Simply Clever
Zdravo!
Uloguj se
ili
Registruj.
Novi aktivacioni
Email
?
1 čas
1 dan
1 nedelja
1 mesec
Zauvek
Početna
Forum
Pomoć
Pretraga
Prijavljivanje
Registracija
Škoda Forum
»
ŠKODA forumi
»
Motor Menjač
»
Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
Strana:
«
1
...
8
9
Dole
Autor
Tema: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija. (Pročitano 17712 puta)
DJM
,
zare
,
wkobre
,
Gogi69
,
Robby
,
Zdushan
,
slavisa982
,
superhik
i 23 gostiju pregledaju ovu temu.
wkobre
Laurin&Klement
Poruke: 1194
Like ukupno: 430
L&K ugled:
21
Lokacija: Zemun
Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
«
Odgovor #120 poslato:
danas
u 17:35 »
Vezano za drugara, on je tako izabrao i generalno je mazga u smislu da se uvek drži svojih uverenja, čak i kada nije u pravu. Tako da ja ću svakako dati feedback ovde sa njegovim iskustvom. Auto je oko 4 godine star, ~120k na satu.
Na ženinom Leonu 1.4 TSI (kaiš verzija, pred prelazak na 1.5) do prošle godine bila je preporuka 5w30, a sada odjednom primarno je 0w20. Ne znam da li pratiti sada tu novu ili ostaviti kako jeste
U suštini taj auto pređe ~3000km godišnje, ali mu uradimo servis svejedno, tako da ne znam da li bi 0w20, koji je usput i skuplji znatno bio "overkill"?
Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K
Robby
RallyeSport
Poruke: 136
Like ukupno: 66
L&K ugled:
8
Lokacija: Palić
Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
«
Odgovor #121 poslato:
danas
u 18:50 »
@wkobre
motori EA211 evo i EA288 su evo serije motora. Dakle tek od DADA 1,5 tsi je pocelo 0w20 508-509 negde oko sredina i kraj 2020g. Za motore od pre toga, NE NIKAKO molim, drzati se ovde "svog fabrickog" viskoziteta ulja, a to je 5w30 sa vw 504/507 (ima ih i 0w30, ako idete bas u neku veliku zimu, Estonija,Finska itd, ali nista ispod toga za te ranije tipove EA 111 i 888).
Dakle 5w30 504/507 sa spiska bilo koje za 1,4tsi ,prema afinitetu
Vozi: Seat Ibiza 1,4 16v 63kW LPG 2007, Škoda Scala 1.5 evo2TSI 2024
wkobre
Laurin&Klement
Poruke: 1194
Like ukupno: 430
L&K ugled:
21
Lokacija: Zemun
Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
«
Odgovor #122 poslato:
danas
u 19:01 »
Kod nje je CZEA. Hvala na odgovoru
Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K
DJM
RallyeSport
Poruke: 100
Like ukupno: 36
L&K ugled:
1
Lokacija: TB
Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
«
Odgovor #123 poslato:
danas
u 21:11 »
Kad se već dohvatiste 1.5 TSI agregata iz sweije EVO ja bi tu bio oprezan u smislu same konstrukcije cilindarskog bloka motora kao i njegove obrade naime svima je vjerujem poznato da su to aluminijski blokovi i sad kvaka je u stublini i tehnologiji obrade rupe kod manje snage 1.5 TSI se išlo na upresovanu čeličnu cilindarsku košuljicu a kod jače varijente od 110KW se išlo na tehnologiju "ionized plated" znači posebnim postupkom direkt na alu su se nanosile keramičke i ugljične čestice da bi se postigla habajuća površina visoke otpornosti i smanjenog trenja e samo zbog toga i te tehnologije ja isto nebi experimentisao sa uljem osim isključivo 0W-20 sa 509 certifikatom jer suviše su male tolerancije i veoma osjetljiva površina u kojoj klip se kreće od DMT ka GMT i ne ostavlja tu kompromis nego striktno 0W-20, možda bi vafijanta niže snage zbog čelične hilzne i mofla da podnese nešto drugo sto bi rekao Steva viskoznije ulje , ali sa ALU blokovima koji imanu drukčije zermičke karakteristike nije se igrati jer da podsjetim sem podmazivanja osnovna uloga ulja je i hlađenje unutrašnjih dinelova pa stoga i termika viskoznijeg ulja sigurno nije na zadatku kao 0W-20
Ja sam priču iz ranijih postova bazirao na TDI EA 288 agregatima koji su do jednog stara tehnologija sivog liva bloka motora sa klasičnom obradom košuljice cilindra i tu još može da istrpi experiment sa uljem 0W-30 i 5W pogotovu što novi Evo agregati imaju za razliku od prijašnjih klipove izrađene od visoko kvalitetnog čelika i nešto su duži od uobičajenih za razlimu od prijašnjih koji su koristili blok od sivig liva ili popularno gusani ali su imali alumininske klipove, taki da sam ja raspravu baziro na TDI priči potpuno neravnopravno zaboravljajući da veliki broj ljudi koristi i vozi benzinske agregate sa natpunjenjemtako da ako sam se malo zanio u raspravi izvinjavam se jer sam to zanemario , a hoće to kad si TDI fun i mislim da je to Robby kvalitetno objasnio.
Vozi: OCTAVIA IV 2.0 TDI 85KW
Strana:
«
1
...
8
9
Gore