Autor Tema: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.  (Pročitano 17820 puta)

superhik, DJM, Robby, predragas, hakkler, srsa, zare, Gogi69 i 19 gostiju pregledaju ovu temu.

Na mreži wkobre

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #120 poslato: juče u 17:35 »
Vezano za drugara, on je tako izabrao i generalno je mazga u smislu da se uvek drži svojih uverenja, čak i kada nije u pravu. Tako da ja ću svakako dati feedback ovde sa njegovim iskustvom. Auto je oko 4 godine star, ~120k na satu.
Na ženinom Leonu 1.4 TSI (kaiš verzija, pred prelazak na 1.5) do prošle godine bila je preporuka 5w30, a sada odjednom primarno je 0w20. Ne znam da li pratiti sada tu novu ili ostaviti kako jeste  wac1
U suštini taj auto pređe ~3000km godišnje, ali mu uradimo servis svejedno, tako da ne znam da li bi 0w20, koji je usput i skuplji znatno bio "overkill"?
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K


Na mreži Robby

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #121 poslato: juče u 18:50 »
@wkobre motori EA211 evo i EA288 su evo serije motora. Dakle tek od DADA 1,5 tsi je pocelo 0w20 508-509 negde oko sredina i kraj 2020g. Za motore od pre toga, NE NIKAKO molim, drzati se ovde  "svog fabrickog" viskoziteta ulja, a to je 5w30 sa vw 504/507 (ima ih i 0w30, ako idete bas u neku veliku zimu, Estonija,Finska itd, ali nista ispod toga za te ranije tipove EA 111 i 888).
Dakle 5w30 504/507 sa spiska bilo koje za 1,4tsi ,prema afinitetu
  • Vozi: Seat Ibiza 1,4 16v 63kW LPG 2007, Škoda Scala 1.5 evo2TSI 2024

Na mreži wkobre

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #122 poslato: juče u 19:01 »
Kod nje je CZEA. Hvala na odgovoru  bravo2
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Na mreži DJM

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #123 poslato: juče u 21:11 »
Kad se već dohvatiste 1.5 TSI agregata iz serije EVO ja bi tu bio oprezan u smislu same konstrukcije cilindarskog bloka motora kao i njegove obrade naime svima je vjerujem poznato da su to aluminijski blokovi i sad kvaka je u stublini i tehnologiji obrade rupe kod manje snage 1.5 TSI se išlo na upresovanu čeličnu cilindarsku košuljicu a kod jače varijente od 110KW se išlo na tehnologiju "ionized plated" znači posebnim postupkom direkt na alu su se nanosile keramičke i ugljične čestice da bi se postigla habajuća površina visoke otpornosti i smanjenog trenja e samo zbog toga i te tehnologije ja isto nebi experimentisao sa uljem osim isključivo 0W-20 sa 509 certifikatom jer suviše su male tolerancije i veoma osjetljiva površina u kojoj klip se kreće od DMT ka GMT i ne ostavlja tu kompromis nego striktno 0W-20, možda bi varijanta niže snage zbog čelične hilzne i mogla da podnese nešto drugo sto bi rekao Steva viskoznije ulje , ali sa ALU blokovima koji imaju drukčije termičke karakteristike nije se igrati jer da podsjetim sem podmazivanja osnovna uloga ulja je i hlađenje unutrašnjih dijelova pa stoga i termika viskoznijeg ulja sigurno nije na zadatku kao 0W-20
Ja sam priču iz ranijih postova bazirao na TDI EA 288 agregatima koji su do jednog stara tehnologija sivog liva bloka motora sa klasičnom obradom košuljice cilindra i tu još može da istrpi experiment sa uljem 0W-30 i 5W pogotovu što novi Evo agregati imaju za razliku od prijašnjih klipove izrađene od visoko kvalitetnog čelika i nešto su duži od uobičajenih za razliku od prijašnjih koji su koristili blok od sivog liva ili popularno gusani ali su imali alumininske klipove, taki da sam ja raspravu baziro na TDI priči potpuno neravnopravno zaboravljajući da veliki broj ljudi koristi i vozi benzinske agregate sa natpunjenjemtako da ako sam se malo zanio u raspravi izvinjavam se jer sam to zanemario , a hoće to kad si TDI fun i mislim da je to Robby kvalitetno objasnio.
« Poslednja izmena: juče u 21:18 DJM »
  • Vozi: OCTAVIA IV 2.0 TDI 85KW

Na mreži observer

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #124 poslato: danas u 11:28 »
A nas sa 1.2 TSI niko ni da se seti :D
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Na mreži DJM

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #125 poslato: danas u 12:13 »
A nas sa 1.2 TSI niko ni da se seti :D
Auu da baš to je zapostavljeno koliko se sjećam to su isto serije agregata EA211  prve u razvoju paralelno sa 1.4TSI opcija sa zupčastim remenom radi se o istoj koncepciji aluminijskog legiranog bloka e sad bez da otvaram knjigu neznam za cilindre jeli košuljica ili je ova moderna tehnologija ali pošto je aluminijum u pitanju idi striktno šta kaže fabrika a to bi kod tebe bilo koliko se sjećam 0w-30 ili čak 0W-40 vidi u knjigama vozila
  • Vozi: OCTAVIA IV 2.0 TDI 85KW

Na mreži observer

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #126 poslato: danas u 13:33 »
Skoro sam siguran da je košuljica, tako je pisalo u svim promo materijalima tada.
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Na mreži Robby

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #127 poslato: danas u 14:21 »
@DJM čak je bilo i onih sa 130 ks 1,5tsi koji su imali košuljicu cilindara-hilzne ili kako već to zovu još, serija DPCA čini mi se, treba proveriti. I turbo koji nije VGT, već klasika sa wastegate.
Za te starije 1,2 Tsi 105 ks, skoro sam ovako odokativno siguran da ide 5/0-W30 504/507.
Zatim,
Octavia 2,0 Tsi RS 2024-26 195 kw , DNPD 0w20
DNPA,DZMA 2,0tsi 180kw , 2020-24, 0w20
2,0Tsi 4x4 , 2020-24, DLBA DNNA, 0w20

Octavia 2.0 Tdi 147kw 4x4, DTUA, 0w30 LL
2,0 Tdi 110kW , DXRC, DSUD, DTRB, DTRD, DXRB svi na 0w20,

Octavia 2,0tdi 147kw 2020-24, 0w30 LL
Octavia 2,0tdi 147kw sa 4x4 isto 0w30 LL

Octavia 2,0tdi 2020-24 , DXRC 0w20
Octavia 2,0tdi 2024-26, DXRB 0w20

Superb 110kw 2024, DXPA 0w20,
Superb 4x4 142 kw , DXNB, 0w30 LL

Već kod dizela vidimo da je 'mešano meso', dakle i ako bi neko otišao jednu gradaciju iznad, to je na 0w30 (mada ni tad, držao bih se kao što je Steva rekao, isto ulje - do kraja).
Treba da prihvatimo stanje da je od pre 1-2g SAE 5w30 postalo novo 10W40, dakle skorija istorija.



  • Vozi: Seat Ibiza 1,4 16v 63kW LPG 2007, Škoda Scala 1.5 evo2TSI 2024

Na mreži DJM

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #128 poslato: danas u 14:26 »
 I još jedna bitna mi je stvar promakla u vezi sa uljem za TSI TFSI motore benzinaca , naime kod njih se nalazi hidraulično pritiskom ulja upravljanje uglom bregastih osovina odnosno tajminga otvaranja i zatvaranja ventila u odnosu na opterećenje motora i broj obrtaja na radilici to je kod nekih poznato kao VTI e upravo zbog tog hidrauličnog regulatora i po tom osnovu je bitno veoma ulje specifikovano od proizvođača jer sigurno gušće ulje utiče na tajming otvaranja i zatvaranja ventila jer je upravljanje koncipovano isključivo za tu gradaciju koja je od proizvođača znaći odabirom drugog ulja varijator bregaste neće precizno odrađivatri posao oanko kao je podešen i kako bi trebalo možda su to mala odstupanja ali sigurno nisu u skladu sa fabrikom, mislim ono nikad pameti dosta ovo sam odma trebao napisati sa onim
  • Vozi: OCTAVIA IV 2.0 TDI 85KW

Na mreži DJM

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #129 poslato: danas u 14:40 »
@DJM čak je bilo i onih sa 130 ks 1,5tsi koji su imali košuljicu cilindara-hilzne ili kako već to zovu još, serija DPCA čini mi se, treba proveriti. I turbo koji nije VGT, već klasika sa wastegate.
Za te starije 1,2 Tsi 105 ks, skoro sam ovako odokativno siguran da ide 5/0-W30 504/507.
Zatim,
Octavia 2,0 Tsi RS 2024-26 195 kw , DNPD 0w20
DNPA,DZMA 2,0tsi 180kw , 2020-24, 0w20
2,0Tsi 4x4 , 2020-24, DLBA DNNA, 0w20

Octavia 2.0 Tdi 147kw 4x4, DTUA, 0w30 LL
2,0 Tdi 110kW , DXRC, DSUD, DTRB, DTRD, DXRB svi na 0w20,

Octavia 2,0tdi 147kw 2020-24, 0w30 LL
Octavia 2,0tdi 147kw sa 4x4 isto 0w30 LL

Octavia 2,0tdi 2020-24 , DXRC 0w20
Octavia 2,0tdi 2024-26, DXRB 0w20

Superb 110kw 2024, DXPA 0w20,
Superb 4x4 142 kw , DXNB, 0w30 LL

Već kod dizela vidimo da je 'mešano meso', dakle i ako bi neko otišao jednu gradaciju iznad, to je na 0w30 (mada ni tad, držao bih se kao što je Steva rekao, isto ulje - do kraja).
Treba da prihvatimo stanje da je od pre 1-2g SAE 5w30 postalo novo 10W40, dakle skorija istorija.

Apsolutno tako kako si i napisao , ali kod nekih modela 1.5 TSI motora Ravenol je sem preporuke za 0W-30 LL išao i sa preporukom 0W-40LL a da bi samo godinu kasnije imao za iste preporuku isključivo 0w-20 i mislim da nije bez razloga nešto je ipak u agregatu drukčije pa je to striktno odredio
Nadalje kod dizela u seriji EA288 EVO svi agregati sa i preko 140KW tačnije oni u biturbo verziji sa 176 ili 177KW i kod dizela imaju ALU blok sa košuljicom cilindra tako da ......
  • Vozi: OCTAVIA IV 2.0 TDI 85KW