa! idi gore.
  • Vozi: Yeti

Van mreže Neba

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #54 poslato: 08. Nov, 2013. 00:44 »
Pripadam taboru koji smatra da je potrebno ponekad  ;D zametici kociono ulje. Isto bih uradio u nekom ovlascenom servisu. Koliko sam skontao norma za ovu rabotu im je 0.9h, a potrebna kolicina ulja je oko 1l, sto bi negde izaslo oko 3000RSD (ako gresim nek me neko ispravi).

Interesuje me koji je pravilan postupak prilikom zamene kocionog ulja na vozilu sa ABS sistemom?

Da ne pocinjem teorije zavere, ali cuo sam da "majstori" rado ispuste ulje samo na zadnjem levom tocku i kao to je to.. p.s. naleteo sam i na ovo
http://www.youtube.com/watch?v=0kcJjkVeUoo

Da li u ovlascenom servisu mogu da posmatram rad na svom automobilu ? ???
  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Van mreže dulefontana

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #55 poslato: 08. Nov, 2013. 01:18 »
Mislim da ne mozes da prisustvujes radovima.

Sent from my HTC Desire X


Na mreži URKE 80

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #56 poslato: 08. Nov, 2013. 17:50 »
Pre 3 dana(utorak) zamenio sam kočiono ulje i servo ulje u Škodinom servisu u Požarevcu na mojoj 1.9 sdi ABS..
                              Servo ulje WV G litar     1.650 DIN
                              Ulje kočiono DOT SINT4   700  DIN
                               Cena rada                    2.000 DIN


                                                 UKUPNO:     4.350 DIN

« Poslednja izmena: 09. Nov, 2013. 16:57 pedja »
  • Vozi: Fabija 1.9SDI 2001god. ASY

Van mreže Neba

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #57 poslato: 12. Nov, 2013. 18:46 »
Zamenio kociono ulje u Alprosu.

cena ruku je 0.7h tj 0.7*1800 (za Fabiju) * 1.2 (PDV) = 1512RSD
1l Textar DOT4 kocionog ulja u Alprosu 960RSD (sa PDVom)
ukupno 2472RSD.

Sto se tice posmatranja rada u Alprosu je moguce preko monitora i kamera kojih ima u svakoj od 4 garaza.
Ali moju Fabiju je uzeo jedan od decaka iz Alprosa odvezao i vratio posle 45min i to je bilo to, nije menjao kod njih u garazi...  :o  ???
  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Van mreže milosgranice

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #58 poslato: 12. Nov, 2013. 18:55 »
Ko zna dal je odradio :o? Salim se, imaju cep koji naviju na bocicu i grunu vazduh kad  izbacuju ulje a isto tako i kad ozracuju sistem. To ide brzo 10 min. posla, za 2 profesionalca 5 min.,slabo im je prolazno vreme

Послато са GT-S5570 користећи Тапаток 2
« Poslednja izmena: 12. Nov, 2013. 19:01 milosgranice »
  • Vozi: fabia 1.9sdi

Van mreže Neba

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #59 poslato: 12. Nov, 2013. 19:44 »
Ko zna dal je odradio :o? Salim se, imaju cep koji naviju na bocicu i grunu vazduh kad  izbacuju ulje a isto tako i kad ozracuju sistem. To ide brzo 10 min. posla, za 2 profesionalca 5 min.,slabo im je prolazno vreme

moraju da ispune normu od 0.7h ili ti 42min, zato to nije gotovo za 10-15min...
  • Vozi: Fabia 1.9 SDI